Stranica 4 od 32
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Poslato: 22 Avg 2013, 12:10
od PECELJ
Lokalni red vožnje Obrenovac-Zabrežje :

- zabrezje-4.jpg (44.77 KiB) Pogledano 6036 puta
Predratni red vožnje(37/38) za stanicu Valjevo :

- Lajkovac-Valjevo-1937-38.jpg (123 KiB) Pogledano 6036 puta
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Poslato: 22 Avg 2013, 12:24
od PECELJ
Utovar i istovar robe u Zabrežju na Savi :

- zabrezje.jpg (61.84 KiB) Pogledano 6035 puta
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Poslato: 22 Avg 2013, 15:24
od PECELJ
ivanjz napisao:Fotografija iz vremena I svetskog rata. Železnicka stanica Skobalj Y.
Postoje dve stanice sa ovim nazivom, na pruzi Zabrežje - Valjevo i Beograd - Niš.
Čini mi se da se radi o uskom koloseku zbog čega sam je ovde postavio.
http://www.google.com
U starim redovima vožnje između stanica Jabučje i Mali Borak postoji stajalište Vraničina a ne Skobalj. Na grafikonu stanica Beograd-Lajkovac..... je to isto stajalište a na postavljenoj slici za vreme WW I ima skretnica ? Na današnjim kartama Srbije (digitalnim) postoji Skobalj a nema Vraničina.
I konačno :

- milanka-26.jpg (169.32 KiB) Pogledano 6034 puta
Izgleda da je u pitanju isto mesto, samo što je menjalo naziv.
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Poslato: 22 Avg 2013, 17:30
od shuca
Postovani G. Pecelj,
Tacno ste naveli da u Srbiji postoje DVA MESTA sa nazivom Skobalj.......
Na fotosu iz 1.sv. rata se vidi normalni kolosek. Uz to prisutna je Nemacka OKUPACIONA posada,
a poznato je da su Nemci dali svoje osoblje samo na glavnom pravcu Bg-Nis...Za ostale pruge nisu bili zainteresovani.
Nemcima je bila od velike vaznosti skela Kovin-SD i dalji pravac ka juznom frontu.
Natpis SKOBAIY je nemacka transkripcija cirilicnog natpisa , prilicno rogobatna...
Na fotosu diverzije u 2.Sv.ratu, je jasno vidljiva lok. 85 , sto ce reci UZANI kolosek...
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Poslato: 22 Avg 2013, 17:37
od cira-1
Prva slika na prethodnom postu g PECELJA, nije uzani kolosek. To je pruga normalnog koloseka i to službeno mesto je na pruzi Smederevo - Velika Plana.
Za drugu fotografiju - udes u Skobalju - gospodin mitra (pseudonim sa foruma) napisao je jedan tekst koji prilažem u celosti (nadam se da se neće ljutiti):
Prošlo je četrdesetak godina kako je ukinuta pruga uskog koloseka i kako se život naše varošice promenio. Kako vreme prolazi tako smo sve skloniji da idealizujemo prugu i „ćiru“ i sve one koji su jeli taj „garavi“ hleb, da s ponosom pričamo o njihovoj odgovornosti i tačnosti, a da zaboravljamo na sve muke kojima su bili pritisnuti. Ono što je bilo do tih ljudi, obavljali su sa mnogo truda i požrtvovanja, međutim bilo je i momenata kada su ostajali bespomoćni pred odronima, drvećem palim preko pruge u vreme nepogoda, rekama koje su se često izlivale, jer nasipa nije bilo, a i mnogo šta drugo. Ratni vihori su često pustošili i siromašili Srbiju,a ni vlasti nisu bile nešto naročito brižne pa da zaštite i prirodu i ljude, pa i te naše vozove koji su nam umnogome olakšavali život.
Tako se dogodilo da jedne noći, krajem pedesetih godina prošlog veka, na pruzi Beograd-Lajkovac, na delu između Malog Borka i Jabučja „mašina“ iskusnog mašinovođe Milana Jokića i njegovog ložača Vidoja Ilića naleti na kamenje i panjeve koji su se nekako našli na pruzi. Ova grdosija lepotica ostala je na svojim točkovima, da ne kažemo nogama, kako i priliči pravoj dami, ali se zato pruga značajno iskrivila i nekoliko je vagona je izletelo iz šina. Povređenih je bilo, ali, na sreću, niko nije izgubio život. Udar je bio tako žestok da se lokomotiva vratila unazad. Mašinovođa i ložač su bili nepovređeni, ali je zato nastradao Jokićev ručni sat ruske marke „Zenit“ koji je i dobio od železnice sa ugraviranim svojim imenom. Na satu je ostao „ožiljak zauvek, ali, bar tako mislimo, i na duši njegovog vlasnika i zbog sata, ali još više zbog lokomotive , putničkih vagona i, svakako, povređenih putnika. O „mašinama“ se brinulo kao o deci, a sat je potvrda uspešnog rada a time i života.
Milicija je obavila svoj deo posla, doktor Banković se pobrinuo za povređene, a šta je dovelo do udesa, ne znamo. Ipak, kako bi rekao naš narod, putnike i osoblje voza Bog je imao na umu.
Do ove male zbrke je došlo pošto smo Shuca i ja u isto vreme postovali, stim što je on bio malo brži od mene.
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Poslato: 22 Avg 2013, 19:37
od PECELJ
Sliku Skobalja je postavio g.Ivanjz na 3-oj strani ove teme i sam se pitajući da li je ovo uzani kolosek. Delimu smo razrešili zahvaljujući lepom obrazloženju g.Shuce i divnom tekstu Mitre koji je preneo g.Cira-1.
Ostalo je još ovo pitanje naziva stajališta Skobalj odnosno Vraničina ? Valjda će i to neko razjasniti.
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Poslato: 23 Avg 2013, 12:22
od PECELJ
Geografski položaj stanica Obrenovac i Zabrežje :

Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Poslato: 23 Avg 2013, 12:28
od PECELJ
G.Ivanjz je postavio ovaj novinski isečak na trasi Šabac-Loznica-B.Koviljača.
On izvanredno odgovara i ovoj temi jer govori o početnim problemima eksploatacije pruge Valjevo-Zabrežje :

- probput1k.jpg (50.51 KiB) Pogledano 6022 puta
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Poslato: 29 Avg 2013, 11:25
od presa
Izgradnja nadvožnjaka na pruzi Beograd - Obrenovac 1928. godine.
http://www.google.com
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Poslato: 04 Sep 2013, 10:43
od PECELJ
Evo još par slika sa ispraćaje poslednjeg voza "Ćire" iz Valjeva 1968.godine :

- cira3m.jpg (72.09 KiB) Pogledano 6043 puta

- voz2.jpg (28.82 KiB) Pogledano 6043 puta
Kao što je već rečeno, fotografije je 1968 snimio Žika Vasić. Vlasništvo su gospodina Milovana Živanovića iz Lajkovca.