Stranica 4 od 90
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Poslato: 14 Apr 2012, 15:59
od ivanjz
Železnička stanica
Renovica nalazila se u kanjonu reke Prače ali ne tako dubokom. Do stanice je dolazio makadamski put.
I ova stanica je danas u ruševinama.
attachment=0]Renovica.jpg[/attachment]
Evo današnjeg izgleda dela trase ove pruge u kanjonu reke Prače.

- praca.jpg (63.37 KiB) Pogledano 13127 puta
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Poslato: 14 Apr 2012, 16:03
od ivanjz
Železnička stanica Banja Stijena nalazila se u km 58 + 700 od Sarajeva i nalazila se duboko u kanjonu reke Prače.
Zgrada železničke stanice Banja Stijena danas je ruševina.
G. Detlef Šhikor u svojoj poznatoj reportaži iz 1970. godine navodi da je ova fotografija snimljena u blizini železničke stanice Banja Stijena.
Detalj iz kanjona reke Prače između stanice Banja Stijena i stanice Mesići.

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Poslato: 14 Apr 2012, 16:05
od ivanjz
DraganFo je za stanicu Sudići napisao:
U filmu „Schmalspurdampf in Bosniens” na kraju filma prikazan je jedan dio Istočne pruge nekako na preskok. Nakon sekvenci u Sarajevu autor se prabacuje u stanicu Stambulčić gdje je snimljeno takođe nekoliko scena a zatim se putovanje nastavlja dalje prema Ustiprači. Lijepo je prikazanao putovanje kanjonom rijeke Prače što daje jak dojam. Film je uglavnom snimljen iz voza. Prva stanica koja se prikazuje u ovom dijelu filma jeste stanica Sudići kod Mesića. Kako kvalitet filma nije neki to i njena fotografija koju postavljam je dosta loša.

- sudici.jpg (41.94 KiB) Pogledano 13127 puta
Stanica Sudići imala je samo dva kolosijeka a to se vidi i u filmu kao i ukrštanje dva voza u stanici. Stanica se nalazila sa lijeve strane pruge iz pravca Sarajeva nad kanjonom rijeke Prače. Plato stanice bio je duboko uklesan a što je slučaj i sa stanicama Banja Stijena i Dub.
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Poslato: 14 Apr 2012, 16:07
od ivanjz
Železnička stanica Mesići-Rogatica bila je po broju putnika svakako najveća stanica na pruzi Sarajevo – Ustiprače, zbog blizine Rogatice. Nalazila se u km 69 + 900 od Sarajeva. Iako je ovo bila značajna stanica malo je njenih fotografija.
Železnička stanica Mesići-Rogatica.
Jedan detalj iz kanjona reke Prače u blizini ove stanice u pravcu Ustiprače.

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Poslato: 14 Apr 2012, 16:09
od ivanjz
DraganFo je napisao:
Ukrštanje vozova u željezničkoj stanici Dub.

- Dub.jpg (66.07 KiB) Pogledano 13127 puta
Dub je bila ukrsnica sa dva kolosjeka. Nalazila se takođe sa desne strane rijeke Prače i zadnja stanica prije Ustiprače iz pravca Sarajeva. U blizini stanice nalazio se kamenolom koji je vjerovatno eksplatisala željeznica za svoje potrebe.
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Poslato: 14 Apr 2012, 16:11
od ivanjz
Železnička stanica
Ustiprača bila je značajna stanica na istočnoj pruzi sve od njenog otvaranja. Ovoj stanici gravitiralo je celokupno stanovništvo uzvodno uz reku Drinu. Izgradnjom pruge prema Goraždu i Foči 1939. godine stanica Ustiprača dobija još više na značaju.
Iz Austrougarskog vremena postoji nekoliko razglednica železničke stanice u Ustiprači. Evo jedne.
Poznati zaljubljenik u železnice Nemac
g. Detlef Šhikor u junu mesecu 1969. godine u stanici Ustiprača napravio je vrlo vredne snimke. Evo nekih fotografija.
Ova fotografija sa lokomotivom
83-013 snimljena je upravo u blizni mosta preko reke Prače, čiju je fotografiju postavio
g. skijeveli. Desni deo koloseka vodio je u pravcu Sarajeva uz reku Praču.
Na ovoj fotografiji vidi se motorni voz DMU-802 u stanici.
Lokomotiva 83-013 ispred zgrade železničke stanice u Ustiprači.

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Poslato: 14 Apr 2012, 16:13
od ivanjz
Za ukrsnicu Ljučevo nemamo nikakvih podataka osim da je imala dva koloseka.
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Poslato: 14 Apr 2012, 16:15
od ivanjz
Železnička stanica
Međeđa nalazila se na desnoj obali Drine i bila je jedna od većih železničkih stanica sa sarajevskoj pruzi. Odavde su vozi upućivani za Priboj i Višegrad preko raskrsnice Most na Drini.
Železnička stanica Međeđa na starim austriougarskim razglednicama.

- medjedja-1.jpg (57.56 KiB) Pogledano 13125 puta

- MedjedjaSt.jpg (141.97 KiB) Pogledano 13125 puta
U svojo poznatoj reportaži
g. Detlef Schikorr snimio je putničku kompoziciju
u ovoj stanici sa lokomotivo 85-029 na čelu.

- medjedja-4.jpg (54.14 KiB) Pogledano 13125 puta
Dalja trasa pruge prema železnikoj stanici Ustiprača išla je kanjonom reke Drine.

- medjedja-3.jpg (75.91 KiB) Pogledano 13125 puta
U stanici se nalazila i okretnica za lokomotive a što se vidi iz kolosećno raspored ove stanice.

- medjedja-2.jpg (53.07 KiB) Pogledano 13125 puta
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Poslato: 14 Apr 2012, 16:26
od ivanjz
Detalj sa trase pruge u kanjonu reke Drine na staroj razglednici.

- drinatal.jpg (83.96 KiB) Pogledano 13109 puta
G. Helmut Dahlhaus u svojoj poznatoj reportaži iz 1974. godine snimio je ove dve lepe fotografije u kanjonu reke Drine, između stanice Međeđa i rasputnice Most na Drini.

- drina31.jpg (130.46 KiB) Pogledano 13109 puta

- drina32.jpg (170.21 KiB) Pogledano 13109 puta
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Poslato: 14 Apr 2012, 16:27
od ivanjz
Sarajevska pruga je od Višegada išla desnom stranom Drine sve do stajališta
Most na Drini. Mosta na Drini je bila raskrsnica, odakle su se vozovi usmeravali prema Višegradu i Priboju. Zanimljiv je po dva tunela jedan blizu drugog, pa je Austrija često na svojim razglednica kao dokaze lepote i svojih uspeha prikazivala ovu raskrsnicu.
Ovo je pogled sa leve obale Drine. Most je nekoliko puta bio rušen u ratovima a njegov zadnji izgled prikazan je na slici dole.
Danas je ovaj deo trase potopljen od akumulacije HE Višegrad.