Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
cira-1 napisao:g. mali.paja, tako je pisalo u potpisu slike, a mislilo se na starost fotografije.
Kod nas često pod nazivom Ćira , smatraju se parnr lokomotive koje su odavno izbačene iz saobraćaja.
Moja greška što nisam napisao i koja je serija lokomotiva.
Pozdrav
Sve ti je oprošteno ! Tko radi taj i griješi. Ovdje u Hrvatskoj, kad su još vozile lokomotive serije 51 između Siska i Karlovca su za taj vlak znali reći Ćiro. Čak i nakon nestanka parne vuče za vlakove po toj pruzi su govorili Ćiro. Mislio sam da i ti radi male lokomotive spominješ Ćiru? Ili da se u tom kraju vlakovi sa takvim malim lokomotivama tako zovu?
Po ovoj karti, izgleda da ste u pravu. Kad se iz Mladenovca krene mormalnom prugom ka Nišu, paralelno sa tom prugom išla je i uzana pruga i posle skretala ka Aranđelovcu.
Mada je čudno da su AU vonici koristili konjsku vuču kad je pruga ka Aranđelovcu bila ispravna i odvijao se saobraćaj ?
[quote="PECELJ"]Po ovoj karti, izgleda da ste u pravu. Kad se iz Mladenovca krene mormalnom prugom ka Nišu, paralelno sa tom prugom išla je i uzana pruga i posle skretala ka Aranđelovcu.
Mada je čudno da su AU vonici koristili konjsku vuču kad je pruga ka Aranđelovcu bila ispravna i odvijao se saobraćaj ?
Pruga ka Aranđelovcu je bila ispravna pošto na njoj nema velikih objekata čije bi miniranje imalo neki efekat na usporavanje neprijatelja. Zbog naglog povlačenja Srpska vojska nije imala vremena ni ljudstva za neko veliko demontiranje šina i skretnica pa je pruga ostala manje više netaknuta (što nije bio slučaj od Aranđelovca prema Lajkovcu gde je par mostova minirano).
Ali ispravna pruga nije dovoljna. Ova slika je očigledno neposredno nakon zauzimanja ovog prostora u novembru 1915. a tada AU vojska nije imala lokomotive. Sve ispravne lokomotive je Srpska vojska uspela da povuče do Stalaća i Kruševca, gde su ih zarobili Nemci. AU vojska je u Mladenovcu zarobila samo 3 uzane lokomotive ali su one bile neispravne. U tom momentu nije bilo lako ni prebaciti ispravne lokomotive iz Monarhije jer je veza normalnom prugom preko Beograda zbog teških oštećenja bila prekinuta. Ni preko Zabrežja i Lajkovca zbog pomenutih mostova i drugih oštećenja nije još bilo saobraćaja, pa su najbolje rešenje bili konji.
Ovo nije dugo trajalo. Nemci su ustupili deo zarobljenih Srpskih lokomotiva AU vojsci (mada samo privremeno - na pozajmicu, saveznici su saveznici ali ratni plen je uvek vlasništvo onog ko ga zarobi), veza preko Zabrežja je osposobljena pa su dodatne lokomotive prebačene iz Ugarske i brzo je uspostavljen saobraćaj sa lokomotivima.
Hvala g.sdz361 na detaljnom objašnjenju. Od Vas uvek nešto novo naučimo !
Ja sam za onu sliku zaboravio da navedem da je iz novembra 1915, pa je Vaša pretpostavka tačna.
Takođe za ovu fotografiju iz arhiva AUT je navedeno da je snimljena u Mladenovcu u 11.1915.godine i da je lokomotiva na slici (SDZ36x kasnije ser.72) onesposobljena :
Mladenovac WW I lok sdz 36x kasnije ser.72 11.1915.jpg (106.65 KiB) Pogledano 2959 puta