Stranica 27 od 32

Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo

Poslato: 06 Nov 2019, 12:02
od PECELJ
Ispraćaj poslednjeg voza iz Valjeva 25.05.1968.godine.

Naš stari železničar Zoran Jovanović-Mekenzi prepoznao je sebe na ovoj slici jer je bio prisutan ovom događaju.

Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo

Poslato: 26 Nov 2019, 13:19
od PECELJ
Deo vrhovnog staba odlazi iz Valjeva u oktobru 1944 :
Deo vrhovnog staba odlazi iz valjeva oktobar 44.jpg
Deo vrhovnog staba odlazi iz valjeva oktobar 44.jpg (146.71 KiB) Pogledano 5418 puta
Izvor : Arhiv grada Valjevo

Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo

Poslato: 04 Dec 2019, 12:45
od PECELJ
Detalj sa železničke stanice Valjevo 1936.godine :
72865564_1851558031654773_2802488404275625984_n.jpg
72865564_1851558031654773_2802488404275625984_n.jpg (119.79 KiB) Pogledano 7396 puta
Izvor : ebay

Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo

Poslato: 26 Dec 2019, 12:57
od PECELJ
ZAPOĆETA POSLE VELIKOG RATA I NIKAD ZAVRŠENA UZANA PRUGA ČAČAK-KOSJERIĆ-DIVCI –VALJEVO

Ranije sam (str.25.teme)postavio fotografiju iz klisure reke Grdac (Prilog 1) i zahvaljujući mladoj osobi Bjanki Lazič, utvrdili smo da su to ostaci ove pruge, odnosno da je u pitanju podzida za neki most, da je to u selu Branković i da iza mosta je bio očuvan nasip u dužini 500m na koji bi se mogli odmah postaviti šine.
Potvrdu za ovo nalazimo i u tekstu mog pok.profesora Zorana Tripkovića koji navodi da je već krajem IXX veka bila planirana ova pruga.
Kao i pruga Valjevo –Loznica i ova je data Francuzima na koncesiju od 100 godina i koja je skoro istekla. Zbog ove koncesije pruga Beograd-Bar je morala ići levom stranom Graca.
I na ovoj nemčkoj karti iz 1940.godine je ucrtana trasa ove uzane pruge(Prilog 2)
A na kraju, zahvaljujući gosn.Tešić Dragoljubu , dobili smo i fotografiju započetog tunela iznad Anatema u kanjonu reke Gradac kod Valjeva (Prilog 3). Od ovog tunela pruga je se spuštala do reke Kolubare i njenom desnom stranom stizala do Divaca gde bi se priključila već postojećoj uzanoj pruzi Valjevo-Zabrežje.
59694769_702146063535277_7343093577242640384_n.jpg
59694769_702146063535277_7343093577242640384_n.jpg (59.73 KiB) Pogledano 7338 puta
60066952_702251240191426_5983899748485038080_n.jpg
60066952_702251240191426_5983899748485038080_n.jpg (114.61 KiB) Pogledano 7338 puta
80195720_713552139169732_8924835869496442880_o.jpg
80195720_713552139169732_8924835869496442880_o.jpg (303.66 KiB) Pogledano 7338 puta

Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo

Poslato: 02 Jan 2020, 11:28
od PECELJ
PECELJ napisao:ZAPOĆETA POSLE VELIKOG RATA I NIKAD ZAVRŠENA UZANA PRUGA ČAČAK-KOSJERIĆ-DIVCI –VALJEVO

Ranije sam (str.25.teme)postavio fotografiju iz klisure reke Grdac (Prilog 1) i zahvaljujući mladoj osobi Bjanki Lazič, utvrdili smo da su to ostaci ove pruge, odnosno da je u pitanju podzida za neki most, da je to u selu Branković i da iza mosta je bio očuvan nasip u dužini 500m na koji bi se mogli odmah postaviti šine.
Potvrdu za ovo nalazimo i u tekstu mog pok.profesora Zorana Tripkovića koji navodi da je već krajem IXX veka bila planirana ova pruga.
Kao i pruga Valjevo –Loznica i ova je data Francuzima na koncesiju od 100 godina i koja je skoro istekla. Zbog ove koncesije pruga Beograd-Bar je morala ići levom stranom Graca.
I na ovoj nemčkoj karti iz 1940.godine je ucrtana trasa ove uzane pruge(Prilog 2)
A na kraju, zahvaljujući gosn.Tešić Dragoljubu , dobili smo i fotografiju započetog tunela iznad Anatema u kanjonu reke Gradac kod Valjeva (Prilog 3). Od ovog tunela pruga je se spuštala do reke Kolubare i njenom desnom stranom stizala do Divaca gde bi se priključila već postojećoj uzanoj pruzi Valjevo-Zabrežje.

59694769_702146063535277_7343093577242640384_n.jpg

60066952_702251240191426_5983899748485038080_n.jpg

80195720_713552139169732_8924835869496442880_o.jpg
Na strani 25 i 27 sam pisao o započetoj i nikad izgrađenoj uzanoj pruzi Čačak - Valjevo.
Vrlo malo je bilo informacija i uglavnom se zaključivalo na osnovu pretpostavki.

Danas sam od jednog starog valjevca ( g.Ljubomir Milosavljević) dobio niz dodatnih podataka koji dosta ovo rasvetljuju.
Najznačajnije da je pruga počele da se radi 1940.godine po odobrenoj koncesiji francuske firme, da je njena trasa drugačija nego što je prikazana na nemačkoj karti.
Isto tako se vidi da je oduvek postojala ideja i potreba da se Stalać, Čačak, Valjevo i Loznica spoje železnicom sa BiH , sve do Banja Luke.

Evo tog teksta koji je objavio g.Ljubivoje Milosavljević :
" Ovde se radi o pruzi Cacak -Banja Luka, a izgradnja dela pruge od Cacka do Valjeva odobrena je resenjem Ministra saobracaja vlade Kraljevine Jugoslavije pod G.Z Br. 3634 od l5. 02. 1940 god. a koji se odnosi na deonicu u duzini od 90 kilometara i 495 metara. Psao i na izgradnji ovog dela pruge dobila je jedna Francuska kompanija. Odmah je izvrsena eksproprijacija zemljista, pa su radovi na izgradnji trase odmah i zapoceti. Do pocetka drugog sv. rata uradjeno je mnogo toga na trasi. Ako krenemo od Deguricke pecine prema Valjevu sa desne strane iznad pesacke staze videcemo da je prosecena trasa koja dalje ide iznad konjickog kluba i dalje prema oglavku iznad Studenca i zapocetom tunelu iznad "Anatema"
Sem trase vidljiv je i jedan broj izgradjenih betonskih vodopropusta. Tunel je trebao da izadje kod Novakovica kuca, odakle je trasa ponovo vidljiva i na njoj su posle 1965 god izgradjene kuce, iznad ulice Oplenacke, pa dalje iznad ul. Prva brazda , sve do ul Skadarske, pa preko "Sainovace" do ul. Uzicke koju je trebalo da pedje na oko 1oo metara iznad mosta na Gracu. Trasa dalje ide tacno preko zemljista na kome je sagradjena Posta Gradac odakle je mostom trebala da predje Kolubaru, kako bi se kod stare zeleznicke stanice spoji sa delom koji je kroz Brdjanski tunel trebao da vodi prema Loznici.
U sklopu ovih radova prosecen je i put od Tadica brane pa uzvodno do iznad Oglavka. Pre probijanja ovog puta ziteli Degurickog zaseoka Savatijevici-Anicici da bi dosli do Valjeva morali su na sedam mesta da prelaze Gradac. Prikazana Nemacka karta nema nikakve veze sa ovom prugom , jer ja na njoj prikazana trasa isuvise daleko od Valjeva."
VA Cačak.png
VA Cačak.png (961.48 KiB) Pogledano 7284 puta

Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo

Poslato: 14 Jan 2020, 12:33
od PECELJ
Konačno će izgleda doći dorenoviranja stare železničke stanice Valjevo ?

Priča se da će se tu useliti Zavod za zaštitu spomenika.
81890145_10221455295552559_2137630795454480384_n.jpg
81890145_10221455295552559_2137630795454480384_n.jpg (79.13 KiB) Pogledano 7193 puta

Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo

Poslato: 10 Feb 2020, 11:52
od PECELJ
Pogled na železničku stanicu Iverak 1957.godine :
Iverak 1957.jpg
Iverak 1957.jpg (81.89 KiB) Pogledano 7104 puta

Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo

Poslato: 27 Feb 2020, 12:47
od PECELJ
Železnička stanica Valjevo 1955.godine :
87581996_341906883381504_115997716521156608_n.jpg
87581996_341906883381504_115997716521156608_n.jpg (99.02 KiB) Pogledano 7016 puta
Iza stanične zgrade aIspred magacina je bila kućica sa vagom. Tu se merila bruto težina vagona (nagura se na vagu) jer je bilo napisano koliko je prazan vagon težak. U toj kućici me otac često merio al šta vredi kad sam stalno bio mršav :lol:
Na slici se vidi da je merena i visina tereta na otvorenom vagonu zbog tunela.
vaga.jpg
vaga.jpg (64.65 KiB) Pogledano 7016 puta

Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo

Poslato: 27 Feb 2020, 20:42
od mali.paja
PECELJ napisao:Železnička stanica Valjevo 1955.godine :

87581996_341906883381504_115997716521156608_n.jpg

Iza stanične zgrade aIspred magacina je bila kućica sa vagom. Tu se merila bruto težina vagona (nagura se na vagu) jer je bilo napisano koliko je prazan vagon težak. U toj kućici me otac često merio al šta vredi kad sam stalno bio mršav :lol:
Na slici se vidi da je merena i visina tereta na otvorenom vagonu zbog tunela.

vaga.jpg
Nije se smo visina mjerila nego i širina tovara. Inače to se stručno nazivalo "tovarni profil". Obično su to imali utovrani kolodvori gdje je bilo tunela. I Dubrovnik je imao tovarni profil. Danas suvremene željeznice imaju kompjutersko mjerenje tovarnog profila. Ne smo da mjere profil. Kod razvrstavanja vagona u ranžirnom kolodvoru računalo mu izbaci sve podatke (težinu i profil) i automatski mu označi da li je vagon sposoban za pojedinu prugu.

Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo

Poslato: 28 Feb 2020, 10:35
od PECELJ
Hvala g.mali.paja !!! Sasvim zaboravih za širinu tovara :lol: