Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
interesantno postoji jos jedna fotografija,sa tog prostora,a sto je najinteresantnije na prvoj fotografiji kao i na fotografiji koja nije posatavljena uglavnom su lokomotive serije 83 [proizvodjac DJuro Djakovic]i to sa velikim tenderom koje su koristile lokomotive serije 85.
Otkud ovoliko lokomotiva srije 83 {DJDJ]sa velikim tenderima od lok omotive serije 85,na ovim prostorima.Zar lokomotiva serije 83 sa velikim tenderima,nije bila na prugama od Mostara prema Dubrovniku.?Mislim da SDZ361,zna razlog ,kako je doslo do toga da lokomotiva serije 83 koristi veliki tender,koji je bio pridodat lokomotivi serije 85.Koliko znam i lokomotive serije 85 su koristile mali tender od lokomotive serije 83.Sta je tu prava istina.?
Dobro pogledati fotografije.Ponavljam dobro.1.kolosek stulc od okretnice.stari tip lokomotive serije 83 sa malim tenderom.iza nje lokomotiva serije 83 DJDJ sa velikim tenderom.2 drugi kilosek od okretnice lokomotiva serije 83 DJDJ sa malim tenderom,iza lokomotiva serije 83DJDJ bez tendera,lokomotiva serije 83DJDJ sa velikim tenderom,iza lokomotiva serije 83 sa velikim tenderom i tri velika tendera.3.treci kolosek od okretnice,vagon iza lokomotiva serije 83 DJDJ.dali ima tender.?ima.pogledaj dobro sliku.veliki tender. iza lokomotiva serije 83 DJDJ sa velikim tenderom.ajde neka me neko demantuje.salim se naravno .fotografije su zaista prelepe.
Nisu Đakuše (serija 83 proizvodnje ĐĐ) toliko čudna stvar u Višegradu. Kako su ukidane ostale pruge u Bosni tako su novije lokomotive prebacivane na prugu Sarajevo- Dobrun sa ograncima. Tako su još 1972. godine lokomotive 83-176 i 83-180 bile na toj pruzi. Bilo ih je još ali nemam tačne brojeve. Kasnije su prebacivane i druge.
Pošto nemamo tačnu godinu kad su nastali ovi snimci, o razlogu što je toliko tih lokomotiva u višegradskoj ložionici možemo samo da špekulišemo. Snimak je sigurno iz sedamdesetih tj. pred kraj postojanja ovih pruga. Ove lokomotive stoje na sporednim kolosecima iza okretnice tj. očigledno nisu u saobraćaju. Ovoliki broj lokomotiva u Višegradu je malo čudan jer je glavna ložionica bila u Alipađinom Mostu. Moguće je da su to kasirane lokomotive koje čekaju rezanje. Ali koliko je poznato to se tada nije radilo u Višegradu već u Sarajevu tj. Alipašinom Mostu.
Zato ja imam drugu teoriju. Naime pouzdano znamo da se u Višegradu tada nalazila ratna rezerva za lokomotive uzanog koloseka. U to vreme su novije lokomotive išle u ratnu rezervu (kao 33 na normalnom koloseku) pa nije čudno da to budu Đakuše sa velikim tenderima. U prilog ovoj teoriji ide i priča da je 83-ojke rudnik Banovići kupio posle 1978. baš iz ratne rezerve a zna se da su lokomotive stigle iz Višegrada. Ali bez tačne legende za sliku možemo samo da pretpostavljamo.
Železnička stanica Ustripača na austrougarskoj razglednici. Još stanica ima samo dva koloseka. Nasipi su već ozenjeli pa je verovatno ova razglednica nastala nekoliko godina nakon otvaranja Istočne pruge, verovatno oko 1910. godine. Ispred stanične zgrade nalazi se veliki magacin, koga kasnije neće biti. Ustriprača će dobiti na svom značaju tek nakon puštanja u saobraćaj kraka prema Goraždu i Foči 1939. godine.
Lokomotiva 72-002(nekadašnja SDŽ 371) pored kasarne Maršala Tita na delu pruge prema železničkoj stanici Sarajevo Novo koja je povezivala ovu stanicu sa glavnom železničkom stanicom uskog koloseka u Sarajevu, a koju je narod zvao Banovo. Iznad je stanica normalnog koloseka u Sarajevu gde se vidi da je elektrificirana.