Železnice u Makedoniji

Stanje danas, reportaže,stare fotografije, problemi..
Odgovori
Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8844
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Železnice u Makedoniji

Post od PECELJ »

Železnički most u Skoplju na reci Vardar na pruzi Niš-Skoplje -Solun.

Snimak iz 1913.godine.

338_001 Skopje - Railway bridge cca.1913.jpg
338_001 Skopje - Railway bridge cca.1913.jpg (182.88 KiB) Pogledano 4474 puta

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8844
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Železnice u Makedoniji

Post od PECELJ »

Tunel DEMIR KAPIJA na pruzi Skoplje-Đevšelija

Snimak iz 1915.godine.

534_001 Macedonia - DEMIR KAPIJA 1915.jpg
534_001 Macedonia - DEMIR KAPIJA 1915.jpg (284.59 KiB) Pogledano 4442 puta
Izvor : Fb

Zvonac
Kondukter
Postovi: 63
Pridružio se: 04 Jul 2023, 12:14
Kontakt:

Re: Železnice u Makedoniji

Post od Zvonac »

PECELJ napisao: 29 Apr 2024, 12:41 Tunel DEMIR KAPIJA na pruzi Skoplje-Đevšelija

Snimak iz 1915.godine.


534_001 Macedonia - DEMIR KAPIJA 1915.jpg
Izvor : Fb
Lijepa fotografija; hvala @PECELJ!
Navodno su ti, takozvani 'turski tuneli' bili tuneli najmanjeg profila na čitavoj mreži JŽ-a, i trebalo je napraviti puno produbljivanja, da bi se pruga kroza nj, mogla elektrificirati.
OT - ali problematični tuneli što se profila tiče su i Vremski tuneli (između Pivke i Divače) u Sloveniji.

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1956
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Železnice u Makedoniji

Post od mali.paja »

Zvonac napisao: 10 Maj 2024, 14:25
PECELJ napisao: 29 Apr 2024, 12:41 Tunel DEMIR KAPIJA na pruzi Skoplje-Đevšelija

Snimak iz 1915.godine.


534_001 Macedonia - DEMIR KAPIJA 1915.jpg
Izvor : Fb
Lijepa fotografija; hvala @PECELJ!
Navodno su ti, takozvani 'turski tuneli' bili tuneli najmanjeg profila na čitavoj mreži JŽ-a, i trebalo je napraviti puno produbljivanja, da bi se pruga kroza nj, mogla elektrificirati.
OT - ali problematični tuneli što se profila tiče su i Vremski tuneli (između Pivke i Divače) u Sloveniji.
Nisu samo ti tuneli problematični. Problematičan je i tunel Ivan na pruzi Ploče-Sarajevo. Problematičan je i tunel Sinac na pruzi Oštarije-Knin. Isto tako je problematičan tunel između Hrvatske i Slovenije između Šapjana i Ilirske Bistrice. Zaboravio sam kako se zove Pravilnik ili Uputstvo o profilima pruga na bivšoj JŽ. Nešto se i mjenjalo a kako već 11 godina ne radim nisam baš u toku.

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8844
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Železnice u Makedoniji

Post od PECELJ »

Železnička stanica VOLKOVO na pruzi Kosovo Polje -Skoplje (blizu stanice Đorše Petrov) :

Snimak iz 1950.godine

402_001 1950 train station,railway station - Volkovo.jpg
402_001 1950 train station,railway station - Volkovo.jpg (325.96 KiB) Pogledano 4233 puta
Izvor : Fb

Zvonac
Kondukter
Postovi: 63
Pridružio se: 04 Jul 2023, 12:14
Kontakt:

Re: Železnice u Makedoniji

Post od Zvonac »

mali.paja napisao: 11 Maj 2024, 01:05 Nisu samo ti tuneli problematični. Problematičan je i tunel Ivan na pruzi Ploče-Sarajevo. Problematičan je i tunel Sinac na pruzi Oštarije-Knin. Isto tako je problematičan tunel između Hrvatske i Slovenije između Šapjana i Ilirske Bistrice. Zaboravio sam kako se zove Pravilnik ili Uputstvo o profilima pruga na bivšoj JŽ. Nešto se i mjenjalo a kako već 11 godina ne radim nisam baš u toku.
Hvala Vam na informacijama! Nisam znao da su svi ti tuneli bili (ili jesu još uvijek) problematični!

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1956
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Železnice u Makedoniji

Post od mali.paja »

Zvonac napisao: 11 Maj 2024, 22:42
mali.paja napisao: 11 Maj 2024, 01:05 Nisu samo ti tuneli problematični. Problematičan je i tunel Ivan na pruzi Ploče-Sarajevo. Problematičan je i tunel Sinac na pruzi Oštarije-Knin. Isto tako je problematičan tunel između Hrvatske i Slovenije između Šapjana i Ilirske Bistrice. Zaboravio sam kako se zove Pravilnik ili Uputstvo o profilima pruga na bivšoj JŽ. Nešto se i mjenjalo a kako već 11 godina ne radim nisam baš u toku.
Hvala Vam na informacijama! Nisam znao da su svi ti tuneli bili (ili jesu još uvijek) problematični!
U željezničkom muzeju u Trstu je izložena i jedna lokomotiva bivša JŽ serija 22. Ako se ne varam to je bila Varaždinska lokomotiva. Ona je u Trst otpremljena preko Jesenica i dalje bohinjskom prugom preko Gorizie. Čak kod otpreme nekih danas normalnih pošiljki (kontejneri) u tunelu Bradina bi se isključivao napon i vlak prevlačio dizel vučom. Konkretno ovaj tunel Bradina o čemu sam davno pisao na nekoj temi je bio dionica planirane normalnotračne pruge Sarajevo-Mostar-Split u dvadesetim godinama prošlog stoljeća. U taj tunel je privremeno prebačena uzana pruga za Mostar iz Sarajeva. Tako je izbjegnut veliki uspon od 60 promila sa sarajevske strane dok je na južnoj strani ostao veliki uspon/pad od 60 promila. Ipak je malo skraćen i taj uspon sa južne strane jer je između Bradine i stanice Ivan bilo oko 5 km. koje je sad izbjegnuto gradnjom novog baznog tunela dugačkog nešto preko 3 km. Kakvi su standardi i profili bili u dvadesetim godinama a kakvi danas? Izgradnjom normalnotračne pruge za Ploče taj tunel je iskorište i ostao je za novu prugu sa prastarim profilom.

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8844
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Železnice u Makedoniji

Post od PECELJ »

Železnička stanica NOVA GORICA 1989.godine.

Na čelu kompozicije je dizelka JŽ 661 - 415.


JŽ 661 - 415 (Nova Gorica 89.jpg
JŽ 661 - 415 (Nova Gorica 89.jpg (200.94 KiB) Pogledano 4025 puta
Izvor : Fb

cvijic
Šef stanice
Postovi: 450
Pridružio se: 31 Mar 2012, 17:56
Kontakt:

Re: Železnice u Makedoniji

Post od cvijic »

Tbilisi napisao: 14 Maj 2024, 13:25 Vidim da je naučio lekciju da Nova Gorica nije u Hrvatskoj. Međutim, to ne znači mnogo kod ovakvog IQ lika.
Sad je dobro napravio NOVA GORICA u Makedoniji.

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8844
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Železnice u Makedoniji

Post od PECELJ »

cvijic napisao: 14 Maj 2024, 14:24
Tbilisi napisao: 14 Maj 2024, 13:25 Vidim da je naučio lekciju da Nova Gorica nije u Hrvatskoj. Međutim, to ne znači mnogo kod ovakvog IQ lika.
Sad je dobro napravio NOVA GORICA u Makedoniji.
Jer Vi stvarno mislite da ne može da se desi greška kad imate preko 7000 objava ??? I još imate toliko godina.
Ako već stavljate neku primedbu, onda se to radi na jedan kulturan način !!!
Normalno da ću ispraviti.

Odgovori

Povratak na “Železničke pruge iz našeg okruženja nekada i sada”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 4 gosta