Železnice u Makedoniji
Re: Železnice u Makedoniji
Železnički most u Skoplju na reci Vardar na pruzi Niš-Skoplje -Solun.
Snimak iz 1913.godine.
Snimak iz 1913.godine.
Re: Železnice u Makedoniji
Tunel DEMIR KAPIJA na pruzi Skoplje-Đevšelija
Snimak iz 1915.godine.
Izvor : Fb
Snimak iz 1915.godine.
Izvor : Fb
Re: Železnice u Makedoniji
Lijepa fotografija; hvala @PECELJ!PECELJ napisao: 29 Apr 2024, 12:41 Tunel DEMIR KAPIJA na pruzi Skoplje-Đevšelija
Snimak iz 1915.godine.
534_001 Macedonia - DEMIR KAPIJA 1915.jpg
Izvor : Fb
Navodno su ti, takozvani 'turski tuneli' bili tuneli najmanjeg profila na čitavoj mreži JŽ-a, i trebalo je napraviti puno produbljivanja, da bi se pruga kroza nj, mogla elektrificirati.
OT - ali problematični tuneli što se profila tiče su i Vremski tuneli (između Pivke i Divače) u Sloveniji.
Re: Železnice u Makedoniji
Nisu samo ti tuneli problematični. Problematičan je i tunel Ivan na pruzi Ploče-Sarajevo. Problematičan je i tunel Sinac na pruzi Oštarije-Knin. Isto tako je problematičan tunel između Hrvatske i Slovenije između Šapjana i Ilirske Bistrice. Zaboravio sam kako se zove Pravilnik ili Uputstvo o profilima pruga na bivšoj JŽ. Nešto se i mjenjalo a kako već 11 godina ne radim nisam baš u toku.Zvonac napisao: 10 Maj 2024, 14:25Lijepa fotografija; hvala @PECELJ!PECELJ napisao: 29 Apr 2024, 12:41 Tunel DEMIR KAPIJA na pruzi Skoplje-Đevšelija
Snimak iz 1915.godine.
534_001 Macedonia - DEMIR KAPIJA 1915.jpg
Izvor : Fb
Navodno su ti, takozvani 'turski tuneli' bili tuneli najmanjeg profila na čitavoj mreži JŽ-a, i trebalo je napraviti puno produbljivanja, da bi se pruga kroza nj, mogla elektrificirati.
OT - ali problematični tuneli što se profila tiče su i Vremski tuneli (između Pivke i Divače) u Sloveniji.
Re: Železnice u Makedoniji
Železnička stanica VOLKOVO na pruzi Kosovo Polje -Skoplje (blizu stanice Đorše Petrov) :
Snimak iz 1950.godine
Izvor : Fb
Snimak iz 1950.godine
Izvor : Fb
Re: Železnice u Makedoniji
Hvala Vam na informacijama! Nisam znao da su svi ti tuneli bili (ili jesu još uvijek) problematični!mali.paja napisao: 11 Maj 2024, 01:05 Nisu samo ti tuneli problematični. Problematičan je i tunel Ivan na pruzi Ploče-Sarajevo. Problematičan je i tunel Sinac na pruzi Oštarije-Knin. Isto tako je problematičan tunel između Hrvatske i Slovenije između Šapjana i Ilirske Bistrice. Zaboravio sam kako se zove Pravilnik ili Uputstvo o profilima pruga na bivšoj JŽ. Nešto se i mjenjalo a kako već 11 godina ne radim nisam baš u toku.
Re: Železnice u Makedoniji
U željezničkom muzeju u Trstu je izložena i jedna lokomotiva bivša JŽ serija 22. Ako se ne varam to je bila Varaždinska lokomotiva. Ona je u Trst otpremljena preko Jesenica i dalje bohinjskom prugom preko Gorizie. Čak kod otpreme nekih danas normalnih pošiljki (kontejneri) u tunelu Bradina bi se isključivao napon i vlak prevlačio dizel vučom. Konkretno ovaj tunel Bradina o čemu sam davno pisao na nekoj temi je bio dionica planirane normalnotračne pruge Sarajevo-Mostar-Split u dvadesetim godinama prošlog stoljeća. U taj tunel je privremeno prebačena uzana pruga za Mostar iz Sarajeva. Tako je izbjegnut veliki uspon od 60 promila sa sarajevske strane dok je na južnoj strani ostao veliki uspon/pad od 60 promila. Ipak je malo skraćen i taj uspon sa južne strane jer je između Bradine i stanice Ivan bilo oko 5 km. koje je sad izbjegnuto gradnjom novog baznog tunela dugačkog nešto preko 3 km. Kakvi su standardi i profili bili u dvadesetim godinama a kakvi danas? Izgradnjom normalnotračne pruge za Ploče taj tunel je iskorište i ostao je za novu prugu sa prastarim profilom.Zvonac napisao: 11 Maj 2024, 22:42Hvala Vam na informacijama! Nisam znao da su svi ti tuneli bili (ili jesu još uvijek) problematični!mali.paja napisao: 11 Maj 2024, 01:05 Nisu samo ti tuneli problematični. Problematičan je i tunel Ivan na pruzi Ploče-Sarajevo. Problematičan je i tunel Sinac na pruzi Oštarije-Knin. Isto tako je problematičan tunel između Hrvatske i Slovenije između Šapjana i Ilirske Bistrice. Zaboravio sam kako se zove Pravilnik ili Uputstvo o profilima pruga na bivšoj JŽ. Nešto se i mjenjalo a kako već 11 godina ne radim nisam baš u toku.
Re: Železnice u Makedoniji
Železnička stanica NOVA GORICA 1989.godine.
Na čelu kompozicije je dizelka JŽ 661 - 415.
Izvor : Fb
Na čelu kompozicije je dizelka JŽ 661 - 415.
Izvor : Fb
Re: Železnice u Makedoniji
Sad je dobro napravio NOVA GORICA u Makedoniji.Tbilisi napisao: 14 Maj 2024, 13:25 Vidim da je naučio lekciju da Nova Gorica nije u Hrvatskoj. Međutim, to ne znači mnogo kod ovakvog IQ lika.
Re: Železnice u Makedoniji
Jer Vi stvarno mislite da ne može da se desi greška kad imate preko 7000 objava ??? I još imate toliko godina.
Ako već stavljate neku primedbu, onda se to radi na jedan kulturan način !!!
Normalno da ću ispraviti.
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 4 gosta