Re: Pruga Šid - Bijeljina
Poslato: 04 Dec 2021, 12:45
Šinobus negde između Šida i Bijeljine :
Forum putnika i ljubitelja železnica
https://zeleznice.in.rs/forum/
Ako se smijem uključiti sa svojim komentarima? Pošto nikad nisam bio na ovoj pruzi neću komentirati nju nego nešto o mješovitim vlakovima. Mješoviti vlakovi imali su 2 dozvoljene brzine. Najveća dozvoljena brzina je bila 60km/h. Ta brzina je bila dozvoljena kada je putnička garnitura bila na kraju vlaka. Druga najveća dozvoljena brzina je bila 50km/h kada je putnička garnitura bila do lokomotive na čelu. Kako to da je garnitura sa putnicima mogla biti na kraju i na čelu vlaka i kada je koja bila na kojem mjestu? Kao što samo ime tih vlakova, mješoviti znači da su prevozili teret i putnike. Uglavnom su prometovali takvi vlakovi sa relativno malim teretnim prometom. Takvi vlakovi zadržali su se negdje do kraja sedamdesetih godina od kada više ne postoje. Ti vlakovi u kolodvorima su imali dosta velika zadržavanja. Ispod petnestak minuta nije bilo zadržavanja. Ti vlakovi su od vlakopratnog osoblja obavezno imali vlakovođu (vozovođu), kočničar(a)e i kondukter(a)e. Po dolazu u kolodvore obavljali su manevru postavljali teretne vagona na utovar/istovar i uzimali tovarene/prazne vagone i dalje vukli sa sobom. Ukoliko u nekom kolodvoru nije bilo potrebe za manevru ili uzimanje/ostavljanje vagona obavezno su morali čekti tih prtnestak i duže vremen koliko je bilo propisano voznim redom. Razlog je bio taj što je taj VR bio ojavljen putujućem svijetu i oni su dolazili na vlak kako je bio najavljen polazak. Radi obavljanja manevre po kolodvorima garnitura sa putnicima je bila na kraju vlaka. Jedan od glavnih razloga je bio taj da nebi došlo do povrede putnika kod manevriranja. A kada je putnička garnitura bila na čelu do lokomotive? To je bilo u sezoni grijanja U Pravilnicima je bilo točno propisano kada počinje REDOVITA sezona grijanja i kada završava Uz to postojala je i primjedba da ukoliko zahladi ranije ili hladno vrijeme produži da se sa grijanjem može početi ranije ili eventualno završiti kasnije. Osim toga bilo je točno propisano kada se pale lampe na signalima/predsignalima, putnim prijelazima, osvjetljenje na skretnicama itd. Isto tako bilo je propisano u kojim tunelima (imenom navedeno) mora biti uključena rasvjeta u putničkim vagonima. Danas toga nema jer se sve to obavlja iz upravljačnice strojovođe i prometnog ureda. Nekad dok je postojao i III (treći) razred putnici su se grijali sa prći koja je bila u vagonu. Strojovođa je imao obavezu davati ugalja za grijanje u tim vagonima. Ti vagoni III R su u bti bili zatvoreni teretni vagoni u kojima su bila klupe postavljene i napravljene stepenice kako bi se lakše u lazio u njih. Ulazi su bili sa čeonih strana. Ja sam se vozio u takvim vagonima.colicdusan325 napisao: 26 Jul 2024, 16:57 kao prvo veliko postovanje za ove dve fotografije.kao drugo da izanaliziramo fotogtafije.druga fotografija lokomotiva serije 20-174 ulazi u stanicu bijeljina sa mesovitim vozom,iza lokomotive teretni vagoni a na zacelju putnicki vagoni,u tom vremenskom periodu postojao je jedan par mesovitih vozova sid -bijeljina i obratno,inace na toj fotogtafiji se vidi i deo koloseka sirine 0,76m[prvi kolosek]stanice bijeljina.prva fotografija po zavrsenim manevarskim radnjama u stanici bijeljina lokomotiva serije 20-174 na celu mesovitog voza,na kraju opet putnicki vagoni spremna za otpremu za sid.iza putnickih vagona nazire se stanicna zgrada stanice bijeljina ,kao prvi i drugi kolosek sirine 0,76m i nazire se treci kolosek iza bandera koji je nadvisen u odnosu na prvi i drugi kolosek zbog pretovara sa koloseka 1435m.koji se nalazi iza treceg koloseka 0,76m.
Još dosta toga sam zapamtio. Sada je 11 godina da sam u penziji. Nekih stvari se sjećam k'o da je jučer bilo! Javio sam se šefu kolodvora 15.07.1976. nakon završena škole i položenih ispita. Taj dan tako je bilo vruće da su u asfaltu ostajali otisci stopala. Šef je dao uputnicu za liječnički pregled u Domu zdravlja željezničara na Glavnom kolodvoru u Zagrebu. Još je bio jedan kolega. On je bio iz Varaždina. Povremeno se čujemo. Sjedio je u klupi u razredu iza mene. 16.07.1976. sam se javio na liječnički pregle i od tada mi je počeo teći radni staž. Kad smo malo skrenuli sa teme pa da i nešto drugo napišem. Nekad su iz Beograda piloti JAT-a dolazili u taj Dom zdravlja željezničara. Nema više ni "D" od Doma zdravlja željezničara. Sve je to uništeno. Zgrada još postoji. Kada sam počeo dežutati bilo je svakakvih situacija, lijepih i ružnih. Anegdota je bilo za knjgu napisati. Dosta sam bio potkovan u poznavanju propisa i to čak do unatrag petnestak godina. Kako se bližila penzija nisam više tako ni pratio propise a ove nove nikako.colicdusan325 napisao: 28 Jul 2024, 12:11 postovanje velikom prijatelju.potpisujem svako slovo u vasem komentaru.radili smo isti posao,samo ja vise nemam volje za ovako temeljnim objasnjenjem,pa vasa analiza je uvek dobro dosla.respekt.samo da napomenem da sam detinjstvo proveo u stanici bijeljina rodjen sam 1953, i otac je bio sef stanice od 1949 do 1960.vodeca serija lokomotiva na pruzi sid-bijeljina i obratno kol.1435m je bila serija 20,mislim da ih je u lozionici sid bilo 11 lokomotiva.sto se tice pruge koloseka 0,76m bijeljina -modran-bos,mezgraja-ugljevik u tom periodu vodeca serija je bila 71 mislim sedam lokomotiva,na ispomoc su dopremane lokomotive serije 80 vv zrenjanin,da bi na kraju vodeca serija bila lokomotiva 83-173,83-174,83-175,83-162 i 83-182koje su saobracale do ukidanja uzane pruge.