Stranica 2 od 19

Re: Lajkovački železnički čvor

Poslato: 04 Maj 2012, 17:53
od mitra
Poznato je da su Lajkovčani bili odgovorni železničari, da su uvek dolazili na vreme u svoju smenu i da su im lokomotive uvek bile pripremljene i u odličnom stanju, tako da vozovi gotovo nikad nisu kasnili.Znamo i to da su satovi navijani prema pisku lokomotive tamo kuda je „ćira“ prolazio, a prema njemu se znalo koliko je sati tamo gde satova nije bilo. Na slici je grupa mašinovođa, ložača i drugih radnika koji su učestvovali u pripremi lokomotiva za vožnju i u samoj vožnji. Fotografija je nastala 1937.godine u Lajkovcu na železničkoj stanici, odnosno na samoj okretnici. Među njima je i Miloš Teofilović, mašinovođa iz Lajkovca, poreklom iz Pridvorice.

Slika

Na slici je lokomotiva 85-017 koja je tada bila skoro nova, proizvedena 1930 godine.

Re: Lajkovački železnički čvor

Poslato: 15 Maj 2012, 22:00
od sencica
Lajkovačka ložionica-polukružna hala

Slika
Fotografija nastala 07.07.1958.godine. U polukružnoj hali se nalaze sledeće lok:
885-010,83-002,83-025,85-007 i 83-175.

Re: Lajkovački železnički čvor

Poslato: 02 Jun 2012, 10:08
od presa
Nekada su zime bile ostre i duge sa puno snega. Tako je bilo i u januaru 1961 godine kada su na
rascicavanju snega u stanici bili angazovani pored zeleznicara i administrativni radnici na zeleznici.

Slika

Slika

http://www.google.com

Re: Lajkovački železnički čvor

Poslato: 02 Jun 2012, 10:14
od presa
Svecani dolazak prvog motornog voza, prugom normalnog koloseka iz pravca Beograda,
u zeleznicku stanicu u Lajkovcu, 07.07.1968 godine.

Slika

Vec tada je bila ukinuta pruga uskog koloseka Cukarica - Lajkovac, dok je za Mladenovac
"Ciro" vozio jos celih 15 godina, a za Cacak jos godinu ipo. Iz fotografije se vidi da su
ispred stanice normalni koloseci, dok su se iza njih prema lozionici, nalazili uski koloseci.

http://www.google.com

Re: Lajkovački železnički čvor

Poslato: 02 Jun 2012, 10:38
od presa
Sdž361 je napsiao:

Ova slika je nastala 1949. godine u stanici Lajkovac. Po izgledu železničara se vidi,
kao i na mnogim drugim slikama iz tog perioda, da posle teškog ratnog perioda još
nisu nastupile godine blagostanja. Možda bi neko mogao da pepozna ko je na slici.

Slika

http://www.google.com

Re: Lajkovački železnički čvor

Poslato: 02 Jun 2012, 10:43
od presa
Sdž361 je napisao:

Da je nekim slučajem Lajkovac železnička stanica u Austriji ovaj prizor bi gledali mnogo duže
možda čak i dan danas. Ovako on je postojao samo oko godinu i po dana. Slika je nastala 1968. godine
neposredno pred puštanje u saobraćaj pruge normalnog koloseka za Valjevo. Na ovoj slici se lepo vidi da
je tom prilikom i uzani deo stanice potpuno rekonstruisan tako da se rad na prugama Mladenovac - Lajkovac
i Lajkovac - Čačak potpuno odvoji od normalnog koloseka. Između njih je očigledno trebao da se postavi peron
za udoban prelaz putnika. Svetiljke su već postavljene. Na žalost iz potpuno neobjašnjivih razloga krajem
1969. godine saobraćaj na pruzi ka Čačku je obustvljen. Zašto je to učinjeno čak tri godine pre puštanja u
saobraćaj npormalne pruge za Užice nije jasno, pogotovu što je deo uzane pruge od Čačka/Ljubića do Požege
nastavio da se koristi godinama zbog veze sa fabrikom u Lučanima. Železnička veza između ova dva dela Srbije
je tako naglo prekinuta. Tada su mnogi putnici i robe prešli na drumski saobraćaj i nisu se vratili i nakon
uspostavljanja veze normalnog koloseka. Gornjomilanovaćke fabrike su dotada bili veliki korisnici železnice i
na toj pruzi (kao i na onoj prema Mladenovcu) je imalo šta da se vozi. Ali očigledno je tada politika bila da se
uzani sistem što pre rasturi. Tako je i rekonstruisana stanica Lajkovac samo kratko radila punim kapacitetom.
Nakon toga je ostao samo saobraćaj ka Mladenovcu a kad je uskoro i na njemu ukinut putnički saobraćaj Lajkovac
je ostao samo senka nekad najžnačajnijeg čvora na uzanoj mreži.

Slika

Još nešto je tužno na ovoj fotografiji. U donjem desnom uglu se vide dve lokomotive i pored njih na zemlji gomila metala.
To su lokomotive serija 72 i 73 koje upravo majstori seku za staro gvožđe.

I za kraj izgled stanice Lajkovac sa druge strane tj. prema Aranđelovcu.

Slika

http://www.google.com

Re: Lajkovački železnički čvor

Poslato: 02 Jun 2012, 10:56
od presa
Najpoznatija i najbolja lajkovačka manevarska lokomotiva SOŽ-No 3
na još jednoj fotografiji u ložionici u Lajkovcu, sa majstorima koji su
je toliko dugo i uspešno održavali.

Slika

Na slici krajnji desno Marković Slavoljub, u sredini Jordan Žunić – Joca i
krajnji levo N.N., bravari lajkovačke ložionice.

Re: Lajkovački železnički čvor

Poslato: 16 Jun 2012, 11:40
od mitra
Na slici dole vidimo deo lajkovačke lokomotive, mašinovođu Miloša Teofilovića (uz stub od vrata ), ložača, konduktera ( pretpostavljam ) i jedno civilno lice, seljaka, verovatno njihovog poznanika, obučenog u najbolje odelo koje je imao, sa „siljkanima“ na nogama koji su čuveni za neke posebne prilike. Fotografija je nastala neku godinu pre Drugog svetskog rata.

Slika

Re: Lajkovački železnički čvor

Poslato: 09 Jul 2012, 18:21
od jovanla
.

Zlatne godine male varošice

Državnim udarom kralja Aleksandra 6. januara 1929. godine ukinut je u Kraljevini SHS ustav, raspuštena Narodna skupština, a sva vlast u državi prešla je u ruke monarha. Zabranjen je rad i svim političkim strankama. Novom teritorijalnom organizacijom Lajkovac je pripao Drinskoj Banovini sa sedištem u Sarajevu. Lajkovački železnički čvor pripao je sarajevskoj železničkoj direkciji......čitaj dalje na adresi:

http://jovanovic-marija.net/sajt/serbia ... jkovac.php

.

Re: Lajkovački železnički čvor

Poslato: 16 Sep 2012, 17:14
od ivanjz
Lokomotiva 73-003 snimljena u železničkoj stanici u Lajkovcu krajem
60-tih godina.

Slika

Proizvedena 1907. godine. Njena destincije od 1941. godine
lepo se vide iz lokomotivske knjige.

Slika

Svoj kraj dočekala je u lajkovačkoj ložionici.

Zanimljivo je da se u lokomotivskoj knjizi nalazi podatak da je prednji
odbojnik odlomljen 14.07.1926 godine u Sarajevu.

Zapisnik sa probne vožnje nakon remonta u Sarajevu.

Slika

Probna vožnja na pruzi prema Stambulčiću i Podlugovima.

http://www.google.com