Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Železnička stanica USTIPRAČA 1974.godine.
Na fotografiji je lokomotiva serije 84 na punjenju vode-
Izvor I.R.
Na fotografiji je lokomotiva serije 84 na punjenju vode-
Izvor I.R.
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Ako se ne varam lokomotive serije 84 su bile Amerikanke. Ovo je serija 83 a nisam baš siguran da je ovo Ustiprača.
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Pruga Titovo Užice-Sarajevo kod DOBRUNA,
Piše da je snimljeno 1979. g., ako nije greška ? Taj deo pruge je prestao da radi 1974.godine.
Izvor :T.N..
Piše da je snimljeno 1979. g., ako nije greška ? Taj deo pruge je prestao da radi 1974.godine.
Izvor :T.N..
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Tunel posle stanice Bistrik koji vodi ka Sarajevu :
Izvor : Fb
Izvor : Fb
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Posjeta patrijarha Varnave Rosića Sarajevu, 16.09.1933 :
Izvor : Fb
Izvor : Fb
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Lokomotiva uzanog koloseka JŽ 72 011 na čelu kompozivije u žel.stanici SARAJEVO NOVO.
Malo čudan položaj lokomotive serije 85 ?
Snimak 1966.godine
Izvor : ebay
Malo čudan položaj lokomotive serije 85 ?
Snimak 1966.godine
Izvor : ebay
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
U vrijeme nastanka slike postojale su 2 stanice u Sarajevu. Samo Sarajevo je bila samo uzana stanica. Druga stanica je bila Sarajevo Novo koja je na slici. Sarajevo Novo je bila normalnotračna stanica. Sarajevo Novo je napravljeno nakon izgradnje i otvaranja nove normalnotračne Omladinske pruge Šamac-Sarajevo. Stanica Sarajevo nije bila uz normalnotračnu prugu i bila je udaljena od stanice Sarajevo Novo par kilometara. Dolaskom putnika vlakom na normalnu stanicu a kako nebi kod presijedanja morali ići dalje još tih par kilometara odmah je kod izgradnje nove normalnotračne napravljen i spoj na uzanu prugu. Nova uskotračna stanica Sarajevo Novo imala je samo čini mi se 2 kolosijeka koji si imali kolosiječnu vezu na obje strane. U to vrijeme do '66. godine dosta je bio velik promet kako teretni tako i putnički na uzanoj pruzi. Intezivan je promet bio prema Pločama, Dubrovniku, Zeleniki i Titogradu prema jugu kao i prema istoku: Foča,Priboj na Limu i Titovo Užice. Do '66. u funkciji je još bila i paralelno uzana pruga od Sarajeva do Zenice sa odvojkom prema Travniku, Jajcu i čak Prijedoru, Drvaru i Ličkoj Kaldrmi. Na ovoj uzanoj pruzi do Zenice samo je bio teretni promet. Isto tako moram napomenuti da u uzanoj stanici Sarajevo Novo nije bilo nikakvog teretnog prometa osim ako ne računamo u to poštanske vagone. Dolaskom normalnotračnim vlakom u Sarajevo putnici su se samo trebali spustiti na uzanu ili u obrnutom smjeru popeti na normalnu stanicu. Pruga za Ploče je ukinuta u studenom (novembru) ,66. kao i pruga do Lašve. Tada je drastično pao promet na uzanoj pruzi prema jugu. Još je jedno kratko vrijeme ostala u funciji uzana stanica Sarajevo i Sarajevo Novo kada su obje ukinute. Kompletan promet je tada preuzela uzana stanica Alipašin Most. Iza toga je normalna stanica Sarajevo Novo preimenovana u samo Sarajevo.
Kako su se slagali uzani putnički vlakovi? Svi su se oni slagali u stanici Sarajevo i izvlačili u stanicu Sarajevo Novo. Od stanice Sarajevo do stanice Sarajevo Novo je uvijek na čelu vlaka bila manevarka. Kraju vlaka je bila lokomotiva koja bi vukla vlak prema Bradini ili Utiprači. Ta lokomotiva je bila redovito sa tenderom naprijed. Po dolazu u stanicu Sarajevo Novo manevarka koja je dovukla vlak bi se otkopčala i čekala dok vlak koji je dovukla ne ode. Sada su lokomotive koje su bile na kraju dovučenog vlaka bile glavne i propisno okrenute sa dimnjakom naprijed i vukle prema Bradini ili Ustiprači. Kada bi vlak napustio stanicu Sarajevo novo manevarka bi se vratila sama u Sarajevo ili ako je bio koji putnički vlak u dolazu onda bi išla na njegovo čelo i vukla vlak u Sarajevo. KOd dolaznih vlakova lokomotiva koja ga je dovukla sada je bila na kraju. U uzanoj stanici Sarajevo putnički vagoni su se čistili i namirivali.
Sad malo o samoj slici! Vidi se lokomotiva 72-011 i 85 serija. Na slici se ne vidi još 1edna lokomotiva koja je vukla vlak prema Bradini ili Ustiprači. Lokomotiva 72-011 će ostati dok će serija 85 ići sa vlakom dalje. I prema Bradini i Ustiprači bio je uspon. Pretpostavljam da je ljeto kada su vlakovi bili sa doatnim vagonima prema moru a samim time i teži. Isto tako i prema Ustiprači su vlakovi išli sa 2 lokomotive do Stambolčića.
Još nešto o lokomotivi 72-011. Ako se malo bolje pogleda slika ispod dimnice u sredini se vidi normalnotračna kuka tegljenika. Lokomotiva je znala ići u radionicu Vaso Miskin Crni i od tamo izvlačiti normalnotračne vagone.
Od mene toliko za sada. Ukoliko treba možda još kakvo pojašnjenje samo pitajte.
Kako su se slagali uzani putnički vlakovi? Svi su se oni slagali u stanici Sarajevo i izvlačili u stanicu Sarajevo Novo. Od stanice Sarajevo do stanice Sarajevo Novo je uvijek na čelu vlaka bila manevarka. Kraju vlaka je bila lokomotiva koja bi vukla vlak prema Bradini ili Utiprači. Ta lokomotiva je bila redovito sa tenderom naprijed. Po dolazu u stanicu Sarajevo Novo manevarka koja je dovukla vlak bi se otkopčala i čekala dok vlak koji je dovukla ne ode. Sada su lokomotive koje su bile na kraju dovučenog vlaka bile glavne i propisno okrenute sa dimnjakom naprijed i vukle prema Bradini ili Ustiprači. Kada bi vlak napustio stanicu Sarajevo novo manevarka bi se vratila sama u Sarajevo ili ako je bio koji putnički vlak u dolazu onda bi išla na njegovo čelo i vukla vlak u Sarajevo. KOd dolaznih vlakova lokomotiva koja ga je dovukla sada je bila na kraju. U uzanoj stanici Sarajevo putnički vagoni su se čistili i namirivali.
Sad malo o samoj slici! Vidi se lokomotiva 72-011 i 85 serija. Na slici se ne vidi još 1edna lokomotiva koja je vukla vlak prema Bradini ili Ustiprači. Lokomotiva 72-011 će ostati dok će serija 85 ići sa vlakom dalje. I prema Bradini i Ustiprači bio je uspon. Pretpostavljam da je ljeto kada su vlakovi bili sa doatnim vagonima prema moru a samim time i teži. Isto tako i prema Ustiprači su vlakovi išli sa 2 lokomotive do Stambolčića.
Još nešto o lokomotivi 72-011. Ako se malo bolje pogleda slika ispod dimnice u sredini se vidi normalnotračna kuka tegljenika. Lokomotiva je znala ići u radionicu Vaso Miskin Crni i od tamo izvlačiti normalnotračne vagone.
Od mene toliko za sada. Ukoliko treba možda još kakvo pojašnjenje samo pitajte.
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Hvala mali-paja na detaljnom objašnjenju !!!
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 0 gostiju