Jugoslavia Steam 2007.

Zanimljivi filmski materijali vezani za železnice
Tanka vatra
Vozovođa
Postovi: 260
Pridružio se: 03 Jan 2016, 19:34
Kontakt:

Re: Jugoslavia Steam 2007.

Post od Tanka vatra »

Sledećeg dana smo busom iz Sežane došli u muzej Campo Marzio u Trstu,odakle smo imali poseban voz na relaciji Campo Marzio -
Villa Opicina - Trieste Centrale. Sastav voza : Parnjača FS 728-022 (ex.JŽ 25-022 ) + služkola + 2 x FS-vagoni "Centoporti".
U Villa Opicina smo imali presedanje u slovenački muzejski voz sa parnjačom SŽ 25-026 + 2 x službeni + 3 x Baat,koji je išao starom
trasom Južne železnice ( Suedbahna ) preko Repentabora/Monrupina do Nove Gorice.Posle okretanja lokomotive,nastavljeno je preko
Sežane do Villa Opicina,gde nas je već čekao italijanski čarter voz radi dalje vožnje za Trieste Centrale.

Imao sam ideju da na celom ovom putu - relaciji vozi zajednički FS i SŽ čarter voz sa parnjačama u zaprezi kako je bilo moguće ranije,
ali italijanski železničarski sindikati su uveli zabranu za saobraćaj svojih i inostranih lokomotiva na njihovoj i tuđoj teritoriji. To je
bilo moguće za vreme SFRJ i nakon osamostaljivanja Slovenije u početku,posle toga STOP. Tako je to u EU.

Priložene slike :

1. Susret iltalijanskog i slovenačkog mašinskog osoblj u Villa Opicina
2. Foto-stop u nekadašnjoj pograničnoj stanici Repentabor/Monrupino.
3. Odlazak mašine 25-026 na okretanje.Interesantan manevarski signal i vodonapojnik u Novoj Gorici.

Tanka vatra
Vozovođa
Postovi: 260
Pridružio se: 03 Jan 2016, 19:34
Kontakt:

Re: Jugoslavia Steam 2007.

Post od Tanka vatra »

Morala se doterati veličina slika - pokazalo se da su prevelike za ovaj forum. Ništa staršno,idemo dalje.
Prikačeni fajlovi
Slika 2.
Slika 2.
EH - 4. (2).jpg (899.67 KiB) Pogledano 17422 puta
Slika 1,
Slika 1,
EH - 3. (2).jpg (1002.76 KiB) Pogledano 17422 puta
Slika 3,
Slika 3,
Photo20_20_p1.jpg (1000.16 KiB) Pogledano 17422 puta

Tanka vatra
Vozovođa
Postovi: 260
Pridružio se: 03 Jan 2016, 19:34
Kontakt:

Re: Jugoslavia Steam 2007.

Post od Tanka vatra »

I evo nas blizu kraja vožnje i programa.

Slika 1. Dolazak slovenačkog i prelazak u italijanski čarter-voz.
Slika 2. Foto-stop u stanici Aurisina,nažalost bez pokretanja voza.
Slika 3. Odlazak garniture reži - vožnja iz stanice Trieste Centrale u domicil - Muzej Campo Marzio,uz žestok pljusak,čime je
završen program.
Prikačeni fajlovi
Slika 1.
Slika 1.
EH - 8. (2).jpg (898.49 KiB) Pogledano 17212 puta
Slika 2.
Slika 2.
EH - 9. (2).jpg (951.87 KiB) Pogledano 17212 puta
Slika 3.
Slika 3.
EH - 10. (2).jpg (998.37 KiB) Pogledano 17212 puta

Tanka vatra
Vozovođa
Postovi: 260
Pridružio se: 03 Jan 2016, 19:34
Kontakt:

Re: Jugoslavia Steam 2007.

Post od Tanka vatra »

Da ne zaboravimo naše kolege - fotografe parnih lokomotiva na ovom putovanju i u različitim pozicijama :
1. Na šarganskoj 8
2. Na vožnji od Tuzle do Banovća
3. U Banovićima
Prikačeni fajlovi
Šargan
Šargan
DSCN0907 (2)_resize.JPG (631.09 KiB) Pogledano 16568 puta
Ljubače
Ljubače
DSCN0914 (2)_resize.JPG (547.06 KiB) Pogledano 16568 puta
Banovići
Banovići
DSCN0918 (2).JPG (973.55 KiB) Pogledano 16568 puta

Tanka vatra
Vozovođa
Postovi: 260
Pridružio se: 03 Jan 2016, 19:34
Kontakt:

Re: Jugoslavia Steam 2007.

Post od Tanka vatra »

U zbirci Muzeja Campo Marzio u Trstu,na nekada zadnjoj stanici Južne železnice - Südbahn-a,nalazi nalazi se nekoliko
nekadašnjih lokomotiva JŽ-a koje je ljubljanski železnički muzej menjao sa talijanima,u cilju popunjavanja i kompletiranja
zbirki.
Jedna od njih je bivša 22-069,sada sa oznakama FS.683.015,istom onom koju je nosila tokom II sv.rata dok je bila u službi Talijana.
Prikačeni fajlovi
DSC_0826_p1 - Copy.jpg
DSC_0826_p1 - Copy.jpg (413.02 KiB) Pogledano 13213 puta

Tanka vatra
Vozovođa
Postovi: 260
Pridružio se: 03 Jan 2016, 19:34
Kontakt:

Re: Jugoslavia Steam 2007.

Post od Tanka vatra »

Lokomotiva FS.683.015. ex.JŽ 22-069 je karakteristična po tome što je imala parni kotao tipa Brotan,čiji izgled se jasno
prepoznaje u "kujni" lokomotive. Inače ta lokomotiva je proizvedena u Budimpeštanskoj fabrici lokomotiva pod fabr.br. 4491
1918.god. Skužbu na JŽ je završila u ložionici Čakovec,odakle je zajedno sa lokomotivom 22-092,takođe sa Brotam-kotlom preuzeta
za Železnički muzej u Ljubljani.
Prikačeni fajlovi
FS.683.015.
FS.683.015.
DSC_0836_p1.jpg (359.43 KiB) Pogledano 13136 puta

Tanka vatra
Vozovođa
Postovi: 260
Pridružio se: 03 Jan 2016, 19:34
Kontakt:

Re: Jugoslavia Steam 2007.

Post od Tanka vatra »

U Muzeju Campo Marzio nalazi se i nekadašnja lokomotiva JŽ 33-107. Skoro su je obnovili i vratili originalne oznake DRB 52 4752.
Nisam siguran da su Kriegslokomotive ( ratne ) imale za vreme II sv.rata podvozje obojadisano crvenom bojom,kao što izgleda danas!
Inače bile je u službi do kraja 60-tih godina u ŽTP Skopje,koje je 1970.god. ukinulo parnu vuču i ovu pored još nekih lokomotiva ove serije,prodalo ŽG Ljubljana.
Prikačeni fajlovi
Ex. JŽ 33-107
Ex. JŽ 33-107
DSC_0819_p1.jpg (371.93 KiB) Pogledano 12539 puta
Ex. JŽ 33-107
Ex. JŽ 33-107
Clip_1346.jpg (626.56 KiB) Pogledano 12539 puta

Tanka vatra
Vozovođa
Postovi: 260
Pridružio se: 03 Jan 2016, 19:34
Kontakt:

Re: Jugoslavia Steam 2007.

Post od Tanka vatra »

Vezano za diskutabilno završno bojadisanje/farbanje nemačkih "Ratnih lokomotiva" u Muzeju Campo Marzio, proverom u mom
arhivu je pronađeno da su prve isporuke tih lokomotiva bile ofarbane u nijansi metalno grao,da bi vrlo brzo prešli na nijansu
grao-crna, što je tim lokomotivama u ratnim uslovima više odgovaralo.
U "Vojaškem muzeju" u mestu Pivka u Sloveniji su preuzeli nekadašnju lokomotivu JŽ 33-110 i radi istorijskog prikaza ofarbali
u tu originalnu boju - crna-grao,i vratili joj originalne oznake DRB 52 4936,kao što pokazuje priložena slika.
Prikačeni fajlovi
Ex. JŽ 33-110
Ex. JŽ 33-110
Clip_1360.jpg (641.42 KiB) Pogledano 12339 puta

Tanka vatra
Vozovođa
Postovi: 260
Pridružio se: 03 Jan 2016, 19:34
Kontakt:

Re: Jugoslavia Steam 2007.

Post od Tanka vatra »

Tanka vatra napisao: 31 Mar 2024, 22:20 Vezano za diskutabilno završno bojadisanje/farbanje nemačkih "Ratnih lokomotiva" u Muzeju Campo Marzio, proverom u mom
arhivu je pronađeno da su prve isporuke tih lokomotiva bile ofarbane u nijansi metalno grao,da bi vrlo brzo prešli na nijansu
grao-crna, što je tim lokomotivama u ratnim uslovima više odgovaralo.
U "Vojaškem muzeju" u mestu Pivka u Sloveniji su preuzeli nekadašnju lokomotivu JŽ 33-110 i radi istorijskog prikaza ofarbali
u tu originalnu boju - crna-grao,i vratili joj originalne oznake DRB 52 4936,kao što pokazuje priložena slika.
Na ovoj,dodatnoj slici se vide razlike u šemama farbanja : gornja JŽ,donja DRB.
Prikačeni fajlovi
Clip_1362.jpg
Clip_1362.jpg (243.21 KiB) Pogledano 12329 puta

Tanka vatra
Vozovođa
Postovi: 260
Pridružio se: 03 Jan 2016, 19:34
Kontakt:

Re: Jugoslavia Steam 2007.

Post od Tanka vatra »

U Muzeju Campo Marzio može se sresti još jedna parna lokomotiva koja je vozila prvo na prugama K und K monarhije,potom
na prugama J(D)Ž i na kraju završila kao industrijska lokomotiva Željezare Sisak. Bila je označena kao 116-032,i bila u fundusu ljubljanskog železičkog muzeja,da bi kasnije bila razmenjena sa talijanskim muzejem,gde joj je vraćen originalni izgled.
Prikačeni fajlovi
116-032 Museo Campo Marzio
116-032 Museo Campo Marzio
DSC_0827_p1.jpg (386.21 KiB) Pogledano 8439 puta

Odgovori

Povratak na “Železnica na filmu i televiziji”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost