Jugoslavia Steam 2007.
-
- Vozovođa
- Postovi: 260
- Pridružio se: 03 Jan 2016, 19:34
- Kontakt:
Re: Jugoslavia Steam 2007.
Sledećeg dana smo busom iz Sežane došli u muzej Campo Marzio u Trstu,odakle smo imali poseban voz na relaciji Campo Marzio -
Villa Opicina - Trieste Centrale. Sastav voza : Parnjača FS 728-022 (ex.JŽ 25-022 ) + služkola + 2 x FS-vagoni "Centoporti".
U Villa Opicina smo imali presedanje u slovenački muzejski voz sa parnjačom SŽ 25-026 + 2 x službeni + 3 x Baat,koji je išao starom
trasom Južne železnice ( Suedbahna ) preko Repentabora/Monrupina do Nove Gorice.Posle okretanja lokomotive,nastavljeno je preko
Sežane do Villa Opicina,gde nas je već čekao italijanski čarter voz radi dalje vožnje za Trieste Centrale.
Imao sam ideju da na celom ovom putu - relaciji vozi zajednički FS i SŽ čarter voz sa parnjačama u zaprezi kako je bilo moguće ranije,
ali italijanski železničarski sindikati su uveli zabranu za saobraćaj svojih i inostranih lokomotiva na njihovoj i tuđoj teritoriji. To je
bilo moguće za vreme SFRJ i nakon osamostaljivanja Slovenije u početku,posle toga STOP. Tako je to u EU.
Priložene slike :
1. Susret iltalijanskog i slovenačkog mašinskog osoblj u Villa Opicina
2. Foto-stop u nekadašnjoj pograničnoj stanici Repentabor/Monrupino.
3. Odlazak mašine 25-026 na okretanje.Interesantan manevarski signal i vodonapojnik u Novoj Gorici.
Villa Opicina - Trieste Centrale. Sastav voza : Parnjača FS 728-022 (ex.JŽ 25-022 ) + služkola + 2 x FS-vagoni "Centoporti".
U Villa Opicina smo imali presedanje u slovenački muzejski voz sa parnjačom SŽ 25-026 + 2 x službeni + 3 x Baat,koji je išao starom
trasom Južne železnice ( Suedbahna ) preko Repentabora/Monrupina do Nove Gorice.Posle okretanja lokomotive,nastavljeno je preko
Sežane do Villa Opicina,gde nas je već čekao italijanski čarter voz radi dalje vožnje za Trieste Centrale.
Imao sam ideju da na celom ovom putu - relaciji vozi zajednički FS i SŽ čarter voz sa parnjačama u zaprezi kako je bilo moguće ranije,
ali italijanski železničarski sindikati su uveli zabranu za saobraćaj svojih i inostranih lokomotiva na njihovoj i tuđoj teritoriji. To je
bilo moguće za vreme SFRJ i nakon osamostaljivanja Slovenije u početku,posle toga STOP. Tako je to u EU.
Priložene slike :
1. Susret iltalijanskog i slovenačkog mašinskog osoblj u Villa Opicina
2. Foto-stop u nekadašnjoj pograničnoj stanici Repentabor/Monrupino.
3. Odlazak mašine 25-026 na okretanje.Interesantan manevarski signal i vodonapojnik u Novoj Gorici.
-
- Vozovođa
- Postovi: 260
- Pridružio se: 03 Jan 2016, 19:34
- Kontakt:
Re: Jugoslavia Steam 2007.
Morala se doterati veličina slika - pokazalo se da su prevelike za ovaj forum. Ništa staršno,idemo dalje.
- Prikačeni fajlovi
-
- Slika 2.
- EH - 4. (2).jpg (899.67 KiB) Pogledano 17422 puta
-
- Slika 1,
- EH - 3. (2).jpg (1002.76 KiB) Pogledano 17422 puta
-
- Slika 3,
- Photo20_20_p1.jpg (1000.16 KiB) Pogledano 17422 puta
-
- Vozovođa
- Postovi: 260
- Pridružio se: 03 Jan 2016, 19:34
- Kontakt:
Re: Jugoslavia Steam 2007.
I evo nas blizu kraja vožnje i programa.
Slika 1. Dolazak slovenačkog i prelazak u italijanski čarter-voz.
Slika 2. Foto-stop u stanici Aurisina,nažalost bez pokretanja voza.
Slika 3. Odlazak garniture reži - vožnja iz stanice Trieste Centrale u domicil - Muzej Campo Marzio,uz žestok pljusak,čime je
završen program.
Slika 1. Dolazak slovenačkog i prelazak u italijanski čarter-voz.
Slika 2. Foto-stop u stanici Aurisina,nažalost bez pokretanja voza.
Slika 3. Odlazak garniture reži - vožnja iz stanice Trieste Centrale u domicil - Muzej Campo Marzio,uz žestok pljusak,čime je
završen program.
- Prikačeni fajlovi
-
- Slika 1.
- EH - 8. (2).jpg (898.49 KiB) Pogledano 17212 puta
-
- Slika 2.
- EH - 9. (2).jpg (951.87 KiB) Pogledano 17212 puta
-
- Slika 3.
- EH - 10. (2).jpg (998.37 KiB) Pogledano 17212 puta
-
- Vozovođa
- Postovi: 260
- Pridružio se: 03 Jan 2016, 19:34
- Kontakt:
Re: Jugoslavia Steam 2007.
Da ne zaboravimo naše kolege - fotografe parnih lokomotiva na ovom putovanju i u različitim pozicijama :
1. Na šarganskoj 8
2. Na vožnji od Tuzle do Banovća
3. U Banovićima
1. Na šarganskoj 8
2. Na vožnji od Tuzle do Banovća
3. U Banovićima
- Prikačeni fajlovi
-
- Šargan
- DSCN0907 (2)_resize.JPG (631.09 KiB) Pogledano 16568 puta
-
- Ljubače
- DSCN0914 (2)_resize.JPG (547.06 KiB) Pogledano 16568 puta
-
- Banovići
- DSCN0918 (2).JPG (973.55 KiB) Pogledano 16568 puta
-
- Vozovođa
- Postovi: 260
- Pridružio se: 03 Jan 2016, 19:34
- Kontakt:
Re: Jugoslavia Steam 2007.
U zbirci Muzeja Campo Marzio u Trstu,na nekada zadnjoj stanici Južne železnice - Südbahn-a,nalazi nalazi se nekoliko
nekadašnjih lokomotiva JŽ-a koje je ljubljanski železnički muzej menjao sa talijanima,u cilju popunjavanja i kompletiranja
zbirki.
Jedna od njih je bivša 22-069,sada sa oznakama FS.683.015,istom onom koju je nosila tokom II sv.rata dok je bila u službi Talijana.
nekadašnjih lokomotiva JŽ-a koje je ljubljanski železnički muzej menjao sa talijanima,u cilju popunjavanja i kompletiranja
zbirki.
Jedna od njih je bivša 22-069,sada sa oznakama FS.683.015,istom onom koju je nosila tokom II sv.rata dok je bila u službi Talijana.
- Prikačeni fajlovi
-
- DSC_0826_p1 - Copy.jpg (413.02 KiB) Pogledano 13213 puta
-
- Vozovođa
- Postovi: 260
- Pridružio se: 03 Jan 2016, 19:34
- Kontakt:
Re: Jugoslavia Steam 2007.
Lokomotiva FS.683.015. ex.JŽ 22-069 je karakteristična po tome što je imala parni kotao tipa Brotan,čiji izgled se jasno
prepoznaje u "kujni" lokomotive. Inače ta lokomotiva je proizvedena u Budimpeštanskoj fabrici lokomotiva pod fabr.br. 4491
1918.god. Skužbu na JŽ je završila u ložionici Čakovec,odakle je zajedno sa lokomotivom 22-092,takođe sa Brotam-kotlom preuzeta
za Železnički muzej u Ljubljani.
prepoznaje u "kujni" lokomotive. Inače ta lokomotiva je proizvedena u Budimpeštanskoj fabrici lokomotiva pod fabr.br. 4491
1918.god. Skužbu na JŽ je završila u ložionici Čakovec,odakle je zajedno sa lokomotivom 22-092,takođe sa Brotam-kotlom preuzeta
za Železnički muzej u Ljubljani.
- Prikačeni fajlovi
-
- FS.683.015.
- DSC_0836_p1.jpg (359.43 KiB) Pogledano 13136 puta
-
- Vozovođa
- Postovi: 260
- Pridružio se: 03 Jan 2016, 19:34
- Kontakt:
Re: Jugoslavia Steam 2007.
U Muzeju Campo Marzio nalazi se i nekadašnja lokomotiva JŽ 33-107. Skoro su je obnovili i vratili originalne oznake DRB 52 4752.
Nisam siguran da su Kriegslokomotive ( ratne ) imale za vreme II sv.rata podvozje obojadisano crvenom bojom,kao što izgleda danas!
Inače bile je u službi do kraja 60-tih godina u ŽTP Skopje,koje je 1970.god. ukinulo parnu vuču i ovu pored još nekih lokomotiva ove serije,prodalo ŽG Ljubljana.
Nisam siguran da su Kriegslokomotive ( ratne ) imale za vreme II sv.rata podvozje obojadisano crvenom bojom,kao što izgleda danas!
Inače bile je u službi do kraja 60-tih godina u ŽTP Skopje,koje je 1970.god. ukinulo parnu vuču i ovu pored još nekih lokomotiva ove serije,prodalo ŽG Ljubljana.
- Prikačeni fajlovi
-
- Ex. JŽ 33-107
- DSC_0819_p1.jpg (371.93 KiB) Pogledano 12539 puta
-
- Ex. JŽ 33-107
- Clip_1346.jpg (626.56 KiB) Pogledano 12539 puta
-
- Vozovođa
- Postovi: 260
- Pridružio se: 03 Jan 2016, 19:34
- Kontakt:
Re: Jugoslavia Steam 2007.
Vezano za diskutabilno završno bojadisanje/farbanje nemačkih "Ratnih lokomotiva" u Muzeju Campo Marzio, proverom u mom
arhivu je pronađeno da su prve isporuke tih lokomotiva bile ofarbane u nijansi metalno grao,da bi vrlo brzo prešli na nijansu
grao-crna, što je tim lokomotivama u ratnim uslovima više odgovaralo.
U "Vojaškem muzeju" u mestu Pivka u Sloveniji su preuzeli nekadašnju lokomotivu JŽ 33-110 i radi istorijskog prikaza ofarbali
u tu originalnu boju - crna-grao,i vratili joj originalne oznake DRB 52 4936,kao što pokazuje priložena slika.
arhivu je pronađeno da su prve isporuke tih lokomotiva bile ofarbane u nijansi metalno grao,da bi vrlo brzo prešli na nijansu
grao-crna, što je tim lokomotivama u ratnim uslovima više odgovaralo.
U "Vojaškem muzeju" u mestu Pivka u Sloveniji su preuzeli nekadašnju lokomotivu JŽ 33-110 i radi istorijskog prikaza ofarbali
u tu originalnu boju - crna-grao,i vratili joj originalne oznake DRB 52 4936,kao što pokazuje priložena slika.
- Prikačeni fajlovi
-
- Ex. JŽ 33-110
- Clip_1360.jpg (641.42 KiB) Pogledano 12339 puta
-
- Vozovođa
- Postovi: 260
- Pridružio se: 03 Jan 2016, 19:34
- Kontakt:
Re: Jugoslavia Steam 2007.
Na ovoj,dodatnoj slici se vide razlike u šemama farbanja : gornja JŽ,donja DRB.Tanka vatra napisao: ↑31 Mar 2024, 22:20 Vezano za diskutabilno završno bojadisanje/farbanje nemačkih "Ratnih lokomotiva" u Muzeju Campo Marzio, proverom u mom
arhivu je pronađeno da su prve isporuke tih lokomotiva bile ofarbane u nijansi metalno grao,da bi vrlo brzo prešli na nijansu
grao-crna, što je tim lokomotivama u ratnim uslovima više odgovaralo.
U "Vojaškem muzeju" u mestu Pivka u Sloveniji su preuzeli nekadašnju lokomotivu JŽ 33-110 i radi istorijskog prikaza ofarbali
u tu originalnu boju - crna-grao,i vratili joj originalne oznake DRB 52 4936,kao što pokazuje priložena slika.
- Prikačeni fajlovi
-
- Clip_1362.jpg (243.21 KiB) Pogledano 12329 puta
-
- Vozovođa
- Postovi: 260
- Pridružio se: 03 Jan 2016, 19:34
- Kontakt:
Re: Jugoslavia Steam 2007.
U Muzeju Campo Marzio može se sresti još jedna parna lokomotiva koja je vozila prvo na prugama K und K monarhije,potom
na prugama J(D)Ž i na kraju završila kao industrijska lokomotiva Željezare Sisak. Bila je označena kao 116-032,i bila u fundusu ljubljanskog železičkog muzeja,da bi kasnije bila razmenjena sa talijanskim muzejem,gde joj je vraćen originalni izgled.
na prugama J(D)Ž i na kraju završila kao industrijska lokomotiva Željezare Sisak. Bila je označena kao 116-032,i bila u fundusu ljubljanskog železičkog muzeja,da bi kasnije bila razmenjena sa talijanskim muzejem,gde joj je vraćen originalni izgled.
- Prikačeni fajlovi
-
- 116-032 Museo Campo Marzio
- DSC_0827_p1.jpg (386.21 KiB) Pogledano 8439 puta
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost