Pruga Beograd - Bar

Značajne pruge, stanje, fotografije,...
Odgovori
Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8556
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Pruga Beograd - Bar

Post od PECELJ »

349561754_776057264197498_1641998834908180011_n.jpg
349561754_776057264197498_1641998834908180011_n.jpg (827.65 KiB) Pogledano 4174 puta

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8556
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Pruga Beograd - Bar

Post od PECELJ »

Malo statistike i istorije..........................

Pruga Bar – Beograd svrstana među deset najživopisnijih i najpotcenjenijih u Evropi

Pruga Bar - Beograd svrstana je među deset najživopisnijih i istovremeno najpotcenjenijih u Evropi, a CNN je, uz preporuke čitaocima, opisuje kao "epski podvig građevinara".

Pruga koja povezuje Beograd i Bar, prema pisanju CNN-a, nudi "jedno od najspektakularnijih putovanja železnicom na kontinentu".

"Pruga je čudo građevinarstva 20. veka, sa 254 tunela i 435 mostova, među kojima je i onaj na Maloj reci, koji je do 2001. bio najviši železnički most na planeti", navodi se u tekstu.

Dodaje se da posetioci "uglavnom zanemaruju Srbiju i Crnu Goru”.

"Voz Beograd – Bar sve je popularniji među turistima koji koriste Interrail ili Eurail karte. Ali, i ako nemate takve propusnice, jedanaestočasovno putovanje koštaće vas samo 21 evro u jednom pravcu", piše CNN.

Najljepši deo pruge je, kažu, u Crnoj Gori. Osim pruge Beograd-Bar, na listi su: Trondhajm – Bode (Norveška), Invernes – Kajl of Lohalš (Škotska), Cirih – Inzbruk (Švajcarska, Austrija), Dablin – Veksford (Irska) Lucern – Domosola (Švajcarska, Italija), Bastija – Ajačo (Francuska), Beč – Trst (Austrija, Slovenija, Italija) Pruga ‘Srce Velsa’ (Vels), Klermon-Feran – Nim (Francuska), preneo je portal RTCG.

Puštanje pruge u saobraćaj

Prvi voz ka Baru iz Beograda krenuo je 30. maja 1976. godine i time je uspostavljen redovan saobraćaj. Dva dana ranije, 28. maja 1976. godine, prugom je prošao „Plavi voz“, u kome je prvi putnik bio maršal J. B. Tito sa suprugom, Jovankom, i državnim rukovodstvom svih republika i Federacije. Na teritoriji Srbije se nalazi 301 km, a na teritoriji Crne Gore 175 km. Najviša tačka pruge je u Kolašinu, 1.032 m. Najveći uspon je na deonici Podgorica-Bijelo Polje 25 promila. Granična stanica između država je Vrbnica.

Prilikom gradnje pruge se nije puno obratilo pažnje na činjenicu da 9 km pruge prolazi kroz teritoriju Bosne i Hercegovine, ali je to kasnije postalo prilično zanimljivo. Na teritoriji Republike Srpske danas postoji stanica Štrpci, ali tu voz ne staje već služi samo kao stanica za posebne situacije.

Infrastrukturni poduhvati

Tuneli

Postoji 254 tunela u ukupnoj dužini 114,4 km, što iznosi 24% dužine pruge.

Najduži tunel je „Sozina“ na deonici Podgorica—Bar od 6.170 m. Sledeći tuneli po dužini su „Zlatibor“(6.169 m), „Trebešnica“ (5.170 m), „Goleš“ (4.949 m), „Ostrovica“ (3.831 m) i „Mojkovac“ (3.243 m).

Najviše tunela je na delu pruge Branešci—Štrpce, u ukupnoj dužini od 29,4 km, zatim na Zlatiboru 22 tunela u dužini od 17.940 m, na deonici Lučice—Gostun 16 tunela dužine 13.039 m, i na deonici Kolašin—Bratonožići 54 tunela u dužini od 23.784 m.

Mostovi

Duž pruge postoji 234 mosta u ukupnoj dužini od 14,6 km. Od toga je 206 betonskih mostova ukupne dužine 10.760 m i 28 čeličnih mostova dužine 3.833 m. Najduži i najatraktivniji most jeste most iznad Male rijeke, a za njim po dužini ističu se i mostovi „Ljuboviđa“ (450 m), „Uvac“ (308 m).

Najviši železnički most u Evropi

Most iznad Male rijeke je jedan od najviših u Evropi. Dužine je 498, a visine 200 m. Radovi su trajali 4 godine. U stubove je ugrađeno 23.000 m³ betona, a čelična konstrukcija je težine 25.000 t.

347250423_1926822504352351_1572256089930845301_n.jpg
347250423_1926822504352351_1572256089930845301_n.jpg (141.56 KiB) Pogledano 3923 puta

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8556
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Pruga Beograd - Bar

Post od PECELJ »

Železnička stanica UŽICE-Teretna.

Na fotografiji je dizel lokomotiva JŽ 665-010 a iza motorni voz 711 kojim su Slovenci došli u Užice.

Diesl - elektro lokomotiva serije JŽ 665 - 010 u stanici Užice. 711.jpg
Diesl - elektro lokomotiva serije JŽ 665 - 010 u stanici Užice. 711.jpg (142.66 KiB) Pogledano 12230 puta
Izvor : FB

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8556
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Pruga Beograd - Bar

Post od PECELJ »

Dolazak prvog voza na normalnoj pruzi iz Titograda u Bar 27.novembra 1965.godine :

Dolazak prvog voza na normalnoj pruzi iz Nikšića u Bar 27.novembra 1965.godine.jpg
Dolazak prvog voza na normalnoj pruzi iz Nikšića u Bar 27.novembra 1965.godine.jpg (82.2 KiB) Pogledano 12088 puta
Izvor : FB

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8556
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Pruga Beograd - Bar

Post od PECELJ »

1976. V 29. Ulazak Plavog voza u stanicu Titograd, prilikom otvaranja pruge Beograd-Bar :

1976. V 29. Ulazak Plavog voza u stanicu Titograd, prilikom otvaranja pruge Beograd-Bar.jpg
1976. V 29. Ulazak Plavog voza u stanicu Titograd, prilikom otvaranja pruge Beograd-Bar.jpg (553.01 KiB) Pogledano 10410 puta
Izvor : TN.

cvijic
Šef stanice
Postovi: 447
Pridružio se: 31 Mar 2012, 17:56
Kontakt:

Re: Pruga Beograd - Bar

Post od cvijic »

Zlatno doba Josipa Broza Tita.

Odgovori

Povratak na “Železničke pruge u Srbiji - stanje danas”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 4 gosta