Pruga Beograd - Bar

Značajne pruge, stanje, fotografije,...
Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8103
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruga Beograd - Bar

Poruka od PECELJ »

Železnička stanica Valjevski Gradac, prva posle Valjeva ka Užicu.

Samo jedan voz tu staje, jedan iz Valjeva i jedan iz Užica.
Ispod je reka Gradac, puna pastrmki i manastir Ćelije.
Gradac.jpg
Gradac.jpg (227.55 KiB) Pregledano 9889 puta
Izvor Fb

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8103
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruga Beograd - Bar

Poruka od PECELJ »

U kanjonu reke Morače :
7e5fc9ccf33ea2c8bee2a5d4055edbd0.jpg
7e5fc9ccf33ea2c8bee2a5d4055edbd0.jpg (208.1 KiB) Pregledano 8664 puta

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8103
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruga Beograd - Bar

Poruka od PECELJ »

Železnička stanica Valjevo.

Na ovoj dizelki je postavljen uređej za prskanje donjeg postolja pruge, za uništavanje korova i trave.
Ne znam da li se to i danas radi ali vidim u Vojvodini puno pruga zatravljeno ?
501_001.jpg
501_001.jpg (128.37 KiB) Pregledano 7540 puta

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1852
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Pruga Beograd - Bar

Poruka od mali.paja »

Ovo nije dizelka nego vagon prerađen za prskanje i uništavanje korova. Slika je negdje iz šezdesetih. Po čemu godinu pretpostavljam? Po odbojniku prskalice i "G" vagonu ne suprotnoj strani. Isti ima oznaku obilježavanja iz epohe III (tri). Kasnije su vagoni imali broj od 12 cifri i to je već epoha IV pa sad imamo i epohu V.

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8103
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruga Beograd - Bar

Poruka od PECELJ »

Železnički most preko reke Gradac, nedaleko od Valjeva, ka Užicu :

241780957_4530399627024738_2901965157171007142_n.jpg
241780957_4530399627024738_2901965157171007142_n.jpg (152.06 KiB) Pregledano 3799 puta

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8103
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruga Beograd - Bar

Poruka od PECELJ »

Kopmozicija prelazi železnički most preko reke Gradac, nedaleko od Valjeva :

images cms-image-000026713.jpg
images cms-image-000026713.jpg (244.28 KiB) Pregledano 3559 puta

Tanka vatra
Vozovođa
Poruke: 241
Pridružen: 03 Jan 2016, 19:34
Kontakt:

Re: Pruga Beograd - Bar

Poruka od Tanka vatra »

Specijalni - posebni voz za grupu od 85 ljubitelja železnica iz Engleske,sa parnom lokomotivom 01-088 na izlazu iz tunela
br.22 na pruzi Beograd - Bar dana 28.05.2007.
Prilozi
Photo04_4.1._p1.jpg
Photo04_4.1._p1.jpg (1.27 MiB) Pregledano 3532 puta

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8103
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruga Beograd - Bar

Poruka od PECELJ »

349561754_776057264197498_1641998834908180011_n.jpg
349561754_776057264197498_1641998834908180011_n.jpg (827.65 KiB) Pregledano 646 puta

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8103
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruga Beograd - Bar

Poruka od PECELJ »

Malo statistike i istorije..........................

Pruga Bar – Beograd svrstana među deset najživopisnijih i najpotcenjenijih u Evropi

Pruga Bar - Beograd svrstana je među deset najživopisnijih i istovremeno najpotcenjenijih u Evropi, a CNN je, uz preporuke čitaocima, opisuje kao "epski podvig građevinara".

Pruga koja povezuje Beograd i Bar, prema pisanju CNN-a, nudi "jedno od najspektakularnijih putovanja železnicom na kontinentu".

"Pruga je čudo građevinarstva 20. veka, sa 254 tunela i 435 mostova, među kojima je i onaj na Maloj reci, koji je do 2001. bio najviši železnički most na planeti", navodi se u tekstu.

Dodaje se da posetioci "uglavnom zanemaruju Srbiju i Crnu Goru”.

"Voz Beograd – Bar sve je popularniji među turistima koji koriste Interrail ili Eurail karte. Ali, i ako nemate takve propusnice, jedanaestočasovno putovanje koštaće vas samo 21 evro u jednom pravcu", piše CNN.

Najljepši deo pruge je, kažu, u Crnoj Gori. Osim pruge Beograd-Bar, na listi su: Trondhajm – Bode (Norveška), Invernes – Kajl of Lohalš (Škotska), Cirih – Inzbruk (Švajcarska, Austrija), Dablin – Veksford (Irska) Lucern – Domosola (Švajcarska, Italija), Bastija – Ajačo (Francuska), Beč – Trst (Austrija, Slovenija, Italija) Pruga ‘Srce Velsa’ (Vels), Klermon-Feran – Nim (Francuska), preneo je portal RTCG.

Puštanje pruge u saobraćaj

Prvi voz ka Baru iz Beograda krenuo je 30. maja 1976. godine i time je uspostavljen redovan saobraćaj. Dva dana ranije, 28. maja 1976. godine, prugom je prošao „Plavi voz“, u kome je prvi putnik bio maršal J. B. Tito sa suprugom, Jovankom, i državnim rukovodstvom svih republika i Federacije. Na teritoriji Srbije se nalazi 301 km, a na teritoriji Crne Gore 175 km. Najviša tačka pruge je u Kolašinu, 1.032 m. Najveći uspon je na deonici Podgorica-Bijelo Polje 25 promila. Granična stanica između država je Vrbnica.

Prilikom gradnje pruge se nije puno obratilo pažnje na činjenicu da 9 km pruge prolazi kroz teritoriju Bosne i Hercegovine, ali je to kasnije postalo prilično zanimljivo. Na teritoriji Republike Srpske danas postoji stanica Štrpci, ali tu voz ne staje već služi samo kao stanica za posebne situacije.

Infrastrukturni poduhvati

Tuneli

Postoji 254 tunela u ukupnoj dužini 114,4 km, što iznosi 24% dužine pruge.

Najduži tunel je „Sozina“ na deonici Podgorica—Bar od 6.170 m. Sledeći tuneli po dužini su „Zlatibor“(6.169 m), „Trebešnica“ (5.170 m), „Goleš“ (4.949 m), „Ostrovica“ (3.831 m) i „Mojkovac“ (3.243 m).

Najviše tunela je na delu pruge Branešci—Štrpce, u ukupnoj dužini od 29,4 km, zatim na Zlatiboru 22 tunela u dužini od 17.940 m, na deonici Lučice—Gostun 16 tunela dužine 13.039 m, i na deonici Kolašin—Bratonožići 54 tunela u dužini od 23.784 m.

Mostovi

Duž pruge postoji 234 mosta u ukupnoj dužini od 14,6 km. Od toga je 206 betonskih mostova ukupne dužine 10.760 m i 28 čeličnih mostova dužine 3.833 m. Najduži i najatraktivniji most jeste most iznad Male rijeke, a za njim po dužini ističu se i mostovi „Ljuboviđa“ (450 m), „Uvac“ (308 m).

Najviši železnički most u Evropi

Most iznad Male rijeke je jedan od najviših u Evropi. Dužine je 498, a visine 200 m. Radovi su trajali 4 godine. U stubove je ugrađeno 23.000 m³ betona, a čelična konstrukcija je težine 25.000 t.

347250423_1926822504352351_1572256089930845301_n.jpg
347250423_1926822504352351_1572256089930845301_n.jpg (141.56 KiB) Pregledano 395 puta

Hum
Šef stanice
Poruke: 341
Pridružen: 27 Nov 2021, 17:56

Re: Pruga Beograd - Bar

Poruka od Hum »

PECELJ piše:
Trondhajm – Bode (Norveška), Invernes – Kajl of Lohalš (Škotska), Cirih – Inzbruk (Švajcarska, Austrija), Dablin – Veksford (Irska) Lucern – Domosola (Švajcarska, Italija), Bastija – Ajačo (Francuska), Beč – Trst (Austrija, Slovenija, Italija), Pruga ‘Srce Velsa’ (Vels), Klermon-Feran – Nim (Francuska)
Сви називи станица (насеља) су ружно (заправо погрешно) написани, а нарочито се издваја:

Domosola.


Исправно је: Domodossola, тако и никако другачије.

Pošalji Odgovor

Povratak na “Železničke pruge u Srbiji - stanje danas”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 1 gost