Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
Одлично, разјаснили смо неке нејасноће.
Претпоставимо да сте машиновођа, довели сте воз из Босанске Мезграје (са "тендером напред") до (нове) станице Бијељина и отквачили су Вам локомотиву. У (новој) станици Бијељина није било ложионице (ни за локомотиве узане пруге, ни за локомотиве нормалне пруге), па сте морали натраг око 1200 м, до ложионице у станици Бијељина Стара.
Крећете од (нове) станице Бијељина, са "котлом напред", долазите до канала (ту је кривина према југу), а пруга је положена поред десне обале канала Дашница.
Питање:
Да ли је поред те кривине, на мосту преко канала, био индустриски колосек? Ако јесте, да ли је колосек био узан или нормалан?
Идемо даље.
Када дођете до км 1+082.52, на скретници бр. 1 станице Бијељина Стара, скренете десно и дођете до ложионице.
Да нисте тада скренули удесно, него да сте ишли главном пругом ка скретници бр. 5 (км 1+185.90), па наставили колосеком бр. "I", стигли бисте на "путнички део" станице Бијељина Стара (км 1+256).
Може и овако:
Пешак сте, пређете канал по овом старом мосту.
Ако желите да се укрцате на воз за Модран, онда идете десно (југозападно) након рампе?
Ако желите до ложионице, онда идете лево (североисточно) након рампе?
Претпоставимо да сте машиновођа, довели сте воз из Босанске Мезграје (са "тендером напред") до (нове) станице Бијељина и отквачили су Вам локомотиву. У (новој) станици Бијељина није било ложионице (ни за локомотиве узане пруге, ни за локомотиве нормалне пруге), па сте морали натраг око 1200 м, до ложионице у станици Бијељина Стара.
Крећете од (нове) станице Бијељина, са "котлом напред", долазите до канала (ту је кривина према југу), а пруга је положена поред десне обале канала Дашница.
Питање:
Да ли је поред те кривине, на мосту преко канала, био индустриски колосек? Ако јесте, да ли је колосек био узан или нормалан?
Идемо даље.
Када дођете до км 1+082.52, на скретници бр. 1 станице Бијељина Стара, скренете десно и дођете до ложионице.
Да нисте тада скренули удесно, него да сте ишли главном пругом ка скретници бр. 5 (км 1+185.90), па наставили колосеком бр. "I", стигли бисте на "путнички део" станице Бијељина Стара (км 1+256).
Може и овако:
Пешак сте, пређете канал по овом старом мосту.
Ако желите да се укрцате на воз за Модран, онда идете десно (југозападно) након рампе?
Ако желите до ложионице, онда идете лево (североисточно) након рампе?
- Prilozi
-
- 3.jpg (126.65 KiB) Pregledano 322 puta
-
- 2.jpg (534.01 KiB) Pregledano 322 puta
- cira-1
- Ministar železnica
- Poruke: 2469
- Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
- Kontakt:
Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
Daki ste muslili na ovu kriuvinu???
Deo pruge pored kanala od Bijeljina -Bijeljina stara
Izvor : Fb
Deo pruge pored kanala od Bijeljina -Bijeljina stara
Izvor : Fb
Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
Нисам описао ту кривину.
Чини ми се као да она црна линија између две фабричке зграде јесте колосек, који је положен "по мосту".
Знам да је био нормалан индустриски колосек за "Сјеме".
Мост за који питам је тачно овај у средини исечка мапе.cira-1 piše: Da li ste mislili na ovu krivinu?
Чини ми се као да она црна линија између две фабричке зграде јесте колосек, који је положен "по мосту".
Знам да је био нормалан индустриски колосек за "Сјеме".
- Prilozi
-
- 3.jpg (167.85 KiB) Pregledano 301 put
Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
Да Вам одговорим која је локација.
Железничке шине су поред места где је исписано име реке (канала).
Кривина за коју питате је мало северније од Дашница џамије.cira-1 piše: Da li ste mislili na ovu krivinu?
Железничке шине су поред места где је исписано име реке (канала).
- Prilozi
-
- 9.jpg (141.83 KiB) Pregledano 244 puta
-
- 3.jpg (545.04 KiB) Pregledano 244 puta
-
- 2.jpg (94.69 KiB) Pregledano 244 puta
Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
Ако је уопште постојао индустриски колосек, који би прелазио канал по мосту на кривини код (нове) станице "Бијељина", онда мислим да није био од нормалне пруге. На шеми станице "Бијељина" уцртан је индустриски нормални колосек за "Сјеме", али изгледа прекратак да би се протезао преко Дашнице.
- Prilozi
-
- 1.jpg (100.87 KiB) Pregledano 237 puta
-
- 2.jpg (57.79 KiB) Pregledano 237 puta
Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
cira-1 piše: Zbog proširenja rudnika "Ugljevik", pruga je 1939. godine produžena do Bosanske Mezgraje, preko Bogutovog Sela. U toku Drugog svetskog rata, partizani su često, da bi onemogućili proizvodnju i otpremu uglja, napadali vozove i minirali prugu. Nakratko, ovaj kraj je oslobođen 1943. godine i partizanska vlast uspostavila je proizvodnju uglja i železnički saobraćaj. Početkom marta 1944. godine jake okupatorske snage ponovo su zauzele Bijeljinu i Ugljevik.
Prilikom povlačenja okupatori su uništili sve što se moglo uništiti. Pruga od Bosanske Rače do Ugljevika je oštećena, a krak pruge od Modrana (Ugljevičkog) do Bosanske Mezgraje potpuno je uništen, tako da se morao graditi novi.
Овакав историјат се не поклапа са немачком железничком мапом из 1940. године, нити са ЈЖ подацима из 1948. године.
- Prilozi
-
- 9.jpg (655.62 KiB) Pregledano 179 puta
-
- 1.jpg (339.06 KiB) Pregledano 179 puta
Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
Извор "информације" да је деоница Модран - Босанска Мезграја изграђена 1939. године је књига "Рудник и термоелектрана Угљевик".
- Prilozi
-
- 1.jpg (99.19 KiB) Pregledano 136 puta
Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
Слаб je овакав почетак "приче".
О налазиштима угља пронађеним код Бијељине, писало се осамдесетих година XIX века.cira-1 piše: Priča o pruzi počinje 1899. godine kada je u Ugljeviku otvoren rudnik mrkog uglja.
- Prilozi
-
- 2.jpg (211.9 KiB) Pregledano 135 puta
-
- 3.jpg (354.57 KiB) Pregledano 135 puta
Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
Ред вожње за пругу Бијељина - Босанска Мезграја, из 1969.
Има грешка, исправно је Јабануша.
Има грешка, исправно је Јабануша.
- Prilozi
-
- 4.jpg (346.02 KiB) Pregledano 97 puta
Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
Није то било у осамнаестом веку.cira-1 piše: Tako je i na obroncima Majevice, tačnije rečeno u Ugljeviku krajem 18 veka otvoren rudnik uglja.
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 23 gosta