Da konačno završim Lajkovac na dlanu I dio.
Ako je Dušan Dule Lakić vozio radijalnu lokomotivu onda su mogle biti samo ove serije: 185, 186, 187 i 189. Sve ove 4 serije lokomotiva imale su Klose mehanizam. Klose je bio švicarski konstruktor i lokomotive sa njegovim pogonom lakše su savladavale male radijuse krivina. Mogli bi reći da je relativno to dobro zaživjelo na uzanim prugama dok na normalnotračnim nije nikako. Od navedenih serija radijalnih lokomotiva prve dvije su bile sa zasebnim tenderom dok su druge dvije bile tender lokomotive. Ako se ne varam a čini mi se i da je bila slike te lokomotive na HR forumu "željeznice.net" u pitanju je bila serija 185. 1 lokomotiva te serije bila je na ispitivanju na drvarsk(oj)im prugama. Dok su "državne pruge" pravljene sa nekim standardima što se tiče krivina, donjeg ustrija itd. Drvarska pruga kao i olovska su poslije '45 nacionalizirane. To su bile privatne pruge sa vrlo lošim karakteristikama, posebno sa malim radijusom krivina. Pruga od Jajca prema Mliništu je bila takva. Kolodvor Mlinište je bio na nadmorskoj visine od 1125m a Jajce na 387. Uspon je bio 30%o sa malim oštrim krivinama. Vuču su uglavnom obavljale male Malet tender lokomotive. To nisu mogli biti veliki vlakovi ka o težina istih. Dok su dopremali tu lokomotivu serije 185 u Srneticu po sjećanju mi se čini da je iskliznula 2-3 puta.
Malo i o imenu i nadimku Slovenca Alojza Jeršea. Imendan je po gregorijanskom kalendaru 21.06. Taj dan se spominje jer je tada umro mladi 23 godine star učenik Družbe Isusove koji se pripremao za poziv svećenika. Katolička crkva ga je proglasila zaštitnikom mladih. Na taj dan imendan imaju: Vjekoslavi, Vjekoslave, Slavko, Slavek, Lojzek i druge izvedenice ovih imena. Tako i moje ime Vjekoslav nekad mene zovu: Slavek, Slavko, Lojz, Lojzek a ja se ne ljutim.
Na kraju posljednja slika je sa lokomotivom UNRRA na vlaku sa 3 putnička vagona + službeni je na potezu između Srnetica i Prijedora.
Nadam se da nisam bio predug i dosadan. Moram još napisati i nešto o lokomotivama serije 441 podserije 600.
Za sada toliko.
Lajkovački železnički čvor
Sve vezano za pruge uskog koloseka u Srbiji
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1698
- Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
- Kontakt:
Pošalji Odgovor
Brzi-mod alati
Povratak na “Nekadašnje pruge uskog kolose u Srbiji”
Skoči na
- ULAZ
- ↳ O forumu
- ↳ Za naše nove članove
- ŽELEZNICA
- ↳ Putnički saobraćaj
- ↳ Železničke stanice danas
- ↳ Železničke pruge u Srbiji - stanje danas
- ↳ Železničke pruge iz našeg okruženja nekada i sada
- ↳ Vozna sredstva današnje železnice
- ↳ Parne lokomotive u Srbiji i nekadašnjoj JŽ mreži
- ↳ Infrastruktura
- ↳ Železnica na filmu i televiziji
- ↳ Putopisi
- ↳ Istorija pruga normalnog koloseka u Srbiji
- ↳ Razglednice, fotografije sa motivima železnica, železničke stanice
- ↳ Knjige, časopisi....
- ↳ Zanimljivosti
- ↳ Priče o ljudima i železnici
- ↳ Priče iz života
- ↳ Strane pruge
- USKI KOLOSEK
- ↳ Nekadašnje pruge uskog kolose u Srbiji
- ↳ Nekadašnje pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini
- ↳ Nekadašnje pruge uskog koloseka u Crnoj Gori
- ↳ Nekadašnje pruge uskog koloseka u Makedoniji
- ↳ Nekadašanje pruge uskog koloseka U Hrvatskoj
- ↳ Nekadašnje pruge uskog koloseka u Sloveniji
- ↳ Pruge uskog koloseku u svetu nekada i sada
- ↳ Vučna i vozna sredstva sa nekadašnjeg uskog koloseka
- ↳ Priče sa uskog koloseka
- ↳ Lokomotivske knjige
- INDUSTRIJSKE PRUGE
- ↳ Industrijske pruge u Srbiji danas
- ↳ Nekadašnje industrijske pruge uskog koloseka u Srbiji
- ↳ Nekadašnje industrijske pruge normalnog koloseka u Srbiji
- ↳ Nekadašnje industrijske pruge uzanog koloseka u Hrvatskoj
- ↳ Nekadašnje industrijske pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini
- ↳ Nekadašnje lokomotive uskog koloseka na industrijskim prugama
- TRAMVAJI I ŽIČARE
- ↳ Tramvaji i žičare na bivšim ExYu prostorima
- MODELARASTVO
- ↳ Makete, modeli, upravljanje...
- INFO
- ↳ Pitanja, predlozi, ankete, kritike...
- ↳ Zanimljivi linkovi vezani za železnice
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 1 gost