Jugoslavia Steam 2007.

Zanimljivi filmski materijali vezani za železnice
Pošalji Odgovor
Tanka vatra
Vozovođa
Poruke: 210
Pridružen: 03 Jan 2016, 19:34
Kontakt:

Jugoslavia Steam 2007.

Poruka od Tanka vatra »

Slučajno pronašao na YT video sa ture koju sam organizovao i realizovao za 4 engleska udruženja ljubitelja železnica
( EH,LCGB,WRS i IRS ) sa oko 80 učesnika,davne 2007.godine.
U pisanom izveštaju sa ove ture,jedan odučesnika je vrlo pedantno zapisao da smo videli ukupno 166 ( ! ) lokomotiva bilo
u radu,bilo onih sačuvanih i zaštićenih,ili onih izvan saobraćaja.Ima se dosta toga za videti u lepom izdanju.
Autor i snimatelj ovog videa je g-din Vic Allen,vlasnik agencije Enthusiast Holydays,koja je i bila naručilac ture i putovanja.

https://www.youtube.com/watch?v=bZNtONtnpjM&t=9s

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1669
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Jugoslavia Steam 2007.

Poruka od mali.paja »

Vidim onu lokomotivu uzanu serije 85 iz Čačka u Zrenjaninu. U kakvom je stanju danas nakon stečaj Šinovoza? Onaj vlak sa lokomotivom serije 62 izložen je u Pančevu. To je Weber postavio!

Tanka vatra
Vozovođa
Poruke: 210
Pridružen: 03 Jan 2016, 19:34
Kontakt:

Re: Jugoslavia Steam 2007.

Poruka od Tanka vatra »

mali.paja piše: 15 Avg 2022, 22:47 Vidim onu lokomotivu uzanu serije 85 iz Čačka u Zrenjaninu. U kakvom je stanju danas nakon stečaj Šinovoza? Onaj vlak sa lokomotivom serije 62 izložen je u Pančevu. To je Weber postavio!
O stanju lokomotive 85-005 u razrušenom starom "Šinvozu" ima više na ovom linku :

https://www.zeljeznice.net/forum/index. ... ent=661222

Sa "Jožikom" ( Veberom ) imam još od ranije jako dobar kontakt.Skoro sam mu donirao dobru količinu stranih revija o železnicama,
takođe i više H0-modela. Sada je na redu "treće" poluvreme.

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1669
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Jugoslavia Steam 2007.

Poruka od mali.paja »

Ovo na HR forumu sam već davno pročitao. Mislio sam ima li što novije u vezi serije 85.
Kakva je situacija sa onim vagonima iz Austrije koji su sada ili bi trebali biti na stanici Šargan Vitasi? Ako me sjećanje dobro služi vagoni na Stainzu su imali vaakum kočnicu, dok su na Šarganskoj osmici zračne kočnice kao na normalnim prugama. Kako se održala proba kad je bila?

Tanka vatra
Vozovođa
Poruke: 210
Pridružen: 03 Jan 2016, 19:34
Kontakt:

Re: Jugoslavia Steam 2007.

Poruka od Tanka vatra »

mali.paja piše: 23 Avg 2022, 22:35 Ovo na HR forumu sam već davno pročitao. Mislio sam ima li što novije u vezi serije 85.
Kakva je situacija sa onim vagonima iz Austrije koji su sada ili bi trebali biti na stanici Šargan Vitasi? Ako me sjećanje dobro služi vagoni na Stainzu su imali vaakum kočnicu, dok su na Šarganskoj osmici zračne kočnice kao na normalnim prugama. Kako se održala proba kad je bila?
Napravićemo mali OT,ali ću delimično objasniti u globalu probnu vožnju i vazdušne/zračne kočnice na panoramskim vagonima
mojega ŽTP-a. Dakle probna vožnja je obavljena 31.05.2016. na relaciji Šargan-Vitasi - Jatare - Šargan-Vitasi.Detalji sa te vožnje
su na priloženim fotosima :
DSC_7159.1_p1.jpg
Prvo zaustavljanje posle tunela radi kontrole grejanja toškova i osovina.Rezultat : sve OK.
DSC_7159.1_p1.jpg
Povratna vožnja iz Jatara,pogled iz panoramskog vagona.Službemo lice u vagonu je KO Infrastrukture ŽS.

Na osnovu svih važnih parametara prezentovanih u "Izveštaju i tehničkom pregledu i probnoj vožnji panoramskih vagona B44 i B 45"
dobijene su Upotrebne dozvole Direkcije za železnice Republike Srbije,za korišćnje u železničkom saobraćaju dana 14.12.2016.

Ugradnju kočnica na zbijeni vazduh/zrak izvršila j ovlašćena radionica KO12 Logistic-Group.Ukratko o rekonstruisanoj kočnici :

"Izbor je pao na Oerlikon kočni sistem tipa O-P.
Ova rekonstrukcija zahtevala je ugradnju rasporednika tipa Est3f/HBG300 (fiksiranog u položaju P (putnički režim)), nosača rasporednika tipa S3, pomoćnog rezervoara od 77 litara, kočnog cilindra 12“ te čeonih slavina i vazdušnih poluspojki."

Nadam se da je ovo dovoljno,a detalje možemo objasniti u PP.

Tanka vatra
Vozovođa
Poruke: 210
Pridružen: 03 Jan 2016, 19:34
Kontakt:

Re: Jugoslavia Steam 2007.

Poruka od Tanka vatra »

mali.paja piše: 23 Avg 2022, 22:35 Ovo na HR forumu sam već davno pročitao. Mislio sam ima li što novije u vezi serije 85.
Kakva je situacija sa onim vagonima iz Austrije koji su sada ili bi trebali biti na stanici Šargan Vitasi? Ako me sjećanje dobro služi vagoni na Stainzu su imali vaakum kočnicu, dok su na Šarganskoj osmici zračne kočnice kao na normalnim prugama. Kako se održala proba kad je bila?
Napravićemo mali OT, pa ću delimično objasniti u globalu probnu vožnju i vazdušne/zračne kočnice na panoramskim vagonima
mojega ŽTP-a. Dakle probna vožnja je obavljena 31.05.2016. na relaciji Šargan-Vitasi - Jatare - Šargan-Vitasi.

Na osnovu svih važnih parametara prezentovanih u "Izveštaju i tehničkom pregledu i probnoj vožnji panoramskih vagona B44 i B 45"
dobijene su Upotrebne dozvole Direkcije za železnice Republike Srbije,za korišćnje u železničkom saobraćaju dana 14.12.2016.

Ugradnju kočnica na zbijeni vazduh/zrak izvršila j ovlašćena radionica KO12 Logistic-Group.Ukratko o rekonstruisanoj kočnici :

"Izbor je pao na Oerlikon kočni sistem tipa O-P.
Ova rekonstrukcija zahtevala je ugradnju rasporednika tipa Est3f/HBG300 (fiksiranog u položaju P (putnički režim)), nosača rasporednika tipa S3, pomoćnog rezervoara od 77 litara, kočnog cilindra 12“ te čeonih slavina i vazdušnih poluspojki."

Nadam se da je ovo dovoljno,a detalje možemo objasniti u PP.

Detalji sa te vožnje su na priloženim fotosima 1. i 2.

1.Prvo zaustavljanje posle tunela "Šargan" radi kontrole grejanja toškova i osovina,takođe i kočenja. Rezultat : sve OK.

2.Povratna vožnja iz Jatara,pogled iz panoramskog vagona.Službemo lice u vagonu je KO Infrastrukture ŽS
Prilozi
DSC_7159.1_p1.jpg
DSC_7159.1_p1.jpg (3.57 MiB) Pregledano 1651 put
DSC_7202.1_p1.jpg
DSC_7202.1_p1.jpg (3.91 MiB) Pregledano 1651 put

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1669
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Jugoslavia Steam 2007.

Poruka od mali.paja »

Hvala na odgovorima!

Tanka vatra
Vozovođa
Poruke: 210
Pridružen: 03 Jan 2016, 19:34
Kontakt:

Re: Jugoslavia Steam 2007.

Poruka od Tanka vatra »

Vic Allen je u svom videu prikazao deo zanimljivih dešavanja na ovoj zaista atraktivnoj turi.
U par nastavaka ću postaviti slike motiva koje se ne nalaze na Vicovom videu,a mogu biti interesantni,jer su stvarno jedinstveni.

1. Susret tri vrste vuče u stanici Vreoci
2. Depo u Šarganu gde su sve tri parnjače istovremeno bile pod parom.
3. Ulaz mešovitog voza u stanicu Šargan-Vitasi jedan jedini put sa zapregom.
Prilozi
Slika 1.
Slika 1.
Photo22_22_p1.jpg (919.96 KiB) Pregledano 1516 puta
Slika 2.
Slika 2.
Photo08_8_p1.jpg (883.46 KiB) Pregledano 1516 puta
Slika 3.
Slika 3.
Photo36_36_p01.jpg (1.04 MiB) Pregledano 1516 puta

Tanka vatra
Vozovođa
Poruke: 210
Pridružen: 03 Jan 2016, 19:34
Kontakt:

Re: Jugoslavia Steam 2007.

Poruka od Tanka vatra »

Nastavljamo druženje sa "Ćirom" na preostalom uzanom koloseku bivše nam države.

1. Čarter - voz mešovitog sastava na ulazu u tunel br.34. Šarganske pruge.
2. Čarter - voz Oskova - Turija u Banovićima. Vozna lokomotiva 83-158,potiskivalica 25-33. Iza vozne lokomotive,
nalazi se 8 - osovinski vagon serije T za prevoz teških tereta.Zvali su ga "guska" ili "labudica",sada sam zaboravio već.
3. Povratak čarter - voza iz Turije u početnu stanicu Oskova. Putnici vrlo disciplinovani.

Slovenački muzejski "ćira" će zbog ograničenog prostora,biti prikazan u sledećem prilogu.
Prilozi
Slika 1.
Slika 1.
Photo10_10A_p1.jpg (1.56 MiB) Pregledano 1318 puta
Slika 2.
Slika 2.
Photo07_7A_p1.jpg (1.1 MiB) Pregledano 1318 puta
Slika 3.
Slika 3.
Photo14_14A_2_p1.jpg (1.28 MiB) Pregledano 1318 puta

Tanka vatra
Vozovođa
Poruke: 210
Pridružen: 03 Jan 2016, 19:34
Kontakt:

Re: Jugoslavia Steam 2007.

Poruka od Tanka vatra »

Posle posete Železničkom muzeju u Ljubljani,nastavili smo busom za Jesenice,gde nas je čekao muzejski voz sa parnjačom,
za vožnju do Sežane.Dan je bio veoma kišovit,tako da su foto-stopovi rađeni samo u stanicama gde smo čekali na ukrštanja ili
preticanja redovnh vozova.

1. Prijatelji iz Žel.muzeja su za ovu priliku potpalili lokomotivu 71-012 i dodali vagon "Ilidžanac" radi snimanja u muzeju.
2. Čekanje na ukrštaj u stanici Prvačina,uz dosta kiše.
3. Čekanje na preticanje u stanici Anhovo.
Prilozi
Slika 1.
Slika 1.
Photo08_9_p1.jpg (762.21 KiB) Pregledano 394 puta
Slika 2.
Slika 2.
Photo13_13_p1.jpg (828.17 KiB) Pregledano 394 puta
Slika 3.
Slika 3.
Photo27_27_p1.jpg (914.05 KiB) Pregledano 394 puta

Pošalji Odgovor

Povratak na “Železnica na filmu i televiziji”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 0 gostiju