Pozdravljeni,
lokomotive serije 101 bile su nekadašnje SDŽ lokomotive (prema Pospichal-u):
HStP 951/08 115 115 101-001
HStP 954/08 118 118 101-002
Arad 67/00 111 111 101-003
Arad 69/00 113 113 101-004
Arad 70/00 114 114 101-005
Dakle SDŽ lokomotive 111, 113, 114, 115 i 118 dobile su i SHS numeraciju (istu), a posle 1933 JDŽ numeraciju serije 101 (001-005).
Ove lokomotive su izradili u HStP = Société Anonyme des Forges, Usines et Fonderie de Haine-Saint-Pierre godine 1908 i u tvornici lokomotiva Arad = Weitzer János Gép-, Waggongyár és Vasöntöde Rt. u Aradu
Po čemu so poznate lokomotive SDŽ 111 do 118?
Ako vjerujemo wikipediji, onda su vukle čuveni Orient Express.
Dakle na Wikipediji: Železnice Srbije
link: https://sh.wikipedia.org/wiki/%C5%BDeleznice_Srbije
Već 1885. godine, na novoj pruzi stigao je Orijent ekspres, koji će kasnije postati jedan od najslavnijih vozova u istoriji svetskih železnica. U isto vreme, od 1881. do 1884., izgrađena je pruga Budimpešta - Beograd preko Subotice i Novog Sada, a od 1885. do 1888. izgrađena su dva železnička kraka, prvi Niš - Pirot - Sofija i drugi Niš - Vranje - Skoplje.
Pre početka redovnog međunarodnog tranzitnog saobraćaja, od 1884. do 1888. godine, najbrži vozovi na prugi Beograd - Niš bili su putnički vozovi broj 11 i 12 čiji je sastav iznosio najviše 10 dvoosvinskih putničkih kola i mase 180 tona, a vuča je obavljana lokomotivom serije SDŽ 1-12. Čisto vreme vožnje ovih vozova je bilo 7 sati i 35 minuta, a sa bavljenjem u međustanicama vreme putovanja je trajalo 8 sati i 15 minuta.[lower-alpha 1]
Tehnička brzina voza je bila 32,18 km/č a komercijalna 29,58 km/č.[lower-alpha 2]
Od 1889. godine otpočeo je međunarodni tranzitni saobraćaj, a do 1912. godine najbrži voz je bio Orijent ekspres broj 1 i 2, koji je na samom početku u Srbiji poneo nadimak Munjeviti voz. Voz je saobraćao na liniji Pariz – Carigrad, i obratno, a njegov sastav je činilo od tri do pet četvoroosovinskih kola (spavaćih, restoran i prtljažnih) dok se masa voza kretala od 90 do 150 tona. Vuču vozova, od Beograda do Niša, su obavljale lokomotive serije SDŽ 101-118. Čisto vreme vožnje ovih vozova u smeru ka Nišu je bilo 5 sati i 35 minuta dok u suprotnom 5 sati i 44 minuta, a sa bavljenjem u međustanicama vreme putovanja je trajalo 5 sati i 45 minuta u smeru ka Nišu, a 5 sati i 55 minuta u suprotnom smeru.[1] Tehnička brzina voza u smeru ka Nišu je bila 43,70 km/č dok u suprotnom 42,45 km/č a komercijalna brzina prema Nišu 42,42 km/č dok u smeru ka Beogradu iznosila je 41,24 km/č.
Od lokomotiva SŽ 101 do 118 sačekalo je JDŽ numeraciju godine 1933 samo 5 lokomotiva.
Kako je izgledala ova serija, možete vidjet na forumu male zeljeznice.net, kde je SHUCA stavio pored teksta i fotku:
"Lokomotive SDŽ 1-12 nisu doživele JDŽ numeraciju Inače su to troosovinske sa tenderom.
SDŽ 101-118 su kasnije postale JDŽ 101...evo fotke.
SDŽ 121-126 su prenumerisane u JDŽ 01...(121-126)
SDŽ 151-156 postaju JDŽ 04...(001-007). SerIja 04 je spolja ISTA kao 01
link: http://forum.malezeljeznice.net/index.p ... ress.1841/
Neznam, koju od lokomotiva je stavio SHUCA pošto treba biti prijavljen na tom forumu ako je želiš vidjet.
Dodajem fotografiju lokomotive SDŽ 113, koja je dočekala JDŽ numeraciju.
Na nepoznatom mestu, u nepoznatoj godini....
Šta je poznato: fotografija je iz fototeke Železniškega muzeja v Ljubljani, iz zbirke prof. Kumarja.
Šta je još poznato?
Fotograf je još poznat: T. Gjivović
Zahvaljujem se prof. Mladenu Bogiću, ravnatelju muzeja, da je dozvolio, da se fotografija objavi na forumu.
pozdrav
Darko
Lokomotive serije JŽ 101
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8235
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Lokomotive serije JŽ 101
Skica lokomotive JDŽ 101 :
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Lokomotive serije JŽ 101
Lokomotiva Srpske Državne Železnice sa brojem 115 kasnije JŽ 101-001 verovatno po prispeću u Srbiju.
http://www.google.com
http://www.google.com
- Prilozi
-
- 115-Loko.jpg (69.52 KiB) Pregledano 2207 puta
-
- Nadzornik pruge
- Poruke: 47
- Pridružen: 22 Feb 2017, 20:23
- Kontakt:
Re: Lokomotive serije JŽ 101
Zna li se kad su lokomotive serije 101 (kao i one tri koje nisu docekale renumeraciju u JDZ) kasirane?
Hvala i pozdrav
toma
Hvala i pozdrav
toma
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 64 gosta