Pruga Beograd-Pančevo-Vršac-Rumunska granica
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8312
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga Beograd-Pančevo-Vršac-Rumunska granica
Železnička stanica Pančevo Predgrađe na pruzi ka Vršcu :
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8312
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga Beograd-Pančevo-Vršac-Rumunska granica
Današnji izgled železničke stanice Alibunar :
- cira-1
- Ministar železnica
- Poruke: 2471
- Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
- Kontakt:
Re: Pruga Beograd-Pančevo-Vršac-Rumunska granica
Malo o stanicama grada Pančeva
Pančevo ima tri železničke stanice. Železnička stanica Tamiš, nekada Pančevo – Dunav, sa parnom lokomotivom serije (62-086), koja se nalazi u zaštićenoj okolini spomenika kulture. Železnička stanica Aerodrom i železnička stanica Pančevo – Varoš na novoseljanskom putu. Sva tri objekta su sagrađena prema tipskom projektu za objekte ove namene.
Središnji deo zgrade železničke stanice koja se nalazi u blizini Tamiša sazidan je 1896. godine, dok su severno-spratno krilo i južne prizemne prostorije za čekaonice dograđene 1905. godine. Zgrada je zidana opekom, masivno, sa arhi-travnim konstrukcijama i drvenom krovnom konstrukcijom pokrivenom crepom. Osnova je pravougaona sa izbačenim ulaznim delom u obliku centralnog rezalita koji završava dvovodnim krovom. Bočne fasade su jednostavne sa malo otvora i zidnom masom bez dekoracije. Ulična fasada je horizontalno raščlanjena vencem u visini sokla i međuspratnim vencem. Iznad otvora su postavljeni dekorativni luci sa završecima u sredini. Veći kružni otvor oivičen veštačkim kamenom nalazi se u sredini na rezalitu i to u nivou tavana. Fasada okrenuta ka peronu nema rezalita, ali je krov na sredini formiran tako da naglašava centralni deo objekta. U prizemlju se nalazi niz vrata koja su u vezi sa radnim prostorijama na peronu. Na spratu je niz istovetno obrađenih prozora. Iako je ova stanica bila od značaja za putnički saobraćaj, posebno je bila od značaja za transport robe koja je stizala brodovima, zatim je vršen pretovar da bi dalje nastavljala put železničkom prugom. Objekat predstavlja ambijetalnu vrednost grada od većeg značaja. Osim toga poseduje istorijsku i tehničku vrednost. Najveća od ovih stanica bila je pančevo-Varoš, sazidana 1894. godine na pruzi Pančevo- Veliki Bečkerek – Velika Kikinda. Poslednja je izgrađena stanica Aerodrom. Ona je vodila ka beogradu i to preko železničkog mosta koji je izgrađen 1935. Godine. Prvi voz za Beograd krenuo je 4. Juna iste godine.
Pančevo ima tri železničke stanice. Železnička stanica Tamiš, nekada Pančevo – Dunav, sa parnom lokomotivom serije (62-086), koja se nalazi u zaštićenoj okolini spomenika kulture. Železnička stanica Aerodrom i železnička stanica Pančevo – Varoš na novoseljanskom putu. Sva tri objekta su sagrađena prema tipskom projektu za objekte ove namene.
Središnji deo zgrade železničke stanice koja se nalazi u blizini Tamiša sazidan je 1896. godine, dok su severno-spratno krilo i južne prizemne prostorije za čekaonice dograđene 1905. godine. Zgrada je zidana opekom, masivno, sa arhi-travnim konstrukcijama i drvenom krovnom konstrukcijom pokrivenom crepom. Osnova je pravougaona sa izbačenim ulaznim delom u obliku centralnog rezalita koji završava dvovodnim krovom. Bočne fasade su jednostavne sa malo otvora i zidnom masom bez dekoracije. Ulična fasada je horizontalno raščlanjena vencem u visini sokla i međuspratnim vencem. Iznad otvora su postavljeni dekorativni luci sa završecima u sredini. Veći kružni otvor oivičen veštačkim kamenom nalazi se u sredini na rezalitu i to u nivou tavana. Fasada okrenuta ka peronu nema rezalita, ali je krov na sredini formiran tako da naglašava centralni deo objekta. U prizemlju se nalazi niz vrata koja su u vezi sa radnim prostorijama na peronu. Na spratu je niz istovetno obrađenih prozora. Iako je ova stanica bila od značaja za putnički saobraćaj, posebno je bila od značaja za transport robe koja je stizala brodovima, zatim je vršen pretovar da bi dalje nastavljala put železničkom prugom. Objekat predstavlja ambijetalnu vrednost grada od većeg značaja. Osim toga poseduje istorijsku i tehničku vrednost. Najveća od ovih stanica bila je pančevo-Varoš, sazidana 1894. godine na pruzi Pančevo- Veliki Bečkerek – Velika Kikinda. Poslednja je izgrađena stanica Aerodrom. Ona je vodila ka beogradu i to preko železničkog mosta koji je izgrađen 1935. Godine. Prvi voz za Beograd krenuo je 4. Juna iste godine.
- cira-1
- Ministar železnica
- Poruke: 2471
- Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
- Kontakt:
Re: Pruga Beograd-Pančevo-Vršac-Rumunska granica
Jedna lepa fotografija železničke stanice Pančevo Varoš snimljena preko jezerceta ili bare (kako ko zove).
- cira-1
- Ministar železnica
- Poruke: 2471
- Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
- Kontakt:
Re: Pruga Beograd-Pančevo-Vršac-Rumunska granica
Pančevo - Dunav, železnička-stanica, iz 1907. godine.
Pristanište na Tamišu 1928. godine.
- cira-1
- Ministar železnica
- Poruke: 2471
- Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
- Kontakt:
Re: Pruga Beograd-Pančevo-Vršac-Rumunska granica
Železnička stanica Pančevo Predgrađe....
- cira-1
- Ministar železnica
- Poruke: 2471
- Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
- Kontakt:
Re: Pruga Beograd-Pančevo-Vršac-Rumunska granica
Terminalni silosi na obali Tamiša — са Dragana Tajdic.
Pančevački most sa pančevačke strane
- cira-1
- Ministar železnica
- Poruke: 2471
- Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
- Kontakt:
Re: Pruga Beograd-Pančevo-Vršac-Rumunska granica
Stanična zgrada danas. Kolekcija Aleksandra Lilic Jakovljevic.
- cira-1
- Ministar železnica
- Poruke: 2471
- Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
- Kontakt:
Re: Pruga Beograd-Pančevo-Vršac-Rumunska granica
Veslački klub - Tamiš, Vidi se i nekadašnja pruga.
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1879
- Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
- Kontakt:
Re: Pruga Beograd-Pančevo-Vršac-Rumunska granica
Vrtim ove slike iz Vojvodine i pogotovo Pančeva i nighdje Webera ?
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 1 gost