Šumska železnica firme Giuseppe Feltrinelli & Co u Podgrabu
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Šumska železnica firme Giuseppe Feltrinelli & Co u Podgrabu
Ove pruge izgradila je italijanska firma Giuseppe Feltrinelli & Co sa sedištem železnice u Podgrabu. Imala je dva kraka jednu severeno od Podgraba do Bogovića(prema Romaniji) i jednu jugo-zapadno do Vrhprače(prema Jahorini).
Glavni centar ovih železnica bio je u Podgrabu.
http://www.google.com
Glavni centar ovih železnica bio je u Podgrabu.
http://www.google.com
- Prilozi
-
- Podgrab.jpg (121.43 KiB) Pregledano 5929 puta
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Šumska železnica firme Giuseppe Feltrinelli & Co u Podgrabu
Sa trase prema Bogovićima.
http://www.google.com
http://www.google.com
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Šumska železnica firme Giuseppe Feltrinelli & Co u Podgrabu
- Prilozi
-
- Vrhpraca.jpg (229.75 KiB) Pregledano 5928 puta
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Šumska železnica firme Giuseppe Feltrinelli & Co u Podgrabu
- Prilozi
-
- Karta1-podgrab.jpg (138.23 KiB) Pregledano 5916 puta
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Šumska železnica firme Giuseppe Feltrinelli & Co u Podgrabu
- Prilozi
-
- Karta2-podgrab.jpg (95.67 KiB) Pregledano 5916 puta
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8294
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Šumska železnica firme Giuseppe Feltrinelli & Co u Podgrabu
Na ovoj američkoj karti iz 1944.godine dosta se bolje vite trase ovih šumskih pruga :
Faktički šumsaka železnica je polazila iz stanice Sjetlina. Pruga je išla paralelno sve do Podgraba sa glavnom prugom Sarajevo-Višegrad. Tu je dolazilo do račvanja šumske pruge.
Faktički šumsaka železnica je polazila iz stanice Sjetlina. Pruga je išla paralelno sve do Podgraba sa glavnom prugom Sarajevo-Višegrad. Tu je dolazilo do račvanja šumske pruge.
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8294
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Šumska železnica firme Giuseppe Feltrinelli & Co u Podgrabu
Trasa pruge na Brgovićkoj planini . Slika je iz 1937.godine.
- Prilozi
-
- Bogovici1.jpg (183.66 KiB) Pregledano 5895 puta
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8294
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Šumska železnica firme Giuseppe Feltrinelli & Co u Podgrabu
Jedno lepo sećanje na šumsku prugu Podgrab - Bogović :
http://dzematbogovici.blogger.ba/arhiva ... 22/4050766
http://dzematbogovici.blogger.ba/arhiva ... 22/4050766
- cira-1
- Ministar železnica
- Poruke: 2471
- Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
- Kontakt:
Re: Šumska železnica firme Giuseppe Feltrinelli & Co u Podgrabu
Vrhprača - šumska železnica na lokomotivsku vuču. Lokomotiva Krauss No 1.
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Šumska železnica firme Giuseppe Feltrinelli & Co u Podgrabu
Čester u svojoj knjizi navodi:
"Godine 1911. Guiseppe Feltrinelli iz Milana, čija je kompanija radila u šumama u Kobiljdolu od 1899. godine, dobila je drugi ugovor za eksploataciju drveta na području Gornja Prača(Vrprača) i izgradio kratku šumarsku železnicu za povezivanje svojih radilišta sa Ostbahnom u Sjetlini. Nakon proglašenja rata u Italiji u maju 1915. godine, radnici i šumska željeznica su se povukla, ali u složenim i nijansiranim odnosima u neposrednim poslijeratnim godinama, Italija se smatralo saveznikom Jugoslavije, a Feltrinelli je povratio svoje koncesije. Tada se brzo proširila fabrika u Sjetlini i do 1925. godine imala je preko 56,6 kilometara pruge sa tri lokomotive. Jedna od njih bila je Krauss, Linz 1259/1922. Posle 1945. godine bila je u vlasništvu PDI Sebešić i PDI Grmeč. Ovu lokomotivu snimije je John Snel u Drvaru u junu 1967. godine."
http://www.google.com
"Godine 1911. Guiseppe Feltrinelli iz Milana, čija je kompanija radila u šumama u Kobiljdolu od 1899. godine, dobila je drugi ugovor za eksploataciju drveta na području Gornja Prača(Vrprača) i izgradio kratku šumarsku železnicu za povezivanje svojih radilišta sa Ostbahnom u Sjetlini. Nakon proglašenja rata u Italiji u maju 1915. godine, radnici i šumska željeznica su se povukla, ali u složenim i nijansiranim odnosima u neposrednim poslijeratnim godinama, Italija se smatralo saveznikom Jugoslavije, a Feltrinelli je povratio svoje koncesije. Tada se brzo proširila fabrika u Sjetlini i do 1925. godine imala je preko 56,6 kilometara pruge sa tri lokomotive. Jedna od njih bila je Krauss, Linz 1259/1922. Posle 1945. godine bila je u vlasništvu PDI Sebešić i PDI Grmeč. Ovu lokomotivu snimije je John Snel u Drvaru u junu 1967. godine."
http://www.google.com
- Prilozi
-
- Drvar.jpg (246.1 KiB) Pregledano 5876 puta
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 1 gost