Lokomotive serije 362 (HŽ 1061)
- thomcro
- Desetar pruge
- Poruke: 25
- Pridružen: 27 Jul 2012, 14:05
- Mesto: Rijeka, Hrvatska
- Kontakt:
Lokomotive serije 362 (HŽ 1061)
Lokomotiva 1061 je šest osovinska artikulirana lokomotiva talijanske tvornice ANSALDO iz Genove. 50 lokomotiva ovog tipa Jugoslavenske željeznice su kupile početkom šezdesetih godina. Iako je sanduk lokomotive identičan sa talijanskom lokomotivom e636 lokomotiva 1061 je zapravo izvedena iz novijeg tipa – talijanske lokomotive e646. Predserija lokomotiva e646 imala je identičan sanduk sa lokomotivom 636, a lokomotiva 1061 dizajnirana posebno za JŽ razvijena je iz predserije lokomotive 646. Lokomotive 1061 (JŽ 362) isporučene su od 1960 – 1964 (brojevi od 001 do 019) i od 1968 – 1969 (brojevi 101 – 110). Na podseriji 1 izvedena su određena poboljšanja koja su bila posljedica eksploatacije na podseriji 0. S obzirom da je isporuka prve podserije kasnila talijanske zeljeznice su posudile 6 lokomotiva 361 JŽ-u za potrebe vuče na novoelektrificiranoj riječkoj pruzi. Od početka šezdesetih do sredine osamdesetih godina lokomotive serije 1061 činile su glavninu vučnih sredstava na riječkoj pruzi. Danas, s obzirom na izvršenu promjenu sistema napajanja na dionici od Zagreba do Moravica ove lokomotive vuku vlakove od Rijeke do Moravica (i na teretnoj pruzi prema Bakru), kao i od Rijeke do Šapjana odnosno Ilirske Bistrice (Slovenija). U bivšoj Jugoslaviji slovenske lokomotive su obavljale vuču vlakova od (Ljubljane) Ilirske Bistrice do Rijeke. 1976. godine na lokomotive je bio ugrađen auto-stop uredjaj. Dvije oštecene lokomotive (362 003 i 362 106) pregrađene su u lokomotive za 25 kV 50 Hz (JŽ 462 - HŽ 1161) krajem osamdesetih godina.
Izvor: railfaneurope.net
Izvor: railfaneurope.net
- thomcro
- Desetar pruge
- Poruke: 25
- Pridružen: 27 Jul 2012, 14:05
- Mesto: Rijeka, Hrvatska
- Kontakt:
Re: Lokomotive serije 362 (HŽ 1061)
Tehnički podaci:
Proizvođač Ansaldo-Breda (Italy)
Izrađivane 1960 - 1969
Broj aktivnih u Hr 10 (trenutno) / u Slo 0
Raspored osovina Bo-Bo-Bo
V max- 120 km/h
Max snaga 2640 kW
Max težina 108 t (ser 0xx)/118 t (ser 1xx)
Dužina preko odbojnika 18400 mm(ser 0xx) / 19440 mm (ser 1xx)
Promjer kotača 1250 mm
Proizvođač Ansaldo-Breda (Italy)
Izrađivane 1960 - 1969
Broj aktivnih u Hr 10 (trenutno) / u Slo 0
Raspored osovina Bo-Bo-Bo
V max- 120 km/h
Max snaga 2640 kW
Max težina 108 t (ser 0xx)/118 t (ser 1xx)
Dužina preko odbojnika 18400 mm(ser 0xx) / 19440 mm (ser 1xx)
Promjer kotača 1250 mm
- thomcro
- Desetar pruge
- Poruke: 25
- Pridružen: 27 Jul 2012, 14:05
- Mesto: Rijeka, Hrvatska
- Kontakt:
Re: Lokomotive serije 362 (HŽ 1061)
Pa ćemo sad red starih sličica iz ere JŽ-a
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Lokomotive serije 362 (HŽ 1061)
Pozdravljam našeg novog člana g. thomcroa. Dobro došli na forum!
- thomcro
- Desetar pruge
- Poruke: 25
- Pridružen: 27 Jul 2012, 14:05
- Mesto: Rijeka, Hrvatska
- Kontakt:
Re: Lokomotive serije 362 (HŽ 1061)
*****
Mogli bi skoro i kakav nastavak ... ... dakle
Još ćemo ovako povijesno kroz 2-3 posta pa ćemo na noviju (HŽ) eru
- thomcro
- Desetar pruge
- Poruke: 25
- Pridružen: 27 Jul 2012, 14:05
- Mesto: Rijeka, Hrvatska
- Kontakt:
- thomcro
- Desetar pruge
- Poruke: 25
- Pridružen: 27 Jul 2012, 14:05
- Mesto: Rijeka, Hrvatska
- Kontakt:
Re: Lokomotive serije 362 (HŽ 1061)
Ovim postom bi završio JŽ eru. Nadalje samo HŽ
Photo izvor: dio vlakovi-ri-hr dio zeljeznice.forumhr
Photo izvor: dio vlakovi-ri-hr dio zeljeznice.forumhr
- thomcro
- Desetar pruge
- Poruke: 25
- Pridružen: 27 Jul 2012, 14:05
- Mesto: Rijeka, Hrvatska
- Kontakt:
Re: Lokomotive serije 362 (HŽ 1061)
Možda bi valjalo razjasniti razluku između serija (ako takvih koji to neznaju uopće još i ima !) 0xx & 1xx. Najbolje će se to objasniti na ovoj animaciji koja je u mojem potpisu, lijeva lokomotiva je serija 0xx a desna serije 1xx
Ono po čemu se izvana razlikuju je slijedeće:
serija 0xx
- na strojarnici svi okrugli prozori
- otvori za hlađenje EDK-a samo na jednoj strani
- postolja su zbijenija
serija 0xx sa modificiranmo kabinom
- razlika je samo u obliku kabine (sve ostalo je isto kao i kod "normalnih" lokomotiva iste serije)
serija 1xx
- prozori su ovalni i nepravilno raspoređeni po boku
- otvori za hlađenje EDK-a samo na desnoj polovici
- razmaknuta postolja za oko pola metra (zato je serija 1xx i duža za 1 metar u odnosu na seriju 0xx)
*****
Ponavljam, ovo su vizualne razlike izvana! Tehnički se još više razlikuju jer su neke modernizirane u Končaru i Gredelju (samim time se i po tome razlikju). Neke imaju stare, izvorne, kontrolere, neke joystick (modernizirane), serija 1xx ima naspram serije 0xx drugačije riješeno hlađenje motora, serija 0xx ima po boku hodnik a serija 1xx po sredini ... ali sve je to neka druga priča!
Ono po čemu se izvana razlikuju je slijedeće:
serija 0xx
- na strojarnici svi okrugli prozori
- otvori za hlađenje EDK-a samo na jednoj strani
- postolja su zbijenija
serija 0xx sa modificiranmo kabinom
- razlika je samo u obliku kabine (sve ostalo je isto kao i kod "normalnih" lokomotiva iste serije)
serija 1xx
- prozori su ovalni i nepravilno raspoređeni po boku
- otvori za hlađenje EDK-a samo na desnoj polovici
- razmaknuta postolja za oko pola metra (zato je serija 1xx i duža za 1 metar u odnosu na seriju 0xx)
*****
Ponavljam, ovo su vizualne razlike izvana! Tehnički se još više razlikuju jer su neke modernizirane u Končaru i Gredelju (samim time se i po tome razlikju). Neke imaju stare, izvorne, kontrolere, neke joystick (modernizirane), serija 1xx ima naspram serije 0xx drugačije riješeno hlađenje motora, serija 0xx ima po boku hodnik a serija 1xx po sredini ... ali sve je to neka druga priča!
- thomcro
- Desetar pruge
- Poruke: 25
- Pridružen: 27 Jul 2012, 14:05
- Mesto: Rijeka, Hrvatska
- Kontakt:
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Lokomotive serije 362 (HŽ 1061)
Thomcro, svaka čast na animacijama!!!
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 0 gostiju