Šećerana Osijek

Sve o ovim prugama
Odgovori
mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1923
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Šećerana Osijek

Post od mali.paja »

Slika

Slika

Dobio sam od jednog strojovođe koji vozi za RCC (austrijski OBB u Hrvatskoj) slike ove lokomotive. Nema podataka konkretnih ali sam od forumaša iz Osijeka zatražio da istraže. Slika je u krugu tvornice šrćera. Po meni je to lokomotiva kolosijeka 600mm napravljena u tvornici Đ.Đ. u S.B.
U šećeranu Osijek su znali nekad dopremati šećernu repu tramvajskom prugom. U Osijeku je tramvajska pruga širine 1000mm a tu širinu je imala i Gutmanova željeznica. Inače tu željeznicu su od milja zvali Guco. Kako kažu po noći su sa lokomotivom i vagonima vršili dostavu kada je tramvajski promet bio u prekidu. Pretpostavljam da su u krugu tvornice imali industrijsku prugu?

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8609
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Šećerana Osijek

Post od PECELJ »

U fabrici "Potisje " - Kanjiža postoji muzejski eksponat lokomotive serije 99-3 koja je izrađena u "Đuro Đaković"-Sl.Brod.
Čini mi se da je dosta slična našoj lokomotivi u Osijeku.
Potisje kanjiza IMG_3400.JPG
Potisje kanjiza IMG_3400.JPG (94.89 KiB) Pogledano 50733 puta
IMG_3404.JPG
IMG_3404.JPG (110.65 KiB) Pogledano 50733 puta
IMG_3398.JPG
IMG_3398.JPG (114.7 KiB) Pogledano 50733 puta

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8609
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Šećerana Osijek

Post od PECELJ »

Inače tehničke karakteristike lokomotive serije 99.3 su :
99.3.jpg
99.3.jpg (94.14 KiB) Pogledano 50733 puta

sdz361
Mašinovođa
Postovi: 159
Pridružio se: 02 Apr 2012, 18:19
Kontakt:

Re: Šećerana Osijek

Post od sdz361 »

Dobio sam od jednog strojovođe koji vozi za RCC (austrijski OBB u Hrvatskoj) slike ove lokomotive. Nema podataka konkretnih ali sam od forumaša iz Osijeka zatražio da istraže. Slika je u krugu tvornice šrćera. Po meni je to lokomotiva kolosijeka 600mm napravljena u tvornici Đ.Đ. u S.B.
U šećeranu Osijek su znali nekad dopremati šećernu repu tramvajskom prugom. U Osijeku je tramvajska pruga širine 1000mm a tu širinu je imala i Gutmanova željeznica. Inače tu željeznicu su od milja zvali Guco. Kako kažu po noći su sa lokomotivom i vagonima vršili dostavu kada je tramvajski promet bio u prekidu. Pretpostavljam da su u krugu tvornice imali industrijsku prugu?[/quote]

Ovo je potpuno sigurno lokomotiva napravljena u fabrici Đuro Đaković. To je njihova standardna troosovna industriska lokomotiva kakve su pravili u velikom broju krajem četrdesetih i početkom pedesetih godina.

Lokomotiva u šećerani Osijek bi trebala da bude verzija za kolosek 760 mm. Ta verzija je imala dugačke tankove za vodu, poput ove na slici. Lokomotive za kolosek 600 mm su imale kratke tankove, do polovine dužine kotla, poput one u Kanjiži. Naravno uvek je moguće da su vršene neke naknadne rekonstrukcije. Najbolje bi bilo kad bi neko mogao da na licu mesta izmeri kolosek i uđe u kuhinju (kabinu). Pošto spoljna fabrička tablica očigledno nije sačuvana treba videti kotlovsku tablicu koja se nalazi iznad ložišta. Prema broju kotla bi precizno mogla da se identifikuje ova lokomotiva.

Međutim kolosek 760 mm potpuno odgovara jer je šećerana Osijek imala industrisku prugu ove širine. Ona je bila dučaka oko 14 km i išla je u pravcu gospodarstva Orlovnjak južno od Osijeka. Na toj pruzi su još od pre I sv rata radile dve parne lokomotive a na njoj je bilo i 145 vagoneta za repu i 8 običnih teretnih vagona. Trasa te pruge se vidi na sledećoj karti:
Osijek1.jpg
Osijek1.jpg (235.36 KiB) Pogledano 50722 puta

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1923
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Šećerana Osijek

Post od mali.paja »

Hvala za odgovor.

Odgovori

Povratak na “Nekadašnje industrijske pruge uzanog koloseka u Hrvatskoj”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 0 gostiju