Šećerana Osijek
Šećerana Osijek
Dobio sam od jednog strojovođe koji vozi za RCC (austrijski OBB u Hrvatskoj) slike ove lokomotive. Nema podataka konkretnih ali sam od forumaša iz Osijeka zatražio da istraže. Slika je u krugu tvornice šrćera. Po meni je to lokomotiva kolosijeka 600mm napravljena u tvornici Đ.Đ. u S.B.
U šećeranu Osijek su znali nekad dopremati šećernu repu tramvajskom prugom. U Osijeku je tramvajska pruga širine 1000mm a tu širinu je imala i Gutmanova željeznica. Inače tu željeznicu su od milja zvali Guco. Kako kažu po noći su sa lokomotivom i vagonima vršili dostavu kada je tramvajski promet bio u prekidu. Pretpostavljam da su u krugu tvornice imali industrijsku prugu?
Re: Šećerana Osijek
U fabrici "Potisje " - Kanjiža postoji muzejski eksponat lokomotive serije 99-3 koja je izrađena u "Đuro Đaković"-Sl.Brod.
Čini mi se da je dosta slična našoj lokomotivi u Osijeku.
Čini mi se da je dosta slična našoj lokomotivi u Osijeku.
Re: Šećerana Osijek
Inače tehničke karakteristike lokomotive serije 99.3 su :
Re: Šećerana Osijek
Dobio sam od jednog strojovođe koji vozi za RCC (austrijski OBB u Hrvatskoj) slike ove lokomotive. Nema podataka konkretnih ali sam od forumaša iz Osijeka zatražio da istraže. Slika je u krugu tvornice šrćera. Po meni je to lokomotiva kolosijeka 600mm napravljena u tvornici Đ.Đ. u S.B.
U šećeranu Osijek su znali nekad dopremati šećernu repu tramvajskom prugom. U Osijeku je tramvajska pruga širine 1000mm a tu širinu je imala i Gutmanova željeznica. Inače tu željeznicu su od milja zvali Guco. Kako kažu po noći su sa lokomotivom i vagonima vršili dostavu kada je tramvajski promet bio u prekidu. Pretpostavljam da su u krugu tvornice imali industrijsku prugu?[/quote]
Ovo je potpuno sigurno lokomotiva napravljena u fabrici Đuro Đaković. To je njihova standardna troosovna industriska lokomotiva kakve su pravili u velikom broju krajem četrdesetih i početkom pedesetih godina.
Lokomotiva u šećerani Osijek bi trebala da bude verzija za kolosek 760 mm. Ta verzija je imala dugačke tankove za vodu, poput ove na slici. Lokomotive za kolosek 600 mm su imale kratke tankove, do polovine dužine kotla, poput one u Kanjiži. Naravno uvek je moguće da su vršene neke naknadne rekonstrukcije. Najbolje bi bilo kad bi neko mogao da na licu mesta izmeri kolosek i uđe u kuhinju (kabinu). Pošto spoljna fabrička tablica očigledno nije sačuvana treba videti kotlovsku tablicu koja se nalazi iznad ložišta. Prema broju kotla bi precizno mogla da se identifikuje ova lokomotiva.
Međutim kolosek 760 mm potpuno odgovara jer je šećerana Osijek imala industrisku prugu ove širine. Ona je bila dučaka oko 14 km i išla je u pravcu gospodarstva Orlovnjak južno od Osijeka. Na toj pruzi su još od pre I sv rata radile dve parne lokomotive a na njoj je bilo i 145 vagoneta za repu i 8 običnih teretnih vagona. Trasa te pruge se vidi na sledećoj karti:
U šećeranu Osijek su znali nekad dopremati šećernu repu tramvajskom prugom. U Osijeku je tramvajska pruga širine 1000mm a tu širinu je imala i Gutmanova željeznica. Inače tu željeznicu su od milja zvali Guco. Kako kažu po noći su sa lokomotivom i vagonima vršili dostavu kada je tramvajski promet bio u prekidu. Pretpostavljam da su u krugu tvornice imali industrijsku prugu?[/quote]
Ovo je potpuno sigurno lokomotiva napravljena u fabrici Đuro Đaković. To je njihova standardna troosovna industriska lokomotiva kakve su pravili u velikom broju krajem četrdesetih i početkom pedesetih godina.
Lokomotiva u šećerani Osijek bi trebala da bude verzija za kolosek 760 mm. Ta verzija je imala dugačke tankove za vodu, poput ove na slici. Lokomotive za kolosek 600 mm su imale kratke tankove, do polovine dužine kotla, poput one u Kanjiži. Naravno uvek je moguće da su vršene neke naknadne rekonstrukcije. Najbolje bi bilo kad bi neko mogao da na licu mesta izmeri kolosek i uđe u kuhinju (kabinu). Pošto spoljna fabrička tablica očigledno nije sačuvana treba videti kotlovsku tablicu koja se nalazi iznad ložišta. Prema broju kotla bi precizno mogla da se identifikuje ova lokomotiva.
Međutim kolosek 760 mm potpuno odgovara jer je šećerana Osijek imala industrisku prugu ove širine. Ona je bila dučaka oko 14 km i išla je u pravcu gospodarstva Orlovnjak južno od Osijeka. Na toj pruzi su još od pre I sv rata radile dve parne lokomotive a na njoj je bilo i 145 vagoneta za repu i 8 običnih teretnih vagona. Trasa te pruge se vidi na sledećoj karti:
Re: Šećerana Osijek
Hvala za odgovor.
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 0 gostiju