Beogradski tramvaji
-
- Vozovođa
- Poruke: 233
- Pridružen: 07 Feb 2017, 19:04
- Kontakt:
Re: Beogradski tramvaji
AEG #6 jeste bio teško oštećen, ali mu je, izgleda, stradala samo karoserija, koju bi ionako izgubio.
- Prilozi
-
- AEG - 06 - 03.jpg (414.67 KiB) Pregledano 278 puta
-
- Vozovođa
- Poruke: 233
- Pridružen: 07 Feb 2017, 19:04
- Kontakt:
Re: Beogradski tramvaji
Rekaroserizovani AEG #6
- Prilozi
-
- AEG - 06a - 01.jpg (221.57 KiB) Pregledano 278 puta
-
- Vozovođa
- Poruke: 233
- Pridružen: 07 Feb 2017, 19:04
- Kontakt:
Re: Beogradski tramvaji
A ova fotografija tramvaja #209 na liniji 6 trebalo bi da je dokaz da su Gošini tramvaji bili u redovnom saobraćaju, bar neki od njih. Fotografija je iz 1966. godine.
- Prilozi
-
- 209 - 01.jpg (150.96 KiB) Pregledano 277 puta
-
- Ložač
- Poruke: 90
- Pridružen: 01 Sep 2017, 22:24
- Kontakt:
Re: Beogradski tramvaji
Gošini tramvaji su nakon isporuke bili u radu jako kratko (možda svega par meseci) i vrlo brzo su povučeni usled brojnih problema u funkcionisanju mehaničke i električne opreme. Bili su garažirani u dorćolskom depou, očigledno bez jasne ideje vođstva šta činiti s novim a očigledno nefunkcionalnim vozilima.
Polovinom 60-ih, na kolima g.b. 209, je izvršena rekonstrukcija i tramvaj je pušten u redovni saobraćaj. Smanjena je masa vozila, a deo električne opreme je premešten na krov (uporediti fotografije g.b. 202 i 209). Plan je bio da se u slučaju dobrih rezultata izvrši rekonstrukcija i preostalih Goša, ali do toga nije došlo. Rezultati su verovatno bili slabi, i zaključeno je da se rekonstrukcija ovih loše koncipiranih tramvaja ne isplati, a preostala vozila su konačno otpisana krajem 60-ih. Fotografija rashodovanih Goša u koloni je nastala na garažnom koloseku ("zmijarniku"), najverovatnije pred konačni rashod.
Interesantno je da su određene modifikacije izvršene i na kolima g.b. 201 (tj. 1), budući da na prethodnim fotografijama možemo zapaziti fotografiju sa Savskog trga iz 1966. na kojoj se uočavaju kutije sa elektroopremom premeštene na krov vozila. Čak je moguće da je u isto vreme rađena rekonstrukcija kola g.b. 201 i 209.
Polovinom 60-ih, na kolima g.b. 209, je izvršena rekonstrukcija i tramvaj je pušten u redovni saobraćaj. Smanjena je masa vozila, a deo električne opreme je premešten na krov (uporediti fotografije g.b. 202 i 209). Plan je bio da se u slučaju dobrih rezultata izvrši rekonstrukcija i preostalih Goša, ali do toga nije došlo. Rezultati su verovatno bili slabi, i zaključeno je da se rekonstrukcija ovih loše koncipiranih tramvaja ne isplati, a preostala vozila su konačno otpisana krajem 60-ih. Fotografija rashodovanih Goša u koloni je nastala na garažnom koloseku ("zmijarniku"), najverovatnije pred konačni rashod.
Interesantno je da su određene modifikacije izvršene i na kolima g.b. 201 (tj. 1), budući da na prethodnim fotografijama možemo zapaziti fotografiju sa Savskog trga iz 1966. na kojoj se uočavaju kutije sa elektroopremom premeštene na krov vozila. Čak je moguće da je u isto vreme rađena rekonstrukcija kola g.b. 201 i 209.
-
- Ložač
- Poruke: 147
- Pridružen: 22 Apr 2021, 21:59
- Kontakt:
Re: Beogradski tramvaji
Hvala na ovim novim saznanjima, zaista nisam znao da je tramvaju 209 pružen novi život,
Kad je renumerisan 201 teško ćemo saznati jer to novine nisu propratile a teško da neko zna ko nije radio u Dorćolu nešto o tome.
1961 ili 1962 sam našao u biblioteci fotografiju gosinih tramvaja poredjanih u depou gde su novine pisale neizvesna sudbina tramvaja, ako pronadjem postavicu.
1966 slikan 209 i to je tramvaj ofarban u zeleno,
Po nekim podacima 1968 su konačno svi otpisan.
Takodje u novinama iz 1952 su kola 201 vozila dve prikolice na 6, na testiranju
Kad je renumerisan 201 teško ćemo saznati jer to novine nisu propratile a teško da neko zna ko nije radio u Dorćolu nešto o tome.
1961 ili 1962 sam našao u biblioteci fotografiju gosinih tramvaja poredjanih u depou gde su novine pisale neizvesna sudbina tramvaja, ako pronadjem postavicu.
1966 slikan 209 i to je tramvaj ofarban u zeleno,
Po nekim podacima 1968 su konačno svi otpisan.
Takodje u novinama iz 1952 su kola 201 vozila dve prikolice na 6, na testiranju
- Prilozi
-
- FB_IMG_1664728586317.jpg (144.97 KiB) Pregledano 249 puta
-
- Ložač
- Poruke: 147
- Pridružen: 22 Apr 2021, 21:59
- Kontakt:
Re: Beogradski tramvaji
Monografija Goša 1923-1983JŽ 363 piše: ↑01 Okt 2022, 16:36P.S.Broken Boveri & Cie piše: ↑30 Sep 2022, 19:34 Ovo je broj 202 prototip iz gosine monografije, a naci ću i u biblioteci kad odem isečke verovatno
Pozdrav
g. BBC,
da li je u publikaciji iz koje je fotografija bilo i kakvih napisa o Gošinim tramvajima, osim potpisa ispod slike?
Knjigu sam bacio a izrezao sam ono što me je zanimalo, možda je tramvaj došao 1955 taj 202 prototip al sad ne mogu da to pogledam tj tekst.
-
- Vozovođa
- Poruke: 233
- Pridružen: 07 Feb 2017, 19:04
- Kontakt:
Re: Beogradski tramvaji
Da li m se čini da su Gošina kola bila viša od drugih?
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1864
- Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
- Kontakt:
Re: Beogradski tramvaji
Zar se baš ništa nije moglo popraviti ili bolje reći srediti na tim Goša tramvajima. Da li je bila moguća kakva reklamacija u pretpostavljam garantnom roku?
-
- Ložač
- Poruke: 90
- Pridružen: 01 Sep 2017, 22:24
- Kontakt:
Re: Beogradski tramvaji
To je teško reći, bar ja nisam došao do detaljnijih podataka. Ti tramvaji zapravo nisu bili projektovani od strane Goše, već se fabrika prihvatila njihove izrade na osnovu dokumentacije i saradnje s GSP-om (očigledno po uzoru na g.b. 201). Radilo se o nekoj vrsti kooperacije, a u finansiranje razvoja i proizvodnje očigledno su se upustila oba preduzeća. Imajući to u vidu, laički posmatrano, teško da bi GSP imao pravo da zahteva odštetu za nešto što je bilo izrađivano po njegovim "uputstvima", zar ne?
Izgleda da je već uoči isporuke i nakon prijema vozila bilo jasno da ona prosto "ne valjaju", pa je izbila afera, slična mnogim današnjim, u kojoj je bio tražen krivac - bio je potrošen veliki novac, a svaka strana je negirala odgovornost. I nikom ništa.
Ovo bi navodno trebalo da je fotografija istovara prvog "Gošinog" tramvaja u Beogradu;
-
- Ložač
- Poruke: 147
- Pridružen: 22 Apr 2021, 21:59
- Kontakt:
Re: Beogradski tramvaji
Svakako ti tramvaji nemaju nikakvu istorijsku vrednost ako poredimo sa bilo kojim drugim modelom.
Hvala za sliku, ali meni jako ružno izgledaju spreda, živo me zanima dal su bili u saobraćaju po dolasku pcc i bredi, verovatno je izvesno da im je tu većini bio kraj sa voznjama.
Hvala za sliku, ali meni jako ružno izgledaju spreda, živo me zanima dal su bili u saobraćaju po dolasku pcc i bredi, verovatno je izvesno da im je tu većini bio kraj sa voznjama.
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Bing [Bot] i 30 gostiju