Vozni park (rolling stock) crnogorskih željeznica

Stanje danas, reportaže,stare fotografije, problemi..
Korisnikov grb
wulfy
Nadzornik pruge
Poruke: 41
Pridružen: 15 Nov 2014, 19:42
Mesto: Budva - Crna Gora
Kontakt:

Vozni park (rolling stock) crnogorskih željeznica

Poruka od wulfy »

Kako sam zamislio ovu temu? Jednostavno, sve ono što se kotrljalo/kotrlja po pruzi a bilo je u vlasništvu ŽTO Titograd, pa kasnije ŽCG, a sada ŽPCG, Montecargo ili ŽICG. Ja sam skupio neke podatke koji, naravno, ne moraju biti tačni, ali eto osnova da počnemo ... Dakle, vozni park ...

Korisnikov grb
wulfy
Nadzornik pruge
Poruke: 41
Pridružen: 15 Nov 2014, 19:42
Mesto: Budva - Crna Gora
Kontakt:

Re: Vozni park (rolling stock) crnogorskih željeznica

Poruka od wulfy »

ELEKTROMOTORNI i DIZELMOTORNI VOZOVI


CAF Civity (serija 6111)

Proizveden je u Španiji (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles) i to je trenutno nešto najnovije što se vozi našim prugama. Isporučeni tokom 2013 god., kada su i pušteni u saobraćaj. Kupljena su tri ova elektrovoza. Tehničke karakteristike:
- nominalni napon napajanja: 25.000 V, 50 Hz
- snaga: - KW
- Maksimalna brzina: 120 km/h
- težina voza: - t
- broj mjesta za sjedenje: 176 + 2 mjesta za invalidska kolica + 11 sklopivih sjedišta

Slika

2013 godište, model CAF Civity, oznake 6111-101, u vasništvu ŽPCG
2013 godište, model CAF Civity, oznake 6111-102, u vasništvu ŽPCG
2013 godište, model CAF Civity, oznake 6111-103, u vasništvu ŽPCG


RVR ER-31 (serija 412)

Proizveden je u nekadašnjem Sovjetskom Savezu (,,Fabrika Vagona Riga'' - Rīgas Vagonbūves Rūpnīca), sadašnjoj Letoniji. Tokom 1980 godine odlučeno je da se za potrebe ŽTP Beograd, Novi Sad, Titograd i Skoplje kupe novi elektromotorni vozovi. ŽTP Titograd kupuje (mislim 1985 godine) 6 ovih vozova. Jedan je potpuno uništen u najvećoj željezničkoj nesreći (23.01.2006 kada je poginulo 47 putnika). Trenutno su u upotrebi 3 elektrovoza. Osam elektromotora pogoni ovu kompoziciju koja se sastoji od 4 djela. Tehničke karakteristike:
- nominalni napon napajanja: 25.000 V, 50 Hz
- snaga: 1.360 KW
- Maksimalna brzina: 120 km/h
- težina voza: 217,2 t
- broj mjesta za sjedenje: 294

Slika

1984 godište, model RVR ER-31, oznake 412-041 412-042, u vasništvu ŽPCG
1984 godište, model RVR ER-31, oznake 412-043 412-044,
1984 godište, model RVR ER-31, oznake 412-045 412-046, u vasništvu ŽPCG
1984 godište, model RVR ER-31, oznake 412-047 412-048, slupan
1984 godište, model RVR ER-31, oznake 412-049 412-050, u vasništvu ŽPCG
1984 godište, model RVR ER-31, oznake 412-051 412-052, u vasništvu ŽPCG


Deuweg Uerdinger Schienenbus VT 95 (serija 812) - nije više u upotrebi

Od 1955 do 1959 godine nabavljeno je 40 ovih dizelmotornih vozila da bi se od 1959 godine po licenci počeli proizvoditi u ,,Goši'' iz Smederevske Palanke (mislim da ih je preko 270 tamo napravljeno). Ovih 40, za razliku od Gošinih, bili su crveno obojani. Upravo ti, crveno obojani, su saobraćali od 1959 godine na tada otvorenoj pruzi Bar - Titograd (danas Podgorica). Koliki je broj ovih crvenih garnutura bilo na pruzi i kakva im je sudbina nije mi poznato. Tehničke karakteristike:
- motor: Büssing U10 dizel
- snaga: 110 KW (150 KS)
- Maksimalna brzina: 90 km/h
- težina voza: 18,9 t
- broj mjesta za sjedenje: 56+2

Slika


Goša JŽ 812 (serija 812) - nije više u upotrebi

Dakle, proizvodio se od 1960 godine sa tehnologijom i izgledom kao goreopisani, samo u srebrnoj boji. Takođe mi nije poznato koliko ih je služilo i kakva im je sudbina. Tehničke karakteristike:
- motor: Büssing U10 dizel
- snaga: 110 KW (150 KS)
- Maksimalna brzina: 90 km/h
- težina voza: 18,9 t
- broj mjesta za sjedenje: 56+2

Korisnikov grb
wulfy
Nadzornik pruge
Poruke: 41
Pridružen: 15 Nov 2014, 19:42
Mesto: Budva - Crna Gora
Kontakt:

Re: Vozni park (rolling stock) crnogorskih željeznica

Poruka od wulfy »

LOKOMOTIVE


Electroputere LE5100KW (serija 461)

Napravljena u Rumuniji, godište proizvodnje 1972 i 1973 i prvobitno su se koristile u ŽTP Beograd (dok nije elektrificirana pruga Bar - Beograd) do 1977 god., te su sve odavno oltajmeri. Rađena je po švedskoj licenci (ASEA). To je i jedina električna lokomotiva koju imamo u Crnoj Gori (u Jugoslaviji je bilo više vrsta električnih lokomotiva, a najsličnija je ona sa oznakom 441 koju je takođe rađena po licenci ASEA Švedska i proizvodila se u fabrici ,,Rade Končar'' u Zagrebu). Najbrojnija lokomotiva, bilo ih je 18 kom. (ne znam kolike su u voznom stanju). Tehničke karakteristike ove naše jedine električne lokomotive su:
- nominalni napon napajanja: 25.000 V, 50 Hz
- snaga: 5.100 KW
- maksimalna vučna sila: 392 KN
- Maksimalna brzina: 120 km/h
- težina lokomotive: 120 t

Slika

1972 godište, model Electroputere LE5100KW, oznake 461-026, u vasništvu Montecargo
1972 godište, model Electroputere LE5100KW, oznake 461-027, u vasništvu Montecargo
1972 godište, model Electroputere LE5100KW, oznake 461-029, u vasništvu ŽPCG
1972 godište, model Electroputere LE5100KW, oznake 461-030, u vasništvu Montecargo
1972 godište, model Electroputere LE5100KW, oznake 461-031, u vasništvu Montecargo
1973 godište, model Electroputere LE5100KW, oznake 461-032, neispravna
1973 godište, model Electroputere LE5100KW, oznake 461-033, u vasništvu ŽPCG
1973 godište, model Electroputere LE5100KW, oznake 461-035, u vasništvu ŽPCG
1973 godište, model Electroputere LE5100KW, oznake 461-036, u vasništvu ŽPCG
1973 godište, model Electroputere LE5100KW, oznake 461-037, u vasništvu Montecargo
1973 godište, model Electroputere LE5100KW, oznake 461-038, u vasništvu Montecargo
1973 godište, model Electroputere LE5100KW, oznake 461-039, u vasništvu ŽPCG
1973 godište, model Electroputere LE5100KW, oznake 461-040, u vasništvu ŽPCG
1973 godište, model Electroputere LE5100KW, oznake 461-041, u vasništvu ŽPCG
1973 godište, model Electroputere LE5100KW, oznake 461-042, u vasništvu Montecargo
1973 godište, model Electroputere LE5100KW, oznake 461-043, u vasništvu ŽPCG
1973 godište, model Electroputere LE5100KW, oznake 461-044, u vasništvu Montecargo
1973 godište, model Electroputere LE5100KW, oznake 461-045, slupana 22.02.2005


EMD G16 (serija 661)

Zato što su izrađene u Sjedinjenim Američkim Država imale su nadimak ,,Kenedi''. Kupovane su tokom šezdesetih godina prošlog vijeka (inače, proizvodile su se od 1959 do 1972 godine). Koristile su se (i još uvjek se koriste) širom bivše Jugoslavije za vuču kompozicija na neelektrificiranim prugama. Dvotaktni dizel motor u njoj služi za pogon jednosmjernog generatora koji napaja šest jednosmjernih motora (po tri na jednom zakretnom postolju sa točkovima). Ima ih 6 komada, a od toga su dvije u voznom stanju. Tehničke karakteristike:
- motor: V16 dvotaktni dizel
- snaga dizel motora: 1.454 KW
- snaga elektromotora: 1.342 KW
- maksimalna vučna sila: - KN
- Maksimalna brzina: 124 km/h
- težina lokomotive: 113 t

Slika

1961 godište, model EMD G16, oznake 661-142, u vasništvu Montecargo
1966 godište, model EMD G16, oznake 661-207, 1990 god. kupljena od ŽTO Sarajevo, u vasništvu Montecargo
1970 godište, model EMD G16, oznake 661-315, došla iz ŽTP Sarajevo, u vasništvu Montecargo
1970 godište, model EMD G16, oznake 661-326, došla iz ŽTP Sarajevo, u vasništvu Montecargo
1972 godište, model EMD G16, oznake 661-271, 1990 god. kupljena od ŽTO Sarajevo, u vasništvu Montecargo
1972 godište, model EMD G16, oznake 661-269, došla iz ŽTP Sarajevo, u vasništvu Montecargo


Macosa G22U (serija 644)

Ove lokomotive su proizvedene u Španiji u fabrici MACOSA od 1971 do 1973 godine, te su i u tom periodu kupljene. Inače, originalni proizvođač ovih lokomotiva je General Motor (kao i lokomotive opisane iznad), ali se za potrebe Jugoslovenskih željeznica po licenci radila u Španiji. Zbog toga ima dosta sličnu tehniku kao gorepomunuta. Ima ih 4 komada. Tehničke karakteristike:
- motor: V12 dvotaktni dizel
- snaga dizel motora: 1.230 KW
- snaga elektromotora: 1.119 KW
- maksimalna vučna sila: - KN
- Maksimalna brzina: 88 km/h
- težina lokomotive: 88 t

Slika

1973 godište, model Macosa G22U, oznake 644-007, u vasništvu Montecargo
1973 godište, model Macosa G22U, oznake 644-013, u vasništvu Montecargo
1973 godište, model Macosa G22U, oznake 644-015, u vasništvu Montecargo
1973 godište, model Macosa G22U, oznake 644-024 u JŽ 644-003, u vasništvu Montecargo


Đuro Đaković JŽ 643

Proizvedena u Slavonskom Brodu (fabrici ,,Đuro Đaković'') u saradnji sa francuskom kompanijom ,,Brissonneau et Lotz" 1967 godine. Može da vuče lake putničke i teretne vozove, no, prevashodno je zamišljena kao manevarka. I ona ima dizel-električni pogon koji radi na sličnom principu kao gore dvije opisane lokomotive. Imaju dvije ove lokomotive, jedna je u voznom stanju jer je nedavno remontovana u Sloveniji. Tehničke karakteristike:
- motor: V8 dvotaktni dizel
- snaga dizel motora: 680 KW
- snaga elektromotora: 425 KW
- maksimalna vučna sila: - KN
- Maksimalna brzina: 80 km/h
- težina lokomotive: 67 t

Slika

1967 godište, model Đuro Đaković JŽ 643, oznake 643-050, neispravna
1967 godište, model Đuro Đaković JŽ 643, oznake 643-051, remontovana 2014 god.


Đuro Đaković JŽ 642

Slična kao gore opisana, ali starije proizvodnje (1960 god.) Bilo ih je 4 kom. Tehničke karakteristike:
- motor: V12 dvotaktni dizel
- snaga dizel motora: 606 KW
- snaga elektromotora: 425 KW
- maksimalna vučna sila: - KN
- Maksimalna brzina: 80 km/h
- težina lokomotive: 67 t



1962 godište, model Đuro Đaković JŽ 642, oznake 642-024, neispravna
1962 godište, model Đuro Đaković JŽ 642, oznake 642-027, neispravna
196.. godište, model Đuro Đaković JŽ 642, oznake 642-137, 1990 god. prodata ŽTO Sarajevo
1965 godište, model Đuro Đaković JŽ 642, oznake 642-173, neispravna
1965 godište, model Đuro Đaković JŽ 642, oznake 642-174, neispravna
196.. godište, model Đuro Đaković JŽ 642, oznake 642-183, 1990 god. prodata ŽTO Sarajevo
196.. godište, model Đuro Đaković JŽ 642, oznake 642-030, 1990 god. prodata ŽTO Sarajevo
196.. godište, model Đuro Đaković JŽ 642, oznake 642-035, 1990 god. prodata ŽTO Sarajevo


Людиновский тепловозостроительный завод ТГМ6A (serija 744)

Ove lokomotive su došle iz Sovjetskog Saveza 1977 godine i kupljene su kao manevarske lokomotive za željezničku stanicu Titograd i za potrebe vuče teretnih vagona za nikšićku željezaru. Ova lokomotiva se proizvodila od 1975 do 1985 godine. Četvorotaktni dizel motor u V konfiguraciji pokreće hidraulični sklop koji služi za pogon. Nisam siguran koliko ih ima, moguće i više od 6, no, svejedno, niti jedna nije u voznom stanju. Tehničke karakteristike:
- motor: dizel
- snaga dizel motora: - KW
- maksimalna vučna sila: - KN
- Maksimalna brzina: 80 km/h
- težina lokomotive: - t

Slika

1977 godište, model Людиновский тепловозостроительный завод ТГМ6A, oznake 744-005, neispravna
1977 godište, model Людиновский тепловозостроительный завод ТГМ6A, oznake 744-006, neispravna
1977 godište, model Людиновский тепловозостроительный завод ТГМ6A, oznake 744-009, neispravna
1977 godište, model Людиновский тепловозостроительный завод ТГМ6A, oznake 744-010, neispravna
1977 godište, model Людиновский тепловозостроительный завод ТГМ6A, oznake 744-011, neispravna
1977 godište, model Людиновский тепловозостроительный завод ТГМ6A, oznake 744-....., neispravna


Montreal Locomotive Works MX620 (serija 665) - nije više u upotrebi

Godine 1970 ŽTP Beograd naručio je 20 ovih lokomotiva. Tokom 1972 i 1973 godine one su isporučene. Formiranjem ŽTP Titograd uzeto je 10 ovih lokomotiva za vuču vozova na pruzi Bar - Beograd. Ipak, zbog prevelike težine lokomotive (i po osovini) brzo se uvidelo da nisu dobre za naše pruge pa se već sredinom osamdesetih povlače iz upotrebe, a mislim da je zadnja kasirana sredinom devedesetih. Tehničke karakteristike:
- motor: -
- snaga dizel motora: 2.022 KW
- snaga elektromotora: - KW
- maksimalna vučna sila: - KN
- Maksimalna brzina: - km/h
- težina lokomotive: 127 t

Slika

1972 godište, model Montreal Locomotive Works MX620, oznake 665-001, kasirana
1972 godište, model Montreal Locomotive Works MX620, oznake 665-002, kasirana
1972 godište, model Montreal Locomotive Works MX620, oznake 665-003, završila u MIN Niš
1972 godište, model Montreal Locomotive Works MX620, oznake 665-004, kasirana
1972 godište, model Montreal Locomotive Works MX620, oznake 665-005, kasirana
1972 godište, model Montreal Locomotive Works MX620, oznake 665-006, završila u MIN Niš
1972 godište, model Montreal Locomotive Works MX620, oznake 665-007, završila u MIN Niš
1972 godište, model Montreal Locomotive Works MX620, oznake 665-009, kasirana
1972 godište, model Montreal Locomotive Works MX620, oznake 665-010, kasirana
1972 godište, model Montreal Locomotive Works MX620, oznake 665-011, kasirana


Maschinenbau Kiel V60 (serija 734) - nije više u upotrebi

Kupljene su polovne u Njemačkoj sredinom osamdesetih, a prizvele su se u periodu od 1956 do 1964 god. Služile su kao manevarke. ŽTP Titograd je imao 3 kom. a mislim da su sve tri kasirane. Za pogon je služio hidraulični sklop koji je pokretao dizel motor. Tehničke karakteristike:
- motor: dizel
- snaga dizel motora: 480 KW (640 KS)
- snaga hidrauličnog sklopa: 441 KW (600 KS)
- maksimalna vučna sila: 132,3 KN
- Maksimalna brzina: 60 km/h
- težina lokomotive: oko 50 t

Slika

1959 godište, model Maschinenbau Kiel V60, od 1987 god. oznake JŽ 734-106, u Njemačkoj oznaka je bila DB 261-629, kasirana
1959 godište, model Maschinenbau Kiel V60, od 1987 god. oznake JŽ 734-107, u Njemačkoj oznaka je bila DB 261-639, kasirana
1959 godište, model Maschinenbau Kiel V60, od 1987 god. oznake JŽ 734-108, u Njemačkoj oznaka je bila DB 261-645, kasirana


Jenbacher DH400C42 (serija 730, kasnije 731)

One su napravljene u Njemačkoj 1958 godine za potrebe JŽ. Svih šest komada je isporučeno ŽTO Titograd (da podsjetim, željeznička pruga normalnog kolosjeka na relaciji Bar - Titograd otvorena je 1959 god.) tako da su ovo prve lokomotive koje su vozile kroz Crnu Goru na normalnom kolosjeku. Kada je počela proizvodnja ovih lokomotiva u Slavonskom Brodu preimenuju se u 731. Inače, u pitanju je dizel-hidraulična lokomotiva namjena joj je manevarska lokomotiva. Sve su kasnije nastavile da služe u ŽTP Zagreb, odnosno kasnije u Hrvatskim Željeznicama (kada dobijaju oznaku 2131). Tehničke karakteristike:
- motor: V8 dvotaktni dizel
- snaga dizel motora: 294 KW
- snaga za vuču: 250 KW
- maksimalna vučna sila: - KN
- Maksimalna brzina: 60 km/h
- težina lokomotive: 40 t

Slika

1958 godište, model Jenbacher DH400C42, oznake JŽ 730 - 001, od 1960 JŽ 731 - 001, završila kao HŽ 2131 020
1958 godište, model Jenbacher DH400C42, oznake JŽ 730 - 002, od 1960 JŽ 731 - 002, završila kao HŽ 2131 021
1958 godište, model Jenbacher DH400C42, oznake JŽ 730 - 003, od 1960 JŽ 731 - 003, završila kao HŽ 2131 028
1958 godište, model Jenbacher DH400C42, oznake JŽ 730 - 004, od 1960 JŽ 731 - 004, završila kao HŽ 2131 001
1958 godište, model Jenbacher DH400C42, oznake JŽ 730 - 005, od 1960 JŽ 731 - 005, završila kao HŽ 2131 012
1958 godište, model Jenbacher DH400C42, oznake JŽ 730 - 006, od 1960 JŽ 731 - 006, završila kao HŽ 2131 013


Đuro Đaković JŽ 731 (serija 731)

Rađena po licenci goreopisane lokomotive od 1960 do 1963 godine. Pogonski motor koji pokreće hidraulični sklop je isti Jenbacher JW 400. Napravljeno je 20 takvih lokomotiva, a od toga dvije su završile u ŽTO Titograd da bi nastavile da služe u ŽTP Zagreb, odnosno jedna kasnije u Hrvatskim Željeznicama (kada dobija oznaku 2131), druga nije dobila tu priliku jer je uništena u Vukovaru. Tehničke karakteristike:
- motor: V8 dvotaktni dizel
- snaga dizel motora: 294 KW
- snaga za vuču: 250 KW
- maksimalna vučna sila: - KN
- Maksimalna brzina: 60 km/h
- težina lokomotive: 40 t


1960 godište, model Đuro Đaković JŽ 731, oznake JŽ 731 - 016, završila kao HŽ 2131 003
1960 godište, model Đuro Đaković JŽ 731, oznake JŽ 731 - 017, uništena u Vukovaru

Korisnikov grb
wulfy
Nadzornik pruge
Poruke: 41
Pridružen: 15 Nov 2014, 19:42
Mesto: Budva - Crna Gora
Kontakt:

Re: Vozni park (rolling stock) crnogorskih željeznica

Poruka od wulfy »

TERETNI VAGONI


Do skoro je brojno stanje teretnih vagona bilo 831, međutim kada je 2013 god. rađen popis vagona konstatovano je da je njih 156 za otpis. Međutim oni nisu dati u ,,staro gvožđe'' već su prodati Bugarima u kompezaciju, naime za tih 156 otpisanih vagona Montecargo će dobiti 24 operativna vagona (prvi dio od 12 vagona je stigao). O kakvim je vagonima riječ nisam siguran, zato na spisak stavljam 675 vagona za koje znam koji su. Ovih 24 ću dodati kada budem znao modele. Brojno stranje onih koji su trenutno operativni je sledeće:

Zatvoreni vagoni
- Gbs-z 150... ------------------------------------------------------- 39 kom.
- Gas-z 190... ------------------------------------------------------ 156 kom.
- Hbis 225... ----------------------------------------------------------- 3 kom.

Otvoreni vagoni
- E-z 500... ------------------------------------------------------------ 7 kom.
- E-s 555... ------------------------------------------------------------ 1 kom.
- Eas 595... -------------------------------------------------------- 315 kom.
- Fals-z 665... ------------------------------------------------------- 17 kom.

Plato vagoni
- Kgs 332... ---------------------------------------------------------- 12 kom.
- Rs-z 390... ----------------------------------------------------------- 1 kom.
- Rgs-z 391... --------------------------------------------------------- 2 kom.
- Regs-z 392... ------------------------------------------------------ 51 kom.
- Sgns 455... -------------------------------------------------------- 26 kom.

Cistjerne vagoni
- Zaes-z 788... ------------------------------------------------------ 28 kom.
- Zakks 790... -------------------------------------------------------- 2 kom.
- Zaekks-z 794... ---------------------------------------------------- 2 kom.
- Uacs 932... --------------------------------------------------------- 1 kom.
- Uadds 934... ------------------------------------------------------- 6 kom.
- Uacks 937... ------------------------------------------------------- 6 kom.

Korisnikov grb
wulfy
Nadzornik pruge
Poruke: 41
Pridružen: 15 Nov 2014, 19:42
Mesto: Budva - Crna Gora
Kontakt:

Re: Vozni park (rolling stock) crnogorskih željeznica

Poruka od wulfy »

PUTNIČKI VAGONI


Ono što znam, TŽV Gradelj je tokom 2008 ili 2009 godine (nisam siguran) remontovano deset putničkih vagona (koji su kupljeni 1986 godine) za cjenu od 3.500.000 €. Tih deset vagona je tada klimatizovano. Koliko je brojno stanje putničkih vagona nisam siguran, imam samo najnepuzdaniji podatak (Wikipedia), a on glasi ovako:
- vagon sa sjedištima -------------------------------------------------------------------------------- 31 kom
- kola za spavanje i kušet kola ---------------------------------------------------------------------- 32 kom
- bife vagon -------------------------------------------------------------------------------------------- 1 kom
- vagon za prevoz automobila ----------------------------------------------------------------------- 10 kom

Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 5716
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Vozni park (rolling stock) crnogorskih željeznica

Poruka od ivanjz »

Hvala lepa g. wulfy na odlićnom pregledu voznih sredstava Železnica Crne Gore. Dobrodošao na forum!

http://www.google.com

cvijic
Šef stanice
Poruke: 423
Pridružen: 31 Mar 2012, 16:56
Kontakt:

Re: Vozni park (rolling stock) crnogorskih željeznica

Poruka od cvijic »

Samo da dodam da lokomotive u vrijeme JZ nisu ni kupovane ni prodavane izmedju ZG/ZTP/ZTO nego su rasporedjivane od strane ZJZ. Te tri dizlok. 661 su nakon elektrifikacije pruge Sunja-Bos.Novi iz depoa Doboj dodjelje ZTO -u Titograd jer je elok. 441 preuzela vucu brzih vozova Sarajevo - Zagreb na cijelom prevoznom putu,pa su bile visak.

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1852
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Vozni park (rolling stock) crnogorskih željeznica

Poruka od mali.paja »

cvijic piše:Samo da dodam da lokomotive u vrijeme JZ nisu ni kupovane ni prodavane izmedju ZG/ZTP/ZTO nego su rasporedjivane od strane ZJZ. Te tri dizlok. 661 su nakon elektrifikacije pruge Sunja-Bos.Novi iz depoa Doboj dodjelje ZTO -u Titograd jer je elok. 441 preuzela vucu brzih vozova Sarajevo - Zagreb na cijelom prevoznom putu,pa su bile visak.
Nisi u pravu. JŽ nije imala ovasti raspoređivati i oduzimati lokomotive. Svaki ŽTP je bio samostalna poslovna jedinica i svak je sebi određivao što će kupovati. Bilo je i preprdaja. Možda je bolje reći trampe. ŽTP Sarajevo je mjenjao dizel lokomotive 661 sa Beogradom za elektre 441.

Korisnikov grb
wulfy
Nadzornik pruge
Poruke: 41
Pridružen: 15 Nov 2014, 19:42
Mesto: Budva - Crna Gora
Kontakt:

Re: Vozni park (rolling stock) crnogorskih željeznica

Poruka od wulfy »

cvijic piše:Samo da dodam da lokomotive u vrijeme JZ nisu ni kupovane ni prodavane izmedju ZG/ZTP/ZTO nego su rasporedjivane od strane ZJZ. Te tri dizlok. 661 su nakon elektrifikacije pruge Sunja-Bos.Novi iz depoa Doboj dodjelje ZTO -u Titograd jer je elok. 441 preuzela vucu brzih vozova Sarajevo - Zagreb na cijelom prevoznom putu,pa su bile visak.
Za ove navedene lokomotive:
1966 godište, model EMD G16, oznake 661-207, 1990 god. kupljena od ŽTO Sarajevo, u vasništvu Montecargo
1972 godište, model EMD G16, oznake 661-271, 1990 god. kupljena od ŽTO Sarajevo, u vasništvu Montecargo
196.. godište, model Đuro Đaković JŽ 642, oznake 642-137, 1990 god. prodata ŽTO Sarajevo
196.. godište, model Đuro Đaković JŽ 642, oznake 642-183, 1990 god. prodata ŽTO Sarajevo
196.. godište, model Đuro Đaković JŽ 642, oznake 642-030, 1990 god. prodata ŽTO Sarajevo
196.. godište, model Đuro Đaković JŽ 642, oznake 642-035, 1990 god. prodata ŽTO Sarajevo
postoji podatak da su razmjenjene, iz Sarajeva u Titograd dvije 661, a iz Titograda u sarajevo četri 642 ;) ovdje ima skenirana ODLUKA o tome http://vozovi.com/forum/viewtopic.php?f=26&t=574

cvijic
Šef stanice
Poruke: 423
Pridružen: 31 Mar 2012, 16:56
Kontakt:

Re: Vozni park (rolling stock) crnogorskih željeznica

Poruka od cvijic »

Ja sam jasno napisao da nije bilo ni kupovanja ni prodavanja lokomotiva izmedju ZG/ZTP/ZTO nego dogovorena razmjena.Sve odluke su isle preko Radnickih savjeta koji su to odobravali i potvrdjivali.Takve odluke su objavljivane mjesecno u Sluzbenim vjesnicima ZG/ZTP/ZTO,a Odluke su postajale pravosnazne tek po Objevi u SLUZBENOM GLASNIKU ZJZ koji je izlazio mjesecno i dobijali su ga svi na podrucju JZ. I u ovom skeniranom dokumentu se jasno vidi da nema kupovine ni prodaje,a vrijednosti navedene u ciframa su sluzile za sravnjenje materijalnog knjigovodstva radi prebacivanja vrijednosti sredstava. Dizellok. 661 iz ZTO Sarajevo su prebacene u ZTO Titograd prije 1990. kad su ZTO Sarajevu isporucene elok. 441 podserije 800.

Pošalji Odgovor

Povratak na “Železničke pruge iz našeg okruženja nekada i sada”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 3 gosta