Mali uvod za ove lokomotive :
Lokomotive serije JŽ 30 su bile najjače i najpoznatije lokomotive na SLV i one su dobijene na ime reparacije iz Nemačke 1930.godine. U okviru kontigenta od 110 unificiranih i tipiziranih lokomotiva (Einheitslok) koje su imale jednake kotlove,armaturu i tendere, nabavljeno je i 40 lokomotive serije SHS 583-901 do 940,koje su kasnije prenumerisane u JŽ 30-001 do 040.
Lokomotive ove serije su pripadale tipu lokomotiva "Dekapod" (raspored osovina 1-E-0). Bile su to blizne trocilindrične lokomotive na pregrejanu paru (pritisak pare je bio 16 bara),a njihove osnovne i konstruktivne i vučne karakteristike su sledeće:
>dužina same lokomotive.......................13,450 metara
>dužina lokomotive sa tenderom.............21,250 metara
>visina...................................................4,400 metara
>prečnik vezanih točkova.........................1,350 metara
>sopstvena težina....................................122,5 tona
>težina u službi........................................160,0 tona
>adheziona težina......................................90,0 tona
>sadržina vode.............................................25 m3
>sadržina uglja.............................................10 tona
Snaga lokomotive..........................................e=1,0 1300KS(957 kW)
e=0,9 1020KS (751kW)
Lokomotive serije 30 imale su Šmitove pregrejače,krmilo tipa Hojzinger i kočnicu tipa Božić.To su bile najsnažnije lokomotive koje su radile u SLV i u sledećoj tabeli je dat pregled brojeva
Mašinovođa Mihailo Marinković i ložač Lapad Naumovic u lokomotivi SLV 30-034 (tender 038). Iz knjige Steam in Serbia 1882-2007. Zorana Veresica.
I na kraju, nadam se da se g. PECELJ neće ljutiti što ga moram ispraviti. Potopljene su dve lokomotive a ne tri.
Klub Ljubitelja železnice iz Beograda je bio pokrenuo inicijativu da se jedna lokomotiva izvadi i preda muzeju, pošto ni jedna lokomotiva ove serije nije sačuvana.