Erdeljanović Vojislav

Zanimljive priče o ljudima vezanim za železnicu
Pošalji Odgovor
Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 5716
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Erdeljanović Vojislav

Poruka od ivanjz »

Jagafoto je napisao:

Vojislav Erdeljanović je rođen petog novembra 1901. godine u Markovcu od roditelja Dušana (1880) i Hristine (1881). Venčao se sa Radmilom Milošević (1906) iz Žitkovca 28. septembra 1925. Imali su troje dece- Ljubinku (1926), Dušana (1929) i Nenada (1932).
Od školske spreme ima završena tri razreda zanatske škole i dva razreda gimnazije u Nišu.
Pri železničkoj radionici u Nišu radio je kao bravar od 1. maja 1922. pa do 15. februara 1924. kada je podneo ostavku na službu zbog odlaska u vojsku. Vojni rok je odslužio u Pešadiji, kao redov, devet meseci. Na posao je ponovo stupio polovinom decembra iste godine.
Krajem novembra 1927. postavljen je za pom. ložača u Ložionici u Crvenom Krstu. Krajem oktobra 1929. postavljen je na poslove bravar- ložač u ložionici u Sarajevu. Odatle je premešten u ložionicu Lajkovac 25. maja 1930. godine u istom svojstvu. Ispit za mašinovođu položio sa dobrim uspehom 3.11.1930. godine, da bi već sutradan bio postavljen za mašinovođu.
Ocena šefa ložionice Lajkovac za Vojislava Erdeljanovića za 1937. godinu je „Vrlo dobar, marljiv i pouzdan mašinovođa na brzim i putničkim vozovima sa vrlo dobrim uspehom“.

Slika

Zbog udesa u Ovčar Banji u njegovom Službenom listu, u rubrici „Disciplinske kazne“ zapisano je sledeće:
12.10.1938. Rešenje D. br. 44172/38 - Udaljen od dužnosti i stavljen u disciplinsku istragu za dela iz t.7 i 15 § 193 Zakona o d.s.o. zbog sudara voza 306 sa vozom broj 351 na dan 14.9.1938. godine u ukrsnici Ovčar Banja.
20.12.1938. Presuda I st. suda br. 334/38 - Kažnjen po § 192 t.2 Zakona o d.s.o. oduzimanjem 20% od redovnih mesečnih prinadležnosti za jednu godinu, gubitkom unapređenja u višu grupu i periodnu povišicu za tri godine, ne računajući u ovaj rok vreme pod isleđenjem, da se zadržane prinadležnosti ne vrate i da plati ¼ isledničkih troškova.
6.3.1939. Presuda II st. disc. suda, br. 23418/39 - Poništena presuda I st. disciplinskog suda broj 334/38 g. s tim da se sačeka presuda redovnog suda, pa onda presuda donese.
Rešenje D. br. 16323/39 od 15.4.1939. – Skinuta suspenzija stavljena Rešenjem D. br. 44172/38 i upotrebljen za mašinovođu i dodeljen na teretne vozove.
Pod disciplinskim isleđenjem bio je 1938, 1939, i 1940. godine.

U Službenom listu nema više podataka vezanih za udes od 14. septembra 1938. godine u Ovčar Banji.

Za 1941. godišnja ocena je „vrlo dobar“- dobrih sposobnosti, vrlo vredan mašinovođa i sposoban za otvorenu prugu. Ocena je upisana 15. marta 1943. kada je ocenjen i za 1942. godinu... Potpisao inž. Dragobrat Obradović.

Tokom Drugog svetskog rata Vojislav je radio u ložionici Lajkovac kao pod mašinovođa zvaničnik, da bi 22. decembra 1945. bio preuzet u službu Ministarstva saobraćaja pri Železničkoj upravi Beograd u istom svojstvu i u istoj ložionici.
Od prvog avgusta 1953, Vojislav je postavljen za nadzornika lokomotiva u ložionici Lajkovac, a od prvog februara 1957. raspoređen je na radno mesto termo tehničar.
Služba mu je otkazana zbog stečenog prava na starosnu penziju- od prvog marta 1958. godine.

Povratak na “Priče o ljudima i železnici”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta