Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8216
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
Teretna kompozicija napušta žel.stanicu Herceg Novi i upućuje se ka Zelenici :
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8216
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
Pruga kroz Herceg Novi. Vidi se baraka u kojoj je bila stanica .
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
PECELJ, pozdravljen,
pošto je "baraka" sasvim nova, malo sam obradio razglednicu sa FB, da se vidi, da je građena austrijskom arhitekturom...
Datum slanja razglednice: 7.7.1901
pozdrav
Darko
pošto je "baraka" sasvim nova, malo sam obradio razglednicu sa FB, da se vidi, da je građena austrijskom arhitekturom...
Datum slanja razglednice: 7.7.1901
pozdrav
Darko
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8216
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
Na izlazu iz Herceg Novog ka Zelenici :
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
PECELJ, pozdravljen,
kde je vlak ?
Dodajem jednu fotografiju Alfreda Lufta sa duplom vućom...
pozdrav
Darko
kde je vlak ?
Dodajem jednu fotografiju Alfreda Lufta sa duplom vućom...
pozdrav
Darko
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1862
- Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
Da malo prokomentiram ovu zadnju sliku? Piše da je dupla vuča. U željezničkom žargonu dole su za ovako uvrštene lokomotive govorili ide u duplo (L+L-----) neovisno da li je teretni ili putnički vlak. Ukoliko su bile 2 lokomotive ali različito postavljene u vlaku na čelu vozna i na kraju potisak (L - - - - -L) onda su govorili da ide u dva. Znalo se dogoditi da nekad idu 2 lokomotive samo sa službenim vagonom. Zašto to? Zato jer je znala biti potreba za 2 lokomotive radi težine kad se vlak vraća iz Huma. Ili je znala 1 lokomotiva ostati u Cavtatu radi vožnje lokalnog vlaka iz Cavtata za Zeleniku. Iz Huma je uspon bio čini mi se 18%o a iz Uskoplja do Glavske 25%o Od Glavske je veliki pad od 25%o do Cavtata. Tu bi ostajala 1 lokomotiva za lokal. Iz Cavtata je bilo malo uspona dalje par promila i onda veliki pad kod spuštanja u Igalo.
Kada su u vlaku bile 3 lokomotive, zaprega, vozna i potisak (L+L - - - - - L) onda su znali reći: Voz ide u tri.
Ovaj vlak ide iz Zelenike prema Uskoplju. Težak je oko 120t. Jedna lokomotiva nije dovoljna za izvući vlak. Ustvari možda i može ali kojom brzinom, posebno na usponima.
Moja pretpostavka je da je 1 lokomotiva ložionice Dubrovnik i njihovo strojno osoblje. Dubrovčani su imali po turnusu 1 par vlakova za Zeleniku. Vlak je popodnevni i najvjerovatnije ima i grupu vagona za Sarajevo? Oko 18 sati je išao iz Dubrovnika putnički za Sarajevo i uzimao tu grupu vagona. Druga lokomotiva je ložionice Zelenika sa svojim osobljem. 1 grupa vagona se dodala za Sarajevo a ostatak su Zeleničani vraćali natrag. Na Uskoplju bi čekali vezu brzog iz Sarajeva za Dubrovnik. Čak mislim da su putnički iz Dubrovnika i brzi za na Uskoplju imali i ukrštavanje.
Kada su u vlaku bile 3 lokomotive, zaprega, vozna i potisak (L+L - - - - - L) onda su znali reći: Voz ide u tri.
Ovaj vlak ide iz Zelenike prema Uskoplju. Težak je oko 120t. Jedna lokomotiva nije dovoljna za izvući vlak. Ustvari možda i može ali kojom brzinom, posebno na usponima.
Moja pretpostavka je da je 1 lokomotiva ložionice Dubrovnik i njihovo strojno osoblje. Dubrovčani su imali po turnusu 1 par vlakova za Zeleniku. Vlak je popodnevni i najvjerovatnije ima i grupu vagona za Sarajevo? Oko 18 sati je išao iz Dubrovnika putnički za Sarajevo i uzimao tu grupu vagona. Druga lokomotiva je ložionice Zelenika sa svojim osobljem. 1 grupa vagona se dodala za Sarajevo a ostatak su Zeleničani vraćali natrag. Na Uskoplju bi čekali vezu brzog iz Sarajeva za Dubrovnik. Čak mislim da su putnički iz Dubrovnika i brzi za na Uskoplju imali i ukrštavanje.
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
mali.paja, pozdravljen,
e, sada vrijedi ova fotografija A. Lufta mnogo više sa tvojim komentarom !
pozdrav
Darko
e, sada vrijedi ova fotografija A. Lufta mnogo više sa tvojim komentarom !
pozdrav
Darko
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8216
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
Pruga kroz Herceg Novi . Snimak iz 1930.godine :
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
Pruga kroz Herceg Novi.
- Prilozi
-
- FB_IMG_1609353783116.jpg (21.67 KiB) Pregledano 4758 puta
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8216
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
Tunel Lalovina (178 m) između Meljina i Zelenike je renoviran i osposbljen za prolaz turista :
https://www.bokanews.me/featured/zeleni ... -lalovina/
https://www.bokanews.me/featured/zeleni ... -lalovina/
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 7 gostiju