Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja

Sve vezano za pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini
Rok

Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja

Poruka od Rok »

Spisak putničkih vagona 1955.
Prilozi
st1.jpg
st1.jpg (70.43 KiB) Pregledano 1147 puta
st2.jpg
st2.jpg (111.42 KiB) Pregledano 1147 puta
st3.jpg
st3.jpg (165.56 KiB) Pregledano 1147 puta

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8212
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja

Poruka od PECELJ »

Iz predhodne tabele jasno se vidi kojem ŽTP-u su pripadali vagoni !!!

Rok

Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja

Poruka od Rok »

Ajde konačno jedan pravi post.
PECELJ piše: 27 Nov 2021, 13:01 Iz predhodne tabele jasno se vidi kojem ŽTP-u su pripadali vagoni !!!
Prije 2 dana PECELJ je naveo 4 stavke o ovoj pruzi:

a) Srbija je izgradila prugu;
b) Srbija je plaćala železničare (pruge);
c) Srbija je održavala (prugu);
d) Srbija je bila faktički vlasnik (pruge);
e) Pruga je teritorijalno pripadala BiH.

Komentar:
Pod a) ne stoji, a pod e) je stopostotno istinito.

Pitanje:
Pod koju od 3 preostale stavke (a ili b ili c) da se ubaci "quoted post" u vezi sa ŽTP?

Posebna opaska:
Reklo se da se svaki post ima usmjeriti prema mlađima. Mlade generacije ne mogu da razumiju formulaciju "jasno se vidi". Objasnite im ako uhvatite vremena.

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8212
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja

Poruka od PECELJ »

Ako je ŽTP iz Srbije vlasnik infrastrukture pruge , onda ju je on izgradio ili kupio (ŽTP-ovi su imali svoje račune) ili mu je dogovorom pripala.

Ako je vlasnik onda je vlasnik svih lokomotiva , putničkih i teretnih vagona (pogledati predhodnu tabelu - "BD").

Ako je vlasnik, on je plaćao sve železničare koji su radili na toj pruzi pa i one na odrežavanju.

Tačno je da je pruga na teritoriji BiH ali njihove vlasti nisu imali nikakvih obaveza prema njoj.

Valjda će mlađim generacijama biti bar donekle jasno :D

Rok

Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja

Poruka od Rok »

Korekcija:
Rok piše: 27 Nov 2021, 19:08 Prije 2 dana PECELJ je naveo 5 stavki o ovoj pruzi:

a) Srbija je izgradila prugu;
b) Srbija je plaćala železničare (pruge);
c) Srbija je održavala (prugu);
d) Srbija je bila faktički vlasnik (pruge);
e) Pruga je teritorijalno pripadala BiH.

Komentar:
Pod a) ne stoji
Dopuna:

Na fotografiji iz kasnog proljeća (najkasnije ljeta) 1917. vidi se 1 austrijski parobrod "33" (DDSG) te 2 mađarska parobroda "551" i "421" (M.F.T.R.). Ja mislim da je fotografija nastala u sklopu "svečanosti" puštanja pruge Bosanska Rača - Bijeljina u saobraćaj (kolosijek 600 mm). Za ukrcaj s desne obale Save na parobrod se koristila daska (to isključuje 1918.).
Da je riječ o "svečanosti", vidi se to po modi onih predivnih dama na parobrodu "421". Pretpostavljam da su dame "svečanim" vozom pošle iz Bijeljine na izlet do Save.
Uzvanika iz Srbije nije bilo na "svečanosti" puštanja pruge Bosanska Rača - Bijeljina saobraćaj (1917.).

O karti koju također prilažem, možda naknadno nešto napišem, a za sada samo da Beljina nije Bijeljina.
Prilozi
Bosanska.Raca.jpg
Bosanska.Raca.jpg (245.92 KiB) Pregledano 1082 puta
Dunav.jpg
Dunav.jpg (130.39 KiB) Pregledano 1082 puta

Rok

Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja

Poruka od Rok »

Za mlađe generacije.
PECELJ piše: 28 Nov 2021, 11:26 Ako je vlasnik onda je vlasnik svih lokomotiva , putničkih i teretnih vagona (pogledati predhodnu tabelu - "BD").
Ne znam na koje tabele je PECELJ mislio, trebao je da prikači neke priloge. Umjesto njega, ja prilažem dio uvodnog objašnjenja koje važi za sve spiskove putničkih i službenih vagona. Spiskovi su zaista djelimični, obuhvataju samo 10 uskotračnih pruga u FNRJ iz 1955.

Iz spiskova je vidljivo da ŽTP Beograd hvata jednu prugu u BiH, a mislim da to nije bila jedina pruga (makar dijelom) u BiH koja je potpadala pod ŽTP Beograd. Čini mi se da je pruga Bileća - Nikšić isto bila pod ŽTP Beograd.
Iz spiskova je vidljivo da ŽTP Sarajevo hvata dvije pruge u Crnoj Gori, a sigurno to nije bila jedina pruga van BiH, koja je (barem dijelom) potpadala pod ŽTP Sarajevo, bilo ih je u Hrvatskoj i u Srbiji.

Ja nisam administrator, on je na forumu razdijelio pruge prema teritorijalnom principu, a ne prema sjedištima pojedinih ŽTP. Ja takvu volju administratora poštujem, bez obzira na moje mišljenje o takvim podjelama. Podsjećam da mi je, prije nekoliko dana bilo preporučeno i to baš od PECELJ, da o istoj ovoj pruzi pišem na nekom drugom mjestu (među temama o prugama van BiH), a protiv volje samog administratora o načinu kako je on to razdijelio. Onda se od nekih članova foruma krenulo "ad hominem", ali ja nisam nasjeo.
Prilozi
Inventar.jpg
Inventar.jpg (238.92 KiB) Pregledano 1073 puta

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1862
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja

Poruka od mali.paja »

ŽTP Sarajevo je imalo upravu i za prugu Titograd-Plavnica 600mm. Isto tako je upravljao normalnotračnom prugom Bar-Titograd 1964. Kod prekvalifikacije strojovođa za normalnotračnu prugu Titograd-Nikšić ŽTP Sarajevo je slao te ljude na školovanje u Sarajevo. Uzana pruga Nikšić-Bileća je tek negdje možda sam kraj šezdesetih ili početak sedamdesetih potpala pod novoformirani ŽTP Titograd. Pa je u sedamdesetim došlo do spajanja ŽTP-a Beograd i Titograd. Još u pedesetim godinama uzane pruge u Srbiji bile su pod upravom Sarajeva? Pruga kroz Konavle, za Dubrovnik, Ploče itd je bila pod sarajevskom upravom. Nije mi jasno što pisac želi reći ovim pisanjem? Puno pruga ili kolodvora je bilo pod upravama u drugim republikama bivše Jugoslavije neovisno o teritorijalnoj pripadnosti. Sjeverno od Save pruga Šamac-Sarajevo je do Vrpolja bile pod upravom ŽTP-a Sarajevo iako se nalaze u Hrvatskoj. ŽTP Zagreb je upravljao prugom do kolodvora B.Novi iako je ovaj u BiH. Granica je bio ulazni signal "A" kolodvora B.Novi. Pruga do Lendave je bila pod upravom ŽTP-a Zagreb. Čak je rafinerija nafte Lendava bila pod upravom INA-e. A sve je to u Sloveniji. Istarske pruge su bile pod Ljubljanom. Lička Kaldrma je bila u Hrvatskoj. Kolodvor i pruga u vlasništvu ŽTP-a Sarajevo. Manvru u pretovarnom kolodvoru obavljale su lokomotive ŽTP-a Zagreb domicila Knin. I što sad da zaključimo?

Rok

Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja

Poruka od Rok »

Sumnjam da vama, mali.paja, nije jasno!
mali.paja piše: 28 Nov 2021, 19:09 Nije mi jasno što pisac želi reći ovim pisanjem?
Na ovom forumu se izmišljaju kojekakvi razlozi kako bi se zaštitio neki stari član foruma koji, preko obične željezničke pruge, svojata dio teritorija BiH u korist proširenja Srbije. To jako bode oči. Ima ih koji ne shvataju kakve posljedice, naročito u Bijeljini, je prouzročio peti balkanski rat. Prije mene su neki članovi bili izbačeni iz foruma, čim su se dotakli Bijeljine. Oni o Bijeljini ništa ne znaju.

Rok

Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja

Poruka od Rok »

Pitao sam nešto za pumpu (gran) Pecka.
Rok piše: 25 Nov 2021, 21:48 Naprijed ima oznaka "S" (stop). Na tabli desno ispod "Andrijinog krsta", u gornjem redu piše neka riječ (ili kratica) od 4 slova, a u donjem redu je prvo napisana kratica od 2 slova, pa onda (mislim) "007". Molim nekog forumaša, koji se razumije u službene oznake, da dešifruje.
Ponavljam pitanje, a vidim da je mali.paja vrhunski znalac.
Prilozi
Pecka.jpg
Pecka.jpg (253.16 KiB) Pregledano 1048 puta

Rok

Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja

Poruka od Rok »

Mislim da je je ovo najkasnije ukinuta uskotračna putnička pruga u SFRJ, a izgleda da je najmršavija u pogledu pokrivenosti fotografijama ili video snimkama. Možda mi je promaklo, ali ne nalazim fotografije stanica: Balatun, Ružin han (Međaši), Trnjaci, Dvorovi (Franz-Josefsfeld), Fincijev salaš, Jabanuša, Suho polje, Ravno polje, Modran, Bogutovo selo.

U nedostatku fotografija, evo članka, gdje se spominje jedna od nabrojenih stanica:

https://www.semberija.info/lat/news/nas ... ljini.html

"Naročito je bila lijepa i velika kuća Avrama Fincija na salašu kod Bijeljine ... Na salašu Finci je ... imao veliku i ... modernu pecaru rakije. Kuća mu je bila kod ... pruge Bijeljina - Stari Ugljevik, kod mosta na kanalu Dašnica ...".
Avram Finci je bio Sefard i pripadao je zajednici najstarijih bosanskih familija.

O mojoj rodnoj Bijeljini, ostale su samo sjetne priče, kao i o Bosni kakve više nema. U sjećanje na Jevreje (Sefarde i Aškenaze) prilažem fotografiju iz spomenutog članka.
Prilozi
Sinagoga.Bijeljina.1928.jpg
Sinagoga.Bijeljina.1928.jpg (72.68 KiB) Pregledano 1002 puta

Pošalji Odgovor

Povratak na “Nekadašnje pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 9 gostiju