Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Sve vezano za pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini
Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8137
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Poruka od PECELJ »

Detalj sa železničke stanice Ustiprača :
20374358_1968796493147778_3402882721304670564_n.jpg
20374358_1968796493147778_3402882721304670564_n.jpg (76.74 KiB) Pregledano 4213 puta
Izvor : ebay


Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8137
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Poruka od PECELJ »

Ova fotografije nije bila na ovoj temi, pa možda da je ostavite. Vi odlučite.

Verovatno ova druga kopozicija, što se vidi na slici, ide baš ka Foči. Sačekala voz iz Sarajeva. :D

Igor Legaz
Direktor železnice
Poruke: 523
Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Poruka od Igor Legaz »

Kada sam danas, ovdje

http://www.zeleznice.in.rs:8080/forum/v ... 9&start=50

u temi o Maglićevim šumskim željeznicama, postavljao priloge, mislio sam tamo priložiti i detalj karte Vojnogeografskog instituta (M = 1 : 100000) iz 1959. godine, ali ga ipak prvo postavljam u ovu temu, jer prioritet dajem stanici Brod na Drini, koja je prije 60 godina bila važno željezničko čvorište.
Prilozi
Hrcavka.1959.jpg
Hrcavka.1959.jpg (246.73 KiB) Pregledano 4136 puta

Igor Legaz
Direktor železnice
Poruke: 523
Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Poruka od Igor Legaz »

Žao mi je da, prilikom prilaganja karte iz 1959. godine, uz prethodni post, nisam uspio priložiti kartu od 1.5 Mb (koju ja imam), nego sam je morao smanjiti na 246 Kb, pa se slabo vide zapisi toponima i hidronima. 

Stoga ću u ovom postu (ukratko) opisati, kako je išla šumska pruga Brod na Drini - Hrčavka ("južna" pruga). 

Prije svega, ponavljam da je sredinom dvadesetog stoljeća, Brod na Drini bila jedna od onih željezničkih stanica, odakle su pruge vodile "na sve 4 strane svijeta". Tako je "sjeverna" pruga, išla od stanice Brod na Drini, niz Drinu, do Ustiprače (a dalje znamo kako se "račvala"), dok je "zapadna" pruga, išla od stanice Brod na Drini, uz Bistricu do Miljevine (znamo kako se "račvala" dalje). 

Što se tiče "južne" pruge, nakon stanice Brod na Drini, u selu Oplazići (lijeva obale Drine, ali na lijevoj strani ušća Bistrice), pruga je prelazila Bistricu (nedaleko ušća) po mostu i došlo se odmah na lokalitet Granik (lijeva obale Drine, ali na desnoj strani ušća Bistrice), gdje je bila velika dizalica, koja je vadila oblovinu iz Drine i punila vagonete. 

Pruga je ubrzo došla do mjesta gdje se "istočni" krak odvajao za Brod po mostu preko Drine,  dok je "južni" krak pratio lijevu obalu Drine (Bukovica, Kosman), sve skoro do ušća Sutjeske, pa nastavljala uz lijevu obalu Sutjeske do mosta kod sela Šadići. Od Šadića do mosta u Polju (Tjentište),  pruga je pratila Sutjesku uz desnu obalu. Od Tjentišta, do lokaliteta Kovačev Panj (desna obala Sutjeske), pruga je išla uz lijevu obalu Sutjeske i onda imala "jaki okret unatrag", preko Krekovi i Milinklade, do rijeke Hrčavke, pa je pruga nastavljala uz desnu obalu Hrčavke, do lokaliteta Hrčava, gdje je bio most, pa je pruga onda išla uz lijevu obalu rijeke Hrčavka. Na karti je prikazano da je pruga završavala sučelice ušću potoka (rječice) Kotač, koji utječe zdesna u Hrčavku. 

Vratimo se na "istočnu" prugu, odnosno od onog mjesta, gdje se jedan krak odvajao i bio položen po armiranobetonskom mostu preko Drine. Nakon prelaska tog mosta, sa  lijeve obale Drine (danas je tu benzinska pumpa "Nešković"), na desnu obalu Drine, došlo bi se u mjesto koje se zvalo (zove) Brod, gdje je "Maglić" imao tvornicu za preradu drva. Ta "istočna" pruga, koliko god kratka bila, dio je izuzetnog povijesnog značja. 

Za sada, prilažem fotografiju tog armiranobetonskog mosta preko Drine u Brodu, iz vremena prije nego li je "Maglić" instalirao prugu po mostu.

Na lijevoj strani fotografije (desna obala Drine), lijepo se vidi upornjak jednog mosta, dvadesetak metara nizvodno u odnosu na armiranobetonski most. 

Najstariji zapis o mostovnom prijelazu Drine u Brodu, je iz 1572. godine.
Prilozi
Drina.Brod.mostovi.jpg
Drina.Brod.mostovi.jpg (229.66 KiB) Pregledano 4083 puta
Canaye.1573.jpg
Canaye.1573.jpg (134.96 KiB) Pregledano 4083 puta
Canaye.27.jpg
Canaye.27.jpg (155.82 KiB) Pregledano 4083 puta

DraganFo
Kondukter
Poruke: 53
Pridružen: 31 Mar 2012, 08:02
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Poruka od DraganFo »

Na ovoj fotografiji se lijepo vidi trijangla u željezničkoj stanici u Miljevini. Lijevi krak pruge vodi ka "Maglićevoj" željezničkoj stanica Rataja i dalje prema Zelengori. Upravo iz pravca Rataja pristiže "Maglićeva" kompozicija. "Maglićevi" vozovi nisu stajali u stanici u Miljevini već su direktno prolazi dalje prema Brodu.
Prilozi
Miljevina.jpg
Miljevina.jpg (59.19 KiB) Pregledano 4025 puta

Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 5716
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Poruka od ivanjz »

Izvešta "Vremena" sa otvaranja pruge..

http://www.google.com
Prilozi
Otvaranje-Foca-Vreme.jpg
Otvaranje-Foca-Vreme.jpg (217.52 KiB) Pregledano 3945 puta

Korisnikov grb
cira-1
Ministar železnica
Poruke: 2464
Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Poruka od cira-1 »

Železnička stanica Foča
01.jpg
01.jpg (54.34 KiB) Pregledano 3861 put
02.jpg
02.jpg (46.09 KiB) Pregledano 3861 put

Korisnikov grb
cira-1
Ministar železnica
Poruke: 2464
Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Poruka od cira-1 »

Foča
Foča.jpg
Foča.jpg (77.16 KiB) Pregledano 3839 puta

Igor Legaz
Direktor železnice
Poruke: 523
Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Poruka od Igor Legaz »

Dugo se bavim traženjem arhivskih podataka o "Via Ragusina" ("Via de Ragusi", "Dubrovački put", "Dubrovački drum").

Jedna od najinteresantnijih lokacija na tom putu (drumu), bilo je mjesto gdje su karavane prelazile preko Drine, odnosno kod Broda.

Preko Drine se, kod Broda, prelazilo mostom (ako je postojao), odnosno skelom (ako mosta nije bilo).

Za nas je zanimljiva ta lokacija, zato jer je pedestih, izgrađen cestovni armiranobetonski most, po kojemu su bile montirane željezničke šine (760 mm), radi povezivanja pilane (koja je bila u Brodu) i glavnog dijela pruge, koji je išao uz lijevu obalu Drine.

Napokon sam pribavio fotografiju iz tridesetih, na kojoj se vidi željezni cestovni (drumski) most preko Drine. Snimatelj je u Brodu.

Kamene upornjake od tog željeznog mosta, snimio sam ja, 03.05.2018.

Ova fotografija je važna iz više razloga, a navlastito da se otkloni zabluda, kako je postojeći armiranobetonski most (koji je služio i kao željeznički) izgrađen na istom mjestu, gdje je bio ovaj željezni (cestovni). Sadašnji armiranobetonski most se nalazi oko 30 m uzvodno od ranijeg željeznog (cestovnog) mosta.
Prilozi
Brod.drumski.most.jpg
Brod.drumski.most.jpg (214.81 KiB) Pregledano 3796 puta
Upornjak.nekadasnjeg.mosta.lijeva.obala.Drine.jpg
Upornjak.nekadasnjeg.mosta.lijeva.obala.Drine.jpg (132.86 KiB) Pregledano 3796 puta
Upornjak.nekadasnjeg.mosta.desna.obala.Drine.jpg
Upornjak.nekadasnjeg.mosta.desna.obala.Drine.jpg (109.53 KiB) Pregledano 3796 puta

Pošalji Odgovor

Povratak na “Nekadašnje pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 13 gostiju