Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8280
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Hvala mnogo g.mali.paja !!! Za mene kao i za druge sasvim dovoljno.
Posle ovolikog teksta, ne mogu ni biti pitanja
Posle ovolikog teksta, ne mogu ni biti pitanja
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1874
- Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
- Kontakt:
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Kad sam na ovoj uzanoj temi napisao nešto i o kočnicama na normalim vagonoma nadam se da se nećete ljutiti ako još nešto o tome napišem?
Za početak jedno pitanje? Kad gledate neke slike željeznice iz SAD ili Australije vidite dugačke vlakove sa nekoliko lokomotiva na čelu i po nekoliko u sredinama teretnih vlakova. Zašto je to tako?
Neka netko pokuša odgovoriti?
Za početak jedno pitanje? Kad gledate neke slike željeznice iz SAD ili Australije vidite dugačke vlakove sa nekoliko lokomotiva na čelu i po nekoliko u sredinama teretnih vlakova. Zašto je to tako?
Neka netko pokuša odgovoriti?
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8280
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Izneću neko oje mišljenje :mali.paja piše: Za početak jedno pitanje? Kad gledate neke slike željeznice iz SAD ili Australije vidite dugačke vlakove sa nekoliko lokomotiva na čelu i po nekoliko u sredinama teretnih vlakova. Zašto je to tako?
Neka netko pokuša odgovoriti?
- Na istočnu i zapadnu obalu Amerike doleze mnogi velike brodovi sa puno robe.
- Potrobno je svu tu robu prebaciti sa jedne obale na drugu i obratno kao i usput.
- Za to je najpogodniji železnički saobraćaj i stvaraju se velike teretne kompozicije, obzirom nakoličinu robe, sa dve do tri dizel lokomotive.
- Koliko vidim, pruga je jednokolosečna pa su verovatno i usputne stanice sa dugačkim peronskim koloseciam.
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8280
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Ostavi železničke stanice Brgule _:
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1874
- Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
- Kontakt:
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Da ja malo nadodam. Točno je to da radi dugačkih i teških vlakova sa jedne na drugu stranu SAD kao i preko prostranstava Australije teretni vlakovi voze sa više lokomotiva kako na čelu tako i u sredini kompozicije. U eri parne vuče toga nije bilo. Bilo je eventualno na čelu 2-3 lokomotive a u sredini ništa. U odnosu na današnje vlakove to su bili relativno kratki vlakovi. Isto tako je i kod vlakova sa prijevozom putnika. Danas a i nekad eventualno je bila 1 ili 2-3 lokomotive na tim putničkim vlakovima. Osim težine vlaka još je jedan razlog. U SAD, Kanadi i Australiji stanice nisu tako blizu jedna drugoj kao kod nas. Tamo su razmaci po 200-250 kilometara. Kako se ne bi dogodilo da lokomotiva u vožnji defektira i vlak ostane u vukohebini i čeka nekoliko sati pomoć stavlja se više lokomotiva tako da se može vožnja nastaviti nesmetano. Tako se izbjegava dugotrajno zatvaranje pruge ako ne i višednevno? To se odnosi kako na putničke tako i teretne vlakove. Ali kod teretnih vlakova imamo da se pojavljuju lokomotive u sredini ili više mjesta u vlaku. Koja je svrha tih lokomotiva? Kočenje! Sve te lokomotive upravljaju se daljinski putem radio valova. Lokomotiva na čelu ima kompresor koja u zračni vod upuhava pod pritiskom zrak. Kako su ti vlakove dugački i po nekoliko kilometara pitanje je da li može to sa čela vlaka stići napuniti zrak lokomotiva? Da i može koliko vremena bi joj trebalo da upuše zrak? Osim toga i kompresor na lokomotivi ne bi smio neprekidno raditi jer će doći do pregrijavanja i kvara ili čak požara? Radi toga i lokomotive u sredini upuhavaju zrak. Na tako dugačkim vlakovima kad strojovođa zavede proces kočenja prednji dio na vlaku počinje kočiti a do kraja bi trebalo proći dugo vremena da vagoni prema kraju počnu kočiti. Tada bi došlo do guranja od kraja vlaka uslijed inercije na prednji dio. Na brdskim prugama vlak se može tada otisnuti ili u krivinama izbaciti. Vlak smanjuje brzinu ili staje i prestaje potreba kočenja. Strojovođa kočnik stavlja u položaj vožnje i ubrzava. Što se sad događa? Prednji dio se otkočuje a kraj tek je počeo kočiti. Može dolaći do raskinuća vlaka. Radi toga su lokomotive u sredini vlaka. Kako se sve upravlja radio valovima čim strojovođa započne proces kočenja na čelu vlaka isto se događa i na lokomotivama u sredini. Isto je i kod otkočivanja.PECELJ piše:Izneću neko oje mišljenje :mali.paja piše: Za početak jedno pitanje? Kad gledate neke slike željeznice iz SAD ili Australije vidite dugačke vlakove sa nekoliko lokomotiva na čelu i po nekoliko u sredinama teretnih vlakova. Zašto je to tako?
Neka netko pokuša odgovoriti?
- Na istočnu i zapadnu obalu Amerike doleze mnogi velike brodovi sa puno robe.
- Potrobno je svu tu robu prebaciti sa jedne obale na drugu i obratno kao i usput.
- Za to je najpogodniji železnički saobraćaj i stvaraju se velike teretne kompozicije, obzirom nakoličinu robe, sa dve do tri dizel lokomotive.
- Koliko vidim, pruga je jednokolosečna pa su verovatno i usputne stanice sa dugačkim peronskim koloseciam.
Untitled.png
Nadam se da sam malo još pojasnio nešto o kočenju?
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8280
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Kao što smo pisali, na početku eksploatacije pruge Valjevo-Lajkovac-Obrenocac - Zabrežje bilo je dosta problema. Žalili su se putnici da je voz kasnio i nisu mogli uhvariti vezu sa brodom koji je išao Iz Begrad Ka Šapcu.
U junu mesecu 1910.godine otvorene je pruga Lajkovac-Lazarevac i spojena sa Mladenovcem.Donet je novi Red vožnje i mislim da su se problemi ublažili.
"Mali Žurnal" 10 juni 1910 :
U junu mesecu 1910.godine otvorene je pruga Lajkovac-Lazarevac i spojena sa Mladenovcem.Donet je novi Red vožnje i mislim da su se problemi ublažili.
"Mali Žurnal" 10 juni 1910 :
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8280
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Železnička stanica Valjevo krajem jula 1937.godine.
Velika gužva na stanici posle održanih velikih protesta u gradu.
Izvor . Muzej Valjevo
Velika gužva na stanici posle održanih velikih protesta u gradu.
Izvor . Muzej Valjevo
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8280
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Železnička stanica Valjevo za vreme okupacije u WW II.
Za fotografuju piše "odlazak dobrovoljaca na front"
Masa sveta koja ih ispraća je okupljena na teretnom platou a kompozicija je postavljena na prvom koloseku.
A koji su bili dobrovoljci videćemo iz ovih slika :
Za fotografuju piše "odlazak dobrovoljaca na front"
Masa sveta koja ih ispraća je okupljena na teretnom platou a kompozicija je postavljena na prvom koloseku.
A koji su bili dobrovoljci videćemo iz ovih slika :
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8280
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Grupa kočijaša ispred železničke stanice Valjevo. Prevozili su ugalj, kreč i ostalu robu.
Snimak je preratni.
I 1942.godine :
Snimak je preratni.
I 1942.godine :
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8280
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
POVRATNA (eEdmonson) KARTA III razreda NA RELACIJI BEOGRAD-VALJEVO-BEOGRAD.
Ovaj deo karte služiće putniku da se vrati u Bograd u roku od dva dana.
Ovaj deo karte služiće putniku da se vrati u Bograd u roku od dva dana.
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta