cvijic piše:Slikano je tako da se bas jasno i ne vidi dali je peta osovina vezana ili slobodna.Ali dve stvari navode da je serija 30.Prvo ventilacioni otvori na krovu kuhinje i drugo tender,koji je kod serije 30 imao ovaj rezervoar-buric na ceonoj strani tendera dok kod serije 05 i 06 to nije bilo.
Nije to uopšte karakteristično za seriju 30. Ventilacione otvore su imale sve tri serije, samo su oni mogli da se otvaraju i zatvaraju, kao što se vidi na dve slike serije 05 u Beogradu, sa originalnim SHS oznakama.

- RS albN 021.jpg (80.01 KiB) Pregledano 772 puta

- RS albN 023.jpg (102.65 KiB) Pregledano 772 puta
Na jednoj slici su ventilacioni otvori zatvoreni a na drugoj su otvoreni. Vi možda ne pamtite seriju 05 sa ovim otvorima jer su posle pedesetih oni potpuno zatvoreni i na većini lokomotiva demontirani. To je bio slučaj i sa nekim lokomotivama serije 30. Bilo je slučajeva i da je samo jedan ventilacioni otvor demontiran a da je drugi ostavljen kako se vidi na ovoj slici serije 30 u Zemunu.

- ZM 597.jpg (107.31 KiB) Pregledano 772 puta
Originalno je i serija 06 imala ove otvore a kasnije su i kod nje oni demontirani.
I rezervoare buric imali su pojedini tenderi na sve tri serije pa ni to nije karakteristično samo za seriju 30. Imam sliku serije 05 u Beogradu sa takvim tenderom pa cu je staviti kad je nađem.
Pošto je ova slika očigledno iz ranog perioda (JDŽ) tada su ventilacione otvore još uvek imale sve tri serije. Iako slika nije baš najjasnija po meni nema dileme da zadnja osovina nije vezana i da je manjeg prečnika od vezanih. Takođe se vidi da se nalazi na samom kraju kabine, što je bio slučaj sa slobodnom osovinom serije 06. Kod serije 30 zadnja vezana osovina nije bila toliko na kraju, već bliže početku kabine, tako da po meni nema dileme da je na slici srija 06.