Sarajevo-Ploče

Stanje danas, reportaže,stare fotografije, problemi..
mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1087
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Sarajevo-Ploče

Porukaod mali.paja » 05 Feb 2014, 21:32

Ploče dana 27.11.1966.god.oko podne. Osoblje svečanog vlaka. U sredini strojovođa Pero Andrić, Mostarac. Lokomotiva koja je vlak dovukla 661-148.

Slika

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1087
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Sarajevo-Ploče

Porukaod mali.paja » 05 Feb 2014, 21:54

Pero Andrić u Mostaru prije otpreme svečanog vlaka za Ploče oko 08 sati dana 27.11.1966.god.

Slika

Slika

Neka vas ne buni da je vlak putovao dugo. Duž pruge su se održavale svečanosti. Inače vlak je došao dan ranije i prenoćio je u Mostaru. Do Mostara je vlak dovezao Refik Masnopita iz Visokog. Na žalost oba strojovođe su pokojni. Pruga je otvorena u čast Dana Republike. Vlak je pokrenut 26.11.1966.god na dan Prvog zasjedanja AVNOJ-a u Bihaću.

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1087
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Sarajevo-Ploče

Porukaod mali.paja » 29 Mar 2014, 01:52

Mostar 02.05.1975, vlak 741, Ljubljana-Ploče.

Slika

cvijic
Vozovođa
Poruke: 213
Pridružen: 31 Mar 2012, 16:56
Kontakt:

Re: Sarajevo-Ploče

Porukaod cvijic » 28 Okt 2014, 05:32

mali.paja piše:Ploče dana 27.11.1966.god.oko podne. Osoblje svečanog vlaka. U sredini strojovođa Pero Andrić, Mostarac. Lokomotiva koja je vlak dovukla 661-148.

Slika

Pero Andric ili Bozidar Andric.

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1087
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Sarajevo-Ploče

Porukaod mali.paja » 28 Okt 2014, 11:33

cvijic piše:
mali.paja piše:Ploče dana 27.11.1966.god.oko podne. Osoblje svečanog vlaka. U sredini strojovođa Pero Andrić, Mostarac. Lokomotiva koja je vlak dovukla 661-148.

Slika

Pero Andric ili Bozidar Andric.

Rodio se u Dubrovniku. Otac iz Jablnice bio je u službi u dubrovniku. Za vrijeme rata bili izbjeglice u Srbiji. Završio školu u Vogošći. Sa Kecmanom iz Drvara bio najbolji u klasi. Po završetku škole prvo radno mjesto u Zelenici. Sa lokomotivom Brenom (442-001) dovukao iz Beograda Plavi vlak sa članovima Predsjedništva i diplomatskim zborom u Sarajevo na otvaranje ZOI. Moj pokojni otac je već bio stari strojovođa u Zelenici kad je on došao (sam kraj pedesetih, početak šezdesetih). Nedugo iza toga mi smo se vratili u Mostar. Još nešto?

cvijic
Vozovođa
Poruke: 213
Pridružen: 31 Mar 2012, 16:56
Kontakt:

Re: Sarajevo-Ploče

Porukaod cvijic » 29 Okt 2014, 02:33

Vjerujem.Negdje sam imao sliku gdje je neko vjerovatno greskom napisao Bozidar. Kazi ti meni kad smo vec tu,gdje je najveci broj tih stojovodja sa uskotracne po ukidanju otisao i u koju sekciju. Kecmana poznajem,po ukidanju uskotracne vozio je u VV Prijedor na 661.

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1087
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Sarajevo-Ploče

Porukaod mali.paja » 29 Okt 2014, 23:10

cvijic piše:Vjerujem.Negdje sam imao sliku gdje je neko vjerovatno greskom napisao Bozidar. Kazi ti meni kad smo vec tu,gdje je najveci broj tih stojovodja sa uskotracne po ukidanju otisao i u koju sekciju. Kecmana poznajem,po ukidanju uskotracne vozio je u VV Prijedor na 661.

Interesantno pitanje. Gdje je završilo osoblje po ukidanju uzanih pruga u BiH? Dosta strojovođa je mlado oišlo u mirovinu. Dosta ih je zaposleno i na normalnim prugama. Ukidanjem uzane pruge Teslić-Doboj-B.Brod/S.Brod je završilo u Hrvatskoj (najveći dio) i Sloveniji. Pogotovo manevristi i kočničari. Prometnici su raspoređivani po ostalim kolodvorima BiH. Sa ZOK-ove pruge (Zavidovići-Olovo-Kusače) su također raspoređni po ostatku BiH. Sa Šipadove pruge sam si naveo da su neki završili u Prijedoru. Bilo ih je i u B.Luci i Bihaću. Dospjelo ih je i do Zagreba. Normalizacijom uzane pruge Ploče-Sarajevo najviše ih je završilo na toj novoj pruzi. Ukidanjem uzane pruge Uskoplje-Zelenika 1968. strojovođe su završili u Čapljini a ostalo osoblje na pruzi Ploče-Sarajevo. Tada je već počela i dizelizacija tako da ono malo ložača je ili umirovljeno ili prešlo isto na normalnu prugu. Na normalnoj pruzi Ploče-Sarajevo su negdje do početka sedamdesetih parnjače bile na manevri. Permanentnu manevru sa serijom 20 je imao kolodvor Mostar Teretna. Čapljina i Metković su imali 1 lokomotivu serije 12. (ne znam točno). Ta lokomotiva je posluživala oba kolodvora. Ploče su imali lokomotivu serije 20 na manevri. Pločanska lokomotiva se pojavljuje i u jednom filmu snimanom u Pločama. Film se zvao "Horoskop". Osim u teretnom dijelu Ploča sniman je na Neretvi u Čapljini. Glume: Milena Dravić, Pavle Vujsić, Miša Janketić, Dragan Nikolić itd.

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1087
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Sarajevo-Ploče

Porukaod mali.paja » 29 Okt 2014, 23:55

mali.paja piše:
cvijic piše:Vjerujem.Negdje sam imao sliku gdje je neko vjerovatno greskom napisao Bozidar. Kazi ti meni kad smo vec tu,gdje je najveci broj tih stojovodja sa uskotracne po ukidanju otisao i u koju sekciju. Kecmana poznajem,po ukidanju uskotracne vozio je u VV Prijedor na 661.

Interesantno pitanje. Gdje je završilo osoblje po ukidanju uzanih pruga u BiH? Dosta strojovođa je mlado oišlo u mirovinu. Dosta ih je zaposleno i na normalnim prugama. Ukidanjem uzane pruge Teslić-Doboj-B.Brod/S.Brod je završilo u Hrvatskoj (najveći dio) i Sloveniji. Pogotovo manevristi i kočničari. Prometnici su raspoređivani po ostalim kolodvorima BiH. Sa ZOK-ove pruge (Zavidovići-Olovo-Kusače) su također raspoređni po ostatku BiH. Sa Šipadove pruge sam si naveo da su neki završili u Prijedoru. Bilo ih je i u B.Luci i Bihaću. Dospjelo ih je i do Zagreba. Normalizacijom uzane pruge Ploče-Sarajevo najviše ih je završilo na toj novoj pruzi. Ukidanjem uzane pruge Uskoplje-Zelenika 1968. strojovođe su završili u Čapljini a ostalo osoblje na pruzi Ploče-Sarajevo. Tada je već počela i dizelizacija tako da ono malo ložača je ili umirovljeno ili prešlo isto na normalnu prugu. Na normalnoj pruzi Ploče-Sarajevo su negdje do početka sedamdesetih parnjače bile na manevri. Permanentnu manevru sa serijom 20 je imao kolodvor Mostar Teretna. Čapljina i Metković su imali 1 lokomotivu serije 12. (ne znam točno). Ta lokomotiva je posluživala oba kolodvora. Ploče su imali lokomotivu serije 20 na manevri. Pločanska lokomotiva se pojavljuje i u jednom filmu snimanom u Pločama. Film se zvao "Horoskop". Osim u teretnom dijelu Ploča sniman je na Neretvi u Čapljini. Glume: Milena Dravić, Pavle Vujsić, Miša Janketić, Dragan Nikolić itd.

Da nastavim sa ovim!
Ukidanjem pruga Čapljina-Dubrovnik i Hum-Bileća 1976. strojno osoblje je završilo na normalnoj pruzi. U to vrijeme je bila i izgradnja niza elektrana na Neretvi i reverzibilne HE Čapljina. Bilo je potrebe za novim radnicima tako da su neki strojovođe tamo završavali. Prometnici su završili po cijeloj BiH. Kondukteri domicila Dubrovnik su završili u Pločama. Ploče su imale i svoju VV.
Svi koji su imali domicil u Pločama su bili prijavljeni na mirovinsko u Split (SV/MV,KDK, KOČ. itd). Sad imaš ljudi od Čapljine do Sarajeva koji primaju Hrvatsku mirovinu. Oni su prema ovim umirovljenicima iz BiH bogataši. Dosta prometnika je završilo i na putničkim blagajnama. Moraš znati da je dosta ljudi (prometnika) bilo strah na tim prugama raditi pa su sami tražili za blagajnika. Dok su na tim uzanim prugama uvijek znali situaciju na normalnim nije bilo vremena. Daš odjavu odmah slijedi signal za sljedeći vlak itd. Mala digresija sa dvokolosiječne pruge gdje sam radio. Došao je jedan prometnik iz Like u Podsused. Taj nije sjeo 12 sati. Jedva mu je nekako sjelo dva različita polazna signala a vlakovi još na pruzi.

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1087
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Sarajevo-Ploče

Porukaod mali.paja » 30 Okt 2014, 00:16

mali.paja piše:
mali.paja piše:
cvijic piše:Vjerujem.Negdje sam imao sliku gdje je neko vjerovatno greskom napisao Bozidar. Kazi ti meni kad smo vec tu,gdje je najveci broj tih stojovodja sa uskotracne po ukidanju otisao i u koju sekciju. Kecmana poznajem,po ukidanju uskotracne vozio je u VV Prijedor na 661.

Interesantno pitanje. Gdje je završilo osoblje po ukidanju uzanih pruga u BiH? Dosta strojovođa je mlado oišlo u mirovinu. Dosta ih je zaposleno i na normalnim prugama. Ukidanjem uzane pruge Teslić-Doboj-B.Brod/S.Brod je završilo u Hrvatskoj (najveći dio) i Sloveniji. Pogotovo manevristi i kočničari. Prometnici su raspoređivani po ostalim kolodvorima BiH. Sa ZOK-ove pruge (Zavidovići-Olovo-Kusače) su također raspoređni po ostatku BiH. Sa Šipadove pruge sam si naveo da su neki završili u Prijedoru. Bilo ih je i u B.Luci i Bihaću. Dospjelo ih je i do Zagreba. Normalizacijom uzane pruge Ploče-Sarajevo najviše ih je završilo na toj novoj pruzi. Ukidanjem uzane pruge Uskoplje-Zelenika 1968. strojovođe su završili u Čapljini a ostalo osoblje na pruzi Ploče-Sarajevo. Tada je već počela i dizelizacija tako da ono malo ložača je ili umirovljeno ili prešlo isto na normalnu prugu. Na normalnoj pruzi Ploče-Sarajevo su negdje do početka sedamdesetih parnjače bile na manevri. Permanentnu manevru sa serijom 20 je imao kolodvor Mostar Teretna. Čapljina i Metković su imali 1 lokomotivu serije 12. (ne znam točno). Ta lokomotiva je posluživala oba kolodvora. Ploče su imali lokomotivu serije 20 na manevri. Pločanska lokomotiva se pojavljuje i u jednom filmu snimanom u Pločama. Film se zvao "Horoskop". Osim u teretnom dijelu Ploča sniman je na Neretvi u Čapljini. Glume: Milena Dravić, Pavle Vujsić, Miša Janketić, Dragan Nikolić itd.

Da nastavim sa ovim!
Ukidanjem pruga Čapljina-Dubrovnik i Hum-Bileća 1976. strojno osoblje je završilo na normalnoj pruzi. U to vrijeme je bila i izgradnja niza elektrana na Neretvi i reverzibilne HE Čapljina. Bilo je potrebe za novim radnicima tako da su neki strojovođe tamo završavali. Prometnici su završili po cijeloj BiH. Kondukteri domicila Dubrovnik su završili u Pločama. Ploče su imale i svoju VV.
Svi koji su imali domicil u Pločama su bili prijavljeni na mirovinsko u Split (SV/MV,KDK, KOČ. itd). Sad imaš ljudi od Čapljine do Sarajeva koji primaju Hrvatsku mirovinu. Oni su prema ovim umirovljenicima iz BiH bogataši. Dosta prometnika je završilo i na putničkim blagajnama. Moraš znati da je dosta ljudi (prometnika) bilo strah na tim prugama raditi pa su sami tražili za blagajnika. Dok su na tim uzanim prugama uvijek znali situaciju na normalnim nije bilo vremena. Daš odjavu odmah slijedi signal za sljedeći vlak itd. Mala digresija sa dvokolosiječne pruge gdje sam radio. Došao je jedan prometnik iz Like u Podsused. Taj nije sjeo 12 sati. Jedva mu je nekako sjelo dva različita polazna signala a vlakovi još na pruzi.

Nastavak!
Ovo netko kad čita može pomisliti kako je to bilo uređeno i skoro pa idealno. Bilo je kao što i sada kada pratite po sredstvima informiranja. Pruga se ukida a nitko ljudima da kaže što i kako dalje. Nadređeni šefovi i direktori se ne usude doći među ljude i poričati sa njima. Svi spominju viškove. Nitko ne kaže gdje su to viškovi i tko je višak. Nekad je ŽTP-Zagreb imao 42000-43000 zaposlenih. Broj km pruga je ostao isti a sada sva društva na HŽ-u broje 10000-12000 zaposlenih. Imali smo dobar remont. I sad u Hrvatskoj gdje se vozi sa 160km/h je gdje smo mi to radili. I opet višak ljudi. Ne treba nam sad remont. Zato dolaze raditi Austrijanci i Talijani u BiH Česi i Talijani u Srbiji Rusi itd. Kad bi sad sve bivše remontere sa JŽ-a doveo u Hrvatsku imali bi desetak godina posla. Isto se odnosi i na BiH, Srbiju itd. Ovi iz vana dođu pokupe novce i odu. Talijani su radili remont Vinkovci-Tovarnik. Umjesto da se ponašaju kao u Italiji oni vide da ovdje nitko nikome ne plaća pa se tako i prilagode. Onda naša firma ode u stečaj a oni u Italiju. Tuži se ti i soli im stavi na rep. Mogao bih toga dosta još napisati ali i ovo je za sad toliko. Ukoliko je možda OT isprčavam se.
Ukoliko nešto nije možda razumljivo ili jasno slobodno pitajte pa ću pokušati razjasniti.

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1087
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Sarajevo-Ploče

Porukaod mali.paja » 30 Okt 2014, 00:32

Sedamdesetih i osamdesetih godina je bila velika potražnja za radnicima na željeznici. Puno ljudi došlo raditi u Hrvatsku a još više u Sloveniju. To se pogotovo osijetilo poslije velike nesreće u Zagrebu 1974. Uveden je rad od 12 sati najviše po smjeni i mjesečni fond je bio ograničen. Slovenci su po tom pitanju bili najpametniji. Uzimali su gotove ljude koje nisu morali školovati. Štednjom na školi svi koji su otišli u ŽG Ljubljana su dobili stanove. Davanjem stana vezao je čovjeka uz sebe. Pogotovo su bili na cijeni prometnici koji su radili u čvorištima ili odvojnim prugama. Tražili su se manevristi, kondukteri, strojovođe, blagajnici itd. Puno ljudi iz Srbije je bilo u Mariboru, Jesenicama, Sežani, Ljubljani itd. Isto tako dosta je u Sloveniji bilo ljudi iz BiH. Čak su ljudi i iz Hrvatske išli raditi u Sloveniju.


Povratak na “Železničke pruge iz našeg okruženja nekada i sada”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 1 gost