Slovenija

Stanje danas, reportaže,stare fotografije, problemi..
Korisnikov grb
Stanley
Mašinovođa
Poruke: 186
Pridružen: 10 Feb 2018, 13:59
Mesto: Zagreb
Kontakt:

Re: Slovenija

Porukaod Stanley » 27 Nov 2018, 15:20

Na slovenskom forumu vlaki.info redovito se izvještava o toku radova na rekonstrukciji pruge Grosuplje - Kočevje. Izdvajam nekoliko fotografija snimljenih od septembra do novembra ove godine.

Kočevje:

Slika

Slika

Slika

Dobrepolje:

Slika

Slika
Serija 05 je zakon

Korisnikov grb
Stanley
Mašinovođa
Poruke: 186
Pridružen: 10 Feb 2018, 13:59
Mesto: Zagreb
Kontakt:

Re: Slovenija

Porukaod Stanley » 27 Nov 2018, 15:21

Spodnja Slivnica:

Slika

Ortnek:

Slika

U stanici Ribnica srušena je stara i izgrađena nova pretovarna rampa:

Slika

Slika

Utovar klada na industrijskom kolosijeku u Ribnici:

Slika

Slovenski forumaši se žale da se remont pruge otegao kao gladna godina, a uspostavljanje putničkog prometa se očekuje tek 2020. godine. Prije toga valja postaviti signalizaciju i izvršiti remont stanice Grosuplje, a za to još navodno nisu izrađeni ni nacrti.
Opširnije:

http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... start=1905
Serija 05 je zakon

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 4655
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Slovenija

Porukaod PECELJ » 04 Dec 2018, 13:16

Železnička stanica Dravograd 1900.godine :
Prilozi
Dravograd 1900.jpg
Dravograd 1900.jpg (192.28 KiB) Pregledano 361 puta

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 4655
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Slovenija

Porukaod PECELJ » 14 Dec 2018, 11:59

Da li ste znali da se na Kranjsku Goru i Podkoren u Sloveniji na skijanje nekada moglo da otputuje vozom ?
Postojala je pruga normalnog koloseka Jesenice - Mojstrana - Gozd-Martuljek - Kranjska Gora - Planica - Tarvisio Centrale.
Na italijanskoj strani ukinuta je 1967. godine, a na jugoslovenskoj (slovenackoj) 1969. godine.

Red V.jpg
Red V.jpg (87.31 KiB) Pregledano 325 puta


Železnička stanica Kranjska Gora :

Kranjska gora.jpg
Kranjska gora.jpg (72.42 KiB) Pregledano 325 puta

Izvor : Fb S.Ilić

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 4655
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Slovenija

Porukaod PECELJ » 14 Dec 2018, 12:03

Železničko stajalište Podkoren :

Podkoren.jpg
Podkoren.jpg (128.78 KiB) Pregledano 325 puta


Železnička stanica Planica 1961.godine :

Planica 61.jpg
Planica 61.jpg (102.5 KiB) Pregledano 325 puta


Žel.stanica Trevisio Centrale :

Treviso Centrale.jpg
Treviso Centrale.jpg (61.13 KiB) Pregledano 325 puta

Korisnikov grb
cira-1
Direktor železnice
Poruke: 1662
Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
Kontakt:

Re: Slovenija

Porukaod cira-1 » 22 Dec 2018, 11:50

Železniška stamica Podvelka, 19xx.
23.jpg
23.jpg (202.3 KiB) Pregledano 289 puta


Facebook

železocestnik
Direktor železnice
Poruke: 796
Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
Kontakt:

Re: Slovenija

Porukaod železocestnik » 22 Dec 2018, 13:41

cira-1, pozdravljen,

da, za ovu fotografiju nakladanja kocki iz kamenoloma Josipdol baš se nezna, koji je datum fotografiranja.

Šteta je je, što se ne vidi uskotirna pruga, koja je dovukla kocke iz kamenoloma Josipdol, koji je odaljen oko 10 kilometara od stanice Podvelka.
Ta uskotračna pruga do stanice Josipdol u punoj dužini 12,6 km bila je sagrađena 1927 godine, a u dužini 8,5 km već 1925.

Na fotografiji se vidi zgrada, u kojoj je bila vodna stanica sa dva rezervoara po 26,5 kubičnih metara.

Odlično se vidi, da je čovek bacao po dve kocke odjednom ;)

O ovoj uskotračnoj pruzi so podaci u wikipediji, kde je nekdo doslovce prepisao podatke iz knjige Tadej Brate: Gozdne železnice na Slovenskem. ČZP Kmečki gls. Ljubljana 1994.
link: https://sl.wikipedia.org/wiki/Gozdna_%C ... -_Josipdol

"Od železniške postaje v Podvelki so leta 1923 zgradili 8 km dolgo ozkotirno gozdno železnico do kamnoloma v Josipdolu. Železnica je občasno rabila tudi za prevoz lesa iz gozdov na Pohorju. Proga je imela tirno širino 60 cm. V začetku sa na njej obratovale parne, kasneje pa dizelske lokomotive."

Dakle 8 km uskotračne pruge Podvelka (Brezno) do kamenoloma Josipdol. Širina tira 60 cm.

Ali podatki u knjigi T. Brate nisu tačni!

Sada se mogu tačni podaci naći u e-knjizi Karel Rustja, 150 let Koroške železniške proge: Koroški pokrajinski muzej, Slovenj Gradec 2015 (CD)

Slika

Uskotračna pruga širine tira 75 cm u dužini 8,5 km bila je sagrađena 1926. godine (tehnički pregled), i produžena do 12,6 km u 1927. godini (tehnički pregled).

Tovarište za kamenolom Josipdol bilo je na km 10,5 km, dakle možemo reći, da su tovarili kocke tek od 1927. godine dalje.

Na facebook-u ima i fotografija osoba na vagončiću ove železnice:

Slika

a i pogled na stanicu u Podvelki:

Slika

link: https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

Sada možemo već tačnije odrediti, kada je bila ona prva fotografija snimljena.

pozdrav
Darko

železocestnik
Direktor železnice
Poruke: 796
Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
Kontakt:

Re: Slovenija

Porukaod železocestnik » 22 Dec 2018, 17:19

Pozdravljeni,

izgleda, da sam pogrešio....

Na onoj fotografiji gore: "fotografija osoba na vagončiću ove železnice" vidimo i datum: 1.6.1968

Dakle, to nije vagončić uskotračne željeznice, jer su prugu Podvelka-Josipdol po podacima Karla Rustje godine 1954 zaustavili za promet i odneli prugu nezna se kde.

Ovo je fotografija nekog malog kamiončića, koji je prevozio kocke iz kamenoloma do Podvelke.

pozdrav
Darko

Korisnikov grb
cira-1
Direktor železnice
Poruke: 1662
Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
Kontakt:

Re: Slovenija

Porukaod cira-1 » 22 Dec 2018, 22:32

Darko pozdrav

železocestnik je napisao :
Uskotračna pruga širine tira 75 cm u dužini 8,5 km bila je sagrađena 1926. godine (tehnički pregled),

Dali je greška u pisanju ?
Dali je širina koloseka 60 cm ili 75 cm?

železocestnik
Direktor železnice
Poruke: 796
Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
Kontakt:

Re: Slovenija

Porukaod železocestnik » 23 Dec 2018, 01:09

cira-1, pozdravljen,

podaci u knjizi T.Brate nisu tačni ni u širini koloseka (60 cm).

Tačni podaci su u knjizi Karel Rustja: 75 mm
Rustja je radio u arhivima, T.Brate nije. Rustja je pronašao i nacrt ove pruge.
Izgleda da su podaci i u zapisnicima tehničkih pregleda pruge, za koje Rustja navodi i datum.

Prvi dio 8,5 km (tehnički pregled 31.5.1925)
Dograđenih svih 12,6 km pruge Podvelka-Josipdol (tehnički pregled 22.9.1927).

Za kolosek piše u knjizi:
" Tirna širina je bila 75 centimetrov.."
Dakle širina koloseka bila je 75 cm.

O lokomotivama u knjizi nema podataka. Izgleda da nije imao Rustja tačnih podataka, pa se je odlučio da ne napiše ništa. Bolje ništa nega netačno...

pozdrav
Darko


Povratak na “Železničke pruge iz našeg okruženja nekada i sada”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta

cron