Hrvatska

Stanje danas, reportaže,stare fotografije, problemi..
Korisnikov grb
cira-1
Direktor železnice
Poruke: 1532
Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
Kontakt:

Re: Hrvatska

Porukaod cira-1 » 26 Nov 2018, 13:06

Evo jedne fotografije iz 1943. ili 1944. godine, Slikano iz savezničkog aviona...
Nekadašnji ulaz u Zaprešić. U dnu fotografije vidi se rijeka Sava.Tada još nije imala svoje stalno korito već puno rukavaca i sprudova.
Željeznička pruga je i tada pratila korito rijeke Krapine. Desno na slici, u podnožju brda, vijuga tada jedina cesta za Zaprešić i Hrv.Zagorje. Danas je tu Aleja Bolonje od tunela do ulaza u Zaprešić...
U daljini se vidi željeznički most preko rijeke Krapine i DVA BUNKERA! Sa svake strane mosta po jedan. Kao što znate, danas postoji samo jedan bunker. Ovaj drugi bunker srušen je kada je početkom 1950.-ih građen novi armirano-betonski most kao novi ulaz u Zaprešić.
Fotografija je iz privatne arhive Vjekoslava Sutona.
03.jpg
03.jpg (106.33 KiB) Pregledano 183 puta


Ako si ne možete zamisliti kako je rijeka Sava izgledala prije nego je regulacijom njezinog toka "ukročena" u današnje korito, pogledajte priloženu sliku...
Slikano je početkom 1950-ih...
Slikano je sa brda iznad Aleje Bolonje, približno na pola puta između današnjeg tunela u Podsusedu i željezničkog mosta na ulazu u Zaprešić...
U podnožju brda vidi se željeznička pruga i Aleja Bolonje od današnjeg tunela prema Zaprešiću (tada su bile samo dvije prometne trake)...
U daljini se vidi rijeka Sava u svom prirodnom obliku, prije regulacije toka u današnje korito...
Skroz desno na slici je ušće Krapine u Savu...
Današnja obilaznica, tj. autoput još nije bio niti u planovima...
Slika skinuta sa: http://www.starerazglednice.com
04.jpg
04.jpg (71.1 KiB) Pregledano 183 puta

Korisnikov grb
cira-1
Direktor železnice
Poruke: 1532
Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
Kontakt:

Re: Hrvatska

Porukaod cira-1 » 27 Nov 2018, 12:22

Ovo je slikano na potezu od današnjeg tunela prema ulazu u Zaprešić.
Lijevo, na pruzi, prolazi parnjača - tzv."zagorski cug".Desno se vidi Aleja Bolonje - tada je imala samo dvije trake, po jedna za svaki smjer. U sredini je kameni zid koji i danas postoji. Slikano je početkom 1970-ih.
Slika skinuta sa željezničkog foruma: Sliku na forum postavio forumaš Stanley

35.jpg
35.jpg (40.46 KiB) Pregledano 165 puta


Parnjača u stanici Zaprešić
To je parna lokomotiva serije 33.
Do pod kraj 1980-ih bila je trajno stacionirana u kolodvoru Zaprešić i služila je kao pomoć parnoj dizalici u sklopu specijalnog radnog vlaka, a služila je i za manevru s kasiranim vagonima:
U pozadini parnjače vidi se zgrada kolodvora Zaprešić. Slikano početkom 1980-ih.
Slika skinuta sa željezničkog foruma:
Sliku je na forum postavio forumaš Stanley.Vlasnik arhive je forumaš mali.paja

37.jpg
37.jpg (91.97 KiB) Pregledano 165 puta

Korisnikov grb
Stanley
Mašinovođa
Poruke: 162
Pridružen: 10 Feb 2018, 13:59
Mesto: Zagreb
Kontakt:

Re: Hrvatska

Porukaod Stanley » 27 Nov 2018, 15:35

Jedna ispravka: cesta Podsused - Zaprešić iz onog vremena nije Aleja Bologne. Tada Aleje nije ni bilo jer je otvorena tek 1974. godine. Do tada se u Podsused i dalje prema Zaprešiću išlo Samoborskom cestom južno od pruge.
Osobno sam šezdesetih godina nekoliko puta prošetao pločnikom uz tu cestu i gledao vlakove sa visine, a išli su svakog časa. Trasa šetnje mi je bila Podsused - željeznički most na Krapini i natrag. Bilo je dima i pare, uživancija. :D
Serija 05 je zakon

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1172
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Hrvatska

Porukaod mali.paja » 28 Nov 2018, 01:06

cira-1 piše:
Parnjača u stanici Zaprešić
To je parna lokomotiva serije 33.
Do pod kraj 1980-ih bila je trajno stacionirana u kolodvoru Zaprešić i služila je kao pomoć parnoj dizalici u sklopu specijalnog radnog vlaka, a služila je i za manevru s kasiranim vagonima:
U pozadini parnjače vidi se zgrada kolodvora Zaprešić. Slikano početkom 1980-ih.
Slika skinuta sa željezničkog foruma:
Sliku je na forum postavio forumaš Stanley.Vlasnik arhive je forumaš mali.paja

37.jpg

Da malo prokomentiram ovo sa lokomotivom serije 33. To je bila posljednja aktivna parnjača u čvoru Zagreb. Još su se na prizi Banova Jaruga-Pčelić ,oko Varaždina su koristile parne lokomotive i ako se ne varam na pruzi Sisak-Karlovac. Znale su zalutati i druge parne lokomotive u Zagreb ali ova lokomotiva je baš zagrebačka bila. Uglavnom je vozila strojna između Zaprešića i Črnomerca TK. U Črnomercu u zagrebačkom čvoru su se mogle jedino još parnjače namirivati. 2 puta tjedno lokomotiva je išla na namirivanje. Lokomotiva nije smjela ići na namirivanje dok u Zaprešić ne bi stigla manevra. Tek kad bi se sa namirivanja vratila parnjača manevra je mogla ići dalje ako je bila gotova sa poslom. Dizalica nije smjela biti bez lokomotive. Parnjača je nekad znala i na kakav vlak zalutati. Jedanput sam ovu lokomotivu serije 33 ja dao na brzi vlak 590. Bio je to vlak Ohrid koji je prometovao na relaciji Bitola-Ljubljana. Vlak 590 je imao prolaz kroz Zaprešić. Izašao sam van pred vlak kad preko interfona galami skretničar: "Slavek zaustavi vlak"! Imao sam što vidjeti? Novosadska lokomotiva je potrgala pantograf i negdje od ulaznog signala "A" trga vozni vod. Vlak je taman stao negdje u visini kolodvorske zgrade. Brzo su stigli kontaktaši. Na lokomotivi su žicom svezali potrgani pantograf. Ja sam parnjaču dao da skine novosadsku elektru i poslije je dao na brzi vlak. Odvezla je vlak 590 do Dobove sa tenderom ispred. Na ovoj lokomotivi na ovoj slici je strojovođa Božo Petenjek. Kasnije ću napisati što sam imao problema sa njim. On je pod stare dane dobio kćer. Imao je je preko 50 godina, ako ne i blizu 60 a imao je sina od tridesetak godina. Volio je piti. Imao je jako ljubomornu ženu. INžinjeri kao muški tako i ženski koji su se zapošljavali na željeznici morali su se autorizirati (položiti za strojovođu). Kod nas je bila jedna gospodična iz Srbije. Mogao si ići pod nadzor po cijeloj bivšoj JŽ. Nije išla kod ŽTP-a Beograd pod nadzor. Rekla je da su muški tamo jako neugodni pa je došla u Zagreb. Bila je tako i sa Božom. Već sam napisao da mu je žena bila jako ljubomorna. Znala je iz Zagorja doći da ga kontrolira u službu. Tako je našla sa njim tu inžinjerku iz Srbije na lokomotivi. Poludila je! "Ti se kurvaš i vodiš žene sa sobom na lokomotivi"! Nije je nitko mogao ništa razuvjeriti. Umrla je dok im je ta curica imala negdje oko 2 godine.
Za noćas toliko! Slijedi nastavak prič(a)e !

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1172
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Hrvatska

Porukaod mali.paja » 29 Nov 2018, 01:22

Osim Bože Petanjka na parnoj lokomotivi je bio i strojovođa S.B. iz Konjica. Počeo je na uzanoj u Konjicu da bi položio u Doboju ili Tuzli (u oba grada je živio) Iz Tuzle je završio u Zagrebu. Znam da je išao na probne vožnje tuzlanskih lokomotiva serije 11 u tadašnju radionicu Janko Gredelj. Imao je 15 djece od toga 14 je živo. Bio je veliki vjernik da mu je 1 sin otišao za svećenika (Franjevca Kapucin). Iako se zaredio napustio je svećenićku službu i oženio se. Studirao je u Italiji. Znam da ga je Beogradska Duga duga davno još u sedamdesetim/osamdesete spominjala. Čini mi se da je to bilo u Milanu. Bila je nogometna utakmica pa su neki navijači protivničkog skoro pa na smrt prebili. Duga je spomenula da mu je svećenik sa naših prostora pomogao. Brat od tog konjičana SB je bio strojovođa u Vinkovcima i kasnije nadzornik lokomotiva. Dok je SB bio veliki vjernik brat je bio u Vinkovcima partijski sekretar.
Treći strojovođa na toj posljednjoj aktivnoj parnjači u čvoru Zagreb je bio J.L. Taj čovjek je oženio bio časnu sestru. Čim bi zinuo nešto bi slagao.
Četvrti strojovođa je bio Zlatko a da me ubijete ne mogu se sjetiti prezimena. On je isto znao izmišljata a i mucao je. Sa tim mucanjem se uvijek izvlačio kad je bio kriv. Jedanput je on nešto zahebao na putničkom vlaku čini mi se u Križevcima. Zabili su dosta vlak. Izvukao se na to da je umjesto uglja na tenderu bio veći dio jalovine pa nije mogao imati dovoljan pritisak pare. Za one koji ne znaju što je jalovina pojašnjenje: to je primjesa zemlje koja se uz ugalj znala izvaditi. Jedanput je tako bio na disciplinskoj i bio kažnjen jer je bio kriv. Žalio se na Višu disciplinsku komisiju. U Žalbi je naveo kako ga radi tooga što muca nisu dobro razumjeli. I Viša disciplinska ga oslobodi. I on je pod stare dane dobio dijete. Kad je otišao u penziju imao je čini mi se vikendicu u Gornjij Stubici. Bio je snijeg pa se popeo na krov i čistio. Na žalost se poskliznuo i pao je i poginuo.
Za sada o tim posljednjim strojovođama na parnoj lokomotivu u Zaprešiću. Znali su doći i drugi strojovođe ali ovi su recimo bili najduže. Bio je i 1 naš Ukrajinac koji je bio strojovođa i u Trebinju na uzanoj.
Za sada dosta! Slijedi nastavak.
Možda vas smeta što o ovim ljudima pišem?

železocestnik
Direktor železnice
Poruke: 738
Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
Kontakt:

Re: Hrvatska

Porukaod železocestnik » 30 Nov 2018, 01:46

mali.paja, pozdravljen,

mi već čekamo na nastavak.

Pa nikdje drugdje ne možemo saznati, šta ste sve radili ;)

pozdrav
Darko

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1172
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Hrvatska

Porukaod mali.paja » 30 Nov 2018, 23:55

Nastavit ću o tome. Na našem forumu javljaju se filozofi koji koji smatraju da je rad na željeznici kao nešto tako i da su ljudi preplaćeni. Sa Mladenom i Urošem sam znao pričati o vlakovima. Uroš je radio u Ljubljani. Kaže Mladen: Volim željeznicu i vlakove ali NIKAD se ne bi primio posla prometnika, pogotovo u Ljubljani. Imali smo mi i ljudi sa fakultetom pa kad bi došli u prometni ured znali su reći: Ovo nije ni slično što smo na fakultetu učili. Imali smo jednog koji je vježbao za prometnika pa je od jada kad je vidio kakva je to posao bacio crvenu kapu i otišao. Nikad više nije došao na željeznicu.

Korisnikov grb
cira-1
Direktor železnice
Poruke: 1532
Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
Kontakt:

Re: Hrvatska

Porukaod cira-1 » 01 Dec 2018, 10:41

Parna lokomotiva i parna dizalica u stanici Zaprešić, 1978.
Parna lokomotiva serije 11-047 bila je dio teretne dizalice. Službeno je to bio pomoćni vlak br. I.U Zaprešiću je tada bilo rezalište (kasacija) vagona i lokomotiva..

Autor teksta i slike forumaš mali.paja

131.jpg
131.jpg (167.24 KiB) Pregledano 90 puta


Stanica Zaprešić
U Zaprešiću je, do ranih 1980-ih, na potezu od željezničkog mosta prek Krapine do zaprešićkog kolodvora, postojalo REZALIŠTE (KASACIJA) STARIH VAGONA I LOKOMOTIVA.
Osim starih vagona i puno parnih lokomotiva je, nažalost, ovdje završilo kao staro željezo.Slikano na zaprešićkom kolodvoru 1965. godine.
Skinuto sa Zaprešić grad kak te imam rad

134.jpg
134.jpg (57.09 KiB) Pregledano 90 puta

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 4460
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Hrvatska

Porukaod PECELJ » 03 Dec 2018, 13:12

46445194_256347121708627_3505777930217193472_n.jpg
46445194_256347121708627_3505777930217193472_n.jpg (182.45 KiB) Pregledano 67 puta
D

Korisnikov grb
cira-1
Direktor železnice
Poruke: 1532
Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
Kontakt:

Re: Hrvatska

Porukaod cira-1 » 06 Dec 2018, 10:46

Pronašao sam šemu koloseka u stanici Zaprešić. ali se ne visi triangla.

Skica stanice Zaprešić
Skica stanice Zaprešić.jpg
Skica stanice Zaprešić.jpg (54.17 KiB) Pregledano 42 puta


Povratak na “Železničke pruge iz našeg okruženja nekada i sada”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 1 gost