Lokomotive za uzani kolosek 600 mm

Lokomotive, motorni vozovi, vagoni...

Urednik: ivanjz

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 5018
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Lokomotive za uzani kolosek 600 mm

Porukaod PECELJ » 12 Nov 2018, 19:51

Ovo je lokomotiva "Kostolac" iz Muzeja u Požegi. Mislim da je za ovo priliku prefarbana.

Na drugoj fotografiji je ovaj tip lokomotive na Solunskom frontu.
Prilozi
kostolac.jpg
kostolac.jpg (154.8 KiB) Pregledano 168 puta
46028421_604734186609799_3065731940599463936_n.jpg
46028421_604734186609799_3065731940599463936_n.jpg (102.21 KiB) Pregledano 168 puta

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 5018
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Lokomotive za uzani kolosek 600 mm

Porukaod PECELJ » 12 Nov 2018, 20:14

Darko, pogledajte 1 stranu ove teme. Proizvođač ove lokomotive je iz USA.

Tanka vatra
Ložač
Poruke: 112
Pridružen: 03 Jan 2016, 19:34
Kontakt:

Re: Lokomotive za uzani kolosek 600 mm

Porukaod Tanka vatra » 12 Nov 2018, 21:16

Nešto više podataka o prikazanoj lokomotivi "Kostolac", tipa "Pechot-Bourdon" : proizvedena je u američkoj fabrici lokomotiva
Baldwin f.br.41983/1915.godine. Pripadala je grupi "Fairlie" - lokomotiva,što znači zglobna lokomotiva,sa dvostrukim parnim
kotlom postavljenim na dva pogonska parna obrtna postolja.
Na naše prostore su prispele tokom II sv.rata,kada su od strane nemačkih trupa dopremljene iz nepoznate sredine i uvrštene u
rad u kostolačkom rudniku uglja.Kažem prispele,jer je pored ove lokomotive bila još jedna istog tipa.
Istorijat i tehnički podaci ovih lokomotiva su prikazani zajedno sa slikom iste lokomotive u Muzeju saobraćaja u Drezdenu,i u
prevodu tehničke karakteristike glase :
- Tip : K 44.4 - Masa lokomotive u službi sa svim zalihama : 12,2 t
- Vrsta konstrukcije : B'B' n4t - Najveća brzina : 20 km/h
- Duž.preko odbojnika : 6140 mm - Indicirana snaga : 90 KS
- Prečnik pog. točka : 650 mm - Sadržaj uglja : 1,2 t
- Visina iznad GIŠ-a : 2605 mm - Sadržaj vode : 1,5 m3
- Masa prazne lokomotive : 9,5 t - Širina koloseka : 600 mm

Ukupno je proizvdeno oko 350 komada lokomotiva ovoga tipa u Francuskoj,Engleskoj i SAD-u.
Inače lokomotiva "Kostolac" nije posebno ofarbana za ovu priliku.To je učinjeno još krajem 2011. i početkom 2012.godine,
sa ciljem da se ona prikaže u "originalnom" farbanju kakvo je bilo tokom službovanja na vojnim železnicama.

železocestnik
Direktor železnice
Poruke: 874
Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
Kontakt:

Re: Lokomotive za uzani kolosek 600 mm

Porukaod železocestnik » 12 Nov 2018, 23:33

PECELJ, pozdravljen,

ova druga lokomotiva sa brojem 127, nije sa Solunskog fronta.

Natpis kod te fotografije je:

Les petits trains de la grande guerre
Une locomotive Péchot-Bourdon au parc de génie du ravin de Marson (Marne)
Date : Janvier 1917
Lieu : Marson / Marne
Photographe : Pierre Pansier
Origine : ECPAD-ECPAD
Référence : SPA-22-N-894

Ova fotografija je skinuta sa strane Agencije ECPAD u Francuskoj, koja je pod tutorstvom Ministarstva odbrane: http://archives.ecpad.fr/les-petits-tra ... de-guerre/

Dakle, ja mislim, da je podatak, da je fotografija snimljena januara 1917 kod inženjeraca u Marsonu na Marni, tačan.

pozdrav
Darko

železocestnik
Direktor železnice
Poruke: 874
Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
Kontakt:

Re: Lokomotive za uzani kolosek 600 mm

Porukaod železocestnik » 13 Nov 2018, 02:01

Pozdravljeni,

kako kaže Tanka vatra, lokomotivi "Kostolac", tipa "Pechot-Bourdon" : proizvedena je u američkoj fabrici lokomotiva
Baldwin f.br.41983/1915.godine.

Pošto je fabrički broj lokomotive 41983 i izrađena je 1915. godine, onda postoji stvarno velika verovatnoća, da je proizvedena u tvornici Baldvin i to 1915 godine i da je to jedna od ovih na donjoj fotografiji:

Slika

malo bolja resolucija: https://www.flickr.com/photos/interneta ... wJ-25hN2wi

100 lokomotiva tipa "Pechot-Bourdon" bilo je izgrađeno 1915. godine u tvornici Baldwin.
Tvornički brojevi od godine 1911 do 1918 su bili od: 36698 do 49177.

Pogledajmo bliže, koji brojevi su bili u pitanju za tu tranšu lokomotiva u 1915 godini.

Pogledajmo jednu, koju sam već dodao ovdje, a bila je izrađena kod Baldwina u 1915. godina za francusku vladu:

Slika

Ima broj 69, tvornički broj se ne vidi na tabli proizvađaća.

Pogledamo malo bolje :shock:

Slika

Tvornički broj je 41.944 (izrađena junija 1915). Izrađena je artileriju francuske vojske.

Dakle u ovoj tranši bio je i kasniji "Kostolac" zbog tvorničkog broja 41983. Izrađeno je bilo 100 lokomotiva kod Baldwina u junu 1915.
link:
https://archive.org/stream/railwaylocom ... 1/mode/1up

To mi je najbliži broj:

Slika

Možda još karakteristike lokomotive:

Slika

...i još jedna iz enciklopedije:

Slika

Da vidimo, kako su se izrađivali parni kotli u Americi...njih stotina...

Slika

pozdrav
Darko

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 5018
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Lokomotive za uzani kolosek 600 mm

Porukaod PECELJ » 13 Nov 2018, 10:31

Darko, veliko ti hvala na ovim detaljnim objašnjenjima i informacijama. Svaka čast a posebno na uloženom trudu.

Ja sam više za povrinsko kopanje a ti Boga mi jamski radnik !!!!!

Srdačan pozdrav

železocestnik
Direktor železnice
Poruke: 874
Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
Kontakt:

Re: Lokomotive za uzani kolosek 600 mm

Porukaod železocestnik » 14 Nov 2018, 02:16

PECELJ, pozdravljen,

danas ti ta sva digitalizacija dokumenata, knjiga omogućuje, da možeš pronaći skoro svaki podatak.

Dobro, za "Kostolac" neznam, da li postoji lokomotivska knjiga sa brojem ili neki drugi dokumenat.

Ako je stvarno izrađena kod Baldwina u Americi, nema problema, odmah se to može provjerit u Američkim arhivima iz originalnih knjiga proizvađaća lokomotive Baldwin, pored možeš dobiti i nacrt lokomotive.

Neverovatno...

U 100 godina ( 1856-1956) kod Baldwina su izradili 70.500 lokomotiva :shock:

Slika

link: https://edan.si.edu/slideshow/slideshow ... -AC/AC0157


Robert Francis Fairlie primio je patent za zglobne lokomotive,sa dvostrukim parnim kotlom postavljenim na dva pogonska parna obrtna postolja već 12.5.1864.
Fairlie je umro 1885. godine, ali razvoj ovog tipa lokomotiva je otišao dalje.
link za R.F.Fairlie: https://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Francis_Fairlie

Prosper Pechot primio je za dopuno lokomotive patent 3.6.1887, tako da su počeli izrađivati model 1888 v večem broju..

Do godine 1914 izradili su već 62 lokomotivu kod više proizvađaća (Franco-Belge, Fives-Lille i kod Decauville).
Prva bila je izrađena 1888. godine kod proizvađaća Société métallurgique, Tubize za firmu Decauville, porućena je bila za francusku artileriju, a imala je ime "France" (Francuska).
Od 1915. godine dalje su izradili 270 lokomotiva kod Baldwin-a i kod North British Locomotives (Glasgow). Vse skupa bilo je izrađenih 356 lokomotiva. Možda koja gore ili dole ;)


Više o "Pechot-Bourdon" lokomotivama: https://wikimaginot.eu/V70_glossaire_de ... id=1000266

i na wikipediji: https://en.wikipedia.org/wiki/Trench_railways

pozdrav
Darko


Povratak na “Vučna i vozna sredstva sa nekadašnjeg uskog koloseka”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 1 gost