Lokomotive SDŽ 351, 352 i 353

Lokomotive, motorni vozovi, vagoni...

Urednik: ivanjz

Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 5575
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Lokomotive SDŽ 351, 352 i 353

Porukaod ivanjz » 30 Mar 2012, 19:28

G. sdž361 je u jednom od svojih postova naveo je sledeće za ovaj tip lokomotiva.

“Kada je pruga Ćuprija (tačnije rečeno Donja Ćuprija kako je bio zvanični naziv male stanice za uski kolosek) - Senjski rudnik otvorena SDŽ su nabavile tri troosovne lokomotive obične konstrukcije od nemačke fabrike Hartmann iz Kemnica (Saksonija). Lokomotive su imale oznake SDŽ 351-353 (sistem označavanja lokomotiva uskog koloseka na SDŽ je bio da počev od 350 svaka serija lokomotiva ima svoju "deseticu". Sledeći tip lokomotive je počinjao sa brojem 361. Ako bi u seriji bilo više od deset lokomotiva onda se ta desetica preskakala. Ovaj sistem je važio do formiranja železnica SHS ali mi ne bi bili Srbi da neki put iz potpuno nepoznatih razloga nije odstupljeno od ovog sistema).

Slika

U početku su ove lokomotive zadovoljavale ali vremenom sa rastom prevoza došlo je do potrebe za jačim lokomotivama. Takođe zbog "zdepaste" konstrukcije i pomalo visokog težišta prilikom problema sa kočenjem lako su ispadale iz šina. Već sam pominjao da je bilo dosta teških nesreća na ovoj pruzi. Nakon što su pristigle u većem broju malet lokomotive mašine SDŽ 351-353 su poslate na druge pruge za manevarsku službu. Jedna je nestala tokom I svetskog rata (najverovatnije u udesu prilikom povlačenja srpske vojske u jesen 1915.). Preostale dve su nastavile da manevrišu po raznim stanicama Srbije sa SHS brojevima 11001 i 11002. Kasirane su oko 1933. godine tako da nikad nisu dobile JDŽ oznaku serije. Podatak iz knjige Tadeja Bratea da su korišćene i na šumskoj pruzi Ćićevac - Sveti Petar nije tačan.“

Slika

Povratak na “Vučna i vozna sredstva sa nekadašnjeg uskog koloseka”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta

cron