Železnice na solunskom frontu

Pruge uskog koloseka u svetu nekada i sada
Igor Legaz
Vozovođa
Poruke: 273
Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01

Re: Železnice na solunskom frontu

Porukaod Igor Legaz » 25 Dec 2018, 20:22

Sad vidim da je ovaj autor falio na standardno nepouzdanoj "wikipedia". Udaljenost od stanice Elešnica i stanice Zlatarevo, nije mogla biti svega 600 metara.


Danas, nedaleko od lijeve obale rijeke Strumice, postoji cestovni granični prijelaz Novo Selo (Sjeverna Makedonija) - Zlatarevo (Bugarska).

Ako je stanica Zlatarevo bila na km 31.0 od stanice General Dimitrov, a projektirana stanica Novo Selo na km 40.9, od stanice General Dimitrov, onda je udaljenost između stanice Zlatarevo i projektirane stanice Novo Selo bilo oko 10 km, što se može prihvatit.

Negdje sam pročitao da su kolosijeci bili postavljeni do km 37, odnosno, da je nedostajalo još oko 4 km da se uspostavi promet do stanice Novo Selo.

Da je uspostavljen promet do stanice Novo Selo, država Sjeverna Makedonija bi mogla pridodati još jednu tesnolinejku.

Ali, ipak, možda može proć nešto drugo. Često, kad se grade pruge, onda se koriste radni vlakovi za dopremanje šina.

Jako važan je podatak (ako je istinit, odnosno ako sam ga dobro zapamtio) o "km 37", jer je ta mikrolokacija morala biti zapadno od graničnog prijelaza, kojeg sam napisao.

Znači, postoje izgledi da država Sjeverna Makedonija dopiše još jednu uskotračnu željeznicu, prema kriteriju "radnih vlakova", ali to neće bit jednostavno dokazat.
Prilozi
2018-12-25 18.20.29_29.jpg
2018-12-25 18.20.29_29.jpg (118.17 KiB) Pregledano 180 puta

Igor Legaz
Vozovođa
Poruke: 273
Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01

Re: Železnice na solunskom frontu

Porukaod Igor Legaz » 25 Dec 2018, 20:58

Dodajem još dvije skice na kojoj su označene zapadne granice države Bugarske za vrijeme WW1.

Naime, od 1913. godine, pa do mirovnih konferencija koje su uslijedile nakon WW1, Strumica je bila dio teritorija Bugarske, što mlađi čitatelji foruma možda ne znaju.
Prilozi
IMG-a910b7c85566b6e0059d4af8295e7193-V.jpg
IMG-a910b7c85566b6e0059d4af8295e7193-V.jpg (204.92 KiB) Pregledano 176 puta
IMG-bc8a4be68a1ada09640ef0ddeb9d5b99-V.jpg
IMG-bc8a4be68a1ada09640ef0ddeb9d5b99-V.jpg (221.27 KiB) Pregledano 176 puta

Igor Legaz
Vozovođa
Poruke: 273
Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01

Re: Železnice na solunskom frontu

Porukaod Igor Legaz » 25 Dec 2018, 22:47

Ništa od "km 37". Ispravan podatak je: "km 34".

Nažalost, država Sjeverna Makedonija, ni po kojoj osnovi ne može pripisati neku dionicu uskotračne pruge pokraj rijeke Strumice.

Dakle, zamišljena pruga: Pripečene (General Dimitrov) - Petrič - Elešnica - Zlatarevo - Novo Selo - Strumica, bila je realzirana samo do "km 34", a pripadajuća mikrolokacija ne prelazi današnju granicu između država Bugarske i Sjeverne Makedonije.

Za utjehu, evo dvije fotografije s pruge ("600"): General Dimitrov (Pripečene) - Petrič
Prilozi
2018-12-25 22.41.36.jpg
2018-12-25 22.41.36.jpg (163.92 KiB) Pregledano 172 puta
2018-12-25 22.42.20.jpg
2018-12-25 22.42.20.jpg (142.36 KiB) Pregledano 172 puta

Igor Legaz
Vozovođa
Poruke: 273
Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01

Re: Železnice na solunskom frontu

Porukaod Igor Legaz » 26 Dec 2018, 09:45

Čitajući detaljnije tekst, kojeg sam jučer "postao" na forumu:


Димитър Деянов.

За да се синхронизира по-добре управлението на железниците и на железопътните войски, командирът на железопътната дружина полковник Руси Лудогоров внася в ЩДА предложение за сформиране на военновременен орган – Висше военно управление на железниците, което да обедини експлоатационната и строителната дирекция на БДЖ със съществуващите ж п части.


zaključio sam da valja pribaviti originalne zapise koje je ostavio artiljerijski pukovnik bugarske vojske Руси Лудогоров. Pukovnikove zapise nisam mogao naći na internetu, ali ima načina kako doći do tih zapisa. Treba ići u Sofiju i tamo potražiti prema uputstvima, koja su predstavljena u prilogu.

Dalje, našao sam članak iz bugarskog tiska o planu gradnje željezničke pruge Strumica - Petrič. Međutim, članak je iz 2001. godine, pa mi se čini da će željezničko povezivanje Strumice i Petriča ostat san (jedan iz dugog niza nerealiziranih balkanskih projekata).
Prilozi
IMG-7c8ca681176bff237d2db08dac36ad72-V.jpg
IMG-7c8ca681176bff237d2db08dac36ad72-V.jpg (225.76 KiB) Pregledano 162 puta
Plan.jpg
Plan.jpg (146.07 KiB) Pregledano 162 puta

Vladimir
Pružni radnik
Poruke: 1
Pridružen: 10 Jan 2018, 20:39
Kontakt:

Re: Železnice na solunskom frontu

Porukaod Vladimir » 30 Dec 2018, 19:36

g.Legas,

Nemogu da razumem dali ste vozoljubitel ili "politicar" pa isticete neke politicke pamflete u svo tekstu "Zeleznice na solunskom frontu"

- Odakle vam naziv u vasem tekstu - .... da država Sjeverna Makedonija dopiše ... Nažalost, država Sjeverna Makedonija,....

No to ostavljam vama i vasoj savesti

A sa druge strane
- Znajuci da se tokom kojekakvih ratova u samo godinu dana moglo nekoliko puta menjati granice (u ovom slucaju Strumice koju navodite)

Tako da
- Prema Vasoj tezi izlazi da prva pruga iz 1860 na delu Medzumurja ustvari nemoze da pisete da je to prva pruga Hrvatske nego Austrije t.e Ungarije.

A TO DOKLE SE STIGLA PRUGA, E TO JE TEMA ZA PRAVOG LJUBITELJA I ISTRAZIVACA

Budite mi dobro,
Vladimir Petkov, Skopje, Republika MAKEDONIJA.

====== MOLIM OBRISATI KAD BUDE PROCITANO ======


Povratak na “Pruge uskog koloseku u svetu nekada i sada”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 1 gost