Pruga uzanog koloseka Bileća - Nikšić - Podgorica

Sve vezano za nekadašnje pruge uskog koloseka u Crnoj Gori
Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 4914
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Pruga uzanog koloseka Bileća - Nikšić - Podgorica

Porukaod ivanjz » 07 Apr 2014, 13:31

Dolazak prvog voza u Nikšić.

http://www.google.com
Prilozi
Niksic-prvi-voz.jpg
Niksic-prvi-voz.jpg (90.07 KiB) Pregledano 657 puta

Korisnikov grb
PECELJ
Ministar železnica
Poruke: 3914
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruga uzanog koloseka Bileća - Nikšić - Podgorica

Porukaod PECELJ » 10 Apr 2014, 15:45

Ložionica u Nikšiću :

NK-lozio  -9.jpg
NK-lozio -9.jpg (71.84 KiB) Pregledano 637 puta

Korisnikov grb
PECELJ
Ministar železnica
Poruke: 3914
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruga uzanog koloseka Bileća - Nikšić - Podgorica

Porukaod PECELJ » 10 Apr 2014, 15:47

Manevarka u Nikšiću :

izlozba068jf5.jpg
izlozba068jf5.jpg (72.09 KiB) Pregledano 636 puta

Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 4914
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Pruga uzanog koloseka Bileća - Nikšić - Podgorica

Porukaod ivanjz » 10 Maj 2014, 15:53

Železnička stanica u Nikšiću u vreme otvranja pruge.

http://www.google.com
Prilozi
Niksic-Stanica.jpg
Niksic-Stanica.jpg (91.83 KiB) Pregledano 614 puta

Korisnikov grb
PECELJ
Ministar železnica
Poruke: 3914
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruga uzanog koloseka Bileća - Nikšić - Podgorica

Porukaod PECELJ » 06 Nov 2014, 11:31

Zgrada žel.stanice Nikšić :

Novine-Zeljeznica3.jpg
Novine-Zeljeznica3.jpg (52.03 KiB) Pregledano 530 puta

Korisnikov grb
PECELJ
Ministar železnica
Poruke: 3914
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruga uzanog koloseka Bileća - Nikšić - Podgorica

Porukaod PECELJ » 06 Nov 2014, 11:43

Vozni red iz 1949.godine :

Slika
Slika

Korisnikov grb
PECELJ
Ministar železnica
Poruke: 3914
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruga uzanog koloseka Bileća - Nikšić - Podgorica

Porukaod PECELJ » 12 Nov 2014, 11:18

Red vožnje iz 1954/55.godine :

RV Hum-Titograd  54-55.jpg
RV Hum-Titograd 54-55.jpg (109.54 KiB) Pregledano 512 puta

Korisnikov grb
wulfy
Desetar pruge
Poruke: 22
Pridružen: 15 Nov 2014, 19:42
Mesto: Budva - Crna Gora
Kontakt:

Re: Pruga uzanog koloseka Bileća - Nikšić - Podgorica

Porukaod wulfy » 16 Nov 2014, 12:19

PECELJ piše:1968.godine ukida se uzana pruga Nikšić-Titograd zbog izgradnje normalnog koloseka na toj deonici,
pa smo do 1976.godine (ukida se i uzana pruga do Nikšića) mogli videti i ovakvu sliku na stanici Nikšić - lokomotive i sa uzanog i normalnog koloseka :

Niksic...jpg


Hm, sumnjam da je ovo Nikšić. Naime, pruga normalnog kolosjeka je išla na relaciji Bar - Titograd - Nikšić (sve dok se '76 nije otvorio krak ka Beogradu), a od Nikšića je išao uzani kolosjek. Za prugu normalnog kolosjeka (počela da radi od '59) nabavljale su se dizel-hidraulične, a kasnije dizel-električne lokomotive. Hoću reći, da je parna lokomotiva na taj dio normalne pruge (koja je, da podsjetim, tada nije bila povezana sa ostatkom mreže) morala biti transportovana ili brodom (luka Bar) ili prugom uskog kolosjeka (Čapljina - Nikšić) ili drumskim putem. U svakom slučaju, čini mi se, neisplativo. Moguće da grešim, ali ne vidim niti jedan razlog da je na prugama normalnog kolosjeka u CG saobraćala parnjača. Zato je moja pretpostavka da je ovo prije stanica Čapljina.

Korisnikov grb
PECELJ
Ministar železnica
Poruke: 3914
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruga uzanog koloseka Bileća - Nikšić - Podgorica

Porukaod PECELJ » 16 Nov 2014, 16:06

wulfy piše:
PECELJ piše:1968.godine ukida se uzana pruga Nikšić-Titograd zbog izgradnje normalnog koloseka na toj deonici,
pa smo do 1976.godine (ukida se i uzana pruga do Nikšića) mogli videti i ovakvu sliku na stanici Nikšić - lokomotive i sa uzanog i normalnog koloseka :

Prilog Niksic...jpg više nije dostupan


Hm, sumnjam da je ovo Nikšić. Naime, pruga normalnog kolosjeka je išla na relaciji Bar - Titograd - Nikšić (sve dok se '76 nije otvorio krak ka Beogradu), a od Nikšića je išao uzani kolosjek. Za prugu normalnog kolosjeka (počela da radi od '59) nabavljale su se dizel-hidraulične, a kasnije dizel-električne lokomotive. Hoću reći, da je parna lokomotiva na taj dio normalne pruge (koja je, da podsjetim, tada nije bila povezana sa ostatkom mreže) morala biti transportovana ili brodom (luka Bar) ili prugom uskog kolosjeka (Čapljina - Nikšić) ili drumskim putem. U svakom slučaju, čini mi se, neisplativo. Moguće da grešim, ali ne vidim niti jedan razlog da je na prugama normalnog kolosjeka u CG saobraćala parnjača. Zato je moja pretpostavka da je ovo prije stanica Čapljina.


Prvo da Vas pozdravim g.wulfy i zahvalim na Vašem pojavljivanju na ovom forumu kao i dodatnim informacijama koje ste nam pružili za CG železnice.
Nažalost ne mogu se sada setiti izvora za onu fotografiju koj je u mom računaru.
Najpre da ispravim u mom tekstu onu godinu-treba da stoji 1965.g.
Teorijski je moguće da su se u periodu 65-76.g(76 se ukida se uzana pruga Bileća-Nikšić) u Nikšiću pojavljivale obe one lokomotive.
Vaša razmišljanja oko dopreme parne lokomotive normalnog koloseka u Nikšić su logična.
Na crnogorskom sajtu http://www.montenegrina.net/pages/pages ... autora.htm sam pronašao ovu fotografiju iz Bara sa propratnim tekstom-"Dolazak prvog voza na normalnoj pruzi iz Nikšića u Bar 27.novembra 1965.godine" :

prvi_voz_normalnog_kolosijeka Niksic-Bar 27.11.65.jpg
prvi_voz_normalnog_kolosijeka Niksic-Bar 27.11.65.jpg (81.73 KiB) Pregledano 490 puta


Ovo govori da je na deonici Bar-Titograd-Nikšić bilo i parnih lokomotiva.
Možda je ova služila samo za manevru ?
Za Čapljinu ne znam ništa a da je doprema bila lakša, to je sigurno.

Korisnikov grb
wulfy
Desetar pruge
Poruke: 22
Pridružen: 15 Nov 2014, 19:42
Mesto: Budva - Crna Gora
Kontakt:

Re: Pruga uzanog koloseka Bileća - Nikšić - Podgorica

Porukaod wulfy » 16 Nov 2014, 17:26

Najverovatnije je bilo parnih lokomotiva, to sam zaključio na osnovu teme koju ste postavili viewtopic.php?f=42&t=335

Tamo stoji da je 1959 godine bilo 1.713 parnih lokomotiva i 232 parne manevarke, dok je dizel manevarki bilo 6.

Tih 6 manevarki su najverovatnije bile one iz serije 730 (Jenbacher DH400C42) koje su kupljene 1958 god. Sumnjam, sada, da su svih šest odmah poslali u Titograd, kada je i na ostatku mreže falilo lokomotiva. Vjerovatno su poslate negdje a u međuvremenu na ovoj tek otvorenoj pruzi su poslate parnjače. Od 1960 godine Đuro Đaković proizvodi dizel manevarke (normalnog kolosjeka) tako da se taj broj povećava te su vjerovtno raspoređivane po potrebi.

Sada se postavlja pitanje, ako je bilo ovako kako sam napisao, koje su to parnjače bile, i odakle su došle?


Povratak na “Nekadašnje pruge uskog koloseka u Crnoj Gori”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 1 gost