Stranica 4 od 4

Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja

Poslato: 01 Mar 2017, 17:27
od Jaguar
Bosanska Mezgraja


Izvor:

Poglavlje koje nije u vezi s fotografijom

Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja

Poslato: 01 Mar 2017, 17:34
od Jaguar
Netko je ovu fotografiju naslovio "Mezgraja", a pametni google joj je "prepoznao" lokaciju kod Niša!

Naravno, ova lokacija nikakve veze nema sa Mezgrajom kod Niša.

To je Bosanska Mezgraja

Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja

Poslato: 06 Mar 2017, 20:51
od Jaguar
Stari Ugljevik. Rudnik ugljena.

Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja

Poslato: 19 Mar 2017, 12:04
od Jaguar
U tzv. "wikipedia", treba intervenirati i ubaciti ovo (prilog 3) što je napisao mister Keith Chester

Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja

Poslato: 31 Mar 2017, 14:29
od miodragko
Na priloženom amblemu (uz pohvalu za uložen trud na bilo kakvom obeležavanju nekadašnje pruge), ako dobro vidim, pogrešno je navedena širina koloseka.
Takođe, malo pretenciozno je navedeno - verovatno preuzeto iz priloženog teksta Snežane Milošević "poslednja pruga uzanog koloseka u Evropi kojom je vršen prevoz putnika".
Npr. u Slovačkoj, na Visokim Tatrama, vozio sam se (redovan red vožnje, karte na biletarnici, znači nije turistička pruga, poput Šarganske osmice) na relaciji Poprad -Tatranska Lomnica, vozom uzanog koloseka: doduše nije Ćira, sa drvenim vagonima, voz je poput Štadlera, ali je ipak uzani kolsek. Sigurno ima još ovakvih primera (Portugalija, Švajcarska).

Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja

Poslato: 01 Apr 2017, 00:10
od mali.paja
miodragko piše:Na priloženom amblemu (uz pohvalu za uložen trud na bilo kakvom obeležavanju nekadašnje pruge), ako dobro vidim, pogrešno je navedena širina koloseka.
Takođe, malo pretenciozno je navedeno - verovatno preuzeto iz priloženog teksta Snežane Milošević "poslednja pruga uzanog koloseka u Evropi kojom je vršen prevoz putnika".
Npr. u Slovačkoj, na Visokim Tatrama, vozio sam se (redovan red vožnje, karte na biletarnici, znači nije turistička pruga, poput Šarganske osmice) na relaciji Poprad -Tatranska Lomnica, vozom uzanog koloseka: doduše nije Ćira, sa drvenim vagonima, voz je poput Štadlera, ali je ipak uzani kolsek. Sigurno ima još ovakvih primera (Portugalija, Švajcarska).

Pod uzane pruge spada sve što je uže od 1435mm. Austrija ima dosta pruga kolosijeka 760mm gdje se obavlja redovit prome. U Italiji negdje na jugu oko Barija ima velika mreža pruga širine oko 900mm sa redovitim prometom putnika. Da ne spominjemo Francusku, Ukrajinu, Bugarsku itd. Portugal je svoje uzane pruge koliko znam od 1000mm ukinuo. Tamo su vozili naši motorni vlakovi serije 802. Nakon ukidanja pruge za Nikšić, Dubrovnik i Višegrad prepravljena su postolja sa 760 na 1000mm. Nakon ukidanja uzanih pruga u Portugalu ti motorni vlakovi su završili u Južnoj Americi (Peru) i Africi (Mozambik).