Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Sve vezano za pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini
Igor Legaz
Direktor železnice
Poruke: 523
Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
Kontakt:

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Porukaod Igor Legaz » 15 Apr 2019, 11:21

PECELJ piše:Za sliku 32, gde se u pozadini vide minareti, mislim da voz napušta stanicu Travnik ka Golešu.


Za "photo 32" John Batts je ispravno zapisao u legendi: "approaching Travnik" (približavanje Travniku).

Vlak prilazi Travniku, nakon što je napustio Dolac n/L, samo što je povlačna lokomotiva postavljena u "rückwärts". [Dolac je rodno mjesto Iva Andrića.]

Kad se u Travnik ulazi automobilom s istočne strane (iz pravca Viteza), brdo (gdje su bedemi starog grada) su na desnoj vozačevoj strani.

Igor Legaz
Direktor železnice
Poruke: 523
Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
Kontakt:

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Porukaod Igor Legaz » 15 Apr 2019, 11:50

PECELJ piše:I slika 33 je verovatno pre Goleša (?)


Ovo nije lako razriješit bez "terenskog rada", zato jer podaci o početku "rack" (kako je naveo John Batts u legendi) dionice (iz pravca Turbe), ili odstupaju ili su nedostatni.

Skica 1
Prema ovoj skici, Abtova šina počinje nakon Turbe, a prije Goleš. Ova skica je važna zato jer se vidi da je max n.v. dionice Travnik - Donji Vakuf, bila 779.2 m.n.v. i to unutar tunela Komar (duljine 1360 m).
Na skici je prikazan ideja prokopavanja tunela duljine 3100 m, na 695 m.n.v. (što nikad nije realizirano).

Skica 2
Ovdje su prikazani nagibi, ali ne znam "dešifrirati" da li su napisani podaci o duljini Abtove dionice.

Shema 3
Iz ove sheme, proizlazi da od stanice Goleš do stanice Oborci ima 10.8 km, što odstupa od podataka iz skice 1.
Prilozi
Komar uspon  -11-1.jpg
Komar uspon -11-1.jpg (117.73 KiB) Pregledano 324 puta
TPP_Lasva_Gornji_Vakuf-21.jpg
TPP_Lasva_Gornji_Vakuf-21.jpg (208.62 KiB) Pregledano 324 puta
GRAF_LASJAJ_02-06-1957_1.jpg
GRAF_LASJAJ_02-06-1957_1.jpg (201.75 KiB) Pregledano 324 puta

Igor Legaz
Direktor železnice
Poruke: 523
Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
Kontakt:

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Porukaod Igor Legaz » 15 Apr 2019, 19:06

Ovdje sam našao podatak da je duljina Abtove dionice iznosila 8.4 km.

------

Quelle

Ivan Orović: "Železničke pruge u Bosni i Hercegovini", Bosanska Pošta, Sarajevo, 1938.
Prilozi
IMG-25c39546f377723b3aec2d56c40b2c25-V.jpg
IMG-25c39546f377723b3aec2d56c40b2c25-V.jpg (141.67 KiB) Pregledano 309 puta
2019-04-15 19.56.18.jpg
2019-04-15 19.56.18.jpg (144.77 KiB) Pregledano 309 puta
IMG-ce3764dd80307e42b32f16852b43dbb1-V.jpg
IMG-ce3764dd80307e42b32f16852b43dbb1-V.jpg (142.22 KiB) Pregledano 309 puta

Igor Legaz
Direktor železnice
Poruke: 523
Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
Kontakt:

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Porukaod Igor Legaz » 16 Apr 2019, 14:27

PECELJ piše:I slika 33 je verovatno pre Goleša (?)


Igor Legaz piše:Ovo nije lako razriješit bez "terenskog rada", zato jer podaci o početku "rack" (kako je naveo John Batts u legendi) dionice (iz pravca Turbe), ili odstupaju ili su nedostatni.


Bez "terenskog rada" sam odredio približnu lokaciju, gdje je John Batts snimio fotografiju br. 33. Pomogla mi je skica (prilog 1)

Dakle:

0. stanica Goleš je na km 42+108

1. početak zupčanice je na km 43+394

2. John Batts zapisuje za fotografiju br. 33 (prilog 3): "Looking ahead on rack section" (približna lokacija je na km 44+000)

3. kraj zupčanice je na km 45+800

4. jugoistočni portal tunela Komar je na km 45+800

5. sjeverozapadni portal tunela Komar je na km 47+262

6. stanica Komar je na km 47+400

7. početak zupčanice je na km 47+580

8. kraj zupčanice je na km 50+888

9. stanica Oborci je na 52+823
Prilozi
Goles.jpg
Goles.jpg (89.87 KiB) Pregledano 287 puta
Goles.tunelKomar.jpg
Goles.tunelKomar.jpg (173.94 KiB) Pregledano 287 puta
33.jpg
33.jpg (213.06 KiB) Pregledano 287 puta

Igor Legaz
Direktor železnice
Poruke: 523
Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
Kontakt:

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Porukaod Igor Legaz » 16 Apr 2019, 15:05

Napomena uz prethodni post!


3. kraj zupčanice je na km 45+800


Jugoistočni portal tunela Komar je na km 45+900 , ali sam, prilikom pisanja, omaškom napisao "8" umjesto "9".


4. jugoistočni portal tunela Komar je na km 45+800



Držim da je, na skici stanice Goleš (prilog 1), pogrešno napisano "45 + 80", i smatram da je ispravno: "45 + 880".

To sam ustanovio naknadnim detaljnim pregledavanjem fotografije (prilog 2), gdje je John Batts snimio približavanje vlaka jugoističnom portalu tunela Komar.

Vidi se Abtova zupčanica između povlačne lokomotive i tunela, što ne bi moglo biti, u slučaju. "45 + 80" (odnosno: km 45 + 080).

Desetarski magacin (koji se na fotografiji vidi između povlačne lokomotive (postavljene u "rückwärts") i jugoističnog portala tunela Komar, je na km 45 + 880. Mislim da se vidi znak: "KZ" (kraj zupčanice),a John Batts je zapisao "Approaching tunnel on rack", u legendi za fotografiju br. 34.

John Batts je vidio da je vlak još "na zupčanici", ali nije znao (nije vidio) da unutar tunela Komar nije bilo Abtove zupčanice.
Prilozi
Goles.jpg
Goles.jpg (89.87 KiB) Pregledano 284 puta
IMG-4260289299807854fb6255cc7eeb7599-V.jpg
IMG-4260289299807854fb6255cc7eeb7599-V.jpg (213.66 KiB) Pregledano 284 puta

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 5010
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Porukaod PECELJ » 16 Apr 2019, 17:40

Čestitam g.Igore na izuzetnoj upornosti u iznošenju relevantnih činjenica koje su dovele do ispravnih zakljičaka, što i priliči Vama kao matematičaru !!! :)

Za sl.32 ste u pravu. Lokomotiva ide tenderom napred a iza nje se vidi dim.
Na šemi koloseka stanice Goleš nisam ni obraćao pažnju na gornji tekst koji je ključan.
Slab sam sa engleskim, ali je g,Batts umesto onog npr. "near Travnik" mogao navesti da se radi o stanici Dolac n/L ? To je i dovodilo do nekih nesporazuma.

Pozdrav !

Igor Legaz
Direktor železnice
Poruke: 523
Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
Kontakt:

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Porukaod Igor Legaz » 16 Apr 2019, 19:26

John Batts je u listopadu (oktobru) 1969. bio u Jugoslaviji.

U Jugoslaviju je ušao 4-OCT iz Grčke (vlak Athína - Beograd), a Jugoslaviju je napustio 9-OCT (vlak Zagreb - Graz).

Putovao je s prijateljem. John Batts je u Jugoslaviji snimao, praktično samo šinska vozila.

Valjda je njegov prijatelj snimao ostalo (na primjer, John Batts čak nije snimio vodopad na ušću Plive u Vrbas, a bio je u Jajcu).

U subotu, 4-OCT, vlakom "1435", u sumrak, stiže u Beograd, gdje je prespavao. Dok je vlak (kratko) bio na stanici u Skopju, snimio je nekakav vagon s tenkovskim gusjenicama (ne znam čemu je to služilo).

U nedjelju, 5-OCT, već prije podne kreće vlakom "760" za Sarajevo. U Užice je stigao za danjeg svjetla, ali ga je, očito, noć zatekla na Šargnu (jer nema tih slika), pa uz Drinu, pa Praču. Tek se razdanilo, kad je stigao u Sarajevo.

U ponedjeljak, 6-OCT, se vozi vlakom "1435" Sarajevo - Lašva, pa vlakom "760" Lašva - Jajce, pa natrag vlakom "760" Jajce - Lašva, te opet vlakom "1435" Lašva - Sarajevo. U Sarajevu je prespavao. Očigledno je bio iscrpljen, pa nije snimio tramvaje u Sarajevu.


U utorak, 7-OCT, ide vlakom "1435" Sarajevo - Čapljina, te pa vlakom "760" Čapljina - Dubrovnik. U Dubrovnik stiže kasno popodne, i snima tramvaje.

U srijedu, 8-OCT, nakon što je prenoćio u Dubrovniku, obilazi zidine, snima tramvaje i kreće vlakom "760" Dubrovnik - Čapljina, pa nastavlja vlakom "1435" Čapljina - Sarajevo - Zagreb (ne znam, kojom je rutom tada vozio vlak od Sarajeva do Zagreba. Da li, možda, preko Šamca ili preko Banje Luke). U Zagreb stiže sljedeće jutro.

U četvrtak, 9-OCT, ujutro je kratko bio u Zagrebu i onda krenuo vlakovima "1435" Zagreb - Ljubljana - Maribor - Spielfeld.

Krcato vožnje, a malo sati po dnevnom svjetlu u gradovima gdje bi noćio.

Ipak, imao je sreću, da ga je svuda pratilo lijepo vrijeme.

Nisam pregledavao sve albume, ali mislim da je imao neku mjesečnu evropsku kartu.

Da se vratimo na "near Travnik". Kad se uzme, koliko se mister John Batts izmorio, pravo je čudo, kako je imao koncentracije da bilježi sve one silne podatke.

Njegova fotodokumentacija je istinsko blago. Proputovao je cijeli svijet i ostavio mnoštvo antologijskih albuma.

Ispričavam se ako sam krivo upisao neko slovo ili brojku, jer sam potpuno "izgubio vid" gledajući ove silne slike.

Igor Legaz
Direktor železnice
Poruke: 523
Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
Kontakt:

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Porukaod Igor Legaz » 17 Apr 2019, 20:47

Citat:

"Nakon raspada Habsburške Monarhije, željezničkom prugom Lašva – Donji Vakuf – Jajce/Bugojno upravljaju Državne željeznice Kraljevine SHS, a kasnije Jugoslavenske državne željeznice (JDŽ/JŽ). Postojeći krak do Bugojna je 1941. produžen do Uskoplja odnosno Karamustafića Hana."

Quelle:
Ante Škegro: "Uskoplje"

Pouzdano znam da ova pruga nije završavala u Gornjem Vakufu (Uskoplju), ali ja nikako ne mogu pribaviti skicu pruge ("šumskog" kolosijeka) Gornji Vakuf - Karamustafići.
Prilozi
IMG-ec141732ba843341cb4fc8d5f9c7d848-V.jpg
IMG-ec141732ba843341cb4fc8d5f9c7d848-V.jpg (221.28 KiB) Pregledano 247 puta

Igor Legaz
Direktor železnice
Poruke: 523
Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
Kontakt:

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Porukaod Igor Legaz » 17 Apr 2019, 21:31

Na shemi stanice Gornji Vakuf, za "kolosijek III" je naznačeno: "KD 5 km VOJNO IND. KOLOSJEK".

Ako ono "KD" znači "kolosječna duljina", a udaljenost od stanice Gornji Vakuf do Karamustafića je približno 5 km, onda je "slučaj riješen".
Prilozi
2019-04-17 22.14.09_09 (1).jpg
2019-04-17 22.14.09_09 (1).jpg (148.47 KiB) Pregledano 241 puta

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 5010
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Porukaod PECELJ » 18 Apr 2019, 10:58

Železnička stanica Donji Vakuf 1969.godine.

Vidi se kompozicija voza kojom je J.Batts stigao u stanicu. U prvom planu lokomotova JŽ 97-o31.
Prilozi
2 d.Vakuf 97-031  69.jpg
2 d.Vakuf 97-031 69.jpg (227.94 KiB) Pregledano 224 puta


Povratak na “Nekadašnje pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta

cron