Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Sve vezano za pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini
mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1070
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Porukaod mali.paja » 07 Jul 2017, 21:58

Škoda koliko ja znam nije nikad vozila na niti jednoj pruzi osim Prijedor-Drvar-Lička Kaldrma. Čak je ta lokomotiva specijalno i pravljena za tu prugu. Ni lokomotiva serije UNRRA nije vozila na pruzi Jajce-Srnetica osim dio do Šipova. Možda je koja druga lokacija u pitanju?

Korisnikov grb
PECELJ
Ministar železnica
Poruke: 3918
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Porukaod PECELJ » 08 Jul 2017, 12:29

Što se tiče lokacije g.mali.paja, mislim da je ona dobra. Imali smo već par slika na str. 24 i 22 ove teme sa iste lokacije i uvek je u potpisu slike sa ebay stajalo Steinbeis i pogrešno Jajce. Od Šišova go Srnetice je bio veliki uspom (oko 22 %o) i tu su mogle ići uglavnom samo lokomotive UNRRA.
Lokomotivu ŠKODA sam viđao na ovoj trasi kao i u Šipovu a u Srnetici je to bila normalna stvar.

Šipovo (arhiv Brace Ajdina) :

Sipovo  -17.JPG
Sipovo -17.JPG (194.43 KiB) Pregledano 311 puta


Opet bilo je i UNRRI bez karakteristične oznake UNRRA na tenderu. već samo sa brojem (pozajmljen tender ?) :

382_001 Sipovo.jpg
382_001 Sipovo.jpg (133.63 KiB) Pregledano 311 puta


G.ivanjz je doneo zaključak što na drugoj lokomozivi nije opisalo UNRRA a pretpostavljam da je g.Tanka vatra razlikuje lokomotive (bez tendera) ?
I meni je padalo na pamet da je u pitanju možda Škoda. :D

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1070
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Porukaod mali.paja » 08 Jul 2017, 17:02

Na ove 2 zadnje slike prva lokomotiva nije Škoda. Druga je lokomotiva UNRRA. Lokomotiva UNRRA koliko znam nije mogla imati ničiji drugi tender osim svoje serije. To što ne piše ništa na tenderu nema veze. Moglo je vremenom biti izbrisano. Kompatibilni su bili tenderi serija 83 i 85. Nije rijetko bilo da su kod ove 2 serije tenderi bili izmješani. Na slici oko koje je polemika druga lokomotiva ili po željeznički vozna je stvarno Škoda. UNRRA je imala mogućnost prolaza kroz male radijuse jer su srednje 2 pogonske osovine bile bez vijenca bandaža. Na tim prugama su uglavnom vozile lokomotive tipa MALET. Neću tvrditi 100% da sam u pravu, moram pogledati u stare propise i pravilnike. Imam i DKVR za uzane pruge i moram to potražiti i pogledati.

Korisnikov grb
PECELJ
Ministar železnica
Poruke: 3918
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Porukaod PECELJ » 08 Jul 2017, 18:27

Hvala g.mali.paja na ispravci one prve slike. Prevari me dimnjak a ostalo i ne gledah toliko :D

Retko sno imali na forumu ove lokomotive. Između dva rata nosila je oznaku "Šipad 30" a posle JŽ 30 po Pospichalu)

Tanka vatra
Kondukter
Poruke: 63
Pridružen: 03 Jan 2016, 19:34
Kontakt:

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Porukaod Tanka vatra » 09 Jul 2017, 07:59

kako je kolega @mali.paja već objasnio obe "sporne" slike,nema potrebe baviti se daljim komentarima,sem da dodam da i te kako dobro
razlikujem i poznajem sve vrste lokomotiva,a naročito parne sa i bez tendera,tako da po tim pitanjima kolega @pecelj ima svojih nebuloza.
Naime,@Tanka vatra je kao vozoljubitelj (!) lično vozio parne lokomotive ser.01,33,62 i 83,ponekad i "Kennedyjevke" .Tada stečena znanja,uz
obimnu stručnu biblioteku omogućila su učestvovanje u osposobljavanju i aktiviranju muzejski parnih lokomotiva koje traju i danas,a po pitanju
železničkih aktivnosti refernce su poznate u Evropi.Toliko o tome.
I topla preporuka za kolegu @pecelj : zavucite se u i pod parnu lokomotivu,učestvujte u njenoj pripremi za vožnju,opslužujte je tokom vožnje,
kako bi ste stekli odgovarajuća znanja.Time bi ste nas oslobodili vaših nagadjanja i predpostavki pokupljenih po internetu i ebay-u koje iznosite
na uvaženom forumu.To samo pokazuje da se za problematiku parnih lokomotiva nalazite na nivou priučene neznalice.To vam najiskrenije tvrdim.
Ako treba to dokazati,rado stojim na raspolaganju!

Korisnikov grb
PECELJ
Ministar železnica
Poruke: 3918
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Porukaod PECELJ » 09 Jul 2017, 12:04

Poštovanje g.Tanka vatra,

čini mi se da ste bili jako nervozni i da Vas je neko ranije iznervirao kad ste pisali ovaj post. Sumnjam da sam ja tome puno doprineo , jer ono moje " a pretpostavljam da je g.Tanka vatra razlikuje lokomotive (bez tendera) ? " samo komstatuje Vaše znanje o parnim lokomotivama. Da ste dali i neko kraće objašnjenje, nešto bi i naučili. Ovako "Škoda 193x" i tačka :D

Primetili smo i ja i drugi na ovom forumu da ste dobar poznavalac parnih lokomotiva, što je i normalno jer ste se bavili tim poslom.
Opet vidite, ja u svom ranom veku svojim poslom nikada nisam bio vezan za železnoicu. Jedino što mi je pok.otac bio vozovođa na uzanim prugama u Valjevu, pa su me dečačke uspomene dovele do toga da kad sam otišao u penziju pre 5 godina postanem ljubitelj železnice i počnem da učestvujem na forumima. Ispočetka nisam ništa postovao, već samo učio a danas sam u stanju i nepto postovati. Normalno je da me ispravljaju veći poznavaoci i ja to sa radošću primam jer i dalje učim . To je moje prekraćivanje vremena u penzionerskim danima. Valjda nešto i doprinesem radu ovog foruma.
Vaš rečnik nekako nije bio prikladan na ovom forumu. Imamo mi i druge dobre poznavaoce na ovom forumu (sdz361, mali.paja, Darko i dr.) koji nas ispravljaju ali sve ti na jedan kulturan način. Zamislite da sam Vas ja pitao nešto iz svoje struke, da Vi niste znali i ja da Vam kažem da ste duduk ? :D

Moje je mišljenje da ovakvi forumi služe ljubiteljima železnice da nešto nauče, da se zabave i sve to na jedan opušten način.

Srdačan pozdrav !!!

železocestnik
Direktor železnice
Poruke: 573
Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
Kontakt:

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Porukaod železocestnik » 09 Jul 2017, 13:19

Pozdravljeni,

ivanjz piše:Travnik.

http://www.google.com



dodajem Travnik iz godine 1963. Baš nije bilo puno prometa...

Ulazak u grad sa istočne strane:

Slika

Za svaki slučaj, ako bi kome trebao koji detajl...

Slika

pozdrav
Darko

Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 4915
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Porukaod ivanjz » 12 Jul 2017, 14:04

Ćira prolazi kroz Travnik.

http://www.google.com
Prilozi
Travnik.jpg
Travnik.jpg (160.7 KiB) Pregledano 224 puta

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1070
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Porukaod mali.paja » 12 Jul 2017, 22:43

ivanjz piše:Ćira prolazi kroz Travnik.

http://www.google.com

Vozna lokomotiva je serije 97.

Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 4915
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Porukaod ivanjz » 13 Jul 2017, 10:16

Diverzija na pruzi kod Travnika 1944. godine. Lokomotiva je 185-037.

http://www.google.com
Prilozi
Travnik2.jpg
Travnik2.jpg (95.17 KiB) Pregledano 200 puta


Povratak na “Nekadašnje pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 1 gost