Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Sve vezano za pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini
železocestnik
Direktor železnice
Poruke: 572
Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Porukaod železocestnik » 22 Avg 2017, 19:37

Pozdravljeni,

ovo brdo pozadi stanice izgleda ovako malo oštrije:

Slika

pozdrav
Darko

sdz361
Mašinovođa
Poruke: 150
Pridružen: 02 Apr 2012, 17:19
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Porukaod sdz361 » 01 Sep 2017, 10:22

mali.paja me uputio na ovu temu. Moje mišljenje je da je na ovoj slici stanica Hum. I na prvi pogled mi stanica na slici izgleda suviše "prostrana" za Cavtat. Cavtat, iako nije bio mala stanica, je u odnosu na Hum ipak nekako "stešnjen".

Međutim glavni argiment je sledeći. Na stanici se vidi da je stanica dobro osvetljena, na peronskom prostoru između 2 i 3 koloseka se nalazi niz svetiljki, a i u pozadini u pravcu magacina (tj. otvorenih vagona koji stoje) se vide takođe neki stubovi, najverovatnije dodatnih svetiljki (za neku drugu namenu su suviše visoki). Ovakve rasvete je bilo samo na velikim stanicama, uključujući Hum. U stanicama ranga Cavtata nije bilo takvog osvetljenja već samo par svetiljki ispred vestibila, tj prostra između zgrade i prvog koloseka. Ovo sam proverio na dostupnim slikama i dokumentima i svi potvrđuju ovo. Čak u zadnjem dokumentu iz 1960. godine se navodi da su između Gabele samo stanice Hum i Uskoplje noću osvetljene, dok za Cavtat to ne piše.

Drugi argument je sledeći. Vidi se da je ovaj voz zaustavljen za duže vreme, mnoga vrata na vagonima su otvorena, oficiri se nonšalantno šetkaju pored voza. Pošto je ovo specijal komande Armije koji nestaje tek tako, mislim da je legenda tačna i da je voz zaustavljen zbog pauze za doručak. Ne vidim drugi razlog za to, sigurno ne čeka ukrštavnje sa nekim tertenim vozom ili ulazak putnika, a ni promenu lokomotiva i sl. A ako je u pitanju obedovanje onda opet može da se radi samo o Humu jer je jedino ta stanica imala restoraciju. U relativno maloj staničnoj zgardi u Cavtatu bi to bilo nemoguće organizovati, niti tamo ima kuhinje.

I na kraju treći argument. Kao što je u nekim člancima o I sv. ratu već pisano predeo oko Mihanića i Cavtata je jedini koji je izložen dejistvu neprijateljske flote. Sigurno nikom ne bi palo na pamet da voz sa komandom armije od cele bezbedne pruge zaustavlja na duže baš na jedinom delu na kome postoji opasnost od protivnika.

Dakle moje mišljenje je da je ovo ipak Hum.

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1070
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Porukaod mali.paja » 01 Sep 2017, 13:26

Cavtat je u zavjetrini, točnije ispod brda tako da je bio zaštićen od ratnog djlovanja sa mora. U Cavtatu se nalazi i vodonapojnik tako da se vlak i radi toga trebao duže zadržavati jer su 2 lokomotive trebale vodu uzeti.

železocestnik
Direktor železnice
Poruke: 572
Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Porukaod železocestnik » 03 Sep 2017, 19:55

Pozdravljeni,

pa stvarno ima pozadi stanice Hum brdo...

Slika

Slika

Ima li ko bolju fotografiju brda pozadi stanice, fotografirano iz stanice Hum ?

Da vidimo i usporedimo sa ovom:

Slika

pozdrav
Darko

železocestnik
Direktor železnice
Poruke: 572
Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Porukaod železocestnik » 03 Sep 2017, 22:42

Pozdravljeni,

ovo je brdo pozadi stanice Hum...

https://www.google.si/maps/place/Hum,+B ... 18.1843756


pozdrav
Darko

Korisnikov grb
PECELJ
Ministar železnica
Poruke: 3916
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Porukaod PECELJ » 15 Sep 2017, 10:33

Doček prestolonaslednika Austro-ugarske Franca Ferdinanda na stanici Mostar 25.06.1914.g. :

Франц Фердинанд стиже у Mostar 1914..jpg
Франц Фердинанд стиже у Mostar 1914..jpg (108.5 KiB) Pregledano 323 puta

Korisnikov grb
PECELJ
Ministar železnica
Poruke: 3916
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Porukaod PECELJ » 16 Sep 2017, 11:48

Na sajtu g.S.Ignjatovića pojavila se ova fotografija ali nije naznačeno koja je stanica?
Gledajući u GRAF pruge Čapljina-Hum mislim daje u pitanju stanica Hutovo. Odgovara i okolina. Molim za potvrdu.

DMU_802_Gabela-2.jpg
DMU_802_Gabela-2.jpg (152.4 KiB) Pregledano 301 puta


Hutovo_Station_1973_Jim-Horsford_820A_zps399ec307.jpg
Hutovo_Station_1973_Jim-Horsford_820A_zps399ec307.jpg (214.98 KiB) Pregledano 301 puta

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1070
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Porukaod mali.paja » 17 Sep 2017, 00:44

Da, Hutovo je na slici.

Korisnikov grb
PECELJ
Ministar železnica
Poruke: 3916
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Porukaod PECELJ » 22 Sep 2017, 12:14

Vijadukt i tunel u blizini železničke stanice Sjeklose :

Sjeklose vijadukt.jpg
Sjeklose vijadukt.jpg (235.35 KiB) Pregledano 253 puta


Popravka vijadukta kod Sjekose posle diverzije u WW II :

sjekose1.jpg
sjekose1.jpg (162.11 KiB) Pregledano 253 puta


I posle više od 100 godina vijadukt se i dalje dobro drži :

15356547_1910757439152221_6573039334846902796_n.jpg
15356547_1910757439152221_6573039334846902796_n.jpg (68.76 KiB) Pregledano 253 puta

Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 4914
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Porukaod ivanjz » 04 Nov 2017, 12:12

Vozna karta Gruž - Sarajevo. Zanimljivo je da piše Gruž a ne Dubrovnik.

http://www.google.com
Prilozi
Karta-Gruz-Sarajevo-1926.jpg
Karta-Gruz-Sarajevo-1926.jpg (64.21 KiB) Pregledano 219 puta


Povratak na “Nekadašnje pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta

cron