Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Sve vezano za pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini
mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1070
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Porukaod mali.paja » 12 Apr 2015, 22:36

cira-1 piše:83-044 u Foči. Slika je iz albuma Maglič Logging RR, Brod, Bosnia & Hercegovina, Yugoslavia

Trebao si postaviti ovaj link. Pogledajte ima izvrsnih slika koje nisu nigdje prije bile. Autor fotografija je Miško Kranjec.
https://www.flickr.com/photos/misko_k/s ... 1368464898

DraganFo
Nadzornik pruge
Poruke: 48
Pridružen: 31 Mar 2012, 08:02
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Porukaod DraganFo » 13 Apr 2015, 10:33

Zahvaljuem se malom paji na ovom odličnom linku koji me je vratio u mladost. Velika zahvalnost i autoru ovih izvanrednih slika Mišku Kranjecu. Koliko vidim sve su nastale 1974 godine malo prije ukidanja pruge prema Miljevini. Rekao bi da je ovo jutarnji voz.

Na ovo slici je željeznička stanica u Miljevini. Putnički voz sa drvenim vagonima za Foču kojim sam četiri godine putovao u Fočansku gimnaziju. Već sam rekao da je ovaj voz bio skoro uvjek mješoviti. Iznad zgrade željezničke stanice vidi se baraka gdje smo provodili vrijeme na igrankama i lijepim Miljevkama.
Prilozi
Miljevina.jpg
Miljevina.jpg (187.48 KiB) Pregledano 527 puta

DraganFo
Nadzornik pruge
Poruke: 48
Pridružen: 31 Mar 2012, 08:02
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Porukaod DraganFo » 13 Apr 2015, 10:40

Željeznička stanica Avdagića Luka. Voz je u pravcu Miljevine. Lijevo se vide vrbe uz rijeku Bistricu. Odmah na izlazu prema Foči gde se na slici vidi skretničarska kućica bio je željeznički most preko rijeke Bistrice. U Avdagića Luci uvijek je bilo vrlo malo putnika. U stanici se vidi i jedna "Maglićeva" lokomotiva. Na drugom kolosijeku vagoni puni uglja. Ostaci ovog mosta preko rijeke Bistrice postoje i danas.
Prilozi
ALuka1.jpg
ALuka1.jpg (141.53 KiB) Pregledano 527 puta

DraganFo
Nadzornik pruge
Poruke: 48
Pridružen: 31 Mar 2012, 08:02
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Porukaod DraganFo » 13 Apr 2015, 10:51

Fantastičen su ove fotografije iz kanjona rijeke Bistrice. Gledajući temu sa prugom Sukovo - Rakita ima dosta sličnosti.
Prilozi
Kanjon4.jpg
Kanjon4.jpg (226.53 KiB) Pregledano 526 puta
Kanjon2.jpg
Kanjon2.jpg (210.22 KiB) Pregledano 526 puta
Kanjon1.jpg
Kanjon1.jpg (199.71 KiB) Pregledano 526 puta

DraganFo
Nadzornik pruge
Poruke: 48
Pridružen: 31 Mar 2012, 08:02
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Porukaod DraganFo » 13 Apr 2015, 10:57

Još jedna slika iz kanjona rijeke Bistrice.
Prilozi
Kanjon5.jpg
Kanjon5.jpg (73.65 KiB) Pregledano 525 puta

DraganFo
Nadzornik pruge
Poruke: 48
Pridružen: 31 Mar 2012, 08:02
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Porukaod DraganFo » 13 Apr 2015, 11:00

Na ovoj slici vidi se vještački tunel koji je izrgađen jer su tu bili česti odroni snijega zimi pa pruga nije radilia i po nekoliko dana. Voz se kreće iz pravca Miljevine prema Foči i poslije toga se defakto izlazi iz kanjona.
Prilozi
Kanjon6.jpg
Kanjon6.jpg (221.07 KiB) Pregledano 525 puta

DraganFo
Nadzornik pruge
Poruke: 48
Pridružen: 31 Mar 2012, 08:02
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Porukaod DraganFo » 13 Apr 2015, 11:05

Ova fotografija je snimljena na Brodu na Drini odnosono Upravi željeznica koja se nalazila nedaleko. Krajnji desno kolosijek pripadao je JŽ i njime je pruga išla prema Foči. I voz koji se vidi kreće se prema Foči. Ostali kosijeci su "Maglićevii".
Prilozi
Uprava1.jpg
Uprava1.jpg (175.31 KiB) Pregledano 524 puta

DraganFo
Nadzornik pruge
Poruke: 48
Pridružen: 31 Mar 2012, 08:02
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Porukaod DraganFo » 13 Apr 2015, 11:26

cira-1 piše:83-044 u Foči. Slika je iz albuma Maglič Logging RR, Brod, Bosnia & Hercegovina, Yugoslavia


Mislim da je ovo lokalni voz koji je došao iz Ustiprače. Obično su u sastavu bila četri putnička vagona. U njemu je često bio kondukret naš Miljevac pokojnji Rajko Nogo pa smo mi uvjek tražili njegov vagon. Bila je to mala ušteda i za onako skromni naš studentski đžeparac.

Lijepa je i ova druga fotografija iz stanice u Foči. Vidi se lijevo stanična ograda i putnički voz u smjeru Ustiprače. Desno su drveni vagoni koji smo se vozili za Miljevinu. Vjerovatno je ovo kompozicija koja došla iz Miljevine.
Prilozi
Foca1.jpg
Foca1.jpg (181.73 KiB) Pregledano 612 puta

DraganFo
Nadzornik pruge
Poruke: 48
Pridružen: 31 Mar 2012, 08:02
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Porukaod DraganFo » 13 Apr 2015, 12:45

Na ovoj fotografiji Miška Kranjeca "Maglićev" voz dolazi na most preko rijeke Bistrice neposredno na ulazu u željezničku stanicu Avdagića Luka. U pozadni vidi se zgrada željezničke stanice Avdagića Luka.
Prilozi
Maglic35.jpg
Maglic35.jpg (86.71 KiB) Pregledano 795 puta

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1070
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Porukaod mali.paja » 14 Apr 2015, 00:12

DraganFo piše:Zahvaljuem se malom paji na ovom odličnom linku koji me je vratio u mladost. Velika zahvalnost i autoru ovih izvanrednih slika Mišku Kranjecu. Koliko vidim sve su nastale 1974 godine malo prije ukidanja pruge prema Miljevini. Rekao bi da je ovo jutarnji voz.

Na ovo slici je željeznička stanica u Miljevini. Putnički voz sa drvenim vagonima za Foču kojim sam četiri godine putovao u Fočansku gimnaziju. Već sam rekao da je ovaj voz bio skoro uvjek mješoviti. Iznad zgrade željezničke stanice vidi se baraka gdje smo provodili vrijeme na igrankama i lijepim Miljevkama.

Ovdje je sniman i jedan dio filma Valter brani Sarajevo. To su scene kada zarobe njemačkog strojovođu i zatvore. On se kasnije jedva pridigne i pusti vodu na vodonapojniku i tako Nijemci saznaju da je vlak otet.
Ja sam se samo jedanput vozo vlakom do Foče. Bilo je to 01.05.1975. godine. Kad čovjek vidi ove prekrasne predjele i prirodu. Koliko je samo trebalo nekad ljudima da to izgrade. I onda se netko nađe i sve to poukida. Da li je to moglo opstati? Ja mislim da da! Mislim da čak nije bila potreba za nekim velikim investiranjem. Nisu čak morale opstati ni sve te pruge u komadu. Moglo se na najinteresantnijim djelovima ostaviti za turiste. Koja je budala bila da je iz Dubrovnika ukinula prugu? Najljepši dio onaj izlaza iz Dubrovnika i penjanje serpentinama. Ili zupčanicu iz Konjica. I ona je mogla biti smo na dijelu gdje su zupčanici. Ja sam se vozio u Austriji na jednoj normalnotračnoj pruzi sa usponom od 80 promila. Austrijske željeznice su na toj nekadašnjoj zupčastoj pruzi ukinule promet. To su dali na upravljanje jednoj udruzi i ona sa šinobusima vozi turiste. Nikakvih kopliciranih propisa. Čak svi putnici sa kartom u selu u jednoj gostionici imaju popust kod narudžbe jela. Bio sam i tamo. Kod nas se između Zagreba i Beograda vozilo na pojedinim dionicama sa 160km/h. Isti takvi propisi su bili i za ove uzane pruge gdje se vozilo sa najviše 30 km/h. U Austriji sam se vozio i po prugama gdje strojovođa pregledava i prodaje karte. Doduše to nisu glavne magistrale. Ali zašto se nije moglo kod nas to napraviti? Isto tako je strojovođa sam stao pred skretnicom i po potrebi okrenuo skretnicu. To sam vidio i u Lurdu u Francuskoj. Inače kad spominjem Lurd, to je kolodvor sa najviše izvanrednih vlakova godišnje u svijetu. Jedne godine ih je bilo 2100. To su sve vlakovi sa prijevozom putnika. Mogao bih puno toga napisati ali ipak je ovo uskotračna tema na određenoj pruzi. Oprostite što sam bio malo duži u tekstu i koji malo ima doira baš sa ovom prugom.


Povratak na “Nekadašnje pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 1 gost

cron