Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Sve vezano za pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini
Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 5553
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Porukaod ivanjz » 17 Sep 2018, 15:16

Ovih dana se navršava 79. godina od otvaranja pruge Ustiprača - Foča. Na slici vijadukt Osanica i železnička stanica Goražde iz tog vremena.

http://www.google.com
Prilozi
Foca1.jpg
Foca1.jpg (147.65 KiB) Pregledano 520 puta

Igor Legaz
Direktor železnice
Poruke: 523
Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Porukaod Igor Legaz » 30 Sep 2018, 18:24

Nakon nekoliko godina traganja, napokon sam saznao gdje se nalazio (nalazi) Sečev Han.

Međutim, na kartama koje ja imam, ne mogu pronaći trag (vjerojatno industrijske) pruge Goražde - Sečev Han.

Poslao sam upit "filatelistima", ali nikakav odgovor dobio nisam.

Molim forumaše za pomoć
Prilozi
Secev.Han.jpg
Secev.Han.jpg (72.2 KiB) Pregledano 469 puta
SecevHan.jpg
SecevHan.jpg (68.18 KiB) Pregledano 469 puta
Secev.jpg
Secev.jpg (84.67 KiB) Pregledano 469 puta

Igor Legaz
Direktor železnice
Poruke: 523
Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Porukaod Igor Legaz » 04 Okt 2018, 09:19

Prilažem karte pruge uz Drinu, od Foče do Ustiprače (koja je u vrijeme crtanja karte bila pri samo završetku izgradnje) i od Ustiprače do Višegrada.

Kod Ustiprače je služila skela, kao veza za vlak, ali i u druge svrhe.
Prilozi
Gorazde.Visegrad.jpg
Gorazde.Visegrad.jpg (198.44 KiB) Pregledano 422 puta
Foca.Gorazde.jpg
Foca.Gorazde.jpg (211.5 KiB) Pregledano 422 puta

Igor Legaz
Direktor železnice
Poruke: 523
Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Porukaod Igor Legaz » 04 Okt 2018, 10:24

Na karti iz kraja tridesetih (vrijeme gradnje pruge Ustiprača - Foča), ucrtana je, tad postojeća pruga Govza - Miljevina - Oplazići (ušće Bistrice). Na karti je prikazan i teren oko prijevoja Čemerno.

Ono što je meni posebno privuklo pažnju, zapisano je u popratnom tekstu. Tamo se navodi da je postojao plan gradnje pruge Foča - Gacko - Bileća, kako bi se skratilo potovanje vlakom od Beograda do Dubrovnika.

Budući da je "pruga Čemerno" bila gotovo "nemoguća misija", u tekstu piše da je postojala ideja o trasiranju pruge uz Drinu, do sastava Tare i Pive (Šćepan Polje), a sve kako bi se zaobišao nesavladivi prijevoj Čemerno.

Izostalo je napisati, kako se to mislilo prugom spojiti Šćepan Polje i Bileću. Tako nešto je izuzetno teško nacrtati, a kamoli izgraditi.
Prilozi
Gacko.jpg
Gacko.jpg (196.55 KiB) Pregledano 418 puta
Cemerno.jpg
Cemerno.jpg (119.05 KiB) Pregledano 418 puta

Igor Legaz
Direktor železnice
Poruke: 523
Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Porukaod Igor Legaz » 14 Okt 2018, 11:05

Na ovo pitanje od 26.07.2018.

DraganFo piše:Ja nemam podatak da su ovi mostovi rušeni u I svjetskom ratu. Igore ako imate lijepo bi bilo da to napišete.


odgovorio sam 03.08.2018.

Igor Legaz piše:Kad sam napisao da su drinski mostovi rušeni u prvom svjetskom ratu, imao sam u vidu jedini tadašnji željeznički most preko Drine, kod ušća Lima ("Most na Drini"), te veličanstveni Sinanov most u Višegradu. Ako su ta dva mosta srušena (onesposobljena) u prvom svjetskom ratu, onda mi zvuči logičnim da je i drumski most kod Broda slično prošao.


Sad taj odgovor dopunjujem.

Već je u temi o "industrijskom" dijelu "pruge Miljevina", priložena fotografija drvenog mosta u Brodu, kojeg je "sentimentalna" Drina jednostavno "odnijela" 1922. godine.

Taj drveni most u Brodu, je izgrađen kako bi nadomjestio raniji željezni K.u.K. most.

Kao dodatna pretpostavka da željezni K.u.K. most u Brodu jest uništen u prvom svjetskom ratu, neka posluži podatak, da je i drveni most u Goraždu tad bio onesposobljen, o čemu je Dragutin Deroko napisao u svojoj kapitalnoj monografiji o mističnoj ljepotici

https://www.scribd.com/document/3801714 ... onografija
Prilozi
G1.jpg
G1.jpg (114.59 KiB) Pregledano 369 puta
G2.jpg
G2.jpg (87.55 KiB) Pregledano 369 puta
Gorazde.jpg
Gorazde.jpg (104.25 KiB) Pregledano 369 puta

Igor Legaz
Direktor železnice
Poruke: 523
Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Porukaod Igor Legaz » 14 Okt 2018, 12:10

Najprije da ispravim slučajnu pogrešku iz prethodnog posta:

... da je i drveni most u Goraždu tad bio onesposobljen ...


Taj dio posta, trebao je bit ovako napisan:

... da je i željezni most u Goraždu tad bio onesposobljen ...


Nastavljam.

U opisu toka Drine od Ustikoline do Goražda, bitan je podatak o "skeli sa žicom" malo uzvodno od Vranića Buka, jer ja ta skela postala važna veza za željezničku prugu, odnosno stanicu Vranići.

Za splavare i kajakaše, najbitniji je podatak o buku Đerdak.
Prilozi
U1G.jpg
U1G.jpg (95.47 KiB) Pregledano 364 puta
U2G.jpg
U2G.jpg (95.85 KiB) Pregledano 364 puta
U3G.jpg
U3G.jpg (81.33 KiB) Pregledano 364 puta

Igor Legaz
Direktor železnice
Poruke: 523
Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Porukaod Igor Legaz » 14 Okt 2018, 15:20

Ponavljam da je austrijski oficir Jan Rośkiewicz (Poljak iz ukrajinskog dijela Galicije) Bosnu i Hercegovinu obišao 1863. i 1864. te svoja zapažanja zapisao u "Studien über Bosnien und die Herzegovina", objavljenom 1868. godine.

Iz sadržaja 115. str. tog djela i karte koju je Jan Rośkiewicz izradio, jasno je, da je on Drinu, kod Ustikoline, prešao skelom.

Štoviše, na izdvojenom dijelu karte Bosne i Hercegovine, koji se odnosi na "hercegovački" dio Drine, tada, kad je Jan Rośkiewicz obišao Podrinje, nije bilo nikakvog drinskog mosta, a on je ucrtao pozicije 5 skela na Drini (Goražde, Ustikolina, Foča, Brod i Hum), te još jednu skelu na Tari (Šćepan Polje).

Skela "sa žicom" Cvilin - Ustikolina, koju navodi i Dragutin Deroko, postala je važna veza s prugom iz ove teme (željeznička stanica Ustikolina).
Prilozi
J.R.s.U.jpg
J.R.s.U.jpg (111.6 KiB) Pregledano 356 puta
Ustikolina.skela.jpg
Ustikolina.skela.jpg (135.08 KiB) Pregledano 356 puta
skela.Ustikolina.jpg
skela.Ustikolina.jpg (157.01 KiB) Pregledano 356 puta

Igor Legaz
Direktor železnice
Poruke: 523
Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Porukaod Igor Legaz » 15 Okt 2018, 13:35

U "industrijskom" dijelu teme "Miljevina", ja sam 10.10.2018., napisao:

Pribavljena je stranica "Ilustrovanog lista" iz studenog (novembra) 1922. godine. Tako saznajemo da je jeseni 1922. nabujala Drina, teško oštetila željezni most princa Karla u Foči ...
.

Ima nekih pogrešaka:

Prva pogreška je beznačajna, jer taj "Ilustrovani list" nije iz studenog (novembra) 1922., nego od 7. prosinca (decembra) 1922. [prilog 1].


Druga pogreška je vrlo značajna, jer nije jasno po čemu je to Drina, u jesen 1922., "teško oštetila" željezni most princa Karla u Foči?!

Nakon što sam dodatano pregledao fotografiju dijela željeznog mosta princa Karla [prilog 2] i pripadajući tekst, pod C [prilog 3], pišem sljedeće:

1. U prvom svjetskom ratu, dio željezne konstrukcije mosta princa Karla u Foči je srušen.

2. Nakon onesposobljenja mosta princa Karla u prvom svjetskom ratu, prijevoz osoba, stoke i robe (tereta) preko Drine u Foči, obavljao se skelom, a robe (tereta) i žičarom.

3. Kad skela nije mogla ploviti, kao sredstvo za transport tereta preko Drine u Foči, korištena je žičara (instalirana na srušenom dijelu mosta princa Karla).


Tako je "Ilustrovani list", br. 47 iz 1922., vrlo značajan, kao dokument o postojanju još jednog željezničkog mosta na Drini, u Foči, jer prijevoz žičarom, jest vrsta željezničkog transporta.
Prilozi
I.L.47.1922.jpg
I.L.47.1922.jpg (126.38 KiB) Pregledano 335 puta
Foca.1922.most.princa.Karla.jpg
Foca.1922.most.princa.Karla.jpg (245.97 KiB) Pregledano 335 puta
zicara.Foca.jpg
zicara.Foca.jpg (237.5 KiB) Pregledano 335 puta

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 5104
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Porukaod PECELJ » 05 Apr 2019, 11:49

Vreme je II sv.rata. Lokomotiva HDŽ 83-073 verovatno odlazi iz stanice Miljevina ka Foči ?

Izvor : Aca Z.Jovanović

83-073 HDZ.jpg
83-073 HDZ.jpg (79.28 KiB) Pregledano 199 puta

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1305
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Porukaod mali.paja » 05 Apr 2019, 13:06

PECELJ piše:Vreme je II sv.rata. Lokomotiva HDŽ 83-073 verovatno odlazi iz stanice Miljevina ka Foči ?

Izvor : Aca Z.Jovanović

83-073 HDZ.jpg

Ovo nije ratna fotografija nego scena iz filma "Valter brani Sarajevo"!


Povratak na “Nekadašnje pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 1 gost

cron