Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Sve vezano za pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini
Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 4836
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Porukaod PECELJ » 09 Apr 2019, 11:26

Železnička stanica Donji Vakuf 1966-godine.

Lokomotiva JŽ 97-006 koja potiskuje putnički voz prem prevoju Komar.
Izvor : ebay
Prilozi
s-l1600  Loco 97 006 1966 Original.jpg
s-l1600 Loco 97 006 1966 Original.jpg (157.12 KiB) Pregledano 274 puta

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 4836
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Porukaod PECELJ » 10 Apr 2019, 11:34

Detalj iz železničke stanice Jajce. Lokomotiva UNRRA na čelu putničkog voza.

Izvor : čini mi se da je nedavno na HR forumu bilo 2 linka stranog autora. Sad ne mogu to da nađem a ove slike su odatle ?
Prilozi
Jajce st.jpg
Jajce st.jpg (181.15 KiB) Pregledano 244 puta
Jajce st 1.jpg
Jajce st 1.jpg (194.66 KiB) Pregledano 244 puta

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 4836
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Porukaod PECELJ » 12 Apr 2019, 11:48

Negde u blizini Travnika. Snimak iz 1969.godine.
Prilozi
32 U blizini TR.jpg
32 U blizini TR.jpg (87.34 KiB) Pregledano 204 puta
33 u blizini tr.jpg
33 u blizini tr.jpg (173.94 KiB) Pregledano 204 puta

Igor Legaz
Šef stanice
Poruke: 476
Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
Kontakt:

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Porukaod Igor Legaz » 12 Apr 2019, 19:45

Mislim da su obje fotografije iz prethodnog posta snimljene u vožnji vlaka, od Donjeg Vakufa, prema Dolac na Lašvi.

Obje fotografije, snimljene su s istog mjesta (na desnoj strani vlaka). Na gornjoj fotografiji, snimljena je "potisna" lokomotiva, a na donjoj fotografiji je snimljena "povlačna" lokomotiva. Dvije lokomotive "97" su korištene za svladat prijevoj Komar.

Na gornjoj fotografiji, iza "potisne" lokomotive, ne vidi se Abtova (srednja) šina. Konfiguracija terena ne odgovara lokaciji između Donjeg Vakufa i Oborci.

Mislim da je lokacija između Turbe i Travnika (ne odgovara mi nekako dionica Goleš - Turbe).

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1264
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Porukaod mali.paja » 12 Apr 2019, 23:24

Pa i ne mora biti stalno u sredini nazubljena šina. One su bile samo na kritičnim dionicama. Na tim kritičnim dionicama je bila 1 specifična oznaka na tabli "PZ i SZ". To je obilježavalo "početak zupčanice i svršetak zupčanice". Čak su na pruzi između Konjica i Bradine neke dionice obilježavane ćirilićnim slovima. Im negdje i slike sa oznakom "C 3". Dugo mi nije bilo jasno što to znači? A to su bila ćiriličn slova za "svršetak zupčanice". Lokomotive zupčanice nisu vozile samo na velikim usponima. One su (dosta rijetko) vozile i na adhezionim dijelovima pruga. U početku kada je izgrađena pruga preko Ivna planine iz Konijca prema Sarajevu, lokomotive zupčanice su vukle skroz do Sarajeva.

Igor Legaz
Šef stanice
Poruke: 476
Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
Kontakt:

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Porukaod Igor Legaz » 13 Apr 2019, 08:56

Ako sam pravilno shvatio smisao prethodnog posta, želite upozoriti kako ne treba isključiti dionicu Oborci - Goleš, samo zato jer se na onoj fotografiji ne vidi Abtova zupčanica?

Sad, kad sam pogledao neke slike iz ovog članka

http://vremeplov.ba/index.php/nggallery/page/1?p=9796

uočio sam da su Oborci i Goleš imale "trešajbu" (Drehscheibe), ali ne i ložionicu.

Iz pripadajućih skica, moglo bi se saznat, da li je između Oborci i Goleš, bila neka dionica bez Abtove zupčanice.

Dolac na Lašvi je imao ložionicu, kao i Donji Vakuf.

Možda se "potisna" lokomotiva "97" ne bi "otkačila" u Goleš, ako bi trebalo da ide u ložionicu Dolac na Lašvi, odnosno, "potisna" lokomotiva se ne bi "otkačila" u Oborci, ako bi trebalo da ide u ložionicu Donji Vakuf.

U suprotnom, činjenica da su na kompoziciji angažirane dvije "97", ukazuje na veliku vjerojatnost da su one fotografije ipak snimljene između Oborci i Goleš i to na nekoj od dionica, gdje nije bilo Abtove šine.

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 4836
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Porukaod PECELJ » 13 Apr 2019, 12:37

Konačno sam pronašao linkove John Batts-a vezane za 1969.godinu na HR forumu, koje je postavio g.barac.

Mislim da je na prvoj slici snimatelj stajao na desnoj strani voza a na drugoj na levoj i na obe se vide potisne lokomotive serije 97. Takođe mislim da se ne vidi na prvoj srednja zupčasta šina.
John Batts daje i spisak fotografija pa su naše slieke obeležena sa 32 i 33. Vidi se da je to izgleda u blizini Travnika.

S 1.jpg
S 1.jpg (213.06 KiB) Pregledano 159 puta


Faktički na ovom Grafu se sve vidi :

GRAF_LASJAJ_02-06-1957_1.jpg
GRAF_LASJAJ_02-06-1957_1.jpg (201.75 KiB) Pregledano 159 puta


Upotreba zaprege i potiskivanje se u principu vršilo od Dolca na Lašvi do D.Vakufa zbog velikih uspona. To ne znači da su na celoj trasi išle lok.97 ali su morale na deonici Goleš-Oborci , gde je bila neprekidna zupćanica, osim u stanicama koje su uvek bile horizontalne.
Ponoviću da su stanice Dolac i D.Vakuf imale ložionice i okretnice a Goleš i Oborci samo okretnice.
Verovatno su lok.97 polazile iz Dolca i išle do Oborca a možda i do D.Vakufa. U povrtku su možda 97-ce polazile iz D.Vakufa ali sigurno od Oborca. Vozile bi do Goleša, gde je bile okretnica, a neki put i do D,Vakufa, gde bi se namirivale.

To je neko moje razmišljane :)

Igor Legaz
Šef stanice
Poruke: 476
Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
Kontakt:

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Porukaod Igor Legaz » 13 Apr 2019, 19:48

John Batts uz sliku "33" je zapisao "looking ahead on rack section" (gledajući naprijed prema "zupčanici").

Uz sliku "32", napisao je "approaching Travnik" (približavanje Travniku), samo što ja ne vidim nikakav minaret?!

Vlak je, vjerojatno, napustio stanicu Komar (slika "33"), pa slijedi "rack section" ("Abtova" dionica) do tunela Komar, a slika "32" je nastala kasnije, ali mi nikako nije jasno ono "minarets".

Igor Legaz
Šef stanice
Poruke: 476
Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
Kontakt:

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Porukaod Igor Legaz » 14 Apr 2019, 09:13

Pozdrav g. Pecelj.

Vi ste trebali samo postavit ovaj link:

https://www.transporttreasury.com/p677034260

Tek sad smo u situaciji da povežemo ono što je mister John Batts fotografirao, s onim što je zapisao. Sve ranije što sam napisao su bila nagađanja, pa zanemarite te pokušaje identificiranja lokacija "naslijepo".

Mister John Batts je ostavio izuzetno opsežnu i fantastično vrijednu dokumentaciju (od 1947. do 1979.) iz cijelog svijeta:

https://www.transporttreasury.com/f3164615

železocestnik
Direktor železnice
Poruke: 837
Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
Kontakt:

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Porukaod železocestnik » 14 Apr 2019, 10:16

Pozdravljeni,

nikako se nesmije zaboraviti nagađanja.

Mladi mogu da se nauće, kako nagađati...
...a stariji mogu posle, kad se pronađe neki dokumenat ili identificira lokacija na neki drugi način (100% tačna), preračunavati pouzdanost nagađanja (matematičkim putem) ;) :D

pozdrav
Darko


Povratak na “Nekadašnje pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 1 gost