Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Sve vezano za pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini
mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1172
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Porukaod mali.paja » 07 Okt 2018, 15:42

U pitanju bi bio vlak koji je još u Mostaru. Ide prema Konjicu. Do lokomotive bi bio službeni vagon. Samo što je prošao rampu kod Ledare. Ova zgrada u pozadini je dio od akumulatorske stanice. Kolosijeci u pozadini vode u Ložionicu Mostar.

Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 5344
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Porukaod ivanjz » 07 Okt 2018, 16:20

Hvala gospodine maili paja. Da ste nam živi zdravi!

Igor Legaz
Vozovođa
Poruke: 230
Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Porukaod Igor Legaz » 06 Nov 2018, 10:10

mali.paja piše:Na forumu "zeljeznice.nat" sam pisao nešto o ovome.
Talijani su krenuli sa izgradnjom pruge iz Metkovića prema Pločama. Kako su u međuvremenu kapitulirali nisu usojeli prugu završiti. Čak su čini mi se i ono što su napravili uništili. Imama 1 knjigu o dolini Neretve pa je moram potražiti i provjeriti? Istog posla su se prihvatili Nijemci. Pruga im je bila potrebna. Zašto? U to vrijeme ('44) trebao im je aluminij za rakete V-2. London je najviše bombardiran tim raketama. Hercegovina je bogata rudom boksita od koje se radio aluminij. Boksit se vadio u rajonu Čitluka i otpremao na sjever do B.Broda gdje se pretovarao na normalnotračne vagone. Tada transport već je bio dosta nesiguran radi savezničkih bombardiranja. Radi toga su htjeli transportirati rudu na jug. Utovar boksita se obavljao u stanici Žitomislići (južno od Mostara oko 15-20km). Do luke Metković na Neretvi je bilo otprilike isto toliko. Samo luka u Metkoviću je bila neprikladna jer je imala mali gaz i nisu veći brodovi mogli dolaziti. Radi toga je trebalo produžiti prugu do Ploča još nekih dvadesetak kilometara. Za potrebe otpreme boksita iz Žitomislića iz Čitluka je napravljena žičara kojom se ruda dopremala. Čak je napravljena i posebna utovarna rampa. Ona je bila negdje paralelna sa sadašnjim ulaznim signalom "B" stanice Žitomislići. Poslije '45 prestalo se to koristiti. Žičara je demontirana i završila je u Kaknju, možda preciznije u Ćatićima. Služila je za transport uglja za termoelktranu Ćatići. Utovarna rampa u Žitomislićima je bila stajala uz normalnotračnu prugu iako se nije koristila sve do negdje devedesetih godina kada je razrušena.



Rudnici boksita koji su do 1992. gravitirali tvornici glinice u Mostaru, su bili: Posušje, Široki Brijeg, Čitluk, Stolac i Jajce.

U rudniku Široki Brijeg postoji i rudnička željeznica, koja još nije uvrštena na popis industrijskih željeznica na ovom forumu.

https://www.youtube.com/watch?v=08Vzw9cmeqY

Kod Čitluka (Gradnići) ima rudnik ugljena.

železocestnik
Direktor železnice
Poruke: 738
Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Porukaod železocestnik » 21 Nov 2018, 00:03

Pozdravljeni,

tek sada vidim, kamo je potrebno staviti nacrt pruge Sarajevo-Metković odnosno Mostar-Metković :?

Slika

pozdrav
Darko

Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 5344
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Porukaod ivanjz » 27 Nov 2018, 16:29

Putnički voz u stanici Gabela 1933. godine.

http://www.google.com
Prilozi
Gabela.jpg
Gabela.jpg (61.69 KiB) Pregledano 115 puta

Igor Legaz
Vozovođa
Poruke: 230
Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Porukaod Igor Legaz » 01 Dec 2018, 11:25

Na detalju "Skizze des Bahnnetzes mit der Einteilung der BahnerhaltungsSectionen und der Bahnmeisterstrecken“, [Bosnisch-Herzegowinische Staatsbahnen, 1907, ÖSTA], ucrtana je pruga iz ove teme.
Prilozi
IMG-eb9bc7e408448445e1cc50492acbdb05-V.jpg
IMG-eb9bc7e408448445e1cc50492acbdb05-V.jpg (227.24 KiB) Pregledano 87 puta

Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 5344
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Porukaod ivanjz » 06 Dec 2018, 14:21

Mešovita kompozicija sa lokomotivom 73-023 na čelu. Moja je pretpostvka da je ovo sa dubrovačke pruge zbog okoline.

http://www.google.com
Prilozi
73-023.jpg
73-023.jpg (55.27 KiB) Pregledano 64 puta

Igor Legaz
Vozovođa
Poruke: 230
Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Porukaod Igor Legaz » 06 Dec 2018, 21:02

Mešovita kompozicija sa lokomotivom 73-023 na čelu. Moja je pretpostvka da je ovo sa dubrovačke pruge zbog okoline.


Vi, g. Ivan, zacijelo imate bolju rezoluciju i vjerujem Vam da je ovo lokomotiva "JDŽ 73-023", jer ja na ovom jpg od 56 kb ne vidim jasno brojeve.

Na ovom forumu je već bilo govora o toj lokomotivi.

Na slici uz ovaj post je ta lokomotiva u ložionici Dolac na Lašvi.

Na slici, koju ste Vi postavili, vidi se drum uz prugu, što jest bilo u slučaju Dolac na Lašvi.

Od Huma do Gruža takve mogućnosti nema, a nije je bilo ni od Huma do Gabele.
Prilozi
73-023.jpg
73-023.jpg (206.56 KiB) Pregledano 52 puta

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 4460
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Porukaod PECELJ » 07 Dec 2018, 13:19

Moje mišljenje da je ovo negde na pruzi između Zenice i Lašve.

Lokomotiva ser.73 je brza ali i slabašna. Na ovoj fotografiji vuče mešoviti voz sa dosta vagona i mislim da su prazni.
Pruga Lašva-Sarajevo je ukinuta 1966.g. i verovatno se neposredno pre toga dovlače viškovi vagona iz Zenice ka Sarajevu.

Lokaciju na neki način potvrđuje i slika g.ivanjz, ranije postavljena :
Prilozi
83-044-Zenica u blizini.jpg
83-044-Zenica u blizini.jpg (161.09 KiB) Pregledano 29 puta


Povratak na “Nekadašnje pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 1 gost