Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac

Sve vezano za pruge uskog koloseka u Srbiji
Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 5579
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac

Porukaod ivanjz » 08 Apr 2012, 11:28

Železnička stanica Mala Moštanica nalazila su km 31 + 200. Imale
je sledeći raspored koloseka.

Slika

Drugi kolosek je bio prolazni.

Železnička stanica Mala Moštanica nalazila se u blizini tunela koji je bio
jedan od većih na uzanim prugama a čija je dužina bila 1615 metara.

Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 5579
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac

Porukaod ivanjz » 08 Apr 2012, 11:29

Železnička stanica Barič nalazila su km 37 + 600. Imale je sledeći
raspored koloseka.

Slika

Drugi kolosek je bio prolazni. Od trećeg koloseka u pravcu Beograda
produžavao je industriski koloseke za fabriku "Prva iskra" u Bariču.

Da li su ostale očuvane zgrade železničkih stanica Mala Moštanica i Barič
nisum siguran.

Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 5579
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac

Porukaod ivanjz » 08 Apr 2012, 11:36

Železnicka stanica Obrenovac, važna stanica na pruzi Beograd –
Lajkovac - Čacak, ima bogatu istoriju. Nalazila se u km 41 + 800 od
Beograda. Ova je stanica urađena 1908 godine kada je i puštena u
saobraćaj prva uzana pruga u zapadnoj Srbiji, Zabrežje – Obrenovac -
Lajkovac- Valjevo. Stanica dobija na značaju puštanjem u saobraćaj
pruge Obrenovac – Beograd 1928. godine.

Stanica Obrenovac imala je sledeći raspored koloseka:

Slika


Treći kolosek je bio prolazni na pravcu Lajkovac – Beograd, sa
kojeg se odvajala i pruga za Zabrežje. U samoj stanici postojala je
i ložionica zbog čega ima više ložioničkih koloseka kao i slepih koloseka.

Puštanjem u saobraćaj pravca Obrenovac – Beograd 1928 godine,
železnička stanica u Obrenovcu dobija novu zgradu železničke stanice
koja je bila je puno veća od stare.

Železnička stanica u Obrenovcu danas se koristi kao autobuska stanica, i
nedavno je renovirina. Na donjoj slici prikazan je današnji izgled
železničke stanice u Obrenovcu.

Slika

Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 5579
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac

Porukaod ivanjz » 08 Apr 2012, 18:05

Rile je napisao.

Putnički voz u stanici Čukarica.

Slika

Stanica Obrenovac.

Slika

Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 5579
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac

Porukaod ivanjz » 08 Apr 2012, 18:08

Zanimljivo je da Mr. John Gulliver, prilikom svog putovanja od
Cukarice do Sarajeva 1967 godine, godinu dana pre ukidanja ove pruge,
snimio istu lokomotivu na Cukarici, 85-016.
Navodi da je putovao vozom koji je polazio u 7.05 sa Cukarice i do Sarajeva putovao 15 sati.
Duzina putovanja je 405 km.

Slika

Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 5579
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac

Porukaod ivanjz » 24 Apr 2012, 09:08

Beograd drugi levi peron.

Slika

Lokalni putnički voz postavljen za prijem putnika.

alend
Vozovođa
Poruke: 239
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:00
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac

Porukaod alend » 29 Apr 2012, 12:07

Deo tek izgrađene pruge Beograd - Obrenovac u Žarkovu.

Slika

alend
Vozovođa
Poruke: 239
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:00
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac

Porukaod alend » 25 Maj 2012, 18:38

Ron Fishet je napisao:

625 1966/05/23.R2884A. 1966/05/23.R2884A. There was a time when the only rail connection between Beograd (Belgrade) and Sarajevo in the former Yugoslavia was a 760mm narrow gauge line. Later, it was extended to Dubrovnik on the Adriatic coast giving a total length of over 700 kilometres! A narrow gauge journey from Beograd to Sarajevo took all day, and the journey from Sarajevo to Dubrovnik took another day. Both these lines are now history, although a really spectacular section of the Beograd - Sarajevo line has recently been re-opened as a tourist railway around Mokra Gora near what is now the Serbia - Bosnia Herzegovina border. I was lucky enough to experience the Sarajevo - Dubrovnik line first hand in 1966 but, beforehand, we visited the narrow gauge shed at Beograd; this is 85 class 2-8-2 85 036. 23rd May, 1966.


Slika



Snimak je napravlje u železnčkoj stanici Beograd-Sava.

Korisnikov grb
presa
Šef stanice
Poruke: 378
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:15
Mesto: Мали Борак
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac

Porukaod presa » 02 Jun 2012, 09:42

Na forumu Politikinog zabavnika postavljena je ova lepa fotografija
lokomotive 85-010 u stanici Beograd Sava 1966. godine.

Slika

Imali smo priliku da ovu lokomotivu vidimo na okretnici u Lajkovcu u jednom
od postova.

Slika

Mašinovođa je Milivoje Milošević od koga smo i dobili ovu fotografiju.
Nažalost mašinovođa Milošević je nedavno preminu pa se broj živih
mašinovođa sa uskog koloseka ložionice u Lajkovcu može prebrojati na
prste jedne ruke.

Korisnikov grb
presa
Šef stanice
Poruke: 378
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:15
Mesto: Мали Борак
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac

Porukaod presa » 02 Jun 2012, 09:44

Jovanla je napisao:

PRUGA BEOGRAD-OBRENOVAC


Da bi se ostvarila direktna veza između Beograda i Dubrovnika, pristupilo
se gradnji pruge uskog koloseka Beograd – Obrenovac. Do pred samo
građenje ove pruge bile su u pitanju dve trase: Beograd – Obrenovac i
Beograd-Stepojevac-Lazarevac. Glavna zamerka trasi Beograd-
Obrenovac je bila što je teren kod Dubokog klizav i što će pruga praviti
konkurenciju rečnom saobraćaju na Savi. Dobra strana joj je ta, što će
se saobraćaj na već izrađenoj pruzi Lajkovac – Obrenovac povećati i što
je jeftinija za građenje.

Da bi se izbegao klizav teren kod Dubokoga, trasa je odmah skrenula
posle Umke uz reku Rudsku i tunelom dužine 1620 metra se probila u
dolinu Baričke reke, pa njenom desnom obalom ide do reke Save, pa
pored Save na Obrenovac.Osim ovog tunela na ovoj pruzi dugoj 39
kilometara, probijen je još jedan tunel, pred samim Beogradom, kod
Čukarice, dug 390 metara.

Pored ova dva tunela važni su objekti na ovoj pruzi: most preko Kolubare
koji ima 60 metara otvora, i tri mosta između čukaričkog tunela i
beogradske železničke stanice.
Od ova tri mosta, prvi je preko Topčiderske reke, drugi preko normalnog
koloseka Beograd – Niš, a treći preko druma Beograd-Šabac.

Na pruzi ima osam stanica:
Obrenovac,Barič,Moštanica,Umka,Ostržnica,Železnik, Žarkovo,Čukarica i
deveta Beograd.

Stajalište Senjak 1938 godine:

Slika

Prvi radovi na ovoj pruzi otpočeli su u februaru 1926. Za izgradnju ove
pruge utrošeno je 66 miliona i 200000 dinara. Pruga je podeljena na
osam deonica i pri tome zgrade su date zasebno na licitaciju, kao i
nabavka šina i kolosečnog materijala, pa zasebno i polaganje koloseka.
Pruga je sagrađena sa finansiranjem iz budžeta, izuzev zidanja zgrada
koje je plaćeno iz dolarskog zajma. Na izgradnji je bilo zaposleno 12
preduzeća. Deonice su sledeće:


• I deonica od 4,5 km.Gradilo preduzeće Kosta Šijački u periodu od
3.1.1927.-20.6.1928.

• II deonica od 4,40 km. Gradilo preduzeće Stojan Veličković u periodu
od 26.3.1928.-25.9.1927.

• III deonica od 4,95 km. Gradilo preduzeće Petar Pančić u periodu od
30.2.1926.-10.12.1926.

• IV deonica od 4,15 km. Gradilo preduzeće Dušan Stojadinović u periodu
od 20.2.1926. – 5.1.1927.

• V deonica od 4,43 km. Gradilo preduzeće Dušan Stojadinović u periodu
od 20.2.1926. – 20.1.1927.

• VI deonica od 4,18 km. Gradilo preduzeće Dušan Stojadinović u
periodu od 1.2.1926. – 25.7.1927.

• VII deonica od 7,52 km. Gradilo preduzeće Dušan Stojadinović u
periodu od 1.2.1926. – 25.7.1027.

• VIII deonica od 5,30 km. Gradilo preduzeće Đ. Ojdrović u periodu od
15.2.1926.-10.1.1028.

• Zgrade. Gradilo preduzeće Juzbašić Frajndl u periodu 16.4.1927. –
16.6.1928.

• Kolosek dužine 39,43 km. Gradilo preduzeće Saharov u periodu
1.4.1927. – 15.9.1928.

• Beograd Sava – Čukarica u dužini od 3,70 km. Gradilo preduzeće
Pokret A.D. u periodu od 1.9.1928. – 17.2.1929.

• Magacin. Gradilo preduzeće Šićanski u periodu od 5.12.1928.
-20.4.1929.

Pruga Beograd – Obrenovac je predata saobraćaju u nedelju, 30.
septembra 1928. godine.

Važnost ove pruge je bila u tome što je bila deo Jadranske pruge uzanog
koloseka 0,76 m. Beograd – Dubrovnik, a kao lokalna pruga nije imala
veliki značaj, jer je pored nje bila reka Sava i dobar automobilski put.


Povratak na “Nekadašnje pruge uskog kolose u Srbiji”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 1 gost

cron