Stranica 27 od 27

Re: Pruga Zagreb-Beograd na starim razglednicama i fotografijama

Poslato: 16 Feb 2019, 10:21
od cira-1
Diverzija u Sremu 1941.godine .
3.jpg
3.jpg (206.11 KiB) Pregledano 313 puta


Diverzije na prugama

Re: Pruga Zagreb-Beograd na starim razglednicama i fotografijama

Poslato: 04 Mar 2019, 10:58
od cira-1
Prva lokomotiva koja ušla u Zagreb 1961. godine.
zg1861a.jpg
zg1861a.jpg (66.96 KiB) Pregledano 270 puta


Wikipedija

Re: Pruga Zagreb-Beograd na starim razglednicama i fotografijama

Poslato: 21 Mar 2019, 12:38
od PECELJ
Vreme WW II ( 06.11.1943).
Skica o naletu voza na minu u nekoj od stanica na pruzi Vinkovci - Ruma.

Izvor : Aca Z,Jovanović

Re: Pruga Zagreb-Beograd na starim razglednicama i fotografijama

Poslato: 29 Apr 2019, 09:40
od cira-1
Nova zgrada željeiničke stanice Ruma
85.jpg
85.jpg (102.95 KiB) Pregledano 190 puta


Železnička stanica Ruma -
87.jpg
87.jpg (175.79 KiB) Pregledano 190 puta


Stare slike Rume. Boske- Boris[

Re: Pruga Zagreb-Beograd na starim razglednicama i fotografijama

Poslato: 29 Apr 2019, 09:44
od cira-1
Malo istorije o žečezničkoj stanici Ruma.

Pruga u Sremu je ustanovljena 1882. godine, s tim da je železničko čvorište (relacija Zemun - N. Sad) bila Inđija. Godine 1883. izgrađena je pruga Inđija - Mitrovica (pored Rume), zatim Ruma - Vrdnik 1889. i Ruma - Klenak 1900 godine. Železnička stanica je 1912/13. godine značajno proširena. To je usledilo posle mnogobrojnih pritužbi Rumljana i putnika da stanica više ne odgovara povećanom prometu putnika i robe. Prema projektu to je trebalo da bude "najlepša stanica u Hrvatskoj i Slavoniji". Izvođač radova je bio Stefan Tašner, a rok za dovršenje radova 1. juli 1913. Radovi su obuhvatali povećanje i adaptiranje glavne stanične zgrade i pomoćnih objekata u njenom sklopu. Glavna zgrada je nakon renoviranja trebalo da postane jednospratnica (76 X 35,5 m), koja je s leva i desna zakrivljena sa dva velika parterretrakten. U njoj su smeštene čekaonica sa kasom (120 m2), čekaonica prvog razreda sa restoranom, čekaonica drugog razreda sa restoranom i čekaonica trećeg razreda sa restoranom, zatim toalet, kiosk za duvan, službene prostorije, policijsko-inspekcijska soba, portirnica i dr. Na prvom spratu su bili stanovi. Značajno je proširena i teretna stanica, kao i ambari za žito i sagrađena jedna nova magacinska zgrada.
Gradnja dve peronske pruge na relaciji Beograd - Zagreb počela je 15. februara 1928. a završena 24. oktobra iste godine. Kroz Rumu su išle linija Pariz - Trst - Zagreb - Beograd - Konstantinopolj - Atina, kao i ona Berlin - Beč - Budimpešta - Bgd - Konstantinopolj. U Rumi su stajali svi brzi vozovi, a ona je bila stanište i jednog vagona za ručavanje koji je išao u sklopu brzog voza od Rume do Zagreba. Nastojnici železničke stanice su do 1941. bili Srbi, a posle Nemci.

Izvor isti

Re: Pruga Zagreb-Beograd na starim razglednicama i fotografijama

Poslato: 03 Jun 2019, 12:04
od PECELJ
Pruga Zagreb - beograd posle WW II :

Izvor : Aca Z.Jovanović

Re: Pruga Zagreb-Beograd na starim razglednicama i fotografijama

Poslato: 04 Jun 2019, 14:30
od ivanjz

Re: Pruga Zagreb-Beograd na starim razglednicama i fotografijama

Poslato: 08 Jul 2019, 09:45
od cira-1
Izgradnja pošte u Branimirovoj 1940.godine.....
951.jpg
951.jpg (90.42 KiB) Pregledano 62 puta


Facebook