Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac
Lokomotive serije 85 bile su svakako ponos lajkovačke ložionice.
Da su bile ponos lajkovačkih železničara potvrđuju i dosadašnje fotografije. Skoro sve slike
železničara upravo su vezanu za ovu seriju lokomotiva. Vozile su
putničke vozove na pravcu Beograd-Lajkovac-Čačak-Užice,
zahvaljujući svojoj brzini koja se kretala i do 50 km/čas. U različitim
periodima u ložionici u Lajkovcu broj ovih lokomotiva kretao se od 13 do
17, skoro isti broj koje je imala i ložionica u Sarajevu.
Na slici dole lokomotiva 85-012 na čelu putničke kompozicije na
glavnoj železničkoj stanici u Beogradu. Sa desne strane lokomotive,
zgrada pošte na železničkoj stanici. Fotografija potiče sa kraja 50-tih
godina.
Na sledećoj slici ova lokomotiva snimljena na okretnici u Lajkovcu,
početkom 60-tih godina.
Uglancana i doterana.
Moguće je primetiti i malu konstruktivnu izmenu na lokomotivi, na prvoj
fotografiji parogenerator nalazi se sa njene desne strane a na drugoj,
parogenerator se nalazi sa leve strane lokomotive. Vidljivo je da se radi
o drugačijem tipu parogeneratora.
http://www.google.com
Da su bile ponos lajkovačkih železničara potvrđuju i dosadašnje fotografije. Skoro sve slike
železničara upravo su vezanu za ovu seriju lokomotiva. Vozile su
putničke vozove na pravcu Beograd-Lajkovac-Čačak-Užice,
zahvaljujući svojoj brzini koja se kretala i do 50 km/čas. U različitim
periodima u ložionici u Lajkovcu broj ovih lokomotiva kretao se od 13 do
17, skoro isti broj koje je imala i ložionica u Sarajevu.
Na slici dole lokomotiva 85-012 na čelu putničke kompozicije na
glavnoj železničkoj stanici u Beogradu. Sa desne strane lokomotive,
zgrada pošte na železničkoj stanici. Fotografija potiče sa kraja 50-tih
godina.
Na sledećoj slici ova lokomotiva snimljena na okretnici u Lajkovcu,
početkom 60-tih godina.
Uglancana i doterana.
Moguće je primetiti i malu konstruktivnu izmenu na lokomotivi, na prvoj
fotografiji parogenerator nalazi se sa njene desne strane a na drugoj,
parogenerator se nalazi sa leve strane lokomotive. Vidljivo je da se radi
o drugačijem tipu parogeneratora.
http://www.google.com
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac
Istovar robe na zeleznickoj stanici Beograd Sava.
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac
Brzi putnički voz napušta stanicu Beograd 1958. godine, sa lokomotivom 85-005 na njegovom čelu.
http://www.google.com
http://www.google.com
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac
Zbog velike zime 1929. godine došlo je do redukcije u železničkom
saobraćaju. Evo izveštaja.
Pored velike zime iz ovog izveštaja je zanimljiv i broj voza na pruzi
Beograd - Sarajevo 313/314. Kako je ovo bio prvi red vožnje na
ovoj pruzi, to znači da od svog početka pa do kraja 1968. godine,
broj voza 313/314 nije promenjen.
saobraćaju. Evo izveštaja.
Pored velike zime iz ovog izveštaja je zanimljiv i broj voza na pruzi
Beograd - Sarajevo 313/314. Kako je ovo bio prvi red vožnje na
ovoj pruzi, to znači da od svog početka pa do kraja 1968. godine,
broj voza 313/314 nije promenjen.
- presa
- Šef stanice
- Poruke: 378
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:15
- Mesto: Мали Борак
- Kontakt:
-
- Mašinovođa
- Poruke: 159
- Pridružen: 02 Apr 2012, 17:19
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac
Dugo sam tražio fotografije koje prikazuju ovaj događaj. Napokon sam uspeo i podeliću nešto od toga sa vama. Slike prikazuju odlazak (05.05.1968.) i dolazak (06.05.1968.) poslednjih uzanih vozova sa stanice Čukarica. Iako je uzani kolosek u Lajkovcu poživeo još skoro 15 godina to više nije bio tako značajan saobraćajni sistem. Ove slike dakle prikazuju kraj jedne epohe, epohe u kojoj je ćira bio najznačajnija arterija cele Zapadne Srbije.
Odlazak poslednjeg voza (inače za Sarajevo) je bio u večernjim časovima pa je i to razlog što ovaj događaj nije mnogo "uslikavan". Ali je jasno da nikavog velikog ispraćaja ćire iz Beograda nije bilo, za razliku od mnogih drugih mesta. Kao da su želeli da se neprimetno išunja iz prestonice. Piće sa osobljem stanice (čovek u odelu sa raskopčanom košuljom u sredini je šef stanice Čukarica), kolektivna slika i to je bilo to. Kao što vidite lokomotiva koja je odvezla poslednji voz uzanog koloseka iz Beograda je bila 85-018
Sutradan pri dolasku poslednjeg voza, koji je prethodnog dana krenuo iz Sarajeva nije bilo ni toliko slavlja. Da nije bilo fotografa da uslika mašinovođu i ložača pored lokomotive 85-030 od ovog tužnog događaja ne bio bilo nikakvog traga.
Bilo bi lepo ako bi neko mogao da prepozna osoblje koje je vuklo ove vozove. To su sigurno bili Lajkovčani.
Odlazak poslednjeg voza (inače za Sarajevo) je bio u večernjim časovima pa je i to razlog što ovaj događaj nije mnogo "uslikavan". Ali je jasno da nikavog velikog ispraćaja ćire iz Beograda nije bilo, za razliku od mnogih drugih mesta. Kao da su želeli da se neprimetno išunja iz prestonice. Piće sa osobljem stanice (čovek u odelu sa raskopčanom košuljom u sredini je šef stanice Čukarica), kolektivna slika i to je bilo to. Kao što vidite lokomotiva koja je odvezla poslednji voz uzanog koloseka iz Beograda je bila 85-018
Sutradan pri dolasku poslednjeg voza, koji je prethodnog dana krenuo iz Sarajeva nije bilo ni toliko slavlja. Da nije bilo fotografa da uslika mašinovođu i ložača pored lokomotive 85-030 od ovog tužnog događaja ne bio bilo nikakvog traga.
Bilo bi lepo ako bi neko mogao da prepozna osoblje koje je vuklo ove vozove. To su sigurno bili Lajkovčani.
-
- Ložač
- Poruke: 97
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:28
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac
Odličan tekst i divne fotografije, poštovani sdz361!
Za osoblje koje je vozilo poslednji "mali voz" iz Beograda, 5. maja 1968. nisam siguran da su Lajkovčani. Ja ih ne prepoznajem ali proveriću. Odlazak "ćire" je spomenut i na radiju i na televiziji, a i u novinama, doduše, kako i sami konstatujete skromno i nevoljno. Pa i ispraćaj sa Čukarice nije bio pravi i zasluženi ispraćaj. Više improvizacija osoblja, putnika i novinara.
Šef stanice koji na slici nazdravlja trebalo bi da je Vasa Ratinac.
Što se tiče druge fotografije, tu sam siguran jer sam ljude znao. Osoblje lokomotive koja je 6.maja prispela u stanicu Čukarica je lajkovačko.Ispred "poslednjeg ćire" 85030 na železničkoj stanici Čukarica su mašinovođa Petar Milanović (levo) i ložač Vidoje Ilić ( desno), fotografisani 6. maja 1968 - oba Lajkovčani.
Za osoblje koje je vozilo poslednji "mali voz" iz Beograda, 5. maja 1968. nisam siguran da su Lajkovčani. Ja ih ne prepoznajem ali proveriću. Odlazak "ćire" je spomenut i na radiju i na televiziji, a i u novinama, doduše, kako i sami konstatujete skromno i nevoljno. Pa i ispraćaj sa Čukarice nije bio pravi i zasluženi ispraćaj. Više improvizacija osoblja, putnika i novinara.
Šef stanice koji na slici nazdravlja trebalo bi da je Vasa Ratinac.
Što se tiče druge fotografije, tu sam siguran jer sam ljude znao. Osoblje lokomotive koja je 6.maja prispela u stanicu Čukarica je lajkovačko.Ispred "poslednjeg ćire" 85030 na železničkoj stanici Čukarica su mašinovođa Petar Milanović (levo) i ložač Vidoje Ilić ( desno), fotografisani 6. maja 1968 - oba Lajkovčani.
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac
Železnička stanica Čukarica sa početka šesdesetih godina prošlog veka.
Putnička kompozicija sa lokomotivom 85-030 na njenom čelu,
spremna za polazak prema Sarajevu. Na fotografiji krajnje levo ložač
Vidoje Ilić, koga smo već pominjali, dok nam ostali nisu poznati.
Mašinovođa je bio Milanović Petar koga nema na ovoj fotografiji.
http://www.google.com
Putnička kompozicija sa lokomotivom 85-030 na njenom čelu,
spremna za polazak prema Sarajevu. Na fotografiji krajnje levo ložač
Vidoje Ilić, koga smo već pominjali, dok nam ostali nisu poznati.
Mašinovođa je bio Milanović Petar koga nema na ovoj fotografiji.
http://www.google.com
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac
Težak udes desio se na pruzi Beograd - Obrenovac 21.04.1953. godine.
Evo izveštaja "Politikinog" reportera:
http://www.google.com
Evo izveštaja "Politikinog" reportera:
http://www.google.com
-
- Mašinovođa
- Poruke: 159
- Pridružen: 02 Apr 2012, 17:19
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac
Polazak putničkog voza za Lajkovac sa prvog levog koloseka stanice Beograd. Slika je iz 1956. godine.
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 1 gost