Zimska sezona 2023/2024. na "Šarganskoj osmici"

Zanimljivi filmski materijali vezani za železnice
cvijic
Šef stanice
Postovi: 447
Pridružio se: 31 Mar 2012, 17:56
Kontakt:

Re: Zimska sezona 2023/2024. na "Šarganskoj osmici"

Post od cvijic »

mali.paja napisao: 13 Feb 2024, 00:42
cvijic napisao: 11 Feb 2024, 03:34 Najveca privilegija putovati po cijelom svjetu je bila do 1991. putovati sa onim crvenim SFRJ Pasosem,svud vrata bila otvorena.Mi smo nekad iz Zagreba isli u Bec na rucak,a u Prag na Cesko pivo.Ti sigurno imas mirovinu 600 evra lako ti je sad ici u Svicarsku,ali o zajednickom trosku.Sretan put.
Mora da si išao sa Ilijom i šibicario po vlakovima? On mi je pričao kako je šibicario vani po vlakovima pa je spomenuo i Prag. Pozdravlja te!
Ja sam tebi jednom prilikom napisao na Forumu da nepricas gluposti o Iliji Simicicu,zajedno smo isli u skolu za prometnike,on otisao u Jasenovac,ja ostao u Zagrebu,i dok sam radio na GK isao sam gdje sam isao sa kolegama sa GK.Kad sam se vratio u Sunju cesto isao u Jasenovac na zamjenu,druzio se s Ilijom.Sto se tice sibicarenja,ja sam tad dok sam bio na GK za tebe bio naucna fantastika,nisi mogao samnom ni kavu da popijes.I to tvoje Pozdravlja te.Ja snjim pricam preko mesindzera vrlo ceso.Samim tim sto pises pokazujes svoj cinizam,jer nisi ni Ilijin ni moj nivo.Mozda zato sto je ilija bio bolji dispecer od tebe.To sto si pisao o sluzbenim kolima pa pomjesao Mezgraju,Pristinu Austriju,Njemacku.To mozes da pricas djeci kad im djelis paketice.

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1921
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Zimska sezona 2023/2024. na "Šarganskoj osmici"

Post od mali.paja »

Ma samo se ti i dalje tješi! Eto ja 23 godine dijelim paketiće djeci a što ti to ne radiš? Ti sve pametne stvari pričaš. Kakva si naučna fantastika a po mojim napisanim uputama još rade u prijelaznim kolodvorima. Da mi je znati kakv to ti imaš nivo? Tko je bio bolji dispečer fala Bogu nije se pitalo tebe. Ja i ilija smo radili dugo zajedno a tebe nije bilo tada da možeš prosuđivati tko je bolji a iskreno niti smo se takmičili. Ipak moraš malo poznavati željeznicu da bi mogao pisati i o kako ti kažeš Mezgraji, Prištini, Austriji i Njemačkoj ili to možda nije tvoj nivo? Ali ako nešto ne poznaš to nije sramota ima nas koji te možemo i podučiti.

cvijic
Šef stanice
Postovi: 447
Pridružio se: 31 Mar 2012, 17:56
Kontakt:

Re: Zimska sezona 2023/2024. na "Šarganskoj osmici"

Post od cvijic »

UH...UH. Ja djelim poklone svojim unucima,ne glumin dvorsku ludu.Ti pisao Upute,pa vidi se i po stanju HZ kakvo je danas.U vrijeme JZ sam bio za tebe naucna fantastika,a poslije JZ te usilu boga zeljeznice i nisu zeljeznice nego JAD.Cetiri godine nakon potresa niste u stanju dovesti u red zgradu GK.Kad si zadnji put bio u Sisku da vidis jad i bjedu od stanice.Nemas ti pojma o zeljeznici samo se tjesis.

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1921
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Zimska sezona 2023/2024. na "Šarganskoj osmici"

Post od mali.paja »

Eto ja izigravam dvorsku ludu? Možda ti to znaš iz iskustva? Ako mene netko 23 godine zove i cijeni ipak je to nešto. Neki dolaze sa djecom godinama a ti se tješi. Ja sam pisao upute jer sam znao to. I po tim uputama rade. Nakon '95 mene su posebno vodili na primopredaje u Volinju. Valjda vode nekoga tko to zna. A za tvoju radost ono što sam ja radio i pokazivao u Volinji ovi iz ŽRS-a su samo kopirali i prilagodili sebi. Nije bio Vag 65 nego Kol 65, nije bio vlak nego voz itd. Kako nemam pojma o željeznici onda me moj frend iz Beograda upita za neke podatke. Čak sam mu i fotografije neke dao. Ali sam bio veliki kotač koji je tiskao knjigu u Austriji i dole u Hercegovini. I sada pripremam neke slike i materijale o pruzi Prijedor-Lička Kaldrma-Knin poznata kao Steinbeisbahn. Možda te zanima osoblje koje je vuklo zadnji putnički vlak iz Ploča za Sarajevo i domicili i ime posljednjeg pregaženja na toj pruzi. Možda te zanimaju količina i brojevi lokomotiva koje su bile u Boki Kotorskoj, Dubrovniku? Ako te zanima imam i ime strojovođe i broj lokomotive koja je vukla posljednji uskotračni vlak iz Splita za Sinj? Nakon ukidanja sinjske rere možda te zanima gdje su te lokomotive završile i da li je još koja živa? Čak imam ime stroojovođe jedne lokomotive i broj vlaka koji je vukla kada se vratila iz Splita u Zeleniku. Sigurno nisi znao i da je jedan gradonačelnik Sarajeva bio prometnik u Mostar a rodio se u Splitu kada mu je otac bio šef vuče u Splitu? Rodio se na sam Božić pa su mu u Mostaru rekli da mu je otac dao krivo ime. Trebao se u šali su rekli Božo zvati a ne Alija kako mu je bilo pravo ime. Imam i slike i podatke sa isporuke iz Mađarske prvih uzanih motornih vakova serije 801 iz vremena Kraljevine Jugoslavije. Isti taj strojovođa bio je i na prvoj probnoj vožnji vlakova serije 802 od Sarajeva do Stambulčića. Da li znaš da je i Titova Jugoslavija iz Poljske naručila 12 uzanih parnih lokomotiva Poljskih oznaka serije PX49 koje nisu nikad isporučene radi Rezolucije Informbiroa. Napravljeno ih je 10 i sve su vozile na PKP-u. Možda te zanima i ime strojovođe koji je vukao prvi normalnotračni vlak iz Sarajeva u Ploče a bio je iz Visokog. Ime strojovođe koji je iz Mostara drugi dan vozio taj vlak. Taj čovjek je za otvorenje ZOI u Sarajevu vukao Plavi vlak sa lokomotivom 442-001 iz Beograda. Možda te zanima da sam se i ja vozio u Plavom vlaku i bio u njegovoj garaži u Topčideru. Da u Plavom vlaku ima jedan dio, salon koji se kolokvijalno naziva "de Gaulleov" (po pokojnom predsjedniku Francuske) koji se nikad nije vozio u njemu. I u postu koji sam prije napisao ne poznaš kao se vršio obračun između ŽTP-a i u međunarodnom prometu a onda se javljaš i komentiraš. Ali ja sam to znao i napisao.
I za kraj napišem da te pozdravio Ilija jer sam ja stvarno razgovarao prije teksta sa njim a tebi to ne paše. O svemu ovome sam ja puno pisao na HR forumu pa i na ovome ali manje nego tamo.

cvijic
Šef stanice
Postovi: 447
Pridružio se: 31 Mar 2012, 17:56
Kontakt:

Re: Zimska sezona 2023/2024. na "Šarganskoj osmici"

Post od cvijic »

hahahahaha...vidis kako ti ipak priznas da si postao"strucnjak" za zeljeznice poslije 1995.Dobro ono od 1991. do 95. si bio "pripravnik" i studirao uskotracne zeljeznice,koje me apsolutno ne zanimaju.Ti si isao u Volinju da im ti pokazes.Pa covjece poslije toga su se u Bos.Novom s tobom sprdali mjesec dana.Alo strucnjak nemas pojma da ja sve znam.Usput si rovario po Volinji,Kostajnici,Majuru i Hrastovcu trazeci personalna domumenta glumeci inspektora.Znam i koji je "strucnjak" autom razvozio radnike po CP,svasta ja znam. Lok. 442-001 je bila lok.Depo Zagreb i nikad nije vozila brzi vlak Beograd-Sarajevo,to mora da ti je tvoj kolega "strucnjak" iz Beograda krivo rekao.Opet spominjes Iliju,nemoj da se trudis,sjecas se kako si u jednom komentaru napisao da je Franjo Tunukovic bio pijan na Postavnici-1 kad je bio sudar na Rasp.Tresnjevka.Sram te bilo,plujes javno po bivsim radnim kolegama kojima do 1991. nisi bio ni do gleznja. Star si covjek svati da si dosadan i bogu i vragu i da si zanimljiv ko lanjski snijeg.

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1921
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Zimska sezona 2023/2024. na "Šarganskoj osmici"

Post od mali.paja »

A zašto se ti ljutiš? Pa nisam napisao da si ti bio pijan. Ja sam sa Franjom godinama radio i znam kakav je bio. Nisam je skupljao nikakve dokumente nego sam kod prve vožnje nakon '95. vlakom od 2 vagona stigao u Volinju i tamo pronašao razbacane papire koje sam pokupio. Na početku i kraju vlaka su bile lokomotive serie 2063. Rečeno nam je da ne otvaramo prozore jer je drveće izraslo i nema profila pa je sve udaralo po vagonima. Isto tako nam je rečeno da ne smijemo se micati sa platoa kolodvora jer nije sigurno da li ima mina. Po dolazu u Kostajnicu smo svi izašli na BUS i odvezli se u Volinju. U vlaku je ostao samo tadašnji direktor M.K. i neki UNPROFORAC koji je stigao iz Bosne. Njih 2 su se spustila vlakom u Volinju. U Volinji je prometnik tada bio Slabinac. Kiša je padala. Krovište je bilo nagnuto jer je nastradalo u ratu. U Volinji se pekao roštilj. Iz Dobove sam došao ja i HŽ nadtornik pregledača vagona koji je napravio probu kočenja za povratak. Tek nakon par mjeseci je krenuo teretni promet. To tvoje da su se sprdali možeš mačku za rep svezati. Mi smo iz Zagreba išli njima na sindikalno druženje u Bosanski Novi a i oni su došli nama u Koprivnicu. Još su tu bili i ljudi iz Bihaća kako kod nas tako i u B.N. Naišao sam i na jednog Hercegovca iz Gacka koji je tada tamo radio kao dispečer. Još su prometnici iz Bihaća i B.Novog bili radili na zamjeni u Mostaru pa smo malo i o tome pričali.
Što se tiče lokomotive 442+001 da li znaš tko je sa njom bio u Pločama na ispitivanju. Ja znam. Lokomotiva je bila dole oko mjesec dana i svaki dan je vozila na relaciji Ploče-Sarajevo-Ploče. na toj lokomotivi je i položio dole ispit čovjek koji je vozio Plavi vlak za ZOI u Sarajevu. Nije Bosanac ali mu je žena iz Bosanske Dubice. Još da ti kažem da je kao strojovođa počeo nakon školovanja u Zelenici u Boki Kotorskoj. Nakon Zelenike dolazi u Mostar i duži lokomotivu 85-044, Đakušu. Moram ti reći da je ta parnjača dosta bila problematična. Kad bi koja druga lokomotiva stigla U Dubrovnik osoblje je išlo na kupanje a on je morao nešto stalno popravljati na lokomotivi. Školovanje za lokomotive serije 661 je obavio u Doboju tako da je dolazio i u Zagreb i Beograd. Položio je i za druge serije lokomotiva i bio je instruktor vuče što bi nekad to rekli mašinski kontrolor. I tako je Plavi vlak sa službenom delegacijom u Sarajevo on dovukao. U toj delegaciji je bio tadašnji Predsjednik predsjedništva SFRJ Mika špiljak. U tom vlaku su pristigli i članovi diplomatskog kora iz Beograda (veleposlanici/ambasadori). U tih mjesec dana otprilike lokomotiva 442-001 je bila cijelo vrijeme stacionirana u Pločama. Svakodnevno je vukla Olimpik iz Ploča za Sarajevo (tada sastavljen od klasičnih vagona). Iz Ploča je polazio negdje oko 5 sati a vraćao se oko 15.30-16 sati (ne da mi se u ovo doba rondati i u VR tražiti broj vlaka). Ove podatke nisam dobio od nikoga iz Beograda nego od čovjeka koji je stvarno to vozio. Ako nisi znao i ŽTP Sarajevo je napravilo predugovor o kupnji lokomotiva srije 442. Ne sjećam se točno broja ali bio je čini mi se nekih 6-7. Na žalost nesretni rat je sve stornirao. Pošto vidim da nisi upućen dobro lokomotiva 442-001 je bila i na probnim vožnjama u Baru. Nije se tamo dugo zadržala. Možd do desetak dana. E za to tko je sa njom išao u Crnu goru na žalost ne bih znao. Ali zato znam tko je sa njom išao u Makedoniju. Do Beograda je pratio P.Č. a u Skopje Lj.B. Tamo se lokomotiva zadržala samo tjedan (sedmicu) dana. Uglavnom sva brdska ispitivanja opterećenja lokomotive 442-001 su izvršena preko bradinske rampe (Konjic-Bradina). Još bih napomenuo i da je lokomotiva serije 462 bila na ispitivanju na pruzi Ploče-Sarajevo. Koliko je ona dugo bila dole ne bih znao. Znam samo da se vratila u Zagreb vlakom broj 297 (Mostar expres).
Ukoliko te još nešto zanima samo pitaj! Apropo sprdačine ja sam po jednom dispečeru sa druženja u B.N. poslao na DVD-u filmove koje sam ja imao forumašu iz Banja Luke koji je otvorio baš ovu temu. Film je snimao jedan profesor iz Prijedora na žalost sada pokojni. Taj profesor je radio i modele uzanih željeznica u mjerilu 1:10. Sada su ti modeli izloženi u upravnoj zgradi ŽRS-a u Doboju. Mi smo to izlagali negdje '88 ili '89 u Tehničkom muzeju Nikole Tesle u Zagrebu. Kad sam napoisao "mi" odnosi se na Klub željezničkih modelara Zagreb (KŽMZ).

cvijic
Šef stanice
Postovi: 447
Pridružio se: 31 Mar 2012, 17:56
Kontakt:

Re: Zimska sezona 2023/2024. na "Šarganskoj osmici"

Post od cvijic »

hahahahaha...opet drobis.Sad spominjes 442-001 u Plocama,a prije si napisao da je vukla brze Zagreb-Sarajevo.Ljubo Babic (eto ga zivi u Zagrebu,imam ga na fb)je isao svuda sa 441-001 na probe,a kad je vrsena bio kakva proba isli su do Sunje i Volinje radi probe i uspona nisu isli u Zapresic.Jedan od glavnih tvoraca lok.442 je bio ing. Mladen Tomic moj zemljak iz Zivaje,tako da znam o toj lokomotivi sve.Ja nisam o lokomotivama ucio na osnovu reka-kazala,vec sam 4 godine ucio o lokomotivama u Palmoticevoj 84. Ja i Franjo smo radili zajedno kao prometnici na GK i znam da nije pio i bio je odlican prometnik,a ti JAVNO kazes da je bio pijan kad mu se desio sudar.Kako te nije sramota,gazis preko sviju da bi ispao velicina a nisi niko i nista.Kad si ti to iz Zagrebackog sindikata bio u Bos.Novom i Bihacu koje godina,a nisi 1993.sa kolegom Kikovicem.

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1921
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Zimska sezona 2023/2024. na "Šarganskoj osmici"

Post od mali.paja »

Zašto braniš Franju? Ja sam bio jedanput na sam Božić u smjeni sa njim. Pisan je za starijeg dispečera a toliko je bio pijan da sam ja kao čvorni radio svoj i njegov posao. Ima jedna anegdota sa jednim dispečerom kasnije dispečerom. Pretpostavljam da ga znaš M.M. Prije nego je otišao za dispečera radio je kao prometnika na Zagreb Zapadnom kolodvoru. Šef kolodvora na Zapdadnom tako kaže u prometnom uredu: Dao bih ruku u vatru da M. ne pije! On mu odgovori a malo je mucao: Šššeffe, izgorila bi do raamennnaaa. Ma ti o lokomotivi 442-001 znaš jako malo. Znaš li koji je prvi vlak sa prijevozom putnika lokomotiva 442-001 vukla? Neznaš! Znaš li da je nakon toga strojni dispečer završio kod suca za prekršaje i platio kaznu. Neznaš. Nigdje nisam napisao da je 442-001 vukla brze za Sarajevo. Napisao sam u tekstu da je lokomotivu prema Makedoniji PRATIO a ne vozio P.Č. I Lj.B. Dok je bila samo ta 1 lokomotiva vukla je vlakove 101/100/741/252. Točno je po rasporedu koji sam napisao vukla vlakove. Kada je za predsjednika RO ŽP Zagreb došao Luka Čupković tada je lokomotiva vozila poslovni vlak Marijan za Split. Svako jutro je L.Č. dolazio ujutro i ispraćao vlak. Znaš li gdje su prve probne vožnje rađene sa tom lokomotivom? Kod prve probne vožnje između Novske i Okučana lokomotiva je imala jedan banalni kvar. Znaš li što je bilo? Koja je brzina postignuta na toj probnoj vožnji?
Da odemo sada malo dalje od lokomotive 442-001. Već sam prije napisao da me željeznica i više nego zanima. To mi je i HOBI. Da znaš samo kavih lokomotiva imam u kolekciji. Mogao bih skoro autić po srednjoj vrijednosti kupiti. Osim modelarstvom i drugim se bavim po pitanju željeznice. Pretpostavljam da nisi znao da je čileanski pisac, Nobelovac, Pablo Neruda bio dijete željezničara. Otac mu je bio strojovođa. Papa Franjo je iz željezničke obitelji. I njemu je otac bio strojovođa. Krakovski nadbiskup Stanislaw Dziwis prije tajnik pape Ivana Pavla II je isto dijete željezničara. Otac mu je radio kao čuvar putnog prijelaza. Pokojnom nogometašu Dinama Draženu Jerkoviću otac je bio kočničar. Mike Vucelic (Milojko Vučelić) naše gore list jedan od direktora svemirskog programa Apolo je rodom iz Gračanice. Otac mu je bio nadzornik pruge. I da ne nabrajm više.
Napisao sam da sam se vozio u Plavom vlaku. Bio sam i na prvoj promotivnoj vožnji vlaka Soko iz Beograda do Novog Sada. U tom vlaku je bio i predsjednik Srbije A.V i mađarski premijer. U Beogradu me znaju i neki sa ovog foruma. Neke sam vodio i na Novu postavnicu gdje sam radio. A da ne pričam da sam sa 1 forumašem vodio neke Engleze po Glavnom i Ranžirnom. Zanimaju ih samo lokomotive. Nije bitno da li su u voznom stanje. Bitno je da je vide i oni to evidentiranju.
I još jedno pitanje da li znaš koji su zagrebački strojovođe vozili u Grčku? Ja znm ime jednoga a bilo ih je čini mi se 4.
Za koji prate ovu našu prepisku naši strojovođe su vozili kratko na relaciji Skopje-Solun. Ovo naše ne odnosi se konkretno na strojovođe iz Hrvatske nego su mislim svi ŽTP-i sudjelovali sa 1 lokomotivom serije 661. Grci su uvijek imali problema sa lokomotivama. Bilo je to negdje krajem sedamdesetih i možda početak osamdesetih godina. Ono što će čitateljstvu biti interesantno je da u Grčkoj najmanje 90% ako ne i više kolodvori nemaju ulazne signale. Grci su imali puno uzanih pruga koje su poukidali Možda nešto malo turističkih ima. Tako im se dogodilo na nekoj od tih pruga da je na teretnom vlaku došlo do otkazivanja kočnica. Pruga je bila u padu pa u uspnu. Onda se vlak malo vozikao gore dole dok nije stao prirodno sam.

cvijic
Šef stanice
Postovi: 447
Pridružio se: 31 Mar 2012, 17:56
Kontakt:

Re: Zimska sezona 2023/2024. na "Šarganskoj osmici"

Post od cvijic »

Ja sam Franju branio,branim ga i branit cu ga jer smo on i ja zajedno radili kao otpravnici vlakova na GK.Nisi ti u to vrijeme. radio s njim kao otp.vlakova na GK,nisi ni mogao,ni Lucic ti u tom nije mogao pomoci.Kolko vremena je proslo od kad je Franjo prestao da radi kao otp.vlakova do vremena kad je radio s tobom kao dispecer i kazes dosao pijan za Bozic na posao,pa moze li dispecer da napravi sudar.Ja sam imao situacija da mi kolega dodje navece na smjenu pijan.Ja ga posaljem kuci da spava i produzim nocnu.Ni u ludilu mi ne pada na pamet da ikad javno napisem ko je to bio.Ali vidim ti si radio zajedno i sa Papa Franjom,i Vucic te zvao da vozis sokola.Sve sto si ti pisao gluposti,a ja te demantovao ti drugi dan kazes da nisi napisao.SAD cu da ti kazem koju glupost si danas napisao,a ti sutra reci da nisi. Napisao si da je lok.442-001 kad je L.C. dosao u Zagreb za Direktora vukla Marijana za Split.Slusaj ovo strucnjak.L.C. je iz Knina dosao u Zagreb za Direktora u IX mj. 1980. U obilazak GK su ga vodili Martin Katalenic i Franjo Smolec,ja sam taj dan radio na Postavnici-1 prvo su dosli na Postavnicu. Tad jos nije ni bilo lok.442-001. Sve do VI mj.1987. Marijana su vozili Kninjani sa dizelima 661,663 i 664.Onda su ga opet vozili Kninjani sa 441.Onda su 1988.u Radi Koncaru napravili 10 novih elok.441 poserije 400 za VV Knin i Unsku prugu.Nikad 442 nije vozila Marijana,a ti demantuj,mozes da se konsultujes i sa kolegama iz Beograda.

cvijic
Šef stanice
Postovi: 447
Pridružio se: 31 Mar 2012, 17:56
Kontakt:

Re: Zimska sezona 2023/2024. na "Šarganskoj osmici"

Post od cvijic »

Ako ti treba neki podatak iskoristi,a tema nek traje,sta fali.Parlamentarna demokratija,neko izmislja,neko govori cinjenice.

Odgovori

Povratak na “Železnica na filmu i televiziji”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Ahrefs [Bot] i 1 gost