Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Hvala gospodine Darko!
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
ivanjz, pozdravljen,
pa ovako, ja sam si sa svima na forumima na ti, bez akademskih naziva. Svaki ko dođe na forum mora biti toga svestan, pa i ja, tako da slobodno opustiš ono "gospodin".
Pa da, pokušavam da dodajem u teme nešto novo, pošto imam neki lakši dostup do literature kao drugi članovi foruma, pa na kraju svima dođe to u pozitivnu smjer.
Meni dođe dobro, što imam na jednom mestu neku informaciju, koja se može brzo naći. Puno brže nego u mome nesređenom arhivu kod kuće
Da dodamo ovoj temi još umjetnički dio:
željeznička stanica Bagni S. Stefano - Levade/Istarske toplice - Livade u očima ljubiteljskog slikara Giulia Ruzziera...
Izgleda, da je imao za osnovu ovo razglednicu...
...i Parenzo/Poreč:
Sada barem znamo, po kojoj je razglednici izradio svoju sliku
pozdrav
Darko
pa ovako, ja sam si sa svima na forumima na ti, bez akademskih naziva. Svaki ko dođe na forum mora biti toga svestan, pa i ja, tako da slobodno opustiš ono "gospodin".
Pa da, pokušavam da dodajem u teme nešto novo, pošto imam neki lakši dostup do literature kao drugi članovi foruma, pa na kraju svima dođe to u pozitivnu smjer.
Meni dođe dobro, što imam na jednom mestu neku informaciju, koja se može brzo naći. Puno brže nego u mome nesređenom arhivu kod kuće
Da dodamo ovoj temi još umjetnički dio:
željeznička stanica Bagni S. Stefano - Levade/Istarske toplice - Livade u očima ljubiteljskog slikara Giulia Ruzziera...
Izgleda, da je imao za osnovu ovo razglednicu...
...i Parenzo/Poreč:
Sada barem znamo, po kojoj je razglednici izradio svoju sliku
pozdrav
Darko
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Nismo još završili sa umjetničkim prilogom.
Na raspolaganju imamo dve slike akademskog slikara prof. Staneta Kumarja, koji je bio osnivatelj železničkog muzeja u Ljubljani.
* 25. julij 1910, Trst, † 27. februar 1997, Ljubljana.
Pa i ako je otišao na more, nije mogai ići mimo željezničke stanice, da je ne uhvati u skicirku...
A znao je i uzet u ruku fotografiju i naslikati, kako je bilo nekad...kada je bio život na stanici.
Drugi put je posjetio stanicu Poreč, kakva je bila posle obustave prometa (godine 1962)...
strana kolosjeka...
vanjska strana stanice (dovozni put)...
pozdrav
Darko
Na raspolaganju imamo dve slike akademskog slikara prof. Staneta Kumarja, koji je bio osnivatelj železničkog muzeja u Ljubljani.
* 25. julij 1910, Trst, † 27. februar 1997, Ljubljana.
Pa i ako je otišao na more, nije mogai ići mimo željezničke stanice, da je ne uhvati u skicirku...
A znao je i uzet u ruku fotografiju i naslikati, kako je bilo nekad...kada je bio život na stanici.
Drugi put je posjetio stanicu Poreč, kakva je bila posle obustave prometa (godine 1962)...
strana kolosjeka...
vanjska strana stanice (dovozni put)...
pozdrav
Darko
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Pozdravljeni,
na forumu vlaki.info počeo sam sa istorijom Parenzane (pruga Trst-Poreč-Kanfanar) tako kako treba, od početka.
Ovo pišem zbog toga, da mogu zainteresirani pronaći tamo koje podatke, kojih ovdje na forumu zeleznice.in.rs nema, pošto je ova tema zbog znanih razloga uopšte nepregledna.
Na forumu vlaki.info pokušat ću obraditi historiju železnice po redu. Kod nas je poslovica: Lepo po vrsti, kot so hiše v Trsti! (Lepo po redu, kao što su kuće u Trstu!). Dakle bez uletavanja iz jednog detajla na drugi. Videću, da li će mi uspjet...
link do teme: Porečanka/Parenzana, zgodovina (Parenzana, historija): http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=21&t=8849
Tekst je u slovenščini, ali danas to nije problem, kad postoji Google prevodioc
Tekstovi dokumenata su na italijanskom i nemačkom i stoje samo u originalu na forumu.
Za sada sam tek na prvoj stranici projekta o istoriji Parenzane...
pozdrav
Darko
na forumu vlaki.info počeo sam sa istorijom Parenzane (pruga Trst-Poreč-Kanfanar) tako kako treba, od početka.
Ovo pišem zbog toga, da mogu zainteresirani pronaći tamo koje podatke, kojih ovdje na forumu zeleznice.in.rs nema, pošto je ova tema zbog znanih razloga uopšte nepregledna.
Na forumu vlaki.info pokušat ću obraditi historiju železnice po redu. Kod nas je poslovica: Lepo po vrsti, kot so hiše v Trsti! (Lepo po redu, kao što su kuće u Trstu!). Dakle bez uletavanja iz jednog detajla na drugi. Videću, da li će mi uspjet...
link do teme: Porečanka/Parenzana, zgodovina (Parenzana, historija): http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=21&t=8849
Tekst je u slovenščini, ali danas to nije problem, kad postoji Google prevodioc
Tekstovi dokumenata su na italijanskom i nemačkom i stoje samo u originalu na forumu.
Za sada sam tek na prvoj stranici projekta o istoriji Parenzane...
pozdrav
Darko
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Hvala Darko. Pratićemo.
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Pozdravljeni,
ako ću uzgred pronaći koji detajl, staviću ga i ovdje.
Dionica pruge Trst-Poreč od Trsta do Buja bila je otvorena 1.4.1902. godine.
Na toj prugi bilo je i stajalište Semedella/Semedela, po prvom voznom redu, kojeg poznajemo iz 16.12.1902...
Za to stajalište pronašli smo i fotografiju stajališta...
Kada vidiš ovakvu fotografiju i znaš, da je tamo bilo stajalište, odmah zaključuješ, da je tako bilo kod otvorenja pruge, 1.4.1902.
Još više, tvrdiš, da je razglednica bila snimljena 1.4.1902 ili kasnije.
Pa posle još: možda koji mesec prije, jer je prije otvorenja već bila tamo.
E, pa sad, jeli stvarno bilo tako
Nije
Kako znam
Postoji zapisnik Željezničkog vijeća dana 5.7.1903 u Novinama naredba Ministarstva za željeznice i Ministarstva za moreplovstvo (izašao 23.7.1903)
Samo toliko, da se vidi, da je bio prisutan sam ministar železnica...
Referenat predlaže...
...da se izgradi u Semedelli osobna in tovarna stanica ili barem čekaonica (Wartehalle) na stajalištu.
Ministru i drugima izgleda se nekde žurilo, pa su stavila većinu pitanja na jesensku sednicu. Ali u godini 1903 o tome nisu više raspravljali....
Sada se možemo pitati, šta je bilo u početku (ništa) ili već mala kućica pa su željeli veču...
To je moguće pronaći tek sa puno traženja po novinama ili dokumentima općina. Ali to nije mali posao, jer je uglavnom arhiv opština nesređen i postoji i pitanje, da li je sve ohranjeno.
Ili si možemo pomoći sa razglednicama, koji imaju datum putovanja.
Dakle, potrebno je biti oprezan...i nikako vući prebrzih zaključaka!
Tek kasnije, oko 1909 izgrađena je veča stanica za osobni promet...isto tako nezna se tačan datum izgradnje, predpostavlja se na datumu putovanja razglednice
pozdrav
Darko
ako ću uzgred pronaći koji detajl, staviću ga i ovdje.
Dionica pruge Trst-Poreč od Trsta do Buja bila je otvorena 1.4.1902. godine.
Na toj prugi bilo je i stajalište Semedella/Semedela, po prvom voznom redu, kojeg poznajemo iz 16.12.1902...
Za to stajalište pronašli smo i fotografiju stajališta...
Kada vidiš ovakvu fotografiju i znaš, da je tamo bilo stajalište, odmah zaključuješ, da je tako bilo kod otvorenja pruge, 1.4.1902.
Još više, tvrdiš, da je razglednica bila snimljena 1.4.1902 ili kasnije.
Pa posle još: možda koji mesec prije, jer je prije otvorenja već bila tamo.
E, pa sad, jeli stvarno bilo tako
Nije
Kako znam
Postoji zapisnik Željezničkog vijeća dana 5.7.1903 u Novinama naredba Ministarstva za željeznice i Ministarstva za moreplovstvo (izašao 23.7.1903)
Samo toliko, da se vidi, da je bio prisutan sam ministar železnica...
Referenat predlaže...
...da se izgradi u Semedelli osobna in tovarna stanica ili barem čekaonica (Wartehalle) na stajalištu.
Ministru i drugima izgleda se nekde žurilo, pa su stavila većinu pitanja na jesensku sednicu. Ali u godini 1903 o tome nisu više raspravljali....
Sada se možemo pitati, šta je bilo u početku (ništa) ili već mala kućica pa su željeli veču...
To je moguće pronaći tek sa puno traženja po novinama ili dokumentima općina. Ali to nije mali posao, jer je uglavnom arhiv opština nesređen i postoji i pitanje, da li je sve ohranjeno.
Ili si možemo pomoći sa razglednicama, koji imaju datum putovanja.
Dakle, potrebno je biti oprezan...i nikako vući prebrzih zaključaka!
Tek kasnije, oko 1909 izgrađena je veča stanica za osobni promet...isto tako nezna se tačan datum izgradnje, predpostavlja se na datumu putovanja razglednice
pozdrav
Darko
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
- Prilozi
-
- KoparSt.jpg (73.91 KiB) Pregledano 4569 puta
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
ivanjz, pozdravljen,
ova razglednica je važna zbog datuma, koji je na njoj: 15.6.1902
Radilo se u dvije dionice: Trst - Buje (59 km), koja je puštena u pomet 1.4.1902. godine, te Buje - Poreč (64 km) koja je puštena u promet 15.12.1902.godine.
Dakle razglednica potiće sa samog početka otvorenja prve dionice Trst-Buje.
pozdrav
Darko
ova razglednica je važna zbog datuma, koji je na njoj: 15.6.1902
Radilo se u dvije dionice: Trst - Buje (59 km), koja je puštena u pomet 1.4.1902. godine, te Buje - Poreč (64 km) koja je puštena u promet 15.12.1902.godine.
Dakle razglednica potiće sa samog početka otvorenja prve dionice Trst-Buje.
pozdrav
Darko
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Pozdravljen,
dodajem samo nova saznanja...
Imamo i nacrt, tako da se tačno vidi, da su imala u početku 2 plićaka, koja se baš na fotografijama nisu najbolje vidjeli.
Strplenje je božja mast, kod historije željeznica dođe ti možda na prvo mesto. Preko noći nemoguće je nešto saznat.
Ovaj nacrt je iz arhiva u Trstu. Verovatno imaju ovakav nacrt i u arhivu u Beču. Ali ništa ne možeš naći u jednom danu.
Datum: 10.4.1909
Plićak I bio je prvi zatrpan, poslije i plićak II.
Plićak II u očima Giulia Ruzierr-a..
pozdrav
Darko
dodajem samo nova saznanja...
Da, stvarno je bila zgrada stajališta Semedela izgrađena godine 1909.železocestnik piše:Pozdravljeni,
ako ću uzgred pronaći koji detajl, staviću ga i ovdje.
Za to stajalište Semedela pronašli smo i fotografiju stajališta...
Kada vidiš ovakvu fotografiju i znaš, da je tamo bilo stajalište, odmah zaključuješ, da je tako bilo kod otvorenja pruge, 1.4.1902.
Još više, tvrdiš, da je razglednica bila snimljena 1.4.1902 ili kasnije.
Pa posle još: možda koji mesec prije, jer je prije otvorenja već bila tamo.
E, pa sad, jeli stvarno bilo tako
Nije
Kako znam
Postoji zapisnik Željezničkog vijeća dana 5.7.1903 u Novinama naredba Ministarstva za željeznice i Ministarstva za moreplovstvo (izašao 23.7.1903)
Referenat predlaže...
...da se izgradi u Semedelli osobna in tovarna stanica ili barem čekaonica (Wartehalle) na stajalištu.
Ministru i drugima izgleda se nekde žurilo, pa su stavila većinu pitanja na jesensku sednicu. Ali u godini 1903 o tome nisu više raspravljali....
Sada se možemo pitati, šta je bilo u početku (ništa) ili već mala kućica pa su željeli veču...
To je moguće pronaći tek sa puno traženja po novinama ili dokumentima općina. Ali to nije mali posao, jer je uglavnom arhiv opština nesređen i postoji i pitanje, da li je sve ohranjeno.
Ili si možemo pomoći sa razglednicama, koji imaju datum putovanja.
Dakle, potrebno je biti oprezan...i nikako vući prebrzih zaključaka!
Tek kasnije, oko 1909 izgrađena je veča stanica za osobni promet...isto tako nezna se tačan datum izgradnje, predpostavlja se na datumu putovanja razglednice
pozdrav
Darko
Imamo i nacrt, tako da se tačno vidi, da su imala u početku 2 plićaka, koja se baš na fotografijama nisu najbolje vidjeli.
Strplenje je božja mast, kod historije željeznica dođe ti možda na prvo mesto. Preko noći nemoguće je nešto saznat.
Ovaj nacrt je iz arhiva u Trstu. Verovatno imaju ovakav nacrt i u arhivu u Beču. Ali ništa ne možeš naći u jednom danu.
Datum: 10.4.1909
Plićak I bio je prvi zatrpan, poslije i plićak II.
Plićak II u očima Giulia Ruzierr-a..
pozdrav
Darko
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Dodajem još urisanu prugu u katastar, kde se vide u gornjom lijevom dijelu i oba plićaka...između put prema Kopru/Capodistria:
pozdrav
Darko
pozdrav
Darko
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 1 gost